עבור לתוכן
  • צור חשבון

שכירת דירה בבניין שעובר 'תמ"א'


Ido.G

Recommended Posts

היי

כיום אני גר בת"א בדירה שכורה עליה אני משלם 3,400 שקלים כולל ארנונה. אני גר לבד. מסיבות כאלו או אחרות, אני מפסיק את השכירות בסוף החוזה (עוד שבועיים וחצי) ומחפש דירה ברעננה/הרצליה.

ראיתי כבר בערך שמונה דירות וכולן מה שנקרא "פח" (בסביבות ה 2900 - 3300 שקלים). באמת מזעזע - ציפיתי שדירות באיזור הזה יהיו יותר נורמליות מדירות בתל אביב.

אתמול הלכתי לראות דירה שלושה חדרים ברעננה בבניין שעובר תמ"א. במסגרת הפרויקט מוסיפים, כמובן, דירות לבניין - מה שפחות איכפת לי. בנוסף, אמורים גם להרוס + להרחיב כמה דברים בתוך הדירה עצמה בשלב כלשהו.

כמובן שאני שוקל את כל העניין כי הדירה זולה ויחסית נורמלית, לעומת כל המקומות הדוחים שראיתי.

אשמח לחוות דעתכם הכללית לגבי מעבר לדירה בבניין כזה ולהתייחסותכם לנק הבאות:

  • כמות הרעש בבניין שעובר שיפוץ כזה
  • כמות הלכלוך בבניין שעובר שיפוץ כזה
  • כמה אמורים לשלם על דבר כזה לעומת דירה "רגילה"?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה

הרבה

מי שמוכן לסבול ישלם בכמה שהוא מוכן לגור שם. כפי שאתה רואה להרבה אנשים מסתבר שלא אכפת לגור בכלובים בת"א העיקר לגור בת"א....

האם השיפוץ מתחיל עכשיו? כי אם כן לא הייתי לוקח את הדירה, לרוב דברים כאלה לוקחים הרבה זמן עד שזה יוצא לפועל. תבדוק מה הלו"ז, האם ניתנו כבר היתרים וכו' לביצוע התמ"א ע"י הקבלן וכו'... הכל תלוי באיזה שלב זה נמצא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ מסכים.

שמתי לב שהמחירים שלוקחים על דירה כזו בדר"כ נמוכים בערך ב 25-30% מדירה זהה שממוקמת בבנין רגיל. זה נשמע לי עדיין יקר מדי, כי זה ממש לחיות בתור אתר בניה.

מצד שני, כנראה אני לא הייתי מוכן לגור שם גם אם זה היה חצי מחיר או פחות. ואלו שכן מוכנים, אז עבורם גם 25% פחות זה הרבה כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הבניין כבר נכנס לשלב הביצוע (או עומד להכנס אליו), תתרחק מהדירה הזו אלא אם נותנים לך עליה הנחה מאוד משמעותית ביחס לדירות אחרות. תמ"א זה רעש בלתי פוסק בשעות היום, הפרעה למגורים (שוברים קירות, בכללם גם חלק מהמעטפת החיצונית של הדירה), וייתכן שאף פינוי כפוי לתקופות קצרות. עבור אלו מבין הדיירים שהדירות בבעלותם העסק משתלם, כי בסופו של דבר דירתם תהיה גדולה יותר ושווה הרבה יותר כסף - אבל אתה, בתור שוכר, תקבל אפס תמורה ואילו כל הסבל עדיין יהיה עליך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפרויקט כבר בביצוע. בדירה עצמה לא נגעו עדיין.

ברור לי שזה משתלם לבעלי הדירה. המטרה שלי היא להרוויח דירה שהיא כן "נורמלית" יחסית בשביל סכום נמוך למדי (מדובר על סביבות ה1500 - 2000 שקלים). כמובן שאם אני לא אהנה מהדירה הזו, אז זה לא שווה גם ב 0 שקלים.

Chevy - אני לא מעוניין לגור בכלובים (למרות שהדירה שלי עכשיו היא מאוד סבירה ובהחלט לא כלוב). לכן אני עוזב את ת"א ולכן עדיין לא מצאתי דירה. אני מעדיף לחזור להורים מאשר לגור בכל הדירות העלובות האלה. זה באמת עצוב שזה מה שאפשר להשיג ב 3000 שקלים (וגם יותר מזה).

נ"ב

שאחד מכם ירים כבר את הכפפה ויחליף AVATAR. :-P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עזוב, אני "סמולני". :-)

מצב הדירות לשכירות שמתאימות לאדם אחד שרוצה לגור לבד ממש בלתי נסבל. אפשר להשיג דברים חביבים שמתאימים לזוג ב 4,000 - 4,500 שקלים (ואז זה יצא סביב ה 2000 שקלים בשביל מגורים בתנאים סבירים לאדם בודד, שזה עוד מילא...).

פתרונות? הצעות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם זה כבר בשלב ביצוע, תבקר בדירות השכנות שבהן זה כבר התחיל וכבר נגעו - תראה איך זה ואם זה בכלל מי שנשאר בדירות האלה וגר ככה.

שים לב שבהמשך זה יהיה בלתי אפשרי, כי בפרוייקטים כאלה לרוב מחליפים גם חזיתות ומשפצים הכל (שוב, תלוי מי הקבלן...) אז גם הביטחון האישי שלך והחפצים האישיים שלך פה בסיכון מהעובדים שיהיו באתר ועל הפיגומים.

גם אם אתה יוצא מהבית לעבודה ב-7-8 וחוזר ב-5-6 זה לא הכי נוח, הרבה שיפוצים ולכלוך ולדעתי בעל הדירה מנסה לעשות פה רווח כפול.

כי כפי שנאמר פה קודם לכן - בזמן השיפוצים לרוב מקובל שהקבלן משלם לבעל הדירה דמי שכירות ממוצעים על הדירה בזמן ה"פינוי" ואם אתה גר שם, הוא מקבל תשלום נוסף ממך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך בנוגע לשותפים. זה סיוט. ספטמבר - אוקטובר זו התקופה הלוהטת בשוק השכירות. נפלת על תקופה לא מוצלחת. בכלל המצב בשוק השכירות מזעזע. המחירים מטורפים, הדירות במצב עלוב והפריפריה "ישרה קו" עם המחירים במרכז.

מה בנוגע לבית דגן? המחירים שפוים מאוד. בדרך כלל מדובר ביחידות דיור בוילות. המושב צמוד לחניון שפירים. אתה מגיע למרכז תל אביב תוך רבע שעה עם השאטל. בכפר חב"ד יש תחנת רכבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שיש לי חברה באורנית וחברים בהרצליה/רעננה. אני עדיין לא מוכן לוותר לחלוטין על יציאות ובילויים איתם. אין לי ואני גם לא מעוניין כל כך באחד. כך שלגור ביישוב שאיננו עירוני - מאוד בעייתי עבורי.

לגבי שותפים:

יש כאלה שזה מתאים להם. להם אנשים קצת יותר "זרקנים", נקרא לזה. אנשים שמסוגלים להתחבר לשותף שלהם ולהתחיל לראות איתו מאסטר שף ביחד בסלון המשותף. אנשים שלא מפריע להם שהכיור מפוצץ בכלים מאתמול שמישהו אחר אכל בהם. אני פשוט לא כזה.

יש גם אנשים ש"חייבים" לגור בת"א בכל מחיר. השותפה הקודמת (והיחידה שלי) היתה בת בערך 34, רווקה, עדיין גרה עם שותפים. מאוד מקווה שחס וחלילה לא אגיע למצב שבו בגיל כזה אצטרף לגור עם שותפים. עדיף כבר לעבור לצפת או משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...