דאגות בקשר ללימודים אקדמאים בעתיד - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דאגות בקשר ללימודים אקדמאים בעתיד


Rami123

Recommended Posts

בזמן האחרון עלו אצלי דאגות בנוגע ללימודים באוניברסיטה בעתיד.

כרגע אני עולה לי''ב 4 יח''ל מתמטיקה, ו5 יח''ל אנגלית, לדעתי הממוצע בגרויות שלי יהיה 101 פחות או יותר, ובפסיכומטרי אני עוד רחוק מלדעת כמה אני אקבל.

אני לא מכוון להגיע לטכניון, אבל המטרה שלי היא להתקבל לאוניברסיטה טובה, כמו אוניברסיטת תל אביב או בן גוריון, לפקולטת מדעי המחשב או הנדסת תוכנה

מה לדעתכם יהיו סיכויי הקבלה שלי לאוניברסיטאות האלה? בהתחשב בזה שאני מצפה לציון פסיכומטרי מעל הממוצע, אבל לא 700 ומעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, מה הבעיה לבדוק במחשבונים של האוניברסיטאות?

דבר שני, ממוצע בגרויות מחשבים לכל אוניברסיטה בנפרד ולא לפי הבונוס שאתה חושב שאתה הולך לקבל

אני עם ממוצע יבש של 82 בערך לא ממש מתקבל למדעי המחשב באף אחת מהאוניברסיטאות (חוץ מבן גוריון) אלא אם אני אוציא ציון פסיכומטרי מטורלל לגמרי (750 ומעלה)

עד כמה ששמתי לב ציוני בגרות מאוד משפיעים על ציון הפסיכו הנדרש לכן אין צורך לדאוג, רוב הסיכויים שהפסיכומטרי שתצטרך הוא בהחלט בתחום הסביר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מכוון להגיע לטכניון, אבל המטרה שלי היא להתקבל לאוניברסיטה טובה, כמו אוניברסיטת תל אביב או בן גוריון, לפקולטת מדעי המחשב או הנדסת תוכנה

למה אתה חושב שתנאי הקבלה של הטכניון גבוהים יותר ממקומות אחרים?

ממה שאני יודע, תנאי הקבלה באוניברסיטת תל-אביב למדעי המחשב גבוהים מאלו של הטכניון בגלל ביקוש גבוה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, כנס לאתרי האוניברסיטאות ותבדוק את חתכי הקבלה, המידע נגיש לכולם. ד"א, הדרישות קבלה לטכניון אינן כה גבוהות כפי שאתה חושב, במיוחד עכשיו שהם מעניקים בונוס על גבי בונוס לתלמידי 5 יחידות בפיזיקה ומתמטיקה.

אם אתה רוצה מספרים, אני התקבלתי למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב עם ממוצע בגרויות של 106 ופסיכומטרי 680. עם אותם הציונים יכולתי גם להתקבל לטכניון, אבל וויתרתי מפעת סיבות לוגיסטיות. כך שניתן לומר שעם פסיכו באזור ה700, ואולי אם תשפר חלק מציוני הבגרות לא תיהיה לך בעיה. ( אני ממליץ לעבור ל5 יחידות מתמטיקה, מכיוון שהבונוס גבוה יותר , וגם באת"א לפחות אתה מקבל בונוס של 10 נקודות לציון ההתאמה עם יש לך 5 יח"ל במתמטיקה ופיזיקה ).

דרך אגב, אני מאוד ממליץ לשפר את ציונך עכשיו בזמן שאתה עדיין בלימודים. אני מכיר מספר אנשים שדחו את שיפורי הבגרויות לאחרי הצבא, שזה דבר טיפשי למדי. אני יכול לאשר לך שהדבר האחרון שתרצה לעשות אחרי הצבא, זה לבזבז זמן על למידה ושיפור של בגרויות. הזמן הכי טוב לעשות זאת זה עכשיו, כשכל החומר עוד טרי, והמוח שלך במצב לימודים. בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש טרנד חדש של מכינות במקום פסיכו/בגרויות (אני יודע שיש מכינה באת"א ובטכניון) - ממה שהבנתי זו סוג של השלמה של מה שחסר לך במתמטיקה (חזרה על חמש יחידות? אני לא יודע בוודאות) שהאוניברסיטאות נותנות לה משקל גדול כשהן מסננות מועמדים - אתה יכול גם לבדוק את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנסה לקפוץ מ-4 ל-5 יחידות מתמטיקה, מוסדות הלימוד מתים על תלמידים של 5 פיזיקה ומתמטיקה. אמנם י"ב זה טיפה מאוחר, אך אני מניח שעם מספיק מוטיבציה תוכל להשלים את הפער. אגב, מניסיוני, החומר ב-5 יחידות מתמטיקה הוא לא בשמיים בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער להיות השובר שמחות, אבל גם עם פסיכומטרי 680-690 ואף 700 - אין לך שום סיכוי להתקבל לאונ' תל אביב למדעי המחשב. הממוצע בגרות נמוך מדי.

מה שכן, אני יכול להמליץ לך בחום לעשות מה שאני עושה כרגע (אני אומנם עם 5 יח' מתמט, אבל העניין דומה) - תשקיע בחלק הכמותי בפסיכומטרי, עבור אונ' בן גוריון כל עוד קיבלת מעל 600, זה ממש לא משנה להם והם מתחשבים רק בחלק הכמותי. לצורך העניין, 601 עם כמותי 150 טוב יותר מ 790 עם 140 כמותי, רק בבן גוריות כמובן. כנס למחשבון שלהם ותראה בעצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תעשה 5 יח"ל מתמטיקה, אם זה קשה לך, יש בעיה יותר גדולה מלהתקבל למדמ"ח. הבונוס שתקבל והיכולות שתפתח, יעזרו להתקבל וגם לקבל ציון יותר גבוה בפסיכומטרי. לדעתי אתה חייב לפחות 700, אבל יש מחשבונים בשביל זה.

בכל מקרה - קצת מוקדם מדי לדאוג. תמיד אפשר לשפר בגרות או פסיכומטרי, ואחרי 3 שנים וטיול מי יודע מה תרצה לעשות ואיפה....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנאי הקבלה לטכניון הם לא כאלה גבוהים (עדיין גבוהים, אבל יש גבוהים יותר). כמות האנשים שרוצים ללמוד שם לא גבוהה במיוחד.

אני מסכים עם האמירה של kdani. אם אתה רוצה ללמוד תואר במדעים מדוייקים או בהנדסה בעתיד, אתה צריך לאתגר את עצמך ב 5 יח' מתמטיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...