יתרונות וחסרונות בגיבוי דיפרנציאלי/אינקרימנטלי - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יתרונות וחסרונות בגיבוי דיפרנציאלי/אינקרימנטלי


sprinter

Recommended Posts

שלום,

אני יודע את ההבדל בין 2 שיטות הגיבוי הללו בשילוב שלהם עם גיבוי מלא אבל אני רוצה בבקשה לדעת מהם ההיתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.בבקשה בתשובה שלכם תתיחסו גם להיבט הגיבוי וגם להיבט השיחזור כי זה מה שאני מעוניין לדעת.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גיבוי מלא - מגבים הכל בכל פעם. קל לשחזר לנקודת זמן מסויימת, כל מה שצריך לעשות הוא לשחזר מהגיבוי שנעשה באותו הזן. החיסרון הוא נפח גיבוי גבוה יחסית וכתוצאה מכך זמן גיבוי ארוך יחסית. אם הגיבוי המבוקש נדפק, אפשר לשחזר לגיבוי קרוב אליו.

גיבוי דיפרנציאלי - מגבים הכל בפעם הראשונה ובכל גיבוי עוקב, מגבים רק את מה שהשתנה מאז הגיבוי המלא הראשונה. אחת לתקופה מסויימת מתחילים את התהליך מחדש בגיבוי מלא נוסף. שיחזור לנקודת זמן מסויימת דורש שני שלבים: שיחזור הגיבוי המלא האחרון שלפני נקודת הזמן שאליה שואפים ואחריו שיחזור הגיבוי הדיפרנציאלי שנעשה בזמן שאליו רוצים לשחזר. גיבוי דיפרנציאלי בד"כ לוקח פחות נפח וזמן מגיבוי מלא (פרט לגיבוי המלא הראשוני שבו, כמובן), מאחר שבד"כ, בין גיבוי לגיבוי רוב מערכת הקבצים לא משתנה ואין צורך לגבות אותה מחדש. מאחר שהשינויים מצטברים, כל גיבוי דיפרנציאלי יהיה גדול יותר מקודמו עד שבסופו של דבר אפשר להגיע לגודל שלא שונה מגיבוי מלא, כך שצריך להתחיל את שרשרת הגיבויים מחדש. אם גיבוי נפגם, אפשר לשחזר מגיבוי קרוב, אלא אם הגיבוי שנפגם הוא הגיבוי המלא הראשוני, שעליו השאר מתבססים.

גיבוי אינקרמנטלי - מגבים הכל בפעם הראשונה ומאז מגבים רק את מה שהשתנה מאז הגיבוי הקודם. ההבדל בין גיבוי דיפרנציאלי לאינקרמנטלי הוא שבדיפרנציאלי, בגיבוי n מגבים את מה שהשתנה מאז גיבוי 1 בעוד שבגיבוי אינקרמנטלי, בגיבוי n מגבים את מה שהשתנה מגיבוי n-1. גם כאן, אחת לזמן מסויים יש להתחיל את שרשרת הגיבויים מחדש בגיבוי מלא. היתרון לעומת גיבוי דיפרנציאלי הוא שהשינויים לא מצטברים ולכן אין גידול מתמשך בנפחו ומשך גיבויו של כל גיבוי אינקרמנטלי. גיבוי אינקרמנטלי בסופה של שרשרת גיבויים בד"כ יהיה בגודל דומה לזה של הגיבוי האינקרנמטלי הראשון בשרשרת, בזמן שגיבוי דיפרנציאלי ילך ויגדל ככל שיתרחק מהגיבוי הראשוני. שיחזור בגיבוי אינקרמנטלי הוא המסובך מכולם: יש לשחזר את הגיבוי המלא ואחריו לפי הסדר לשחזר כל אחד ואחד מהגיבויים האינקרמנטליים הבאים עד לנקודת הזמן שאליה רוצים לשחזר אם הגיבוי המלא או כל גיבוי אינקרמנטלי בין הגיבוי המלא לנקודת הזמן שאליה רוצים לשחזר נדפק, אי אפשר לשחזר את הגיבוי במלואו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...