חברה גדולה, בינונית, או אולי סטארטאפ? תקוע בקריירה. - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חברה גדולה, בינונית, או אולי סטארטאפ? תקוע בקריירה.


MasterDK

Recommended Posts

היי,

אני בן 24 וכיום אני מועסק במשרה מלאה בתור מתכנת WEB בחברה קטנה "משפחתית" ופחות או יותר מרוצה. אבל אני תקוע. תקוע בתפקיד, בקידום.

היה לי ראיון עבודה למשרה בחו"ל ולהפתעתי הגדולה, נפלתי לא על קטע טכני, אלה על חסרון באישיות שלי. אני אדם ביישן (לא מדבר הרבה) וזה הפיל אותי, אני לא באמת עצמאי (מקבל עבודה מהבוס שלי ועושה אותה בלי שאלות) וזה הפיל אותי.

מאוד הופתעתי והתאכזבתי, כי פיספסתי הזדמנות נפלאה בגלל האישיות המעפנה שלי.

על רקע זה, אני שוקל לעבור מקום עבודה. אבל אני מתלבט לאיפה? אפשר לנסות ללכת לחברה גדולה, שיש לה היררכית ניהול ברורה, צוותים, עבודה מסודרת וכללים אירגוניים. אפשר ללכת לחברה יותר קטנה, שיש בה אולי צוות אחד-שתיים. ואפשר סטארטאפ. אבל מה יפתח אותי באופן האישי? ללמוד חדשה או שפה חדשה זה שטויות, אבל לצבור ניסיון אישי, להיפתח לאנשים, ללמוד לקחת אחראיות על המעשים שלך, ללמוד לנהל צוות - זה דברים שקשה לרכוש.

איך שאני רואה את זה:

- בחברה גדולה (אירגון) - יש לך פחות אחראיות על העבודה שלך, כי יש עוד מאות אנשים כמוך שכל אחד הוא בורג קטן במערכת ולא בטוח בכלל שמה שאתה עובד עליו, יגיעה למוצר הסופי. לעומת זאת יש יותר אנשים ולכן אתה יוצר יותר קשרים (קטע הבישנות) גם בטח יש יותר פעילויות של החברה, ובגלל כמות האנשים הגדולה, יש סיכוי לא רע למצוא כאלה שהם בראש שלי ולא לעצור במערכת יחסים של "קולגה לעבודה" אלה אולי למצוא חברים חדשים.

- בחברה קטנה (סטארטפ) - יש לך המון אחראיות על מה שאתה עושה, כי חוץ ממך יש אולי עוד 2-3 אנשים וכל אחד עושה הרבה דברים מתחומים שונים. מצד שני אתם סך הכל כמה אנשים בודדים ובטח רוב הזמן תבלו במשרד כי רוצים לסיים עוד פיצ'ר ועוד פי'צר. מה גם שבסארטאפ מאוד קשה לעבוד אם אתה לא באמת מאמין ברעיון שעליו אתה עובד (מניסיון של כמאט שנה שסטארטפ שסבלתי בו).

אז תגידו לי, איך אני מוצא את נקודת האמצע, שבה אוכל להינות מכל העולמות? גם להתקדם בקטע הטכני, גם להתקדם בקטע האישי (להיות יותר אחראי, פחות ביישן, להיות חלק מהמוצר ולא רק שעושה מה שאומרים לו [גם אם הוא לא מסכים עם זה]) וגם למצוא אנשים חדשים?

אמשח לשמוע את דעתכם!

תודה וסוף שבוע מעולה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לי לציין כמה דברים:

קודם כל, התייחסת לחברה גדולה ולסטארטאפ, אבל לא התייחסת למה שבאמצע - חברה בינונית (30-100 איש) שיש לה רק מוצר אחד או שניים. האווירה בחברה כזו היא הרבה פעמים חופשית כמו בסטארטאפ, אבל עם הרבה פחות לחץ.

חוץ מזה, גם בחברה גדולה אתה לא בהכרח "בורג במערכת". אני עובד בחברה ענקית, אבל מחולקת להמון חטיבות ובכל חטיבה יש המון קבוצות וצוותים, ככה שבסופו של דבר על המוצר שאני עובד עליו עובדים רק כמה עשרות אנשים, בדיוק כמו בחברות בינוניות שציינתי קודם. מבחינת העבודה היומיומית כמעט ולא מרגישים את העובדה שאנחנו חלק מחברה ענקית, אלא רק כשמתעסקים עם ביורוקרטיה ומסתכלים על תוכניות עסקיות לטווח רחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן דילגתי על החברה הבינונית, אבל אני בשום פנים ואופן לא פוסל אותה.

אשמח לשמוע עוד דעות של אנשים שעובדים\עבדו באחת מהחברות ויכולים להמליץ - מה יותר טוב? (ברור שאין פה תשובה חד משמעית)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...