עבור לתוכן

טעינת סוללה 9V ממצבר של 12V

Featured Replies

פורסם

שלום,

אני רוצה להטעין סוללה של 9V ממצבר של 12V.

האם אני יכול לחבר ישירות את הסוללה של ה-9V למצבר של 12V, או שאני צריך לשים איזה נגד בטור או משהו כזה?

תודה,

ליאור

פורסם

ברמה הבסיסית ביותר :

1. נגד טעינה בטור (שמחושב בדרך מסויימת)

2. משוהא שיעצור את הטעינה שכשצריך (זה יכול להיות אתה, כשאתה מודד את הסוללה ורואה שהיא טעונה מספיק, מנתק אותה מהמעגל)

חישוב נגד הטעינה הוא :

התנגדות הנגד = (מתח שמדדת על הסוללה של ה 12 פחות מתח שמדדת על הסוללה של ה 9) _חלקיי_ זרם הטעינה הרצוי

התנגדות הנגד = (מתח שמדדת על הסוללה של ה 12 פחות מתח שמדדת על הסוללה של ה 9) _כפול_ זרם הטעינה הרצוי (כפול 2 מקדם ביטחון)

צריך למדוד את המתחים ולא לקחת "12" ו "9" כי זה יכול להיות רחוק מאוד מהמציאות (הסוללה של ה 12 יכולה להיות 14, הסוללה של ה 9 להיות 8, והנה קיבלת זרם X2 ממה שצריך....)

הזרם טעינה המקס' הרצוי בדרך כלל כתוב על הסוללה, אם לא אז תפרט מה סוג הסוללה

המתח שבו צריך להפסיק את הטעינה תלוי בסוג הסוללה

בכללי, מה אתה מנסה לעשות ?

פורסם
  • מחבר

תודה על התגובה,

רשמת בחישוב של הנגד פעם אחת חלקי הזרם ופעם שניה כפול הזרם, עד כמה שאני זוכר נגד = מתח חלקי זרם.

ומה יקרה אם לא אנתק את הסוללה של 9V לאחר טעינה מלאה?

יש לי מכשיר שצורך 9V, והוא בד"כ נמצא באוטו...

פורסם

המתח של הסוללה ימשיך לעלות עד שמשהוא יקרה... המתח של אוטו מונע יכול להיות כ 14V, אם תשאיר את הסוללה של ה 9V מחוברת לזה היא תיטען בהדרגה עד ל 14V (אם היא לא תתפוצץ עד אז). טעינת יתר הורסת את הסוללה (גם אם לא רואים את זה מבחוץ) ומסוכנת (הסוללה יכולה להתפוצץ / להתחמם / להשפריץ חומרים כימיים וכו)

סוללה של 9V היא בדרך כלל לא 9V. תבדוק טוב, אם היא נטענת היא תהיה 7.2V או 8.4V (כנראה). ותבדוק איזה סוג היא. סוללות מסוג מסויים צריך להטעין עד למתח מסויים, לא פחות ולא יותר. 9V זה "בערך", זה לא המתח שהסוללה צריכה להיות בו באמת

פורסם
  • מחבר

ומה אני יכול לעשות למנוע פיצוץ רדיואקטיבי שכזה, למעט לעמוד ליד הסוללה עם מודד מתח?

אם אני שם ממיר מתח כגון 7809 זה יכול לעזור? במידה וכן, האם אני עדיין צריך לשים נגד בטור?

פורסם

אתה לא אמור לעמו לייד, פשוט אל תשכח אותה. הנגד טעינה שולט על מהירות הטעינה ולכן מבטיח שהיא לא תגיע מהר מידי למתח גבוה מידי

שים לב שסוללה של 9V _לא_ אמורה להיות אם מתח של 9V. קודם כל, אזה סוללה זה בכלל ? אם היא נטענת, אני דיי בטוח שהיא לא אמורה להיות 9V אלא 7.2 או 8.4 או משהוא דומה, תבדוק מה כתוב עליה. חוצמזה, המתח שהסוללה כשהיא טעונה שונה מהמתח שכתוב על הסוללה בכל מקרה ותלוי בסוג שלה

מה הנתונים שכתובים על הסוללה ?

פורסם
  • מחבר

הסוללה שיש לי היא בצעם שתי סוללות של 4.8v.

מצ"ב תמונה של הסוללות.

איזה נגד אני צריך שם?

ומה עלי לעשות אם זה באופן תמידי יחובר ל12v?

הרעיון הוא שהבטריות יעבדו כאשר המצבר מת או נותק...

פורסם

ומה מקור ה 12V שלך ?

פורסם
  • מחבר

12v ממצבר של קטנוע

פורסם

אז זה לא 9 ו 12V, זה 8-10 מצד הסוללות (כשהן לא טעונות/כן טעונות בהתאמה) ו 14+ מצד הקטנוע כשהקטנוע נוסע... (בהנחה שהוא קטנוע על דלק ולא חשמלי)

אם אנחנו רוצים טעינה במהירות רגילה זה 0.1C, ואתה חייב לנתק את הסוללות בסיום הטעינה

2200mAh * 0.1C = 220mA

14v - 8v = 6v

6v / 220mA = 0.027K = 27ohm

קיים נגד כזה בדיוק, אבל אם אין קח 30-33

6v * 220mA = 1.32w

1.32w * 3 ~ 4w

אם ניקח מקדם ביטחון X3 על ההספק (ורצוי לקחת יותר אפילו) אז נגד הספק של 5w או יותר. ושים לב ! זה מחושב לפי מצב של סוללות על 1V וקטנוע על 14V. אם הסוללות פרוקות יותר מזה (מה שלא אמור לקרות - הן יכולות להידפק מזה) או שהמתח בקטנוע גבוה יותר (האלטרנטור קצת יותר מידי גבוה) ההספק על הנגד יהיה גדול יותר משמעותית והוא יתחמם

לבקרת טעינה צפה (שיטת הטעינה הכיפשוטה שבה אתה לא צריך לשמור על הסוללה מטעינת יתר, אבל גם הכי איטית) ניתן לעשות מתח מיוצב אם 7812 + 3 דיודות ולקבל 10V, או לייצב ישר ל 10V אם LM317, ואז ניתן לחשב את אותו חישוב בדיוק אם C נמוך יותר כדיי שהסוללות ייטענו בזרם פיצי ברגע שהן מגיעות ל 10V

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

תודה על התגובה, ומצעטר על התגובה המאוחרת שלי, אני מקווה שאתה שתראה את המודעה.

האם בגלל שאתה אומר שבזמן שהסוללה טעונה במלואה היא מגיעה ל10V לכן לא אוכל להתשמש ב7809?

האם במוצא ממיר המתח (7812 או LM317), אני אשים משווה, שישווה את המתחים ואז כאשר הסוללה תגיע למתח הרצוי (טעינה מלאה) הסוללה לא תתרוקן?

תודה,

ליאור

פורסם

אם תשים את ה 317 למתח של 10V, אתה תקבל בדיוק טעינה צפה "אינסופית" כי ככל שהסוללה תתקרב ל 10V, זרם הטעינה ירד יותר ויותר, והיא לעולם לא תוכל לעבור את ה 10V

ב 9V הסוללות אפילו קצת ריקות כי 2*4.8 = 9.6, וגם זה עדיין לא מתח של סוללה מלאה... הסוללות האלה הן לא 9V

אתה יכול לעשות מטען מהיר אם בקרה על ידיי משווה, כך שהוא ינתק את הסוללות לגמרי כשהן יגיעו למתח הנכון. אם המשווה עצמו עובד מהמתח של המטען ולא מהסוללה הוא לא ירוקן אותה, חוצמזה כל עוד המטען מחובר, אם הסוללה מתחילה להתרוקן המשווה יזהה את זה ויתחיל טעינה מחדש

במעגל אם משווה רצוי להכניס השהיה כלשהיא או חלון hysteresis במתחים, כדיי שלא יקרה מצב שהסוללה מגיעה ל 10.0V בדיוק והמשווה מתחיל לקפוץ מהר בין המצבים

פורסם
  • מחבר

תודה על התגובה המהירה.

שאלה אחת אחרונה (אני מקווה :) ), אם אני משתמש בLM317 ללא משווה, כלומר טעינה אין סופית, אך קטנה, האם הסוללות לא יהרסו? כלומר אני יכול לחסוך את המשווה?

המצב הנורמלי הוא שהמכשיר יקבל את המתח שלו מהמצבר ורק במצבים קיצוניים הוא יקבל את המתח שלו מהסוללות.

פורסם

אם הנגד מספיק גדול (ולכן מגביל את הזרם בהתאמה) זה בסדר.... מקסימום אתה יכול לנתק ידנית אם אתה יודע שהסוללות כבר היו בטעינה מלא זמן

שיטת טעינה הזאת נקראת float charge או טעינה צפה, היא איטית בהשוואה לשיטוות אחרות, אבל גם הכי פשוטה

פורסם
  • מחבר

היי

צרפתי תמונה של טעינת סוללה מתוך דפי הנתונים.

החישוב של Zout צריך להיות לפי מתח היציאה שלי? כ-10V?

תודה,

ליאור

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים