פורסם 2013 באפריל 1712 שנים שלום,אני רוצה להטעין סוללה של 9V ממצבר של 12V.האם אני יכול לחבר ישירות את הסוללה של ה-9V למצבר של 12V, או שאני צריך לשים איזה נגד בטור או משהו כזה?תודה,ליאור
פורסם 2013 באפריל 1712 שנים ברמה הבסיסית ביותר :1. נגד טעינה בטור (שמחושב בדרך מסויימת)2. משוהא שיעצור את הטעינה שכשצריך (זה יכול להיות אתה, כשאתה מודד את הסוללה ורואה שהיא טעונה מספיק, מנתק אותה מהמעגל)חישוב נגד הטעינה הוא :התנגדות הנגד = (מתח שמדדת על הסוללה של ה 12 פחות מתח שמדדת על הסוללה של ה 9) _חלקיי_ זרם הטעינה הרצויהתנגדות הנגד = (מתח שמדדת על הסוללה של ה 12 פחות מתח שמדדת על הסוללה של ה 9) _כפול_ זרם הטעינה הרצוי (כפול 2 מקדם ביטחון)צריך למדוד את המתחים ולא לקחת "12" ו "9" כי זה יכול להיות רחוק מאוד מהמציאות (הסוללה של ה 12 יכולה להיות 14, הסוללה של ה 9 להיות 8, והנה קיבלת זרם X2 ממה שצריך....)הזרם טעינה המקס' הרצוי בדרך כלל כתוב על הסוללה, אם לא אז תפרט מה סוג הסוללההמתח שבו צריך להפסיק את הטעינה תלוי בסוג הסוללהבכללי, מה אתה מנסה לעשות ?
פורסם 2013 באפריל 1812 שנים מחבר תודה על התגובה,רשמת בחישוב של הנגד פעם אחת חלקי הזרם ופעם שניה כפול הזרם, עד כמה שאני זוכר נגד = מתח חלקי זרם.ומה יקרה אם לא אנתק את הסוללה של 9V לאחר טעינה מלאה?יש לי מכשיר שצורך 9V, והוא בד"כ נמצא באוטו...
פורסם 2013 באפריל 1812 שנים המתח של הסוללה ימשיך לעלות עד שמשהוא יקרה... המתח של אוטו מונע יכול להיות כ 14V, אם תשאיר את הסוללה של ה 9V מחוברת לזה היא תיטען בהדרגה עד ל 14V (אם היא לא תתפוצץ עד אז). טעינת יתר הורסת את הסוללה (גם אם לא רואים את זה מבחוץ) ומסוכנת (הסוללה יכולה להתפוצץ / להתחמם / להשפריץ חומרים כימיים וכו)סוללה של 9V היא בדרך כלל לא 9V. תבדוק טוב, אם היא נטענת היא תהיה 7.2V או 8.4V (כנראה). ותבדוק איזה סוג היא. סוללות מסוג מסויים צריך להטעין עד למתח מסויים, לא פחות ולא יותר. 9V זה "בערך", זה לא המתח שהסוללה צריכה להיות בו באמת
פורסם 2013 באפריל 1912 שנים מחבר ומה אני יכול לעשות למנוע פיצוץ רדיואקטיבי שכזה, למעט לעמוד ליד הסוללה עם מודד מתח?אם אני שם ממיר מתח כגון 7809 זה יכול לעזור? במידה וכן, האם אני עדיין צריך לשים נגד בטור?
פורסם 2013 באפריל 1912 שנים אתה לא אמור לעמו לייד, פשוט אל תשכח אותה. הנגד טעינה שולט על מהירות הטעינה ולכן מבטיח שהיא לא תגיע מהר מידי למתח גבוה מידישים לב שסוללה של 9V _לא_ אמורה להיות אם מתח של 9V. קודם כל, אזה סוללה זה בכלל ? אם היא נטענת, אני דיי בטוח שהיא לא אמורה להיות 9V אלא 7.2 או 8.4 או משהוא דומה, תבדוק מה כתוב עליה. חוצמזה, המתח שהסוללה כשהיא טעונה שונה מהמתח שכתוב על הסוללה בכל מקרה ותלוי בסוג שלהמה הנתונים שכתובים על הסוללה ?
פורסם 2013 באפריל 2212 שנים מחבר הסוללה שיש לי היא בצעם שתי סוללות של 4.8v.מצ"ב תמונה של הסוללות.איזה נגד אני צריך שם?ומה עלי לעשות אם זה באופן תמידי יחובר ל12v?הרעיון הוא שהבטריות יעבדו כאשר המצבר מת או נותק...
פורסם 2013 באפריל 2312 שנים אז זה לא 9 ו 12V, זה 8-10 מצד הסוללות (כשהן לא טעונות/כן טעונות בהתאמה) ו 14+ מצד הקטנוע כשהקטנוע נוסע... (בהנחה שהוא קטנוע על דלק ולא חשמלי)אם אנחנו רוצים טעינה במהירות רגילה זה 0.1C, ואתה חייב לנתק את הסוללות בסיום הטעינה2200mAh * 0.1C = 220mA14v - 8v = 6v6v / 220mA = 0.027K = 27ohmקיים נגד כזה בדיוק, אבל אם אין קח 30-336v * 220mA = 1.32w1.32w * 3 ~ 4wאם ניקח מקדם ביטחון X3 על ההספק (ורצוי לקחת יותר אפילו) אז נגד הספק של 5w או יותר. ושים לב ! זה מחושב לפי מצב של סוללות על 1V וקטנוע על 14V. אם הסוללות פרוקות יותר מזה (מה שלא אמור לקרות - הן יכולות להידפק מזה) או שהמתח בקטנוע גבוה יותר (האלטרנטור קצת יותר מידי גבוה) ההספק על הנגד יהיה גדול יותר משמעותית והוא יתחמםלבקרת טעינה צפה (שיטת הטעינה הכיפשוטה שבה אתה לא צריך לשמור על הסוללה מטעינת יתר, אבל גם הכי איטית) ניתן לעשות מתח מיוצב אם 7812 + 3 דיודות ולקבל 10V, או לייצב ישר ל 10V אם LM317, ואז ניתן לחשב את אותו חישוב בדיוק אם C נמוך יותר כדיי שהסוללות ייטענו בזרם פיצי ברגע שהן מגיעות ל 10V
פורסם 2013 במאי 312 שנים מחבר תודה על התגובה, ומצעטר על התגובה המאוחרת שלי, אני מקווה שאתה שתראה את המודעה.האם בגלל שאתה אומר שבזמן שהסוללה טעונה במלואה היא מגיעה ל10V לכן לא אוכל להתשמש ב7809?האם במוצא ממיר המתח (7812 או LM317), אני אשים משווה, שישווה את המתחים ואז כאשר הסוללה תגיע למתח הרצוי (טעינה מלאה) הסוללה לא תתרוקן?תודה,ליאור
פורסם 2013 במאי 312 שנים אם תשים את ה 317 למתח של 10V, אתה תקבל בדיוק טעינה צפה "אינסופית" כי ככל שהסוללה תתקרב ל 10V, זרם הטעינה ירד יותר ויותר, והיא לעולם לא תוכל לעבור את ה 10Vב 9V הסוללות אפילו קצת ריקות כי 2*4.8 = 9.6, וגם זה עדיין לא מתח של סוללה מלאה... הסוללות האלה הן לא 9Vאתה יכול לעשות מטען מהיר אם בקרה על ידיי משווה, כך שהוא ינתק את הסוללות לגמרי כשהן יגיעו למתח הנכון. אם המשווה עצמו עובד מהמתח של המטען ולא מהסוללה הוא לא ירוקן אותה, חוצמזה כל עוד המטען מחובר, אם הסוללה מתחילה להתרוקן המשווה יזהה את זה ויתחיל טעינה מחדשבמעגל אם משווה רצוי להכניס השהיה כלשהיא או חלון hysteresis במתחים, כדיי שלא יקרה מצב שהסוללה מגיעה ל 10.0V בדיוק והמשווה מתחיל לקפוץ מהר בין המצבים
פורסם 2013 במאי 312 שנים מחבר תודה על התגובה המהירה. שאלה אחת אחרונה (אני מקווה ), אם אני משתמש בLM317 ללא משווה, כלומר טעינה אין סופית, אך קטנה, האם הסוללות לא יהרסו? כלומר אני יכול לחסוך את המשווה? המצב הנורמלי הוא שהמכשיר יקבל את המתח שלו מהמצבר ורק במצבים קיצוניים הוא יקבל את המתח שלו מהסוללות.
פורסם 2013 במאי 312 שנים אם הנגד מספיק גדול (ולכן מגביל את הזרם בהתאמה) זה בסדר.... מקסימום אתה יכול לנתק ידנית אם אתה יודע שהסוללות כבר היו בטעינה מלא זמןשיטת טעינה הזאת נקראת float charge או טעינה צפה, היא איטית בהשוואה לשיטוות אחרות, אבל גם הכי פשוטה
פורסם 2013 במאי 512 שנים מחבר הייצרפתי תמונה של טעינת סוללה מתוך דפי הנתונים.החישוב של Zout צריך להיות לפי מתח היציאה שלי? כ-10V?תודה,ליאור
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.