פורסם 2013 במרץ 2912 שנים אהלן. היה ברשותי כרטיס מסך שנקנה עם המחשב מחנות RSM הישראלית. מכרתי אותו למישהו בגרמניה. ברגע שהוא שילם, התשלום היה במצב "Pending" במשך שלושה שבועות. אני לא יודע אם זה קשור, אבל בערך יומיים אחרי שהוא קיבל אותה התשלום הועבר אליי סופית.ברגע שהחבילה הגיעה אליו, הוא שלח לי את המייל הבא: Hello i just want to tell you that the Box is arrived but ... its on the German custom office because u dont stick the bill or the receipt for payment outside the Box iwll get the box Today maybe i have to pay a amount for storage it (it stand in the letter) i can take a photo of it if u want i just want to be sure that u pay this amount if there is any Sorry for this complications and have i nice day aswellבקיצור - בגלל שלא הדבקתי את החשבונית / קבלה מחוץ לקופסה, הוא צריך לשלם מכס. והוא מבקש ממני לשלם אותו.-----זו פעם ראשונה שאני מוכר למישהו מחול. להדביק את החשבונית זו הדרך הסטנדרטית להמנע ממכס? איך יכלתי לדעת את זה?משנה העובדה שקיבלתי את הכסף רק יומיים אחרי שהחבילה הגיעה אליו? האם הסטנדרט באיביי הוא לעזור לקונה להמנע ממכס בכל מחיר, ואם לא מצליחים אז על חובת המוכר לשלם את זה??תודה חברים.
פורסם 2013 במרץ 2912 שנים אין שום סטנדרטכל מוכר באיביי רושם בדף המכירה באותיות של קידוש לבנה: המוכר לא אחראי למיסי הייבוא / מכס / עמלות כלשהם הכרוכים בהכנסת הפריט לארץכפי שאצלנו יש חוקים נוקשים לפעמים (לא ניתן לייבא חלקי חילוף לרכב לדוגמה ללא אישור משרד התחבורה, או מכשירים מתקדמים ללא אישור ממשרד התקשורת), עליו היה לדעת זאת (בייחוד אם הוא לא לקוח חדש באיביי) ועליך היה לציין זאת.זאת המדיניות, לא טוב לא? שאיביי תטפל בזה.
פורסם 2013 במרץ 2912 שנים יש סטנדרט באיבי, וכן הרוב מקפידים לרשום את המחיר (או לשים קבלה רשמית) מחוץ לקופסא... ובמידה ולא עושים זאת, מעדכנים אותךלמה הם לא עשו את זה (בדרך כלל יש סיבה מוצדקת)בכל אופן, כנראה זה יצתרך לעבור טיפול של איביי.
פורסם 2013 במרץ 2912 שנים לא מדובר פה בכלל על תשלום המכס, הוא כתב לך במפורש כי אולי הוא יצטרך לשלם על החזקת המוצר במכס ולא את המכס על המוצרזה שני דברים שונים לגמרי. במכס דורשים בדרך כלל כסף על מוצרים שמתעקבים ושלא באים לשחרר אחרי תקופה מסויימתאני יודע שבארץ התשלום הוא רק אחרי שהמוצר היה תקופה של לפחות שבוע (נראה לי) ובהתאם לגודל החבילה.אין לך מה לדאוג, גם אם זה תשלום על אחזקה של מוצר במשך כמה ימים זה כנראה יהיה מספר דולרים בודדים (אם בכלל) ואני הייתי ממליץ לך לשלם אם הוא ידרוש.
פורסם 2013 במרץ 2912 שנים כששלחת את החבילה - ידעת מה השווי שלך? נכון שידעת? אם כן, יכולת לציין את השווי. למרות שזה גם לא מבטיח 100% שהחבילה לא תיתקע במכס.לא מכיר את החוקים בגרמניה, אבל אם זה כמו בישראל, אז יש מיסים על חבילות מעל שווי מסוים, יש סיכוי שחבילה תיבדק מדגמית ותיתקע במכס, ויש סיכוי שייגבו אגרות שחרור/אחסנה שונות, אבל כמו שנאמר - לרוב רק אם החבילה לא נאספה אחרי פרק זמן הגיוני.אם אני מבין אותו נכון - הוא לא מצפה שתשלם את המכס, אלא רק חושש שמשום שלא ציינת את שווי החבילה, הוא ייאלץ לשלם אגרות סתם, והוא חושב שאתה צריך לשלם כי כביכול מדובר בטעות שלך.כרגע אין לך מה לעשות - תראה מה יאמר לך, כמה ייאלץ לשלם, וכמה ירצה שאתה תשלם. ואז תחליט מה לעשות - לשלם או להעביר לטיפול של איביי.להבא - פשוט עשה כמו שאמרו לך כאן וכמו שעושים כולם - וציין במפורש בדף המכירה שמיסים ואגרות ייבוא למיניהם יחולו על הקונה בלבד ואינך אחראי להם.וכן - תמיד ציין שווי חבילה. זו חובה חוקית.
פורסם 2013 במרץ 3012 שנים לכל חבילה שנשלחת לחו"ל חובה לצרף "הצהרת מכס" (טופס CN22 הכולל תיאור המוצר, ושווי) ברורה הדבוקה עליה, אתה לא עשית זאת ולכן החבילה התעכבה במכס הגרמני לבירורים, על זה בד"כ יש עמלות שונות, שהלקוח כנראה יאלץ לשלם.הלקוח פנה אליך כדי שתבין שלא עשית מה שהיית אמור לעשות, והוא מכין אותך לזה שיתכן והוא יאלץ לשלם את העמלות הללו, ובצדק מבקש ממך לקחת אחריות ואם יהיה צורך להחזיר לו את ההפרש. אתה כמובן לא חייב לעשות את זה, אבל אז יהיה לך עסק עם איביי, ויש מצב שיקחו ממך את כל סכום המכירה ויחזירו ללקוח (איביי הם פרו-קונים). ואתה תצא ללא המוצר וללא הכסף, אז אני במקומך הייתי לוקח את הדברים בכובד ראש.אם היית שולח עם הצהרה כמו שצריך (ובדואר רשום עם מעקב), אז לפי חוקי איביי העמלות והתשלומים השונים למכס הם בעיה של הלקוח, והוא לא היה מקבל גיבוי מאיביי. בעקבות זה שאתה לא צירפת על החבילה הצהרה, כנראה שאין לך קייס.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.