קניית רכיבים - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קניית רכיבים


Offset

Recommended Posts

טוב אז אחרי שהזמנתי מELECTRODRAGON שני שילדים והם הגיעו מצויין ועובדים אני רוצה לקנות רכיבים שישמשו אותי לבנות דברים על אמת ולא רק לשים על הארדואינו:

מולטימטר

50 טרנזיסטורים

600 נגדים(עולה איזה דולר, זה 30 או 20 סוגים ו20 או 30 מכל סוג)

מנוע סרבו

2 חיישני ULTASONIC(אני רוצה למפות בתלת מימד ראיתי סרטון ביוטיוב שמישהו עשה, אני אשמח לדעת אם זה אפשרי עם אחד)

מטריצה 12 על 65

100 ג'מפרים (עולה 1.1 דולרים, תגידו לי אם לא שימושי כי ראיתי חלק שמשתמשים בזה)

40 לדים אדומים(0.8 דולר)

סה"כ - 26.6$, יש לי כבר חוטים ומטריצה ממש קטנה שאני בקושי מכניס בה משהו וארדואינו.

אשמח לדעת אם יש רכיבים שאני לא ישתמש, או רכיבים שצריך להוסיף, אני עומד להכין כמה דברים עם הארדואינו אבל אני גם רוצה ללמוד אלקטרוניקה עצמאית בבית(זאת המטרה) ואשמח לתגובות.

יום טוב :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אם אתה רוצה לשחק קצת עם רכיבים, לדעתי לא יזיק לקנות גם דברים כמו דיודות, מייצבי מתח, מגברי שרת, קבלים, אולי ממסר או שניים, זה דברים שאתה תזדקק להם מהר מאוד אם אתה רציני.

ב. jumper wires זה אחלה לעשות משהו זריז, זה בהחלט משהו שכדאי שיהיה לך.

ג. קח בחשבון שהמולטימטר שאתה מזמין הוא כנראה חתיכת ח*א (אין מה לעשות, ככה זה כשקונים דברים בכל כך זול). סביר להניח שבתור משהו התחלתי זה יספיק לך, אבל כדאי שתהייה מודע למגבלות שלו:

א. לא להתעסק איתו עם מתח גבוה כי הסיכוי שהוא יסכן אותך הוא גבוה מאוד.

ב. שום מדידות AC אל תסמוך עליו (ACV/ACI), וגם במדידות כמו קבלים אני מציע לך לקחת אותו בעירבון מוגבל מאוד (בעיקר בתחומים הקיצוניים).

ג. אם יש לך אפשרות להשאיל ממישהו מולטימטר נורמאלי ולהשוות קריאות בין 2 המכשירים זה יעזור לך לדעת האם השגיאה בשאר הדברים היא זניחה לצרכים שלך או לא. בדר"כ במדידות DC בסיסיות המכשירים הזולים האלה עובדים בסדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה 50 שקל על מולטימטר, ועוד מחברה סינית, http://www.electrodragon.com/?product=2-8-lcd-currentvoltagecapacitanceresistance-digital-multimeter.

לפי התמונה זה שדגם : EXCEL DT9205A, מצאתי את הדגם פה גם: http://he.tech777.com/0/%D7%A0%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97-26-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%93%D7%94/209090/%27%D7%9E%D7%95%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%9E%D7%98%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%99-Excel-DT9205A-3%27-LCD---%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8-2B-%D7%9B%D7%AA%D7%95%D7%9D-%286F22-1-x%29-%27/.

זה דגם איכותי?

אם יש המלצות לקנות מולטימטר בארץ אני אשמח להמלצה. בכל מקרה ראיתי את התגובה שלך, אני יוסיף עוד רכיבים, יש גם מודולים מומלצים למתחילים חוץ מסרבו וULTRASONIC? והאם הרכיבים שיש לי כרגע מספיקים כדי שאני יוכל לחבר 2 ULTRASONIC ולשלוט עליהם ביחד וגם להכניס מנוע סרבו או שאני צריך רכיבים נוספים כדי שאני יוכל להכניס את שני הULTRASONIC והסרבו לארדואינו?

יום טוב, עודד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לגמרי הבנתי מזה משנה שזה מכשיר סיני של 50 שקל? כל המכשירים האלה הם אותו הדבר. המכשיר הזול ביותר שראיתי עד היום ואני מרגיש בנוח להמליץ עליו לחובב אלקטרוניקה הוא ה-UT61-E שרשמתי עליו ביקורת קצרה בעבר (חפש בפורום אלקטרוניקה), והוא עולה בערך פי 5 מזה (והוא באמת יוצא דופן ביחס למחיר הזה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מנסה חס וחלילה לשכנע אותך שתקנה מכשיר יקר יותר, ממש לא. ברור לי שזה אילוץ תקציבי, גם אני הייתי מתישהו בשלב שקניתי מולטימטר ב-50שקלים. אני סך הכל מנסה ליידע אותך בנוגע למגבלות ולסכנות של מכשיר כזה כדי שתדע מה אפשר לעשות איתו ומתי כדאי להימנע מלהשתמש בו, או לקחת את המדידות עם קורט מלח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבבה, והמודלים סבבה? אני יכול בו זמנית לקבל מידע משני חיישני ULTRASONIC ושהמידע יעבור עיבוד ועם העיבוד אז אני יזיז את המנוע סרבו עם הרכיבים שאני מזמין? או שאני צריך להוסיף כמה רכיבים כדי לעשות את זה?

והאם יש לך איזה מקור טוב ללמוד אלקטרוניקה ממנו? אני לומד בפיסיקה בבית ספר(למדנו חשמל שנה שעברה) ואני יודע לחשב הספק,חוק הום והתנגדויות אבל אני באמת רוצה ללמוד לעומק כי אני רואה שיש הרבה דברים שאני לא מכיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אומנם כבר עבדתי בעבר לא מעט עם דברים דומים (כולל מדידת מרחק עם חיישן אולטרסאונד, וכולל שליטה במנועים - אם כי בעיקר מנועי צעד), אבל אני באמת לא מכיר את את המודולים שאתה מזמין ולכן לא רוצה לדבר סתם.

אין בעיה לקבל מידע מיותר מחיישן אחד, ואין שום בעיה לסובב מנועים. עם זאת, מנועים בדר"כ צריך לדחוף לא ישירות מהארדואינו אלא בעזרת מעגל כלשהו באמצע, בין אם זה טרנ', בין אם זה ממסר, ובין עם זה H-bridge. פשוט תחפש את זה בגוגל ואני בטוח שתקבל תשובה על השאלה שלך, זה משהו שכל העולם ואישתו כבר עשו\שאלו.

מקורות ללימוד אלקטרוניקה אני לא יכול להמליץ על שום דבר בעברית, אני מכיר בעיקר באנגלית.

לא מזמן גם שמעתי על ספר שעד כה לא הכרתי ומרפרוף בתוכן העניינים שלו נראה שהוא מצוין לאנשים כמוך, הבעיה היא כאמור שהוא באנגלית.

אגב, למקרה שזה לא ברור, אני אישית חושב שספרים הם מקור המידע הטוב ביותר כשרוצים להתעמק בנושא כלשהו ולא סתם לרפרף בו לצורך היכרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.amazon.com/Practical-Electronics-Inventors-Third-Scherz/dp/0071771336/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1362581684&sr=1-1&keywords=electronics+for+inventors

אתה יכול לעבור גם על תוכן העניינים שלו שם, נראה שהוא מקיף כמעט כל דבר שתצטרך. יש לו גם ספר דומה על אלקטרוניקה דיגיטלית שיכול להיות מצוין גם כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...