עבור לתוכן

החלפת גוף חימום בדוד

Featured Replies

פורסם

שלום

יש לנו על הגג שני קולטי שמש, ומעליהם דוד שמש.

גוף החימום בדוד שמש לא הוחלף כבר כמה כמה שנים טובות,

ומנסיון, כשעובר כל כך הרבה זמן, זה אומר שהוא מוקף באבנית.

זה מורגש גם, כי לוקח לו הרבה זמן לחמם מים.

אני רוצה להחליף את הגוף חימום של הדוד,

והשאלה שלי:

עד כמה קשה זה לעשות את זה בעצמי?

כשמדובר על דברים של חשמל בבית, אני תמיד עושה את זה לבד,

רק שכאן, בגלל שזה דבר "גדול", ומלא במים, אז זה נראה קצת יותר קשה..

מישהו עשה את זה בעצמו פעם, ויכול להעיד עד כמה נורא/לא-נורא זה להחליף את הגוף חימום שבדוד?

תודה

card

פורסם

העבודה עצמה לא מסובכתאבל כמה דברים שרצוי להביא בחשבון :

אם יש לך גג רעפים זה אומר שהתקרה (שעליה הבוילר עומד מתחת לרעפים) לא אטומה, כלומר תצתרך לרוקן אותו על ידיי דליים או שיטות דומות (אתה יכול לרצות לקצר ולפתוח צינור של הקולט, אל זה יכול לגרום לכך שתצתרך להחליף צינור וכו וכו)

הגוף חימום יכול להיות תקוע בפלאנצ' בצורה שלא ניתן יהיה לפרק אותו משם בלי נזק. אם תפגע בפלאנצ תצתרך להחליף גם פלאנצ' וכאן הבעיה : כבר כמה שנים אין בחנויות (כולל בחנויות כמו הום סנטר !) פלאנצ' שבכלל ראוי להסתכל עליו : בכולם ריתוכים מכוערים שלא מצופים כמו שצריך ויתחילו להחליד, בהרבה שרוול תרמוסט מחובר בהברגה, אח שנראה לי סביר שקניתי השנ והתקנתי והתחיל לנזול מהחיבר של הגוף חימום (שמורכב במפעל !) ון הלאה. דברים כמו הגנה קתודית שהיו נורמה לפניי 10 שנים - תשכח מזה, לא שמים את זה כי זה מאריך את אורך החיים של הפלאנצ' יותר מידי וליצרנים לא משתלם

בתרמוסטט בדרך כלל לא תצתרך לגעת, אבל אם כן - גם תרמוסטט נורמלי יכולה להיות לך בעיה להשיג. לפני כמ שנים היו תרמוסטטים באיכות מעולה של cotherm (קרן אור) וטובה של thermion. לפניי קצת יותר משנה הייתי צריך להחליף תרמוסטט צל חבר בחומרי בניין 1 היה חיקוי (שממש ראים שהוא חיקוי) של ה cotherm. בחנות שניה היה את ה thermion אבל שמתי לב למשהוא מעניין : איפה שהיה אמור להיות תו תקן ישראלי יש עיגול בולט בפלסטיק (כלומר שמחקו את התו תקן מהתבנית של היציקה של הפלסטיק על ידיי קידוח). בכל מרקה, התרמוסטט נראה עשוי מאותם חומרים (שלא כמו החיקוי השני שלא אהבתי את איך שנראה אחד מהפלסטיקים שלו), נשים אותו. שמתי אותו על 60. מדליקים, נותנים להתחמם, יש מים חמים. יש כבר מים מאוד חמים. יש מים רותחים. אני עולה לגג לראות מה קרה - התרמוסטט עדיין לא ניתק. אני נותן לבורג ממש דחיפה קטנה והוא מתנתק - המים כבר היו באיזה 90 מעלות. התרמוסטט מגיב בטמפ' שונה ב 30 מעלות ממה שהחץ של הבורג מראה - אז שמתי עותו על 30 אז הוא מנתק ב 60. כנראה שבגללל זה גם הורידו להם את התו תקן - הם תכלס הלכו לכיוון של להוריד את התו תקן ולהמשיך לייצר אותם ככה, במקום לסדר את הכיוון שלהם שיעבדו כמו שצריך. עכשו מובן מאיפה הגיעו הסיפורים על ילדים שנכוו ממים רותחים מהברז - הטכנאי מכוון את החץ בתרמוסטט על 60 רק שהתרמוסטט מנתק בטמפ' שונה לגמרי

תפרק את הפלאנצ' כולל הגוף חימום - אל תנסה להוציא את גוף החימום כשהוא בתוך הבוילר

תוריד את המאיץ חום (השרוול פלסטיק) מהפלאנצ' ותפורר משם את כל האבנית

אם על הגוף חימום אין יותר מידי אבנית והוא לא מארה סימנים שעוד מט הוא ייהרס אתה יכול לנסות להמיס אותה על ידיי חומר לניקוי אסלות - הנוזל הירוק הזה (שהוא חומצת HCl 9% - ועושה עבודה טובה מאוד להיפטר מאבנית). תשטוף ותחזור שוב אם צריך

אם לא אז תחליף רק את הגוף חימום

תנקה גם את המאיץ מבפנים ובמיוחד את הצינור פלסטיק שיוצא ממנו למעלה שלא ייסתם

שרטוט חיבורי חשמל מצוייר על התרמוסטט. תהדק טוב את כל החוטים ושיהיו נקיים (צבע טוב של נחושת) שלא יתחממו - עובר בהם 12A כשהבוילר עובד

אל תשכח לחבר אדמה לפלאנצ' (אחד מהברגיםשלו מכיל המשך שעליו מחברים את האדמה. לפעמים האדמה עוברת דרך הגוף של הבוילר ואז אם חוט נוסף לפלאנצ')

פורסם
  • מחבר

תודה רבה..

אם יש לך גג רעפים זה אומר שהתקרה (שעליה הבוילר עומד מתחת לרעפים) לא אטומה, כלומר תצתרך לרוקן אותו על ידיי דליים

אני גר בבניין..

הגג שטוח, ומרוצף..

אז אפשר לתת למים לזרום.

מה ש-כן, כשמפרקים את הפלאנצ', כל המים יצאו פתאום..

כך שנראה לי שרצוי לעשות את זה עם נעלי ים ולא נעליים רגילות..

דברים כמו הגנה קתודית שהיו נורמה לפניי 10 שנים - תשכח מזה, לא שמים את זה כי זה מאריך את אורך החיים של הפלאנצ' יותר מידי וליצרנים לא משתלם

מה זה הגנה קתודית?

ואי אפשר למצוא חנות ש-כן יהיה בה גוף חימום שכולל את זה?

דרך אגב,

בכל מקרה הגוף חימום מתמלא אבנית תוך 4 שנים בערך,

כך שאין צורך שהוא יחזיק המון שנים..

מה ההבדל בין אורך החיים של גוף חימום בלי הגנה קתודית, ועם?

הם תכלס הלכו לכיוון של להוריד את התו תקן ולהמשיך לייצר אותם ככה, במקום לסדר את הכיוון שלהם שיעבדו כמו שצריך. עכשו מובן מאיפה הגיעו הסיפורים על ילדים שנכוו ממים רותחים מהברז - הטכנאי מכוון את החץ בתרמוסטט על 60 רק שהתרמוסטט מנתק בטמפ' שונה לגמרי

וואו, אז הכל זבל היום?

גם הגוף חימום, גם הטרמוסטט? הכל?

מה יהיה?

אבל בכל זאת אנשים מחליפים..

אם על הגוף חימום אין יותר מידי אבנית והוא לא מארה סימנים שעוד מט הוא ייהרס אתה יכול לנסות להמיס אותה על ידיי חומר לניקוי אסלות - הנוזל הירוק הזה (שהוא חומצת HCl 9% - ועושה עבודה טובה מאוד להיפטר מאבנית). תשטוף ותחזור שוב אם צריך

אם לא אז תחליף רק את הגוף חימום

אז אתה אומר בכלל להשאר עם הישן, ופשוט לנקות אותו מהאבנית?

:)

אין שום מקום שאפשר למצוא משהו טוב לקנות?

פורסם

לפניי שאתה מתחיל לעשות דברים רטובים תנתק את המתח של הבוילר ותוודא שהוא מנותק - תכבה את המפסק שלו ואת המפסק בלוח, ואז תקצר למעלה על הגג את L ו N (חום וכחול/חום ושחור/אדום ושחור) שמתחברים לבוילר כדיי לוודא שאין שם שמץ של מתח

תשחרר קצת את הברגים שעליהם הפלנצ' תפוס, תנדנדנ אותו קצת החוצה ותאפשר למים לזרום באיטיות. אל תשחרר את כל המים במכה, בכל זאת 150 ליטר מים שוקלים 150 kg.... זה יכול להעיף את הפלאנצ' לרצפה וידפוק את התרמוסטט ברצפה ואוליי יהרוס בכלל את כל הפלאנצ'

הגנה קתודית היא אלקטרודה ממגנזיום שמרותכת לפלאנצ' מבפנים ופשוט עומדת בתוך המים - מקל מגנזיום גדול. בכך נוצרת סוללה - אלקטרודה אחת ממגנזיום היא אלקטרודת ההגנה, אלקטרודה שניה מפלדה היא כל הבוילר + גוף חימום, ואלקטרוליט - המים (שמכילים מלחים לכן הם מוליך). הסוללה השזאת נמצאת במצב תמידי של קצר - מקל המגנזיום וכל היתר תמיד מחוברים ביניהם. הזרם שנוצר (זרם קטן מאוד, אבל אם השפעה משמעותית בטווח הארוך) גורם למגנזיום להתפרק לתוך המים ובכך מושך את התגובה הכימית אליו ומרחיק אותה מהחלקים החשובים של הבוילר. המקל מגנזיום גדול ושמן כדיי שיהיה בו מספיק מגנזיום להרבה שנים

הגנה קתודית לא פותרת את הבעיה של אבנית, אבל היא זאת שמאפשרת לבוילרים להחזיק 10 שנים ויותר ועדיין לעבוד בלי תקלות (חוץ מירידת יעילות בגלל האבנית) ובלי שהבוילר יתחיל להיאכל מבפנים מקורוזיה בכל מקום שבו יש מגע לש מתכת אם המים

לפניי שנה ומשהוא החלפתי חלקים אצל חבר, והשנה החלפתי אצלי חלקים בבוילר

חבר (סוף 2011 - תחילת 2012) :

פלאנצ' הכי טוב שמצאתי היה של שיח (אותה חברה שמייצרת את זרועות שיח לתליית טלויזיות), בלי הגנה קתודית אבל לפחות נראה סביר אם ריתוכים יפים וציפוי איכותי ואחיד

תרמוסטט היה את החיקוי של cotherm ואת התרמוסטט בלי תו תקן של thermion ששמתי והוא היה לא מכוון לטמפ' הנכונה (הוא החליף תרמוסטט ישן וטוב של thermion שעמד אצלו, אבל נשרף בגלל תכנון מטומטם של מאיץ חום שבו התרמוסטט נמצא מחוץ למאיץ בתעלת פלסטיק)

הלאנצ' הגיע אם גוף חימום שלא עשה בעיות

אני (סוף 2012) :

ברוב החנויות יש פלאנצ' של חברה בשם "חומי" (הם כותבים "המקורי" וכו' רק שמעולם לא ראיתי מקדם את השם הזה). ריתוכים מכוערים שלא צבועים כמו שצריך (קורוזיה), שרוול תרמוסטט מוברג במקום מרותך (הקצוות של ההברגה בפלאנצ' פתוחים למים - קורוזיה), ובכלל לא נראה איכותי

בחנות אחרת משהוא שנראה קצת יותר טוב, אבל המוכר אמר לי שהוא מחזיר אותם לספק כי הם כולם חזרו אם נזילות - לא זוכר את שם החברה

הום סנטר היה אחד אחר שניתן לאמר שהוא הרע במיעוטו - השרוול תרמוסטט מוברג אבל קצת יותר מסודר - כלומר, בלי שבבים שבולטים מהחור לתוך המים. לא זוכר שם של חברה - אני אוסיף אם אני אמצא את הקופסה

קניתי את זה שהיה בהום סנטר. באתי חיברתי - התחיל לנזול מהחיבור של הגוף חימום - הגוף חימום עצמו מכוער אם הפלאטה המעוגלת הזאת שעשויה ממתכת דקה אז היא מתעקמת כשמהדקים את הברגים + במפעל לא הידקו אותם עד הסוף. את זה לפחות סידרתי פשוט על ידיי הידוק של 2 הברגים של הגוף חימום בלי לפרק ולהוריד את המים

תרמוסטט - השארתי את ה cotherm שכבר היה לי ועבד טוב

אנשים מחליפים למה שיש בחנויות

מה עושים אלה שרוצים נורת ליבון 100W ? שמים CFL, גם אם זה בגוף תאורה סגור שבו ה CFL יישרף כל שבוע ומכל בחינה אפשרית עדיף ליבון בגוף כזה...

מה אני עושה כשאני רוצה מפסק או שקע נורמלי ? יש לי כמה ישנים של Tadiran ו Citor מפסולת של שיפוצים וכדומה - כבר הרבה שנים לא ראיתי אף מפסק או שקע באיכות קרובה אפילו (כלומר מפסק ישן שחרשו אותו 30 שנה עדיין יותר טוב ממפסק חדש של היום). בחנויות יש את "ספיר" (מיוצר על ידי Mepa טורקיה) שהוא סביר (עשוי מחומרים נורמליים), ויש את וייסבורד שאוהבים לדחוף בתור הטופ של הטופ ומיוצר בארץ, רק שהם עלובים לחלוטין (המגעים משחקים כשמזיזים את החוטים -_-' )

תלוי מה המצב של הגוף חימום

אם אתה יכול לפורר ממנו את האבנית + לנקות עוד קצת אם החומצה והוא יהיה נקי וייראה במצב טוב אחריי זה - הוא אמור גם לעבוד בהתאמה

אם הוא מאובן בצורה קשה, מעוקם וכדומה - תחליף אותו

אין לי ניסיון אחישי כי כל הבוילרים שיצא לי לטפל ככה זה אחריי שהגוף חימום נשרף (כך שחייבים להחליף), אצלך הוא עדיין עובד אז אם הוא לא מראה סימנים שהוא הולך להיהרס אני לא חושב שחייבים להחליף אותו

אני עברתי על 3 חנויות חומרי בניין פרטיות (אחת מהן חנות גדולה יחסית שהרבה קבלנים קונים בה) + הום סנטר, לא מצאתי משהוא ראוי לציון השנה (לפניי שנה ומשהוא כשקניתי לחבר שלי הפלאנצ' הכי סביר היה בחנות של הקבלנים)

תמוסטט - צריך פשוט לראות, חוצמזה רוב הסיכויים שהתרמוסטט שלך טוב ולא צריך להחליף אותו

פורסם

תסגור את ברז המים החמים שמזרים מים לדוד, אם אין אז את ברז המים הראשי של הדירה.

לדוד אמור להיות ברז ביטחון ביציאה של המים ממנו. עדיף לרוקן את הדוד באמצעותו.

ותיזהר, המים האלה חמים. בעיקר אם אתה עושה את העבודה ביום שמש.

פורסם
  • מחבר

אם אעשה את זה,

אכבה את המתג הראשי של החשמל (+קיצור ע"י מברג לוודא שמכובה),

ואסגור את הברז הראשי של המים של הדירה..

אגב, לגבי 150 ליטר שדוד מכיל,

נכון לפני שנתיים התחילו את הקטע עם המכסות מים לכל דירה, לפי מספר הדיירים?

אז כמה בערך היא המכסה?

(והאם היא גם נמדדת בליטרים או יחידה יותר גדולה?)

פורסם

המכסה היא לתעריף נמוך.

3.5 מטר מעוקב (1000 ליטר) לנפש לחודש.

פורסם
  • מחבר

אני מבין.

תודה..

הקטע עם נזילת מים מגוף חימום/פלאנץ' חדש, לא נשמע להיט חח :)

במיוחד למישהו שעושה את זה פעם ראשונה..

כי אז כשאתה רואה פתאום נזילה, אתה יכול לחשוב שזה בגלל שלא הרכבת טוב או משהו, כשבעצם זה בגלל רכיב לא איכותי..

פורסם

לברזי הביטחון האלה יש בעיה : כשמסובבים אותם הם נסגרים במכה. המכה הזאת דופקת את הגומיה. בברזים לא כל כך איכותיים (איקון....) הברז מתחיל לנזול אחריי זה

הוא מתחיל לנזול גם כשהבוילר מתחמם והיציאה של המים סגורה. אצלי פתרתי את זה בדרך יצירתית : במקום אל חוזר תיקני קימבנתי אל חוזר מכמה צינורות וגולה, ועשיתי בכוונה שהוא יאפשר קצת זרימה אחורה - בדיוק מספיק כדיי למנוע מהשסתום ביטחון להיפתח סתם, וכך אני שומר עליו שלא יתחיל לנזול (כשלא צריך)

במקרה שלי אין מקום לטעות כי ראיתי שהנזילה היא מהחיבור של הגוף חימום לפלאנצ' וזה חיבור שנעשה במפעל ולא אני עשיתי.אבסל במקרה הכללי - נכון הדבריםהאלה אם הם לא איכותיים יכולים לעשות בלאגן כזה

גם אם אתה קונה גוף חימום נפרד תבדוק מה המצב של הגומיה שמולבשת עליו

פורסם
  • מחבר

לברזי הביטחון האלה יש בעיה : כשמסובבים אותם הם נסגרים במכה. המכה הזאת דופקת את הגומיה. בברזים לא כל כך איכותיים (איקון....) הברז מתחיל לנזול אחריי זה

ובכלל, ברזים כאלה שלא נוגעים בהם שנים, והם כל הזמן בשמש,

לא כדאי לגעת בהם פתאום, כי אז לך תדע אם הם באמת יסגרו אחרי זה..

אוקיי תודה רבה על הכל..

פורסם

את הברז אמורים לבדוק אחת לחצי שנה.

בוא נגיד שעדיף לבדוק את הברז. גם אם לא נגעת בו שנים. מקסימום אחרי זה הוא ינזל ומחליפים אותו ב50 שקל.

מאשר לא לבדוק אותו ובמקרה של תקלה חשמלית או יום לוהט במיוחד הדוד יתפוצץ. ואם יהיו אנשים על הגג באותו זמן הם יפצעו ואף גרוע מזה.

אפשר לרוקן את הדוד דרך הברז הזה.

אפשרות נוספת לריקון בצורה בטוחה מכוויות.

סגירת ברז המים של הדירה,ולא לסגור את ברז המים שעולה לדוד.

ופתיחת ברז י המים הקרים והחמים יחד.

פורסם
  • מחבר

אפשרות נוספת לריקון בצורה בטוחה מכוויות.

סגירת ברז המים של הדירה,ולא לסגור את ברז המים שעולה לדוד.

ופתיחת ברזי המים הקרים והחמים יחד.

טריק יפה..

כך מהקרים, נכנס אויר..

clever!!

:)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים