10,000 ש"ח בשנה גלידה, 2.5 מליון ש"ח לשנה להחזקת הבית - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

10,000 ש"ח בשנה גלידה, 2.5 מליון ש"ח לשנה להחזקת הבית


omrij

Recommended Posts

  • תגובות 78
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מדובר בראש ממשלת ישראל , אדם(ראש הממשלה , לאו דווקא ביבי) שמבחינת משכורת גם ראוי שיקבל הרבה יותר , ובטח מבחינת מימון כל מיני נושאים שדרוש לאדם במעמדו.

בכמה נראה לכם מממנים את נשיא ארצות הברית (חוץ מהמשכורת שלו שהיא לפי החוק השכר הגבוה מבין אנשי ציבור , באיזור ה400 אלף דולר).

יש לו חשבון הוצאות של 150 אלף דולר + 100 אלף דולר לנסיעות +20 אלף דולר לנסיעות.

כמובן שזה לא כולל תחזוקה שוטפת וכל ההוצאות האחרות שהוא צריך , אלא רק דברים לעצמו ולמשפחתו ולא דברים רשמיים כמו ואירוח.

יחי השקיפות בארצות הברית ושלא כמו בארץ , שמה יודעים הכל על אנשי הציבור שלהם ומה עושים עם כל שקל שיוצא מקופת המדינה (ברמה ההגיונית כמובן).

בכל זאת 10000 אלף שקל בשנה על גלידות נשמע בהתחלה המון , אבל זה כמובן גלידה של גלידריה איכותית, וזה +-125 קילו של גלידה או בסביבות 10.5 קילו בחודש , שזה בערך 350 גרם ביום , סך הכל כמות הגיונית למי שאוהב גלידות (מדובר על גלידות לכל הבית ולא רק לביבי). נכון שיכלו לקנות גלידות זולות יותר , אבל כשמדובר בביבי התקשורת רק מחפשת אותו , וגם שהוא לא אשם בכלום מוצאים במה להאשים אותו.

אני חושב שצריך שקיפות ולהקציב תקציב מסוים ושנדע אותו , ושראש הממשלה , וזה לא משנה מיהו , יוציא את הכסף על מה שהוא רוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועדיין הוא ראש הממשלה הישראלי שהוציא הכי הרבה כסף. היחיד שהתקרב אליו היה ביבי בקדנציה הראשונה שלו :)

ובעקרון יש שקיפות, אבל הוא מתעלם ממנה.

" אף שחוק חופש המידע מחייב את משרד ראש הממשלה לחשוף את המידע בנושא השימוש בכספי ציבור, המשרד סירב לבקשות "כלכליסט" לחשוף את כלל ההוצאות בשנים האחרונות, ואף לא הגיב לשאלות בעניין."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שכתבתי , צריך שיהיה תקציב קבוע שיעבור ביקורת של הציבור , ושכל ראש ממשלה יעשה עם הכסף כפי הנראה לו , ואם הוא רוצה לקנות 100000 שקיות במבה מהתקציב ולנוע ברכב על חשבונו או לנוע ברכב שירכש לו מהתקציב , זה כבר הבעיה שלו , אבל חייבת להיות מגבלה הגיונית.

אם לפי חוק חופש המידע הוא חייב לחשוף את השימוש בכספי הציבור , אז שיפנו לבג"ץ , אבל בארצות הברית הציבור רגיל לדמוקרטיה אמיתית ולא כמו פה שלא משנה במי נבחר , תמיד אין שקיפות ועושים מה שבא להם.

ואל תשכחו שכשרוכשים לעובד מדינה ,אז בפועל משלמים פחות מחצי ממה שאדם רגיל מין השורה היה משלם על אותו , אז לדוגמה , audi a4 יכול לעלות פחות ממזדה 3.

אני אישית כאזרח חושב שהצבא מנופח , וגם אם יקטינו את תקציב הביטחון למצב שיאפשר לי לקנות במחיר של ארצות הברית ( audi a3 ב 30 אלף דולר) , אנחנו עדיין נהיה חזקים פי כמה מכל הצבאות שמסביבנו גם יחד (כן , גם בגלל האטום).

מיליון שקל יותר או פחות לראש הממשלה זה לא מה שישנה , צריך לחתוך בתקציבים הגדולים והשמנים כמו הביטחון .(אני אישית חושב שגם מהרווחה אפשר להוריד ועוד דברים נוספים, אבל אני לא יודע כמה אנשים יהיו מוכנים להסתבך בזה , אין הרבה בעלי תפקידים עם אומץ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי תקציב הביטחון, בוא נשים את הדברים בפרופורציות.

אחוז מתקציב המדינה שהולך לביטחון בארץ, לא גבוה מאחוז מתקציב מדינת פינלדנד שהולך לביטחון.

רוב התקציב הולך על חינוך, הבעיה בארץ שיש קרוב לשני מיליון אזרחים שלא משלמים מיסים, זה שורש הבעיות, אתם רוצים מחאה, בבקשה.

תפסיקו להיכנס לכיס של ראש ממשלה. או לכל אחד אחר לצורך העניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע איך זה קשור לת'רד, אבל אתה טועה

תקציב הבטחון (עוד לפני תוספות שהם מקבלים כל שנה) גבוה מתקציב החינוך

והוא בהחלט גבוה באחוזים ממדינות אחרות, בטח מהתקציב של פינלנד

לשם השוואה - אצלם התקציב הוא כ1.5% מהתמ"ג

בישראל הוא כ6%

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקציב הבטחון בישראל הוא אולי 6% מהתמ"ג, אבל הוא כ17% מהתקציב הכולל העומד לרשות הממשלה. זה המון... ועוד תחשבו על זה שהתקציב הבטחוני של זעום ביחס לגודל הצבא שלנו. בישראל יש כ180 אלף חיילים בסדיר (חובה וקבע). בבריטניה, למשל, המספר די קרוב - כ220 אלף, אבל תקציב הבטחון שלהם, במספרים מוחלטים, גדול כמעט פי 4. הצבא הישראלי שורד רק הודות לשכר החובה המצחיק (אם ישלמו לחיילים הסדירים 5,000 שקל בחודש, למשל, תוספת העלות השנתית תהיה כ8 מיליארד שקל) והודות לכך שרוב המחקר והפיתוח הצבאי נמצא למעשה בידי חברות אזרחיות המממנות אותו הודות לייצוא טכנולוגי. אגב, למרות חלקה הגבוה בתקציב ובתל"ג, בחישוב לנפש עלות אחזקת הצבא בישראל עדיין נמוכה מזו של ארצות הברית.

אבל למרות האמור לעיל, הנרי צודק בקשר להתעסקות התקשורת בקטנות. אני לא יודע מהי חלוקת התקציב האמיתית בכל מה שקשור למשרד ראש הממשלה, וייתכן שיש בה לא מעט אי-סדרים, אבל קשה לי שלא לשים לב שתקציב משכן הנשיא בישראל, למשל, עומד על כ44 מליון שקל (!), כמחצית מזה תחת סעיף "שכר" (לכלל עובדי המשכן, אך עדיין מדובר בשכר חודשי ממוצע של מעל 23,000 שקל) וכמחצית תחת הכותרת העלומה "קניות" - כ20 מליון שקל, להזכירכם. עוד מעניין היה לגלות שתקציב בית הנשיא כמעט הוכפל מאז 2007, השנה בה נכנס פרס לתפקיד - אבל על זה משום מה לא ראיתי עליהום תקשורתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...