עבור לתוכן

בניה של מגבר אוזניות בגרושים שיופעל ממתח USB

Featured Replies

פורסם

שלום!

אני רוצה לבנות מגבר אוזניות (עדיף עם אופציה לשתי אוזניות, אם זה משנה משהו) בכמה שפחות כסף..

השימוש שלו יהיה לשימוש כללי למחשב שהעוצמה של השמע שלו נמוכה מאוד. הוא לא מיועד לשמיעת מוזיקה כך שאיכות שמע לא עומדת בראש סדר העדיפויות..

חשבתי על משהו מבוסס LM386 או משהו בסגנון. המגבר אמור לקחת את המתח שלו דרך usb.

כל שירטוט שראיתי (גם כאלו שמבוססים על רכיבים אחרים) דורש מתח גדול יותר מ-5v.

האם שימוש ב- step up converter בא בחשבון לשימושים כאלה?

הייתי שמח לקצת הכוונה בעיניין או שירטוטים למגבר כזה מוכן אם מישהו מכיר..

תודה!

פורסם

ה USB לפעמים מוציא מתח דיי מלוכלך - אתה יכול לשמוע אותו באוזניות והוא יכול להציק. ניתן להחליק אותו אם סלילים וקבלים אבל זה לא תמיד מצליח עד הסוף

ממיר DC-DC אפילו יותר בעייתי כי הוא מייצר פולסים בתדר גבוה - אתה תשמע טייייייייי באוזניות

חוצמזה lm386 יכול לעבוד ישר מ 5v אז לא אמורה להיות בעיה

פורסם

אכן LM386 יכול לעובד גם במתח של 4 או 5 וולט תלוי באיזה גירסה בוחרים.

הבעיה שההספק שניתן להוציא במתח הפעלה של 5 וולט הוא יחסית קטן.

אני אישית הייתי ממליץ ללכת על רכיב יותר מתקדם המאפשר בניית מגבר עם פחות רכיבים וגם אחוז העיוותים קטן יותר.

הרכיב SSM2211 או LM4862.

מנסיון שלי עם הרכיב SSM2211 הרכיב מסוגל לעבוד גם במתח של 2.1 וולט.

פורסם

כמו שכבר אמרו, לעבוד ישירות מהמתח של ה-USB זה משהו שלא מומלץ בכלל לאודיו (זה משהו שבתחום האודיו אסור בכלל לדבר עליו :)).

מגברי אודיו בדר"כ לא מופעלים ממתח כל כך נמוך (5V במקרה אידיאלי, יכול להיות גם מתחת לזה), במיוחד שאחרי שמייצבים אותו קצת הוא עוד יותר נמוך. ממעט מגברי האודיו שראיתי שמופעלים ישירות מה-USB, בדר"כ עושים step-up כלשהו (ממירים מבוססים קבלים בדר"כ מקבלים עדיפות על פני כאלה מבוססי סלילים), ואז מסננים אותו טוב טוב (בדר"כ איזשהו פילטר מבוססים קבלים וסלילים כמו שכבר אמרו לך ואחריו מוסיפים LDO), ואז מכניסים את זה ל-rail-splitter אקטיבי כלשהו שייצור אדמה וירטואלית שאליה כל החלק של המגבר מיוחס (במצב כזה האדמה של המוצא היא לא האדמה של המחשב), אבל בגלל שההמרה של המתח נעשית עם ממירים קבלים-מתמתגים גם אין קשר גלווני לכן אין בעיה של קצר.

אופציה חלופית היא להשתמש בממיר של 1:1 וליצור גם מתח שלילי ואז לסנן גם את המתח החיובי של ה-USB וגם את המתח השלילי שנוצר בממיר הזה, ואז להפעיל את המגבר עם אותה האדמה כמו המחשב.

אם מתח מוצא נמוך יחסית + איכות לא משהו זה מספיק עבורך, אתה יכול בהחלט ללכת לכיוון שאנשים ציינו פה, אבל אני ממליץ עדיין להוסיף סינון כלשהו למתח - יש הבדל בין איכות סאונד לא משהו לבין רעשים מעצבנים ברקע.

פורסם
  • מחבר

אני מבין שעדיף לרדת מהרעיון של שימוש ב usb. הוא יהפוך את העיניין להרבה יותר מורכב ויקר.

רציתי שהוא יהיה יותר נייד, אבל אשתמש בספק חיצוני. זה עדיף על רעשים באוזניים..

מקריאה נוספת ברשת ראיתי רכיב נוסף, ne5532. מישהו התנסה איתו?

דבר נוסף שרציתי לדעת, האם יש בעיה בשימוש עם שתי אוזניות?

לא תמיד שתיהן יהיו מחוברות. לרוב רק אחת.

תודה לכולכם על התגובות

פורסם

ne5532 הוא מגבר שרת דיי נפוץ, אתה בהחלט יכול להשתמש גם בו.

לחבר 2 אוזניות במקביל יכול להיות בעייתי מ-2 סיבות:

1- צורך הרבה זרם.

2- אם האוזניות שונות אז יהיה הבדל בעוצמה שבהן ישמעו בכל אחת מהן.

נראה לי שעדיף לבנות 2 מגברים נפרדים (שיהיו באותה הקופסא ועם אותו הספק זה בהחלט אפשרי), כך שיהיה ווליום נפרד ויציאה נפרדת לכל אחד מהם - זה יעשה את החיים הרבה יותר קלים.

פורסם
  • מחבר

אוקיי.. אז אני חושב שאני אלך על השירטוט הזה

http://www.redcircuits.com/Page119.htm

יש משהו שכדאי לשנות או שהוא בסדר כך?

Anatoli, למה זה אמור להפריע אם הוא יקח יותר זרם?

הרי גם אם אני עושה שני מגברים נפרדים עדיין הזרם הזה נלקח מהספק..

תודה!

עריכה: בשירטוט C1,C2,C6 מסומנים כ 4µ7 25V. זה אומר 4.7µF?

פורסם

נכון שהזרם נלקח מהספק, אבל הבעיה היא שיש מגבלת זרם של המגבר עצמו וחיבור 2 אוזניות במקביל יכול לחרוג מהמגבלה הזו כתלות באוזניות ובמגבר.

בנוגע לסכימה שקישרת אליה, על פניו היא נראית בסדר - הכל מצומד עם קבלים כדי שאפשר יהיה לעבוד עם ספק בודד ללא מעגלים נוספים. אני רק לא מבין למה המגבר מחובר בתצורה מהפכת, זה הופך את הפאזה של הסיגנל שתשפיע על איך שזה יישמע.

עריכה:

יכול להיות נחמד גם להוסיף ביציאה איזשהו נגד בין המוצא לאדמה (נגד גדול של כמה קילו-אוהם), זה יכול למנוע רעשים בזמן החיבור של האוזניות למגבר כשהוא כבר דלוק.

פורסם

ניתן לנסות לעבוד אם מתח מה USB, רק תסנן אותו טוב אם סלילים וקבלים. לפחות תנסה מקסימום לא ילך

פורסם
  • מחבר

Anatoli,

1. הבנתי :)

2. כדי לחבר אותו רגיל מספיק שאני מחבר את R2, R3, C2 למבוא המהפך ואת הכניסות למבוא הלא מהפך?

אני פשוט לא ממש מתמצא בזה..

3. להדק המוצא של המגבר, נכון?

11010010110,

זה בהחלט יכול לעזור, השאלה היא מה זה אומר "סלילים וקבלים"?

אין לי ניסיון גדול בתחום כך שאני לא ממש יודע איזה קבלים/סלילים לבחור וכיצד לחבר. אתה יכול להרחיב על זה קצת יותר?

תודה רבה!!

עריכה: בשירטוט C1,C2,C6 מסומנים כ 4µ7 25V. זה אומר 4.7µF?

פורסם

מה זה משנה אם זה מהפך או לא ? תמיד הבנתי שזה לא משנה למטרות שמע.

פורסם

את הנגד שדיברתי עליו תחבר במוצא ממש (אחרי הקבל) ולא במוצא המגבר.

בנוגע לאיך להפוך אותו ללא מהפך, צריך להכניס את האות לכניסה הלא מהפכת במקום לכניסה המהפכת (וכמובן להפריד בין הכניסות האלה מה שידרוש להכפיל את R2/R3 ואת C2). מעבר לזה צריך גם לדאוג שה-DC במוצא יהיה תקין, משמע שההגבר ב-DC יהיה 1. אפשר לעשות זאת על ידי הוספת קבל טורי במשוב. אפשר פשוט לחבר את הצד השמאלי של C1 לאדמה, זה ייתן לך את רשת המשוב שצריך. את הכניסה פשוט תצמד עם קבל להדק החיובי של המגבר (שכמובן יכלול את רשת המשוב). במקרה כזה הקבל C2 צריך להיות קטן הרבה יותר.

Mike, מאיפה הבנת את זה? אומנם כבר שמעתי דברים כאלה בעבר, אבל גם שמעתי הרבה אנשים שטוענים שזה משהו שבל יעשה.

זה נכון שזה יעבוד גם כשזה מהפך, אבל זה בהחלט שמיע - למעשה פעם קיבלתי ממישהו אוזניות לתיקון והוא טען שזה נשמע כאילו משהו מקולקל, ומצאתי שהבעיה הייתה בפאזה של הדרייבר. הפכתי לו את זה והכל הסתדר. אם הוא הצליח להבין תוך כמה שניות שיש בעיה (ואלה אוזניות שחזרו אליו מתיקון בסנהייזר שבדר"כ אפשר לסמוך עליהם לגמרי) אז כנראה שזה הבדל משמעותי :)

אגב, אתה יכול לבדוק את זה בקלות בבית. תהפוך את הכבלים שהולכים מהמגבר לרמקולים ותראה אם זה משנה לך. יכול להיות שכן יכול להיות שלא. מאחר וזה דיי פשוט לסדר את זה, אני לא רואה סיבה לא לעשות זאת.

פורסם
  • מחבר

כדי להבין יותר טוב שרטטתי מגבר אחד. האם שירטטתי נכון?

בעקבות הפוסטים האחרונים יש לי כמה שאלות..

1. מה התפקיד של c1, c2, c4?

2. מדוע הדק מספר 1 של הפוטנציומטר מחובר לאדמה? הוא לא אמור להיות באויר?

מעבר לזה צריך גם לדאוג שה-DC במוצא יהיה תקין, משמע שההגבר ב-DC יהיה 1. אפשר לעשות זאת על ידי הוספת קבל טורי במשוב.

3. מה זה אומר? זה לא מה שעושה c1?

תודה רבה רבה!

פורסם

אתה צריך לשנות כמה דברים בשרטוט שלך:

1 - בין ההדק השלילי של המגבר לבין האדמה צריך להיות נגר וקבל טורי. במצב הנוכחי ההדק הזה יושב במתח של האדמה ולכן המגבר יהיה תמיד ברוויה.

2 - אין צורך ב-R4/R7 בסכימה שלך.

3 - אל תשכח אחרי הקבל צימוד (ממש במוצא על הקונקטור) לחבר נגד לאדמה כמו שרשמתי לך לפני כן.

בנוגע לשאלות שלך (ואני מניח שאתה מתייחס לשמות במעגל שלך ולא במעגל המקורי):

1 - תפקידו של C1 הוא לעזור ליציבות של המגבר. אם עובדים עם מגבר שהוא unity-gain stable (שנדמה לי שה-5532 הוא כזה) אז אפשר להסתדר גם בלעדיו. לעיתים גם מגברים שהם unity-gain stable נכנסים לאוסילציות כתלות במעגל, במגבר, ובאופן הבנייה של המעגל - במקרה כזה הוספת הקבל הזה יכולה לעזור. קבל C2 מיועד לשמש כ-LPF (פילטר) ולשמור על המתח בכניסה הלא מהפכת של המגבר כמה שיותר קבוע (הוא בעצם מפלטר את המתח של הנגדים שיוצרים את מתח הסוללה מחולק ב-2). לדעתי כדאי שתקטין אותו במעגל הזה כיוון שעכשיו זו גם הכניסה למגבר וזה יפלטר גם את אות הכניסה. הקבל C4 משמש לצימוד של האות בין מוצא המגבר עצמו לבין המוצא של כל המעגל (חיבור האוזניות). אם לא תשים אותו יהיה שם DC גבוה שישרוף את האוזניות.

2. הוא חייב להיות לאדמה, אחרת הוא לא יעשה את התפקיד שלו. על ידי זה שהוא מיוחס לאדמה אתה יכול לקבוע איפה המוצא יהיה בין 0 לבין המקסימום שנכנס.

3. C1 עושה מה שרשמתי לך למעלה, במידה ולא תשים שם קבל טורי לאדמה המגבר עצמו יגביר גם את ה-DC באותו היחס שהוא מגביר את הסיגנל. אם ה-DC הוא בערך 3.5V (בהנחה והסוללה היא כ-7V), וההגבר הוא פי 3-4 זה אומר שהמגבר יהיה ברוויה כל הזמן.

2 -

פורסם
  • מחבר

Anatoli תודה!

עכשיו הרבה יותר ברור :xyxthumbs:

אני מצרף שירטוט עם השינויים. האם יש צורך עכשיו לשנות משהו?

במידה וזה יהיה בסדר אתחיל בבחירת ערכים..

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים