עבור לתוכן

TMS - הסאגא נגמרה (זכיתי בתביעה)

Featured Replies

פורסם
אני זרקתי את הקוספאות של הדל, ולא שמרתי מספר... פעם ראשונה שאני שומע על זה. :/

תעטוף את המסכים שלך בצמר גפן...

  • תגובות 300
  • צפיות 60.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

למה לעטוף? אין לי בעיה לארוז אותם טוב אם צריך, יש לי פה חומרי אריזה בשפע.

אבל חשבתי שכל היתרון באחריות של דל זה האיסוף מבית הלקוח והשירות.

זה לא יקרה/יעשו קשיים אתה אומר? מאכזב...

פורסם

הוא מתכוון שתשמור עליהם טוב-טוב, כי מימוש האחריות יהיה כאב תחת אמיתי.

פורסם

היה לי מקרה דומה שהאחריות התחילה לפני הקנייה (דווקא לא מסך אלא נייד של DELL).

יצרתי קשר עם DELL העולמי, סיפקתי להם חשבונית קנייה (מקורית ולא מצולמת), ולאחר כמה בירורים הם שינו לי את תחילת האחריות למועד הקנייה של המחשב.

פורסם

וזה נורמלי?

שלקוח אחרי הקנייה בארץ צריך ליצור קשר עם דל העולמית כדי לסדר את האחריות.

לפי המצב בארץ כבר עדיף לקנות מחוײל וזהו... יצא לי לא מעט לעבוד ישירות מול היצרניות - rma והשירות היה טוב יותר בהרבה ממה שהולך פה.

פורסם
אתה יודע, גיל, לקוחות כמוך היא אחת הסיבות לכך שבעלי העסקים מרשים לעצמם להתנהג כפי שהם מתנהגים - לקוחות שפשוט מוכנים לקבל את זה שהעסקים משתינים על החוק בקשת. אתה יודע מה עוד החוק הנחמד שהזכרת אומר? שאם היבואן לקח על עצמו תקופת אחריות ארוכה יותר והבטיח הבטחות בהתאם, הוא מחוייב לתת את כל התקופה באותם תנאי האחריות כמו בשנה הראשונה (המוזכרים בחוק), אלא אם רשם במפורש שאחרי השנה הראשונה האחריות היא מוגבלת באותו מקום בו רשם מהי תקופת האחריות בכלל. לא מספיק אפילו לציין סייגים בתקנון או משהו בסגנון - ליד כל מוצר צריך להכתב "אחריות - שנה + שנתיים נוספות אחריות מוגבלת" (או משהו בסגנון). מדובר בחוק שרבות הן החברות שמצפצפות עליו, או מרשות לעצמן בתקנון שלהן לצפצף עליו, כולל לפחות אחת מהחנויות המומלצות כאן בפורום (לא TMS דווקא).

למה הן מצפצפות? כי אתה ושאר הצרכנים הטפשים (טפשים בהקשר הצרכני, אני לא בא לשפוט אותך בשום מובן אחר) מרשים זאת.

אני רק ציינתי את החוק. אתה הוספת סעיף נוסף שעל פיו, אם כך, תוכל לממש אחריות עם הוכחת קנייה במשך שלוש שנים. לא באמת משנה לך אם יש להם דרישות נוספות, הם לא מגובות בחוק.

פורסם

גיל, vic07 צודק

פורסם
וזה נורמלי?

שלקוח אחרי הקנייה בארץ צריך ליצור קשר עם דל העולמית כדי לסדר את האחריות.

כן, זה נורמלי. מישהו צריך ליצור איתם קשר. אתה לא באמת חושב שמסד הנתונים של היצרנים מחובר לכל החנויות בכל העולם, נכון?

אז או שאתה תעשה את זה או שהחנות. יותר נוח שהחנות תעשה את זה, אבל אני מעדיף לסמוך על עצמי.

אגב במקרה של לנובו מספיק ליצור קשר עם IBM ישראל. סביר להניח שלרוב היצרנים יש נציגות מקומית לעדכון האחריות.

לפי המצב בארץ כבר עדיף לקנות מחוײל וזהו... יצא לי לא מעט לעבוד ישירות מול היצרניות - rma והשירות היה טוב יותר בהרבה ממה שהולך פה.
בהצלחה לעשות RMA למחשב נייד או למסך מול היצרן בחו"ל.
פורסם

להקפיד לקנות מיצרניות שיש להם אחריות בין לאומית "אמיתית" שגם המעבדות בארץ יטפלו במוצר.

כמו אסוס לדגומה (מחשבים ניידים\טבלטים).

ואם אני לא טועה גם לנבו מסדרת ה thinkpad יש אחריות בין לאומית שכוללת את ישראל.

שאגב IBM ישראל מייצגת את שני היצרניות פה בארץ (ל IBM יש שירות מעולה אבל זה כבר לא קשור לנושא).

בקשר למסכים - במקרה הזה אין מה לעשות..צריך לרוץ אחרי היבואן\יצרן כדי לטפל באחריות (תהיה בטוח שהחנות לא תעשה את זה עבור הלקוח).

כל מה שקשור לחומרה - ברוב המקרים לעשות RMA ישירות מול היצרן לוקח פחות זמן (כולל המשלוח) מאשר פה בארץ...אה והכי חשוב בלי *** שכל וכאבי ראש.

(אם תרצה יש לי רשימה די מכובדת של יצרניות עם RMA מעולה).

פורסם
להקפיד לקנות מיצרניות שיש להם אחריות בין לאומית "אמיתית" שגם המעבדות בארץ יטפלו במוצר.

כמו אסוס לדגומה (מחשבים ניידים\טבלטים).

ואכן זה מה שרבים עושים. במקרים מסוימים אפשר לחסוך ככה כסף רב, או להשיג מוצרים שלא משווקים בישראל. אבל לא מהסיבה הטפשית של הארכת תוקף אחריות. אתה חושב שאם תקנה מאיזהו מפיץ בחו"ל, הוא כן ידאג לעדכן את הdatabase של היצרן בשמך? אני בספק.
כל מה שקשור לחומרה - ברוב המקרים לעשות RMA ישירות מול היצרן לוקח פחות זמן (כולל המשלוח) מאשר פה בארץ...אה והכי חשוב בלי *** שכל וכאבי ראש.
ברור, ואפילו הגיוני. כי אתה חוסך את גוף (לפעמים שניים) בדרך שצריך לקלוט את המוצר שלך, ולהעביר אותו הלאה.

אבל האם זה תמיד עדיף? לדעתי לא. בלי קשר לזה שיש יצרנים שפשוט לא מוכנים להתעסק עם לקוחות קצה, יש את אלמנט העלות והסיכון. זה טוב במיוחד למוצרים קטנים / זולים / לא פגיעים. כאלה שאין בעיה לשלוח לחו"ל, זה יעלה לך עשרות בודדות של שקלים במקרה הגרוע, והסיכוי שזה ייפגע זניח עד לא קיים. למוצרים פשוטים (ציוד היקפי, כוננים פלאש) גם אני מעדיף לעשות RMA ישירות מול היצרן וגם עשיתי כך במספר מקרים.

מוצרים גדולים / יקרים יותר, כמו כרטיס מסך / לוח אם - גם אם יש לי אפשרות לממש RMA מול היצרן, הייתי מעדיף לעשות זאת דרך החנות / נותן השירות המקומי. גם כי זה לרוב ייצא לי זול יותר, וגם כי במקרה של בעיה כלשהי - חבילה שאבדה / ניזוקה - הם האחראים ולא אני.

כמו כן, בחלק גדול המקרים, יש מלאי מקומי והסדרים בין החנויות ליבואנים ליצרנים שמאפשרים להם להחליף לי מהמלאי של היבואן או של החנות עצמה, ואז זה כן עשוי לקצר תהליכים יחסית למשלוח לחו"ל.

פורסם

כן גם אני הופתעתי שהמספר סידורי לקבלת שירות של דל נמצא על האריזה בלבד.

יש לי נוהל, שלפני שאני זורק אריזה של מוצר חשמל ויש עליו מדבקות עם מספרים סריאלים, או שאני גוזר אותם או מצלם

למקרה שח"ו אצטרך לממש אחריות. גם יותר נח מאשר להתחיל לחפש את הקוד על המוצר.

פורסם

לא את הסידורי אתה צריך אלא את המספר הזמנה O.N

פורסם
:o זרקתי את כל הקרטונים של הDELL אחרי שבדקתי שהוא תקין... עכשיו אני יחיה בפחד כל תקופת האחריות..
פורסם

^ צור קשר עם 1cms - תן להם את מספר הסידורי של המסך והם כבר ימצאו את מסר ההזמנה.

(עדיף לדבר איתם ב email)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים