האם מכונות כביסה שמתפרסמות כ"אינוורטר" אכן שקטות וחסכניות יותר ממכונות רגילות? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם מכונות כביסה שמתפרסמות כ"אינוורטר" אכן שקטות וחסכניות יותר ממכונות רגילות?


dor123

Recommended Posts

בפרסומות למכונת הכביסה של Inverter Direct Drive (כמו גם בפרסומות של מכונות כביסה אחרות שהתפרסמו כבעלות מנוע "אינוורטר" לתוף), אומרים ש"טכנולוגיית האינוורטר" משקיטה באופן משמעותי את מכונת הכביסה. בנוסף כתוב באתר של , כי הטכנולוגייה חוסכת בחשמל (כאשר מה שבאמת צורך את עיקר החשמל במכונת כביסה, זה גוף החימום ולא המנוע של התוף...).

הינני מפקפק בטענות אלו, מהסיבות הבאות:

1. חיסכון בחשמל: בדיון קודם שלי על מזגני אינוורטר, הוכח לי שהייתרון היחיד שלהם זה שהם מקררים או מחממים באופן קבוע (במזגן רגיל, המזגן מפסיק לקרר או לחמם כאשר החדר מגיע לטמפרטורה המוגדרת, ואז המשתמש שיושב מתחת למזגן, מרגיש ש"אין קור" או שהמזגן מפסיק להזרים אוויר במקרה של חימום, ומוריד או מעלה טמפרטורה). ושבפועל איננו חוסך בחשמל ממזגן רגיל בשום מקרה.

בעניין מכונות הכביסה, מאחר ואת רוב צריכת החשמל, גוף החימום של מכונת הכביסה צורך, מובן מאליו שמכונת כביסה אינוורטר לא צורכת פחות חשמל ממכונת כביסה שאיננה אינוורטר, וייתכן שאף צורכות יותר (בגלל ההפסדים הנוספים של הממיר שמחובר למנוע).

2. רעש: אמנם ראיתי כיצד מכונת כביסה מסוג Direct Drive עובדת, ואכן היא הייתה שקטה באופן חריג, אולם אינני חושב שזה היה בגלל האינוורטר, כיוון שהוכח לי, באופן חד משמעי, כי מנועי אינוורטר אינם שקטים יותר ממנועים רגילים. כל ההבדל בינייהם מבחינת רעש, זה שהם משמיעים צליל שונה: מנוע רגיל משמיע זמזום של 50hz או של 100hz. מנוע אינוורטר משמיע צליל אלקטרוני בתדר גבוה (היי, כאשר הייתי בחטיבת הביינים ליאו-בק לקראת תחילת שנות ה-2000, במחרטה הממוחשבת (כזו ששולטים בה ע"י מחשב) שעבדתי איתה בשיעור טכנולוגיה (נגרות ליתר דיוק), היה מנוע אינוורטר, ועל אף פי כן, היא הייתה מאוד מרעישה (הייתי צריך לשים אוזניות נגד רעש, כאשר עמדתי ליידה). בנוסף, מישהו פה מהפורום, סיפר לי פעם שיש לו מכונת כביסה אינוורטר, עם פיקוד מכני לגמרי משנות ה-90, שממש אבל ממש מרעישה בסחיטה).

אז האם הדברים שהחברות של מכונות הכביסה (בעיקר , אשר הייתה הראשונה לשווק מחדש את טכנולוגיית ה-VFD במכונות הכביסה) אומרות, הם נכונים, או שהמוצרים הללו הם, בדומה למזגני האינוורטר, זבל פרסומי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

מכונות כביסה אינוורטר לא היו בתחילת שנות ה 90 וגם לא בתחילת שנות ה 2000. מה שקיים הוא מיתוג ישירות על ידיי טריאק של 1 מהסלילים במנוע ליצירת פאזה משתנה ומהירות משתנה, במקום הקבל שבו משתמשים במנוע שעובד במהירות קבועה

צריכת החשמל של המנוע אוליי כן באותו סדר גודל כמו גוף החימום (כי הוא עובד למשך יותר זמן במהלך הכביסה), אבל בשביל משתמש ביתי שמכבס אחת לכמה ימים בתוכנית חסכונית כל ההבדלים בצריכת החשמל פשוט חסרי משמעות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...