ראיתם את זה? - שומרי הסף - סרט תיעודי על ששת ראשי השב"כ (שין בית) הישראלי שחיים. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ראיתם את זה? - שומרי הסף - סרט תיעודי על ששת ראשי השב"כ (שין בית) הישראלי שחיים.


HaVoC_850

Recommended Posts

אם הוא לא היה מכניס את מישנתו הפוליטית ועוד בעיתוי הזה, אז אולי עוד היה אפשר להסתכל על זה מעט ברצינות.

ולמרות זאת, הצדקנות לגבי וויסקי וסיגרים פתטית. צ'רצ'יל עישן והיה עם כוס ביד כמעט כל הזמן, ועדיין היה מנהיג גדול.

תוספת: נראה שיותר מדי פוליטיקאים קטנים וצבועים מגיעים לתפקידים בכירים במערכת הביטחון. אולי זה מה שדרוש להיות כדי להגיע לכזה תפקיד בישראל. בכל אופן, דיסקין ודגן מפחידים אותי הרבה יותר מביבי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת אתה שואל? כל הראיון מלא מסרים פוליטיים חבויים וגלויים. אתה רוצה דוגמאות, הנה:

יש רגע שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ושל פשרה, כדי לנסות להבטיח סיכוי לעתיד טוב יותר לילדינו. ומה שאני אומר לחלוטין לא בא ממקום של ימין או של שמאל פוליטי.
"תסתכל על מה שקרה עם ההבטחות של ביבי סביב חוק טל וגיוס בחורי הישיבה - כלום לא קרה. על אף ההצהרות וההבטחות של ביבי לציבור כל זמן שהמחאה הייתה חזקה. אבל מהר מאוד הוא חזר למנהגו ונכנע ללחץ הפוליטי של החרדים ושל שלמות הקואליציה.
"תסתכל על השריפה בכרמל עם כל ההצגה על המרפסת שם, ובסוף המחזה העצוב והמביש הזה, כשדן כנר משבח בדברי הפתיחה את ראש הממשלה שראה וחזה ויזם. זה מזעזע בעיניי לראות דבר כזה באירוע כזה. האם איבדנו את הבושה? 44 אנשים נהרגים, אתה בא ומעמיד מישהו שידבר בשבחך ויסביר כמה אתה הצלת את המצב? זה נשמע כאילו אנחנו ברפובליקת בננות, עולם שלישי. עוד מעט יתלו לנו תמונות שלו ברחובות.

בקיצור, עוד אחד שחושב שדעתו הפוליטית והמדינית חשובה יותר מהדעה של מי שנבחרו ההחירות דמוקרטיות.

"אומר לך יותר מכך, גם אם זה לא כל כך פופולרי. גם אם חס וחלילה תהיה לאיראנים פצצה, וזה דבר שאני מאוד-מאוד לא רוצה בו, זה עדיין לא התרחיש הגרוע ביותר למדינת . זה תרחיש רע מאוד, וצריך לעשות את מרב המאמצים למנוע אותו, אבל הוא לא הגרוע ביותר בעיניי. יש דברים גרועים יותר. בעיניי ההתפוררות הפנימית שלנו הרבה יותר גרועה מהפצצה האיראנית. ככה אני רואה את זה‭."‬

- הרי אולמרט, כפי שכל הזמן נטען, היה מוכן לתת לאבו מאזן כמעט הכל וגם אז נענה בשלילה.

"באותה תקופה מ‭2007-‬ אנחנו זוכים לרגיעה הכי איכותית שהייתה לנו ביהודה ושומרון. מתקיים דו-שיח ביטחוני מאוד פורה שברקע שלו דו-שיח מדיני בין ראש הממשלה אולמרט לבין אבו מאזן.

"אני כרגע לא נכנס לפרטי המשא ומתן המדיני, אבל אנסה להסביר למה הוא לא הצליח: הסיבה העיקרית הייתה שאולמרט רץ נגד שעון החול הפוליטי שלו, שהלך ואזל במהירות, ואבו מאזן לא חש ביטחון שבאמת אולמרט הוא האיש שאיתו הוא יוכל לסגור - לא בגלל שהוא לא סמך אישית על אולמרט, הוא ראה שאולמרט מתכוון למה שהוא אומר - אבל לדעתי הוא לא האמין שלאולמרט תהיה היכולת והזמן לסיים את המלאכה, וכשאבו מאזן צריך להוביל להחלטות מאוד מכריעות בזירה הפלסטינית, ובנוסף יש לו את הבעיה הבלתי פתירה של מה עושים עם רצועת עזה, שבכלל הוא לא שולט בה. אז הוא החליט להמתין.

"ואז מגיעה ממשלה חדשה, ממשלת נתניהו, ונכון שנתניהו נאם את נאום בר-אילן, אבל מהר מאוד מתברר שאלו דברים שנועדו לסבר את האוזן אל מול הקהילה הבינלאומית. ו'שתי מדינות לשני עמים' זה לא בדיוק החזון שאנחנו שומעים בעצם ימים אלו במסדרונות הליכוד.

"זה לא שלא מנסים באותה תקופה לפתוח כל מיני ערוצים בשביל לנהל איזשהו משא ומתן עם הפלסטינים, או על מנת ליצור רושם שמנסים, אבל זה לא נעשה בצורה רצינית, עקבית, והייתי אומר - עם כוונת מכוון. וככה אנחנו רואים איך לאט-לאט העסק הזה נשחק ומתמוסס. במקביל אנחנו מרוממים לאט-לאט את חמאס.

"שים לב לעובדה הבאה: ממשלת נתניהו, מיום הקמתה ועד עצם היום הזה, עיקר עוצמתה בקיפאונה. כל זמן שיש קיפאון בכל תחום כמעט, הממשלה והקואליציה הזו תשרוד – וזו המטרה העיקרית של נתניהו. אבל מעבר לכך, נתניהו חושש אידיאולוגית ללכת למהלך של שתי מדינות, ויותר מזה – הוא לא בנוי אישיותית לקבל החלטות בסדר גודל שקיבלו בגין או רבין או שרון.

"והחמור מכל בעיניי: הוא מוקף באנשים שלוקחים את הליכוד עוד יותר ימינה, ובקואליציה שמחשקת אותו. גם האמריקאים לצערי לא מפעילים את השפעתם כדי לגרום לצדדים להתקדם, וכך אנחנו מגיעים לאן שהגענו.

- אז כוחות הביטחון איפשרו לדרג המדיני את התנאים לנהל מו"מ מדיני בשקט, ובמקום לעשות את זה אנחנו בונים בהתנחלויות.

"תראה, אבו מאזן ופיאד וראשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יוכלו להצטייר לאורך זמן כמי שמגינים על האינטרסים של מדינת , בשעה שישראל בראייתם גוזלת להם מדי יום עוד ועוד אדמות ביהודה ושומרון, בונה עוד ועוד התנחלויות, מרחיקה עוד יותר את החלום שלהם למדינה, מבתרת את השטח לחלקים שיהיה קשה מאוד לחבר, אפילו בתוכנית המחלפים המנותקת מכל היגיון של נפתלי בנט. אני לא יודע אם אפשר להשיג שלום, אבל בטוח שבמהלכים האלה אנחנו מרחיקים את הסיכוי, אפילו הקטן, שעוד נשאר.

"אני מוטרד מזה שאנחנו הולכים ויוצרים פה מעין 'לפיתת מוות‭,'‬ ששני הצדדים יהיו אחוזים זה בזה באופן שאי-אפשר יהיה להפריד אותם יותר, ובהינתן התרחיש הזה אנחנו נידונים לאינספור עימותים, להקצנה בשני הצדדים. התהום בין הצדדים הולכת וגדלה, ונכנסים למעגל של עוד עימות ועוד עימות שלא יובילו אותנו לשום מקום.

"אנחנו פשוט יוצרים מין מצב שיהיה בלתי פתיר, כי אי-אפשר יהיה להכריע. אי-אפשר. האשליה הזו שמדינת תוכל לשלוט בכל כך הרבה אנשים ולדכא את השאיפות שלהם ואת החופש שלהם לאורך זמן, מפחידה. האמן לי שהייתי שם ואני מכיר את הדברים מהכי קרוב שאפשר. גם אם ניישב בשטחים עוד 200 אלף או 300 אלף או 500 אלף יהודים. הבעיה רק תגדל, כי בינתיים גם הפלסטינים מתרבים.

"אני סבור שהפתרון שמדינת חייבת לחתור אליו הוא הסכם עם הפלסטינים, שייצר שתי מדינות לשני עמים. אסור לנו להישאר במצב הזה של 'קיפאון' משום שאין באמת דבר כזה - כל הזמן דברים קורים. אז יש 'קיפאון מדיני' אבל ההתנחלויות נמשכות, התסכול הפלסטיני נמשך, התסיסה גוברת, הפת"ח נחלש, חמאס מתחזק, העסק ממשיך להסתבך כל הזמן. ומתחת לפני השטח הדברים ממשיכים לבעור ולרחוש‭."‬

כאן עצרתי...

העבודה שלו היתה למלא תפקיד ביטחוני, וליעץ למקבלי ההחלטות ולבצע את החלטתם, גם אם אתה לא מסכים עימה. אך נראה שחצי מהזמן הוא עסק בפוליטיקה במקום בעבודה. ובכל מקרה, ברור כשמש שבפוליטיקה הוא עוסק כעת, ולכן כל מה שהוא כותב חשוד מאוד. (במיוחד כמה שבועות לפני בחירות)

תוספת: הסיפור של הוויסקי והסיגרים חושפים את האג'נדה שלו בבירור.

תוספת 2: ביבי וברק חסרי אחריות לפי דבריו. אך רבין שהביא לנו את האסון הגדול ביותר ב 40-50 שנים האחרונות, ושרון שהביא לנו טילים על כל הדרום ועד ת"א, הם אנשים אחראיים מאוד בעיניו.

מי שכאן חסר אחריות זה יובל דיסקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

הוא אמר שהם אנשים שישימו את האינטרס המדיני לפני האינטרס הפרטי שלהם, בניגוד לביבי וברק, ואני מאמין לו. הוא ציין שהוא אומר את זה למרות שהוא לא תומך בעמדות שלהם. אין שום דבר שמונע מבנאדם שבאמת אוהב את המדינה להיות אידיוט מוחלט. זה שהוא אידיוט לא אומר שהוא לא אוהב את הארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לו שום סמכות לקבוע מהו האינטרס המדיני. זוהי סמכות שניתנה לדרג הפוליטי המדיני בין אם זה מוצא חן בעיניו בין אם לאו. תפקידו הוא ליעץ לדרג זה ולהוציא לפועל את ההחלטות.

הנה עוד דוגמא למחלה שיש בדרג הביטחוני הבכיר, שעוסק לא פחות בפוליטיקה ובמשחקי כוח פנימיים, מאשר בתפקידו. ואני בטוח שזה רק קצה הקרחון, והנגע הזה פשט ברוב הצמרת הביטחונית.

http://www.haaretz.co.il/news/harpaz/1.1901239

ובכלל, כל זה לא משנה. אפילו נגיד שחלק נכון, עדיין כל הראיון המקצועי כביכול נעשה בהקשר פוליטי ברור. מה שלדעתי מטיל כתם גדול באופיו של המרואיין. איך אתם לא רואים פסול במצב שאישיות ביטחונית בכירה מלכלך על הבוסים שלו תוך כדי כהונה, (היו הדלפות שונות במהלך שנות כהונתו) ומיד אחריה והכל מאג'נדה פוליטית. תארו לכם שזה היה הפוך? (נתניהו וברק תוקפים את האישיות שלו ואת מקצועיותו) גועל נפש.

איך שלא יהיה, פרט לעובדות "הנוראיות" לגבי הסיגרים והוויסקי, כל השאר נראה כמו טור דעה, כולל הערכות שלו על אופיים של ביבי וברק. עוד אחד שיש לו דעה פוליטית, כמו לכל אחד מאיתנו, וכמו לבכירי המדינה שהוא מבקר. (גם ברק היה בתפקיד בטחוני לא פחות בכיר מאשר שלו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...