עבור לתוכן

לא מצליח להטעין מצבר עופרת בעזרת מטען חכם שמומש במעגל (הסבר בפנים

Featured Replies

פורסם

כן, ואני רואה שיש גם 0.12 - אם הצבע השני בנגד הוא חום-אדום אז 0.12 יכול להתאים אפילו יותר מ 0.1 (לא שיש כזה הבדל), אז איך שבא לך

חוצמזה, אם נניח שטעינו, אם כזאת כמות של נגדים תוכל לחבר אותם במקביל/טור כדיי לקבל בדיוק את הערך שצריך...

ניתן להלחים את הנגד איך שבא לך אם הוא לא ייגע ברכיבים אחרים או בקופסה

  • תגובות 68
  • צפיות 12.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

שים לב שמתחת לנגדים של 0.5 וואט קיימים פדים רחבים לשם קירור הנגד. אני מציע לך להלחים אותו בצד של הרכיבים וצמוד לפדים.

פורסם
  • מחבר

אהה אז זה מה שזה.. אוקיי, באמת הנגד שנשרף לא נגע בהם אפילו.. לא יודע כמה זה קריטי אבל שיהיה.

בקשר לכמות הנגדים, זה יהיה בעיה כני אני מוגבל במקום שהרי כל זה נסגר בקופסא.

בכל אופן, עוד לא הזמנתי ולכן אלך כנראה על זה : http://www.ebay.com/itm/1-2w-Watt-0-12-ohm-0-12ohm-Metal-Film-Resistor-0-5-W-1-20pcs-/221033970166?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3376a6b9f6

פורסם

נראה בסדר

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

אוקיי בשעה טובה הנגדים הגיעו, אבל הם נראים לי טיפה שונים

צבע הנגד כחול ולא אפור (אני מניח בגלל שזה נגד מסוג מסויים בעוד המקורי הוא נגד קרבון אם זה משנה משהו חוץ מדיוק..)

הצבעים על הנגד שהגיע מעט שונים ממה שיש על הלוח..

http://img706.imageshack.us/img706/2111/img20130509013940.jpg

http://img594.imageshack.us/img594/3985/img20130509014656.jpg

לדעתכם זה תקין? אני מפחד לגעת לפני שאני יודע שזה בסדר

פורסם

אכן הנגד הוא בעל ערך של 0.1 אוהם.

הצבע הכללי של הנגד שונה מכיוון שאלה נגד METAL ובדרך כלל הצבע שלהם תכלת/כחול.

פורסם
  • מחבר

אז רגע, 0.1 או 0.12? אני הזמנתי 0.12.

כמה רע זה אם אני משתמש ב 0.12 כשזו בעצם טעות?

פורסם

שינוי של 0.1-0.12 בערך של הנגד - לא כזה קריטי

סוג הנגד - במעגלי PWM למתח גבוה כן משנה הסוג של הנגד כי הוא אמור להחזיק קפיצות זרם רציניות (נגד פשוט יידפק אחריי זמן קצר ויעיף איתו חצי מעגל), אבל כאן לא נראה לי כמו הבדל קריטי

הגודל של הנגד נראה קטן יותר והוא עלול להתחמם. ניתן לחבר 4 נגדים (בצורת 2 בטור x 2 במקביל) במקום נגד 1 כדיי למנוע את זה, ככה אתה לא משנה את ההתנגדות אבל ההספק עולה x4. בכל מקרה לבדיקה ראשונה שהמטען עובד זה מיותר, תחבר נגד 1 ותבדוק שהמטען בכלל מתחיל לעבוד

פורסם
  • מחבר

*זהירות חפירה*:hofer:

טוב אז כמה דברים השתנו מאז קבלת הנגדים.

חיברתי 4 נגדים 2 במקביל בטור לעוד שניים במקביל, המטען עובד ומטעין אבל במספר שעות של הטענה המתח של המצבר הגיע רק ל 13.5 בערך, ולמיטב ידיעתי הוא אמר להגיע לסביבות ה14.7.. יכול להיות שיש כאן בעיה?

http://imageshack.us/photo/my-images/836/img20130513032412.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/6/img20130513032246.jpg/

בנוסף צצה בעיה חדשה לגמרי. כאשר חיברתי את כל המעגל חזרה והדלקתי את המגבר יצא מהמגבר טיפה עשן (לא הצלחתי לראות מאיפה בדיוק, רק ראיתי שזה מהמגבר).

כאשר ניתקתי את המגבר מהמעגל וחיברתי אותו למתח ישירות מספק כח, שמעתי שהוא עושה צליל מוזר בהתחלה ואז הצליל נעלם (מאין כחכחחככח כזה למשך שניה וחצי וזהו). המגבר דלוק והלד שלו עובד, אבל הוא לא מוציא צליל..

פירקתי אותו להסתכלתי לראות אם יש רכיבים שרופים \ מנופחים ולא מצאתי כלום חוץ מדבר אחד. מתחת לרכיב הגברה באיזור שבו כל ההלחמות מתבצעות היתה נקודה נפוחה בין הרגליים של המגבר. הנחושת של הלוח המודפס נותקה שם ולכן קילפתי אותה ועקפתי אותה עם חוט שהולחם למקום בו הוא מגיע.

http://imageshack.us/photo/my-images/24/img20130515174643.jpg/

כשחיברתי אותו בשנית, המגבר כבר לא עשה את הצליל המוזר הזה אבל הוא עדיין לא מפיק צליל..

HELP! מה עוד אפשר לעשות? אני צריך את הרמקול עובד לשישי שבת ולא באלי להזמין מגבר חדש מאיביי בעוד 60-90 שקלים..

פורסם

הוא מטעין הלאה אם אתה מחכה יותר זמן ? - אם הנגדים המקוריים היו באמת 0.1 והחדשים 0.12 יכול להיות הבדל במהירות הטעינה - אבל נראה לי שהוא אמור להחליט מתיי הטעינה הסתיימה לפי מתח ולא לפי זרם כך שהוא אמור פשוט להמשיך להטעין עד שהוא יגיע למתח שצריך

אם יש לך עוד נגד, תחבר אותו במקביל ל 1 מהנגדים הקימים (כך שיהיה לך קבוצה של 3 נגדים בטו אם קבוצהשל 2 נגדים), זה יתן בדיוק 0.1, תבדוק אם זה משנה משהוא

במערכת יש איפה שהוא לולאה שמקצרת רכיבים מסוימים (כך נשרף המטען, וכך גם המגבר עכשו). אני חושב שהסיבה ההתחלתית יכולה להיות כזאת : בחלק מהמעגלים (המגבר, המטען וכו) אתה _לא_ יכול להניח שה - של הכניסה וה - של היציאה הם אותו דבר (ואתה לא יכול להניח שכל ה -ים הם אדמות). אם המעגל שלך מחבר איפה שהוא - כניסה ו - יציאה של רכיב מסויים (למשל דרך המפסק), אתה מקצר את הרכיב הזה והוא נשרף

תבדוק שאתה לא חיברת סתם -ים של דברים ביחד, למשל ה - של היציאה לרמקול ממגבר ביחד אם ה - של כניסת המתח למגבר, או ה - של הסוללה וה - של ה DC IN למטען וכדומה

כרגע אני חושב שהציפ של המגבר שרוף, ואם יש טרנזיסטור או דיודה בדרך של המתח אליו אז אוליי גם הם. תחליף את הציפ ותבדוק _מחוץ למערכת_ שהמגבר עובד

פורסם
  • מחבר

אין לי איך להחליף את הצ'יפ הגברה, אין לי אחר.

בנוסף יש פה את המעגל בעמוד הראשון ויש שם מינוס משותף לכל המערכת הפנימית אבל זה לא אותו מינוס שמחובר לDC IN של המטען (זה אכן מה ששרף לי את המטען). כעת אני משתמש בשני ספקים שונים, האחד למתח הפעלה של המעגל עצמו מלבד הסוללה כשאני ליד שקע חשמל והשני מזין את המטען ואותו בלבד.

המינוס המשותף הוא של כניסת המתח, של הסוללה ושל יציאת המטען אל הסוללה.

בהנחה ומה שקורה במעגל מבחינת מינוסים אסור, מה אני יכול לעשות כדי להפריד ביניהם ועדיין להישאר באותה תצורה מבחינת פונקציונאליות של המעגל?

פורסם

הבעיה קוראת ברכיבים שיש להם מינוסים שונים - למשל המטען - יש לו מינוס של כניסת מתח ומינוס של הסוללה שהם 2 חוטים שונים. באותה צורה למגבר יש מינוס של כניסת מתח ומינוס של הרמקול

מה שאסור זה ש 2 מינוסים מ 2 צדדים שונים של אותו רכיב יהיו מחוברים ביחד

לכן זה בסדר שתחבר ביחד את הסוללה, כניסת המתח של המגבר והיציאה לרמקולים, אבל אל תחבר לאותה נקודה את המינוס של כניסת המתח למטען כי היא עומדת "מהצד השני" של המטען

ואל תחבר את המטען לחשמל אם ספק שיש לו אדמה בו זמנית אם זה שיש חיבור אדמה נוסף (כמו כבל קול למחשב) כי גם אז אתה יכול לעשות מסלול עקיף בין המינוסים - מינוס של "צד סוללה" של המטען - סוללה - מגבר -כבל קול - מחשב - כבל אדמה של החשמל - אדמה בין השקעים - כבל אדמה של הספק שממנו עובד המטען - מינוס של "צד כניסת מתח" של המטען

פורסם
  • מחבר

אוקיי, העניין הזה מובן לי וזו לא הטעות שעשיתי, ככל הנראה טעיתי באחד החיבורים בשרטוט..

השאלה עכשיו היא אם אין לי ברירה אלא להזמין מגבר חדש. כי בהחנה וכן, אני מעוניין לשאול איזה מהשבבים עדיף (מדובר על אותו מעגל רק עם רכיב הגברה שונה) :

TDA7377 - http://www.ebay.com/itm/DIY-Kits-subwoofer-2-1-TDA7377-power-amplifier-3-Channel-power-ampNE5532-pre-amp-/320995288001?pt=UK_Sound_Vision_Amplifier_Parts&hash=item4abccf63c1

TDA7379 - http://www.ebay.com/itm/DIY-Kits-subwoofer-2-1-TDA7379-power-amplifier-3-Channel-power-ampNE5532-pre-amp-/320909731855?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item4ab7b5e80f

STA540 - http://www.ebay.com/itm/DIY-Kits-2-1-STA540-subwoofer-3-Channel-power-amplifier-DIY-Kits-NE5532-pre-amp-/320981264446?pt=UK_Sound_Vision_Amplifier_Parts&hash=item4abbf9683e

שימו לב, יש הבדל גדול בין שבבי ההגברה הללו מבחינת מחיר, בעוד שבנתונים ההבדל לא משמעותי כ"כ.. זכור לי שמישהו אמר לי פעם שעדיף ללכת על סדרת ה TDA על פני ה STA..

פורסם

תצייר מחדש את המעגל כפי שהוא באמת בנוי שלא יהיו אי הבנות, וגם לא דברים שאוליי "ברורים מאליהם" אבל הם לא כמו מגע של מארז מתכתי במארז מתכתי אחר או חיבורי אדמה דרך החשמל

בקשר למגברים נחכה לתגובה של מי שבתחום האודיו כאן. הניסיון שלי קטן ואם TDA בלבד, ככלל הם בסדר גמור ורק צריך לבדוק ב datasheet שהרכיב אכן יכול להוציא את ההספק שאתה רוצה תחת המתח, צורת החיבור והתנגדות הרמקול שיש לך

פורסם
  • מחבר

לא הבנתי כ"כ מה לצייר מחדש. הרי לפי השרטוט הזה בניתי את המעגל ולכן, כמו שהמעגל בנוי כך גם השרטוט משורטט.

אין שום מגע של דברים חיצוניים, כל חלק מתכתי כלשהו בודד, כולל ברגים הלחמות וחוטים. המארז עצמו הוא מעץ

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים