עבור לתוכן

מהירות הנסיעה המותרת בכבישי הארץ תעלה

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

צריך להיות מאוד טיפש בשביל לחשוב שזה בכלל משנה. ומה ביבי קשור עכשיו בכלל, רק אלוהים יודע.

תסכים איתי שהמדינה לא צריכה לסמוך על זה שאתה תעשה עברות תנועה? שהמדינה צריכה מראש לחנך אותך לא לעשות עברות תנועה, או לחליפין לא לגרום לך בכוח לעשות עברות תנועה על ידי החלת תקנות הגבלת מהירות חמורות בצורה מוגזמת?

  • תגובות 83
  • צפיות 11.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אתם לפעמים מדברים כאילו אנחנו המצאנו את הגלגל, צר לי אך לא כי יש מדינות מתקדמות יותר מאיתנו.

גם להן יש טנדרים שנוסעים 120 או רכבים חלשים שנוסעים 100.

אבל הינה הם מצליחים לנסוע בכבישים עם מהירויות של 140 ויותר וזה בזכות זה שהם נוסעים בשמאל!

אז אם משטרה בקושי אוכפת את החוק הזה אולי הגיע הזמן...

פורסם

תסכים איתי שהמדינה לא צריכה לסמוך על זה שאתה תעשה עברות תנועה? שהמדינה צריכה מראש לחנך אותך לא לעשות עברות תנועה, או לחליפין לא לגרום לך בכוח לעשות עברות תנועה על ידי החלת תקנות הגבלת מהירות חמורות בצורה מוגזמת?

התכוונתי שזה לא ישתנה ולא משנה במי תבחר בבחירות לכנסת. ובטח שזה לא ב"אשמת ביבי", אבל כנראה שאתה ניזון משטיפות מוח שעברת בילדות או אלוהים יודע מה של "רק לא ביבי! רק לא ביבי! ביבי אשם! ביבי מושחת! ביבי הוא השטן!".

פורסם

לפי דעתי, הסיבה ש"אור ירוק" היא נגד האזרחים היא בגלל שרק ככה הם ירוויחו כסף (פחות תאונות = פחות כסף ל"אור ירוק").

אם המהירות המותרת לא מתאימה לכביש, חלק יסעו במהירות המותרת (נהגים צעירים/חדשים וכו') וחלק יסעו במהירות גבוהה יותר - וזה מסוכן מאוד (במיוחד במעברי נתיבים).

בנוסף, למרות ש"אור ירוק" היא עמותה פרטית, העומדים בראשה הם עובדי מדינה לשעבר - אני חושב שזה משפיע על הדעה שלהם בנושא.

בנוסף, כתבה מעניינת:

http://www.themarker.com/career/1.1531466

"מנכ"ל תנועת אור ירוק, הנלחמת בקטל בכבישים וממומנת על ידי אבי נאור, שמואל אבוהב, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, השתכר ב-2009 בכ-42.2 אלף שקל בחודש, כשמחזור העמותה היה 21.8 מיליון שקל."

יום טוב.

פורסם

נו... כפי שמישהו כבר אמר...

אור ירוק קיימת בראש ובראשונה למען השכר של בכיריה ועובדיה, ולכן עושה תמיד שימוש ציני בנושא תאונות הדרכים.

פורסם

אם להיות כנה, זה לא כ"כ הרבה בשביל עמותה עם מחזור שנתי של 22 מליון שקל.

השאלה היא, מאיפה בכלל הם מרוויחים את הכסף? הם מקבלים מימון מהמדינה?

פורסם

עד כמה שאני יודע מכוניות אמורות לשמור לך על החיים עד למהירות 100 קמ"ש

כמובן שאם אתה נוסע 100 ונכנס במכונית ממול שנוסעת גם 100 זה יוצא 200 קמ"ש

אביזרי בטיחות מצילי חיים קיימים אבל עולים הרבה כסף. לא מדובר רק על כריות אויר למרות ש-7 כריות זה מעולה אלא גם על מיכשור שיודע לקחת שליטה על הרכב במקרה והוא מזהה שהרכב לא עושה מה שהתכוונת שיעשה.

הבעיה שזה יקר מאוד וכשחצי ממחיר הרכב זה מיסים יש הרבה פשרות כואבות.

לא יודע מאיפה הוצאת את התיאוריה הזו.

אבל בכל מקרה, שתי מכוניות זהות שמתנגשות חזיתית ב-100 קמ"ש לא חוטפות נזק "כאילו 200 קמ"ש", אלה הנזק שווה להתנגשות בקיר בטון מזויין ב-100 קמ"ש.

כמובן שאם אתה מתנגש ברכב יותר גדול אז זה כבר משהו אחר.

פורסם

עד כמה שאני יודע מכוניות אמורות לשמור לך על החיים עד למהירות 100 קמ"ש

מאיפה הבאת את התיאוריה המוזרה הזאת?

אביזרי בטיחות מצילי חיים קיימים אבל עולים הרבה כסף. לא מדובר רק על כריות אויר למרות ש-7 כריות זה מעולה אלא גם על מיכשור שיודע לקחת שליטה על הרכב במקרה והוא מזהה שהרכב לא עושה מה שהתכוונת שיעשה.

הבעיה שזה יקר מאוד וכשחצי ממחיר הרכב זה מיסים יש הרבה פשרות כואבות.

זה נקרא בקרת יציבות וזה בכלל לא יקר, זה קיים כמעט(?) בכל המכוניות היום.

אכן יש טכנולוגיות מתקדמות אפילו יותר שקיימות רק ברכבים יקרים יותר, כמו למשל מערכת שקיימת במרצדס שמזהה מצבים שבהם אתה עומד להתנגש ברכב שלפניך - ולוחצת אוטומטית על הבלמים. אבל זה מהדוגמה שלך קיימת ולדעתי יש אפילו חוק בישראל שאוסר לייבא מכוניות חדשות בלי מנגנון בקרת יציבות.

פורסם

נו... כפי שמישהו כבר אמר...

אור ירוק קיימת בראש ובראשונה למען השכר של בכיריה ועובדיה, ולכן עושה תמיד שימוש ציני בנושא תאונות הדרכים.

42 אלף שקל ברוטו זו לא משכורת גבוהה לאדם שהיה מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. מדובר באדם שיכול היה לקבל משכורת הרבה יותר גבוהה בשוק.

פורסם

Milford Cubicle

יש מכוניות עם מפרטי בטיחות יקרים ולא רק בקרת משיכה

פורסם

הכוונה שיש מערכות בטיחות נוספות על בקרת המשיכה

יש כאלה שמופעלות ללא התערבות מצד הנהג ויש כאלה שמופעלות לאחר התערבות הנהג

כולן מערכות מצילות חיים והבעיה היא כמובן כספית. ככל שהרכב יקר יותר כך אתה עשוי לקבל מהם יותר.

פורסם

כל עוד חוקי הפיזיקה (או גוף האדם...) לא ישתנו מהותית תאונה במהירויות של 90 קמ"A ומעלה תסתיים בפציעה חמורה\מוות. אין מה לעשות. עיקר ההגנה היא לצמצם נזקים ובעיקר הגנה אקטיבית (=מניעת התאונה). אני אישית די מפחד מהמערכת שהוזכרה לעיל שבה המכונית בולמת אוטומטית. קרה לי די והותר מקרים של "כמעט תאונה" שבה ברחתי הצדה\ השתחלתי בין מכוניות או כל פעולה אקטיבית מצדי שמנעה ממני תאונה. במקרים כאלו המערכת תיקח ממני את הליטה ותגרום לתאונה (מופחתת אבל עדיין).

פורסם

לדעתי נושא נוסף חשוב זה עניין הפגיעה בהולכי רגל

תכנון נכון של חזית הרכב ומכסה המנוע + מערכות סיוע בבלימה שמזהות בלימת חרום ועוזרות לך בבלימה כולל הבהוב בפנסים לזה שמאחוריך שלא יכנס בך.

יש הבדל גדול אם הולך הרגל שקפץ לך לכביש נפצע או נהרג.

פורסם

42 אלף שקל ברוטו זו לא משכורת גבוהה לאדם שהיה מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. מדובר באדם שיכול היה לקבל משכורת הרבה יותר גבוהה בשוק.

אז שילך לעבוד במשק בחברה פרטית/ציבורית, ולא בעמותה ללא כוונת רווח וישחק אותה מתנדב עלאק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים