עבור לתוכן

תוספת אימפדנס עקב חיבור סוללות בטור

Featured Replies

פורסם

אני מתכוון להזמין סוללת NiMH עם 29 תאים, כל תא במתח של 1.2V והתנגדות פנימית של 0.004 אוהם(סה"כ 0.116 אוהם לכל התאים).

החנות שממנה אני מזמין תצמיד את התאים אחד לשני ותוסיף יציאות, בסופו של דבר זה יראה ככה(עם הרבה יותר תאים):

AP7.2V1100ZIG.jpg

כדי שיהיה קל יותר לטעון את הסוללה חשבתי לפצל את הסוללה לשניים, אחת של 14 תאים ואחת של 15 תאים ולחבר בינהם.

בתצורה הזו יש 5 חיבורים לעומת 2 עם סוללה אחת, 4 חיבורים בסוללות עצמן ועוד חיבור בין הסוללות(אני לא אלחים אותן, אלא אחבר את הפלוס והמינוס בחיבורים כמו בתמונה).

מה בערך תהיה תוספת ההתנגדות? הולך לעבור זרם של 20 אמפר ותוספת של אפילו עשירית אוהם היא משמעותית.

פורסם

הי wombat

סלח לי על השאלה, אבל לא עדיף לקנות פשוט מצבר קטן מוכן?

זה נשמע שזה הולך לעלות יותר זול ממה שאתה כותב שאתה קונה..

פורסם
  • מחבר

יכול להיות שכן אבל יש אילוצים שמחייבים אותי ללכת על התצורה הזו.

פורסם

לא כתבת איך הן מחוברות... בטור או במקביל. לא הבנתי גם איך קשורה לפה ההתנגדות הפנימית שלהם. לכל סוללה יש זרם מקסימלי לטעינה.

פורסם
  • מחבר

מחוברת בטור.

אני קונה שני סוללות, אחת עם 15 תאים ואחת עם 14 תאים, ומחבר את שניהן בטור כך שתתקבל סוללה שקולה עם 29 תאים.

ההתנגדות הפנימית לא באמת רלוונטית, היא סתם כדי לתת סדר גודל.

מה שמעניין אותי זה התוספת אימפדנס עקב החיבורים הנוספים.

פורסם

לא משמעותי במיוחד. פשוט תשתמש בחוטים עבים וקונקטורים מאסיביים.

עכשיו תספר איך אתה מגיע ל20 אמפר עם מה שבתמונה...? (או ששמת סתם תמונה של בטריות, וזה לא מה שאתה קונה?)

פורסם
  • מחבר

זה מה שאני אעשה אני רק רוצה לפחות לדעת מה הסדר גודל שלא יהיו הפתעות.

התמונה סתם להמחשה, יהיו 29 תאים של 1.2V כל אחד(כמעט 35V סה"כ).

פורסם

תשקול אם צריך מעגל איזון בכמות כזאת של סוללות : הסוללות נהרסות אם הזמן וקצת לא במידה שווה, ואחריי קצת שחיקה יכול לקרות מצב שיהיו הבדלים משמעותיים במתח בין סוללות במערכת מה שיכול לגרום להם להידפק לפניי הזמן

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים