טיפים להתנהלות כלכלית נכונה [הקפצה, עמוד 6, תגובה 59] - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טיפים להתנהלות כלכלית נכונה [הקפצה, עמוד 6, תגובה 59]


MasterDK

Recommended Posts

שלום לכם!

הייתי רוצה להפוך את התרד הזה לתרד של טיפים ודיון על התנהלות כלכלית נכונה.

בעיקרון אני שואל עבורי - אדם רווק שעובד ולומד, מחזיק רכב ורוצה לשכור דירה, שגילה שבחודשים האחרונים הוציא הרבה יותר מידי ממה שחשבתי שאני באמת מוציא.

אין לי שום בעיה אם תביאו פה טיפים שיתאימו לזוג\משפחה, אך נא ציינו זאת (שאדע מה רלוונטי לי ומה לא).

אני אתחיל בכמה אגדות ששמעתי, אשמח אם תוכלי לאמת (או לא לאמת) את נכונותם.

1. פחות שימוש באשראי

2. פחות הוראות קבע וכל מיני מנויים. אומנם פסיכולוגית הרבה יותר כואב ללכת לחדר ולשלם על כל ביקור, אך לרוב רכישת מנוי יוצאת יקרה יותר במובן של עלות ביקור מאשר עלות ביקור בודדת.

כמו כן, סעיף שנורא כואב לי, זה בטוח צד ג' לרכב שכולל גרר ושמשות. תיאורית זה זריקת כסף לפח, ולכן אני שוקל או לבטל את כל צד ג' או לבטל שמשות וגרר. אשמח לדעת את דעתכם.

כמו כן אשמח לדעת את דעתכם לגבי ביטוחי חיים למיניהם. עשיתי אחד ואני שוקל לבטל אותו. העבודה שלי היא משרדית ורוב הזמן ישיבה, אני לא מתעסק בספורט אתגרי ועד כמה שידוע לי יש לי ביטוח מקופת החולים.

מקווה שתזרמו.

תודה רבה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לגבי ביטוח צד ג' ושמשות אם אין לך משאלות הנוגעות להתאבדות כלכלית אל תבטל אותו בשום אופן!

ביטוח מקיף מילא אני גם נוסע בלי כי זה פשוט לא משתלם ברכבים זולים, אבל צד ג'?

גם אם אתה הנהג הכי זהיר בעולם מספיק שבשבריר שניה תאבד ריכוז ותיכנס במישהו ובום אתה במינוס של כמה אלפי שקלים-עשרות אלפי שקלים.

כנ"ל ביטוח שמשות, אתה לא רוצה לדעת כמה עולה להחליף שימשה אחורית ברכב, ולא צריך הרבה כדי ששימשה תתנפץ(ילדים משועממים/משהו שעף ברוח).

ההפרש בין ביטוח חובה בלבד לחובה+צד ג'+שמשות+גרירה לא מצדיק את הסיכון הכלכלי. רוצה לחסוך? תמצא ביטוח זול יותר או שתוותר על האוטו וסע באוטובוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר מעקב, תעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות שלך בצורה מסודרת בגיליון אקסל. כשהנתונים יושבים מול העיניים בצורה ברורה, הרבה יותר פשוט

לקבל החלטות של הוצאות מיותרות או לא מספיק הכנסות.

ברגע שיש לך את הנתונים, תוכל לעקוב אחרי ההוצאות השוטפות שלך ולבצע סקר שוק בניסיון להשיג מחירים טובים יותר - בין אם זה ביטוחים או קניות בסופר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

FARKASH7

זו פילוסופיה של הרבה אנשים. אני לא בטוח שאני מסכים איתה ב 100%.

Gil28

כן, כבר התחלתי עם אקסל, זה לא הכי נוח, אני שוקל לעבור למשהוא יותר נוח (משהוא וובי אולי). אני עדיין לא מבין במה אפשר לקזז. אני כן מבין איפה טעיתי (אני גר לא במדינה הנכונה בשביל לנסוע באוטו בכיף שלי, הדלק יקר מידי) אבל עדיין. אולי אחרי כמה חודשים אני אראה תמונה ברורה יותר.

Kurt

כן, שיטה מוכרת. אני משתמש בה הרבה. דחיית סיפוקים זה נקרא.

אשמח לעוד הצאות וטיפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משתדל להשתמש דווקא באשראי ולא במזומן כאשר הדבר מתאפשר.

ההגיון מאחורי זה הוא שהאתר של הבנק מציג לי איפה היה השימוש בכרטיס ומה הסכום (למרות שאין פירוט ספציפי).

כעקרון נראה לי טיפה לא ראלי לזכור בכל יום במהלך החיים לרשום כל הוצאה קטנה בטבלת אקסל.

שוב, יכול להיות שיש אנשים יותר מסודרים וסבלנים ממני שאכן מקפידים לכתוב באקסל, ואז כמובן שהאפקט הפסיכולוגי של כסף שיוצא מהידים במזומן עוזר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאסטר ההבדלים בסופו של יום בין ביטוח בלי צד ג' לאחד עם צד ג' מסתכמים בפחות מ1000 שקלים.

את החישובים שלך אני משאיר לך אני עדיין גורס שלעלות על הכביש בלי צד ג' וביטוח שמשות זו התאבדות כלכלית עדיף כבר לוותר על הרכב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Kak

גישה מאוד נחמדה, לא חשבתי על זה ככה.

מצד שני, תמיד אפשר כל חודש בתחילת החודש למשוך X כסף שילך להוצאות קבועות. ככה אני רוצה לעשות. אני אוכל הרבה בחוץ. במקום למשוך כל שבוע 100-200ש"ח אני אמשוך 1000 נניח ואקבע לעצמי שזה כסף לארוחות צוהוריים בילויים קטנים. ככה אני מגביל את עצמי להוצאה סבירה על אוכל.

FARKASH7

1000 פה, 1000 שם. זה בדיוק הגישה שאני מנסה להימנע ממנה. שוב ספיציפית לגבי ביטוח צד ג' אני לא בטוח שזה יהיה נכון, אבל כל מיני מנויים קטנים וביטוחים שלא צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^בדיוק באתי לכתוב את זה.

אין הגיון לא להשתמש באשראי, אם השימוש באשראי גורם לך לבזבז יותר, יעני זה עניין פסיכולגי אז זה נשמע לי ילדותי וכדאי להתגבר על זה.

השימוש במזומן כל עוד לא מתועד הוא בעייתי, לא תדע בדיוק לאן הלך הכסף.

גם הוראת קבע זה לא תמיד בעייתי, ביטוח לאומי למשל.. הוראת קבע אצלי, מי רוצה להתעסק עם זה.

העצה של לחשוב מה באמת חיוני ומה סתם קונים תעזור המון, אני מטבעי ככה אבל יש לי חבר שלא היה ככה ושיניתי לו את המחשבה ועכשיו הוא כן כזה ואומר שחסך המון כסף מאז.

לגבי ביטוחים, לצערנו מהרבה מהם אין מנוס, צד ג' הוא אחד מהם.

אני אישית גם יודע שלא קל לחיות בסביבה מעושרת, וכשיש חברים עמידים מאוד, הם נוטים לבזבז יותר כסף, שלך לא בהכרח יש את היכולת, או לא הגיוני כלכך לבזבז, אני משתדל להוציא כסף בצורה כזו שאני לא יורד באופן משמעותי בהרגשה שלי ולא מתפשר באופן קשה, אלא משתדל להוציא את המינימום ההכרחי ועדיין להנות. אחותי למשל לא ממש מסתדרת בקטע הזה ויש עליה לחץ חברתי חזק להראות לסביבה שיש לה כסף והיא קונה דברים שנראים טוב.

אבל כל אלו עצות די פשוטות אני לצערי גם עדיין לא מבין בתחום מספיק, אפילו שרק לא מזמן השתחררתי וכבר ביצעתי השקעות מוצלחות במניות ומבין באופן כללי איך השוק עובד גם לי יש שאלות.

אחת השאלות היותר גדולות זה עניין המשכורת והפנסיה.

הייתי תקופה מסויימת בקבע ובמבעבר מסדיר לקבע פתאום תלוש המשכורת משתנה משמעותית, למשהוא שכמובן מעולם לא ראיתי לפני, תלוש עם עשרות סעיפים לא ברורים בכלל, בקושי ידעתי להסתכל כמה קיבלתי נטו לבנק.

יש שם כל מיני סעיפים שלא הבנתי אבל גם אני לא יודע מה חשיבותם, מי שיודע משהוא שימושי אשמח לשמוע, מה שאני כן יודע זה שיש חשיבות לעניין קרן הפנסיה, שם אני פחות מבין.

קודם כל אני מבין שלמעשה כבר הצטבר לי כסף שם בתקופתי בקבע, איך משנעים את הכסף הזה אחת לשנייה במידת הצורך? מה כדאי לדעת על כל העניין הזה? מה לגבי דמי ניהול? ותמיד יש את הדיבור על השחיקה בפנסיה שאני לא בדיוק יודע מה אומרת.

בנוסף עלתה לי המחשבה שאולי שווה להוציא את הכסף הפנסיה ולחסוך באופן עצמאי. אני לא יודע בדיוק איך זה עובד אבל אני נוטה לחשוב שכל עניין קרנות הפנסיה נוצר מההנחה הנכונה שרוב וכמעט כל האנשים לא נבונים מספיק כדי לחסוך לפנסיה בעצמם ולכן יש תוכנית חסכון שעושה זאת בשבילם.

אך מה אם אני חושב שאני כן אחראי ומתנהל נכון כך שאני יוכל לנהל את כספי הפנסיה שלי בעצמי ולהשקיע אותם בעצמי, גם אולי אוכל בסופו של דבר לחסוך יותר כסף וגם דבר זה יגדיל את הנזילות הכספית שלי, דבר שבפני עצמו יכול לגרום לי לחסוך לא מעט כסף.

שמעתי את הטענה שלקרנות הפנסיה יש הטבות משמעותיות בשוק ההון ולכן כל השקעה אישית תרוויח משמעותית פחות מאשר ההשקעות שלהן.

נתתי כאן חשיבות לעניין הפנסיה אבל באמת כל העניין מסביב למשכורת מעניין אותי, לפי מה שאני מבין זה לא רק ברוטו ונטו.

בנוסף העובדה שאני מתנהל כלכלית נכון וכך גם הורי מאפשרת לי להיות היום סטודנט עם פלוס מאוד יפה בבנק לעומת חבריי העשירים והבזבזנים וככה אני מחזיק אוטו משלי שלמרות שהייתי מעדיף אוטובוס או אופניים חשמליים (פתרון מצויין אגב ל90% מהנסיעות אם מצליחים להתגבר על הגניבות) לצערי איכות הפתרונות האלו נמוכה משמעותית, אני מחזיק אוטו כאין לי ברירה, לאן שאני צריך להגיע, האוטו חוסך לי המון זמן יקר ואני מגיע פחות עייף, חבל לי שאופניים נחשב כאן לדבר מוזר ומגונה ולא אפשרי בגלל תשתיות וגנבות כי זה כלי תחבורה אדיר לדעתי.

יצא חפירה, נקווה שלמישהוא יהיה כוח לקרוא

ודבר נוסף שהוא אומנם לא יחסוך הרבה כסף הוא תרבות הבזבוז, זה יותר צורת החשיבה מאוחרי העניין שיכולה לעזור לך בעתיד, דוגמאות טובות יהיו למשל, אנשים שלא אכפת להם, כי זה גם ככה גרושים, יתקלחו עם מים בזרם מקסימלי לאורך כל המקלחת, כי הם לא מפעילים את הראש שלהם, אני למשל מתקלח עם מים שזורמים בקצב של שליש ואפילו פחות, ונחש מה, אני לא "נהנה" פחות או מפסיד משהוא מזה, להפך, אני יכול לעשות מקלחת ארוכה יותר, להתענג, ועדיין לחסוך המון מים לעומת אחרים. בגלל זה נוצרו החסכמים אגב, בגלל שאנשים לא מספיק חכמים להפעיל את הראש אז המציאו את המתקן הזה.

אותו דבר חשמל, להשאיר את המחשב דולק 24/7, לא רואה סיבה לעשות את זה, המחשב שלי נכנס למצב שינה תוך 10 דקות ככה שאני משתמש ב5% מהחשמל בחודש לעומת מחשב שדולק 24/7, ביחידה שלי בצבא זה גם שיגע אותי שהמחשבים נשארים דלוקים כל הזמן אז טיפלתי בזה, ושם מדובר בהמון מחשבים, מה שאומר חסכון של אלפי שקלים.

ואז נתקלתי בצבא בחייל הממוצע שמנצל כל דבר דבר בצבא שהוא יכול, "כי זה לא עולה לו כסף" עלק. טלפון חופשי ע"ח הצבא, חומרי ניקוי ונייר טואלט הביתה, ציוד משרדי, הדפסות אישיות, לקחת כמה שיותר, גם מה שלא צריך, כי זה לא עולה כסף והרגשת שדפקת את המערכת.

רק שהסברתי לאותם חיילים מאיפה מגיע הכסף לדברים האלו, שזה מיסים שהם בעצמם משלמים, וכמה לא כיף שיש לך משכורת של 18 אלף בחודש ולוקחים לך ממנה 6 אלף, הם אמרו שבאסה, אבל המשיכו, ואיך שכל מכונית עם נהג צבאי הופכת למכונית מרוץ שעושה 5 קמ לליטר, מי משלם, כמובן שכולנו אבל מה אכפת לאותם אידיוטים.

תחשוב לפני שאתה זורק אוכל, ומבזבז על הדברים הקטנים, בסופו של דבר להיות אדם שמתנהל נכון כלכלית זה להיות באופן כללי אדם הגיוני שיודע להסתכל על התמונה הכללית ועל העתיד, ולא להיות קצר ראייה ולעשות דברים ללא מחשבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Kak

גישה מאוד נחמדה, לא חשבתי על זה ככה.

מצד שני, תמיד אפשר כל חודש בתחילת החודש למשוך X כסף שילך להוצאות קבועות. ככה אני רוצה לעשות. אני אוכל הרבה בחוץ. במקום למשוך כל שבוע 100-200ש"ח אני אמשוך 1000 נניח ואקבע לעצמי שזה כסף לארוחות צוהוריים בילויים קטנים. ככה אני מגביל את עצמי להוצאה סבירה על אוכל.

אני מביא כל יום לעבודה אוכל מהבית חסכון של כ- 300-400 ש"ח בחודש. פעם-פעמיים בשבוע אני מרשה לעצמי לאכול בחוץ.

- לא לקנות סמרטפון אם לא צריך.

- לקנות בגדים בחנויות עודפים

- לא לקנות ומוצרים דומים במיליון תשלומים.

- אם אתה מרוויח פחות מ-6000 ש"ח (לא להחזיק אוטו)

- לא לבזבז יותר ממה שיש לך

- להרשם לכמה שפחות שירותים (למשל: לוותר על YES/HOT ולהשתמש בעידן+)

- לעשות חבילת הכל כלול בסלולארי ולהתחבר לאינטרנט דרך החבילה.

- לקנות מחשב חדש פעם ב-5/6 שנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מומחה, אבל אני הגיב מנסיון (למרות שגם הוא לא גדול).

אשראי: לנסות להמנע- חברות האשראי מנפחים יפה את כיסיהם, לא רואה סיבה "להגדיל להם בשקל תשעים".

כמובן שאם באמת צריכים, אין סיבה להמנע.

כל ההוצאות (במיוחד כאלה שמתבצעות במזומן) חייבות לעבור מעקב ופיקוח.

אני נמנע רכישות בתשלומים (אפשרי בדרך כלל רק כשאתה רווק, ואין לך משפחה על הכתפיים) בגלל שזה בדרך כלל עושה בלגן ומוסיף אחוזים לעסקה.

רכישה בודדת או עסקית: המחשבה שלך (אני יודע שזאת רק הייתה דוגמא) שביקורים בודדים בחדר משתלמים יותר אם תשלומים בודדים- ממש, אבל ממש לא תמיד נכונה.

תראה למשל את מדור רכישות הקבוצתיות פה בפורום. המפתח הוא- לעשות סקר שוק.

בימיינו כשכל המידע זמין לנו הצורה מפורטת כל כך, זה פשוט טעות לא לבדוק אופציות נוספות לרכישה.

השוואות מחיר ואיכות הם הדרך להוציא את המקסימום במינימום האפשרי.

לנסות להפתר מהרגלים מגונים (כמו סיגריות, שתייה, אכילת יתר וכו'). אני הפסקתי עם הסיגריות- וישר ראיתי שינוי בהוצאות (למרות שאצלי זה התחלף לאכילת יתר, זה עדין יצא יותר משתלם כלכלית).

בינתיים זהו. מצטער אם יצא לא מסודר ועם שגיאות כתיב, רשמתי מהטלפון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מביא כל יום לעבודה אוכל מהבית חסכון של כ- 300-400 ש"ח בחודש. פעם-פעמיים בשבוע אני מרשה לעצמי לאכול בחוץ.

- לא לקנות סמרטפון אם לא צריך.

- לקנות בגדים בחנויות עודפים

- לא לקנות ומוצרים דומים במיליון תשלומים.

- אם אתה מרוויח פחות מ-6000 ש"ח (לא להחזיק אוטו)

- לא לבזבז יותר ממה שיש לך

- להרשם לכמה שפחות שירותים (למשל: לוותר על YES/HOT ולהשתמש בעידן+)

- לעשות חבילת הכל כלול בסלולארי ולהתחבר לאינטרנט דרך החבילה.

- לקנות מחשב חדש פעם ב-5/6 שנים.

אני לא מסכים עם הסעיף של הרכב..במצב של היום אי אפשר להסתדר בארץ בלי רכב, מכיוון שאין תחבורה ציבורית יעילה והאיחורים והאיטיות לא מאפשרים לא להחזיק רכב..(לדוגמא בסופי שבוע כשאתה והחברה רוצים לצאת..איך תנסעו מאשדוד לתל אביב ? מונית ספיישל ב300 שקל ? או אוטובוס ? אה.שכחתי..אין אוטובוסים בשישי ושבת)

עוד דבר שהייתי רוצה להוסיף שיכולים לחסוך המון כסף : רכישות באינטרנט. הכוונה היא לרכוש דברים שהיית קונה בארץ מחו"ל. למשל..קניתי מכשיר סלולרי ב1600 שקל מאנגליה במקום ב2100 בארץ, קניתי מגן מחברה מוכרת בחצי מחיר,מגן מסך ברבע מחיר, בעשירית מחיר, נעליים בחצי מחיר וישנם עוד אינסוף דוגמאות..למי שיש סבלנות להמתין למשלוח ויודע איך להתחמק ממיסים ואיפה כדאי לקנות, יכול לחסוך מאות עד אלפי שקלים ואף יותר מכך, ולי אישית נותן את ההרגשה הטובה שדפקתי את החנויות החלאות שגונבות ממני בצורה חזירית כספים כדי לרפד את התחת שלהם. שיחנקו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאכול פחות בחוץ. אם אפשר לצמצם לגמרי. להכין בבית זה זול יותר ובריא יותר.

להוציא כמה מאות שקלים פעם בחודש במזומן, מהכספומט. זה נותן יותר "איזון" ושליטה על תזרים ההוצאות.

תידלוק וקניות בפריפריות\רשתות שהן לא מהמפורסמות ביותר. (טן, תפוז, סדש, רמי לוי, מחסני , כמעט חינם)

לא לחסוך בפק"ם של הבנק. עדיף להעביר כסף , כשאפשר, לקרן נאמנות ממשלתית. אפשר לסכן בקונצרני 10%.

(לבדוק שהדמי ניהול נמוכים - לא יותר מ%0.6)

לנסות לקנות כמה שפחות מחנויות בארץ, בעיקר כאלה שבקניונים. לחפש outlet's למיניהן וכמו תמיד - אין כמו אי-ביי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...