מחפש המלצה לחנות/אתר לקניית ספוטים LED ל- GU10. - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש המלצה לחנות/אתר לקניית ספוטים LED ל- GU10.


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

יש לי במטבח ספוטים GU10. במקור עבדו עם הלוגן, אבל זה בזבזני וגם לא מחזיק מעמד - כל חודשיים הייתי מחליף נורה. קניתי לניסיון שתי נורות LED בארץ, מחנויות שונות, והן עושות את העבודה למרות שהן היו מאוד יקרות. בינתיים יצאו דורות חדשים של לדים, גם high power (הספק של וואט אחד לכל לד) וגם SMD, שאמורים להיות טובים יותר וחסכוניים יותר, אבל המחירים גבוהים יותר בהתאמה.

מאחר שאני צריך להחליף כמה, חיפשתי בחו"ל. קניתי דרך איביי שלושה ספוטי לד high-power ג'נריים במחיר של פחות מספוט לד מדגם ישן אחד בארץ, עברה חצי שנה ושניים מהם הלכו באותו יום. מה שיותר מוזר זה שהאחד שעוד עובד מאוד חם, מה שלא אמור להתרחש בנורות לד. כשהברגתי את השרופים החוצה, ההברגה הפנימית של אחד מהם השתחררה וראיתי שבתוך הבסיס שלו יש שנאי זעיר שכנראה אחראי להורדת המתח כך שיתאים למתח העבודה של הלדים וקרוב לוודאי שהוא האחראי להתחממות. מה שלא יהיה אם הנורה מתחממת המהמעות היא שהיא מבזבזת אנרגיה, כלומר הרבה פחות חסכונית מהמוצהר.

אז עכשיו אני מחפש שוב ספוטי GU10 להחלפה. המחיר בארץ מתחיל מ- 50 ש"ח לדגם ג'נרי ועד יותר ממאה, כך שאני עדיין מחפש בחו"ל. אז למישהו יש ניסיון עם חנות או אתר ששולחים לארץ, המחירים שלהם סבירים ולא מוכרים זבל ג'נרי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער להגיד לך, ב-70% מהמקרים, הלוגן מחזיק מעמד יותר טוב מ-LED, בשל כמה סיבות:

1. הלדים תכופות נמצאים בצפיפות ומופעלים בזרם האופטימלי שלהם בנורה, דבר הגורם להתחממותם (הבעייה קשה במיוחד בנורה עם לדים רגילים, משום שאין להם דרך לשחרר את החום שלהם לסביבה).

2. איכות ייצור הלדים ירודה (במיוחד כאשר מדובר בנורה גנרית).

3. ללדים בעוצמה גבוהה יש אפילו בתאוריה אורך חיים קצר פי כמה וכמה מלדים רגילים, וזאת מכיוון שהם מתחממים מאוד ודורשים . אורך תיאורתי של LED בעוצמה גבוהה הוא 25,000 שעות (100,000 שעות ל-LED רגיל), אולם בנורה הוא יכול להחזיק גם כמה חודשים ספורים.

4. אורך חיי אלקטרוניקה קצר: מאחר ומדובר פה על נורת 230V, נדרשים יותר רכיבים אלקטרוניים על מנת לספק ללדים את המתח והזרם שלהם. ועל אף שמבנהו של הדרייבר של הלד יכול להיות פחות מורכב מזה של משנק מובנה של נורות חסכניות (EL, CFL), איכות הייצור לא מאפשרת אורך חיים גבוה יותר של הדרייבר של נורת הלד.

נורת LED, יכולה להוות פתרון אמין יותר כתחליף להלוגן מתח נמוך (במידה והיא מיועדת לעבוד ישירות דרך השנאי של ההלוגן [שאיננו מכיל רכיבים אלקטרוניים כלל, אלא רק סליל נחושת הכרוך סביב ליבת ברזל], ולא דרך דרייבר LED ייעודי [שאיננו שונה כמעט בשום מובן מספק כוח של מחשב]). במקרה כזה, עקב מיעוט רכיבים אלקטרוניים בנורה (שכן שנאי ההלוגן אחראי כבר להורדת המתח), הנורה תחזיק יותר זמן מעמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא תואם לניסיון שלי. כל חודש הייתי מחליף לפחות נורת הלוגן אחת מתוך החמש, אבל שתי נורות הלד שקניתי בארץ מחזיקות כבר יותר משנה ללא שום בעיה - ואלו נורות עם לדים רגילים. הן גם בכלל לא מתחממות.

הג'נריות שקניתי התגלו כזבל, כאו אני לגמרי מסכים איתך. זו הסיבה שאני לא הולך על החנות הכי זולה אלא מתייעץ כאן! ;D

אם high power LED בחוץ, זה משאיר לדים רגילים ו- SMD. עדיין נשארת השאלה איזה דגם ואיזו חנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לדים רגילים ו-SMD יכולים להתחמם לא פחות מ-High power LEDs, כאשר הם צפופים בנורה, וזאת כאשר מעבירים דרכם את הזרם האופטימלי שלהם, ואין להם דרך לפזר את החום שלהם לסביבה.

תקנה הלוגן מתוצרת פיליפס, אוסרם וחברות גדולות אחרות. אל תקנה יונדאי, יורולוקס ומותגי מדבקה אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי נורות הלד שיש לי באותו מקום, כל אחת מכילה מספר לא קטן של לדים, עובדות כבר שנה ללא בעיה ובכלל לא מתחממות. אלא מה, לקנות בארץ זה יקר ונראה שאני עדיין מקבל מוצר ג'נרי, כלומר לוקח הימור.

גם בהתחשב במחיר, סביר שבשנה הזו החיסכון בחשמל כבר כיסה לי את העלות של הלדים. ובהתחשב בכך שהלוגנים לא מחזיקים אצלי אפילו שנה, כנראה שאפילו מוקדם יותר. הלוגן איכותי אולי יחזיק יותר בלי לצרוך יותר חשמל מהלוגן פושטי, אבל גם יעלה יותר. כך שבסיכומו של חשבון, אני עדיין חושב שלדים עדיפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוגן איכותי יעלה הרבה פחות מלד מתוצרת מוכרת, אך הוא יחזיק יותר זמן מעמד.

הלוגן הוא גם יותר ידידותי לסביבה מלד: אין בו אלקטרוניקה כמו לד. כשנורת לד נשרפת, יש להביא אותה למחזור של אביזרי אלקטרוניקה. הלוגן אפשר להשליך לאשפה מבלי לגרום נזק לסביבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

כל מה שכתוב באתר, שגוי. LED בתאורה כללית, לא יכול להגיע ל-25,000-100,000 שעות.

אורך חיים ממוצע של LED בשימוש בתאורה כללית איננו יותר ארוך מזה של נורת ליבון. ובהרבה מאוד מקרים, הספק כוח של הלדים נדפק לפני הלדים עצמם.

ל-LED, אין מקום בתאורה כללית.

הכי טוב זה פלואורסצנט רגיל או קומפקטי + משנק מגנטי וסטרטרים או נורת פריקה.

ישנם שימושים שבהם רק הלוגן וליבון יכולים לתפקד כהלכה, כמו בתנורי בישול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני עד עכשיו חקרתי את הנושא. ויש הרבה דברים שהישתנו מאז.... כמו שהבנתי הייתה פעם בעיה ביציאת חום של לד וזה היה מקצר את אורך החיים שלו.

הבנתי שהם מצוא פתרון בעיה זו.... אני עדיין לומד את התכום.. כי אני חושם שזה דבר הבא בתכום של תאורה. ולאור מחירי חשמל במדינה שעולים זה יכול לתת פתרון נחמד מאוד.

ברגע שילמד עוד משהוא בעניין יעדכן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנורה אחת חודשים והשניה 3 חודש.

תראה יצא האחרונה כמדומני LED COB יש לי אותו בתצורת E27 בחדר ותשמע אחרי שהוא דלוק יותר מ3 שעות רצוף הוא פשוט לא מתחמם ויש לו אור יותר נעים מלד רגיל....עכשיו אני בדרך להזמין כמה לדים לבדיקה לסלון בתצורת MR16.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...