לא יצאת צדיק. עוד סיפור על חנות מחשבים. - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לא יצאת צדיק. עוד סיפור על חנות מחשבים.


tomerzz

Recommended Posts

לפני כחודש חבר שלי החליט על רכישת מחשב חדש לאחר ששלו איתת על סימני קריסה מתקדמים.

בניתי לו מפרט לפי הצרכים שלו , שמבוסס על אחד המפרטים במדור מפרטים מומלצים באתר.

מכיוון שהוא משתמש במחשב לעבודה, נוצר הצורך לקנות מחנות שמחזיקה מלאי גדול של חלקים ויכולה להרכיב מחשב מהיום למחר.

בחרתי חנות מומלצת בפורום צרכנות, שגם קרובה למקום מגוריו .

הרושם הראשוני בטלפון היה מעולה, הבחור שדיבר איתי בדק חלק חלק אם הוא נמצא במלאי והציע שינויים לפי מה שהיה חסר.

תוך שעה, חבר שלי כבר היה בחנות ושילם על המחשב, כולל הרכבה, התקנה, בדיקה ווינדוז מקורי .

הוא הביא איתו דיסק קשיח חדש של 2TB שנקנה על ידיו לפני כ 3 חודשים ב KSP וצורב DVD סטנדרטי חדש,

שניהם הוצאתי מהמחשב הישן במטרה שהחנות תתקין אותם בחדש. בדיסק היו מאות ג'יגה של נתונים יקרי ערך.

יום למחרת הוא מקבל טלפון שהמחשב מוכן והוא יכול להגיע. בשמחה הוא מגיע לחנות לאסוף את המחשב ונאלץ להמתין מסיבה לא ברורה.

בזמן שהוא ממתין, המוכר מודיע לו שהדיסק שהוא הביא "מבקש פירמוט". בשלב זה הוא מייד מתקשר אלי ואני מנסה להבין מהמוכר איך קורה כזה דבר וכמובן שלא יכתבו לדיסק. הוא מקבל את הדיסק בנפרד ומביא אותי אלי.

הדבר הראשון שאני קולט כשאני מחבר את הדיסק למחשב, שאין לו יותר PARTITION. מוזר ביותר.

מריץ TESTDISK על הדיסק שמוצא את ה PARTITION גיבוי של ה NTFS מייד, עם תאריך יצירה של הלילה בו הדיסק "בילה" בחנות

תחת השם "NEW VOLUME" וריק לגמרי. קצת מוזר הייתי אומר, שכן זכור לי בהחלט לשנות את שם הדיסק.

הרושם הראשוני, שבוצע פה QUICK FORMAT לדיסק ולאחר שנתגלתה הטעות, נמחק שוב ה PARTITION. המשך החיטוט בדיסק מגלה שהוא מפוצץ בנתונים אין ספק ושהוא תקין לחלוטין.

מתקשר לחנות ומדבר עם הטכנאי שטיפל במחשב שאומר לי את מה שכבר נאמר, הדיסק לא היה מפורמט וקולט את הגמגום בדבריו. מדבר עם הבעלים של ה"רשת" (יש להם מספר סניפים) שלא מכחיש אבל גם לא מכיר את הפרטים של הנושא. מבקש ממני לחכות עד מחר שהוא יוכל לדבר עם המוכר שלא נמצא כרגע. השיחה הזו התנהלה ביום חמישי, יום שישי אף אחד לא חוזר אלי .

יום ראשון בבוקר אני מתקשר אליו שוב והוא אומר לי שהמוכר שמכיר את הסיפור יחזור אלי ואם צריך, הם יבצעו שיחזור בדיסק. אני לא מסכים ורוצה שהדיסק ישלח לבדיקה במעבדה שמתמחה בשחזור נתונים.

המוכר בסוף חוזר אלי , אני מספר לו את הנתונים שאני יודע מהבדיקה שלי ומתעקש שוב שהדיסק ישלח לבדיקה מקצועית , לא אצלהם. אבל שוב זה לא עוזר לי הרבה והוא מבקש שהדיסק יגיע אליהם לשחזור ויש להם הרבה נסיון וכלים לשחזור נתונים.

חבר שלי מחזיר להם את הדיסק ויום למחרת אני מתקשר לקבל עדכון. מסתבר שאכן יש נתונים והרבה , הם כבר התחילו בשחזור. הוא מספר לי על כמה מאות (!!) גיגה והמספר נשמע לי הגיוני .

כמובן שאם לא הייתי מתעקש, חבר שלי היה עכשיו עם דיסק נתונים ריק. אבל יש המשך לסיפור.

יומיים למחרת הוא מגיע לחנות, הם מתקינים לו את הדיסק במחשב והכל טוב ויפה. הוא מרוצה שכן הרוב הגדול של הנתונים שלו שוחזרו.

אני לא כל כך מרוצה. שיחזור נתונים מדיסק של 2טרה מין הסתם מצריך דיסק אחר לשחזר אליו והרבה מאוד שעות עבודה. הודאה ב"אשמה" לדעתי, אבל בסדר. לפחות תוקן.

אתמול מגיע ההמשך, הוא מספר לי בפעם הראשונה שיש לו פופ אפ'ים כשהוא מעלה את המחשב, כבר מהיום הראשון שהוא קיבל אותו והוא פשוט סוגר אותם כל פעם. לא ברור בכלל.

בשליטה מרחוק אני רואה שני תוכנות מיותרות שעולות עם וינדוז וכמובן אנטי וירוס מעודכן ופעיל.

נכנס ל DEVICE MANAGER והדבר הראשון שאני קולט זה ..סימן קריאה.

כן, הרכבה בדיקה והתקנה לא כוללים מסתבר, התקנת פשוטה.

נכנס לאתר של גיגהבייט, מוריד ללוח אם ומתקין את מה שחסר. בשליטה מרחוק, זה לקח לי בערך 10 דקות.

(*לא ממליץ להתקין בשליטה מרחוק, בכלל לא)

חשבתי הרבה אם לפרסם את הסיפור פה.

סך הכל, הם כן לקחו אחריות על הטעות הקשה של פירמוט הדיסק לכאורה, גם אם לא הודו בזה.

אבל, לא להתקין לוינדוז ? WHAT THE FUCK

את שם החנות לא אפרסם, רק אציין שיש לה מספר סניפים במרכז אבל היא לא רשת ענקית סגנון אייבורי ו KSP ומאוד מומלצת באתר.

לא יצרתי קשר איתם לגבי נושא הדרייברים ואין לי שום רצון לעשות זאת, לאחר כל מה שהיה עם המחשב. מי שקרא עד כאן, יכול להבין למה.

ראו הוזהרתם (הודעות יענו בברכה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

המלצה שלי

אם יש לך מידע חשוב , תגבה אותו כמה פעמים על דיסק או קי או על דיסק חיצוני

אתה לא יכול לדעת מה עבר על הדיסק קשוח .

הרכיב הזה הוא עדין לטילטולים , אז המלצה קטנה .

תמיד תבצע גיבוי , לפני שאתה מעביר דיסק קשוח .

קרה לי לפני כשנתיים שרכשתי דיסק קשיח ביום חמישי חדש לחלוטין התקנתי עליו כל השבת את החלונות ואת כל התוכנות שאני צריך

ואז ביום ראשון בבוקר אני נכנס לגלוש באינטרנט הדיסק לא עובר זיהויי בהפעלת המחשב .

לצערי הדיסק קרס פחות ארבעה ימים .

מזל שהחליפו לי אותו במקום , אבל הדברים יכולים לקרות .

אבל לפחות הנתונים חזרו למצב הקודם , החנות יצאה בסדר ושיחזרה את הנתונים שהיו לך , שיחזור נתונים בדרך כלל עולה אלפיי שקלים .

חג שמח לכולם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נשמע שהם היו בסדר סך הכל.

זה אידיוטי שהם לא התקינו דריברים , אבל זה יכול להיות שסתם מישהו שם שכח.

הם שיחזרו את הדיסק בסופו של דבר.

ולא היית צריך להביא להם דיסק שמכיל נתונים , זה ידוע שדברים כאלה יכולים לקרות וקורים.

הטכנאי כנראה לא שם לב , ופירמט את כל הכונן , תרחם עליו זה קורה.

אם תשים לב , איבורי וKSP מצהירים שהם לא נותנים אחריות לנתונים ובצדק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם לא היו בסדר ולא גמור.

את השחזור הם ביצעו אחרי שהתעמתי איתם ואני בספק אם היית מדבר ככה

אם היו מוחקים לך 400 גיגה , שחלק ממנו, לא ניתן לשחזור. בכלל.

בין אם היה גיבוי או לא, זו לא הנקודה.

לא עושים טעויות כאלה . נקודה.

ולהוציא מחשב בלי להתקין עליו , זה ביזיון. רק מראה כמה הם באמת בדקו אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמנם הם לא היו בסדר לכאורה, אבל את הלקח שלך למדת. טעויות קורות.

מעבר לכך, רוב החנויות שאני מכיר, בעת הכנסת ציוד למעבדה שלהם, מצהירות שהן לא אחראיות למידע שעל הדיסק בגרוש, והכל באחריות הלקוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פעם הבאה-

אם לא נכתב על הדיסק מידע, ניתן לבנות מחדש את המחיצה ב 10 דקות, בקלות, והכל יהיה כאילו לא פירמטו את הדיסק כלל וכלל.

אני מתפלא שבחנות לא עשו את זה וטרחו לשחזר את המידע, ככה שהם עבדו הרבה יותר, אבל בסופו של דבר לא 100% מהמידע נמצא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להבין משו- מצד אחד אתה אומר לנו שאתה לא מעונייין לומר את שם החנות ומצד שני ראו הוזהרתם?

ממה אני יכול להיזהר? מחנות לא טובה שאני לא יודע את שמה בכלל...?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להבין משו- מצד אחד אתה אומר לנו שאתה לא מעונייין לומר את שם החנות ומצד שני ראו הוזהרתם?

ממה אני יכול להיזהר? מחנות לא טובה שאני לא יודע את שמה בכלל...?

גם רשמתי , הודעות יתקבלו בברכה.

כן, אני לא רוצה להרוס שם של חנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פעם הבאה-

אם לא נכתב על הדיסק מידע, ניתן לבנות מחדש את המחיצה ב 10 דקות, בקלות, והכל יהיה כאילו לא פירמטו את הדיסק כלל וכלל.

אני מתפלא שבחנות לא עשו את זה וטרחו לשחזר את המידע, ככה שהם עבדו הרבה יותר, אבל בסופו של דבר לא 100% מהמידע נמצא.

נכון. אבל לא ידעתי איך עושים את זה בצורה וודאית ולא רציתי לקחת את הסיכון בלנסות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פעם הבאה-

אם לא נכתב על הדיסק מידע, ניתן לבנות מחדש את המחיצה ב 10 דקות, בקלות, והכל יהיה כאילו לא פירמטו את הדיסק כלל וכלל.

אני מתפלא שבחנות לא עשו את זה וטרחו לשחזר את המידע, ככה שהם עבדו הרבה יותר, אבל בסופו של דבר לא 100% מהמידע נמצא.

אני לא בטוח שזה אפשרי בNTFS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פה טעות של הלקוח.נכון שהם התנהגו בצורה לא מקצועית לדבריך,למרות שלא אתה הבאת את הדיסק ולכן אין ודאות מה היה מצבו.בכל חנות למיטב ידיעתי יש הסכם שהם לא אחראים על הנתונים (איבוד מידע).אם אתה מביא דיסק עם נתונים חיונים שלא גיבית אז קל לגלגל את האחריות על החנות.זה לא שהם שיחקו עם הדיסק,כנראה רכשת מהם OS וביקשת שיתקינו לך.והיית רק מחיצה אחת על הדיסק.אלא אם כן סוכם מראש שהם יגבו את הנתונים.

נ.ב.לדעתי אתה פשוט מפחד מתביעה (די בצדק) ולכן לא פרסמת את השם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...