לגבי קליטה - עידן + - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לגבי קליטה - עידן +


ednri

Recommended Posts

שלום.

אני גר בפתח תקווה.

יש לי כבר עשרות שנים אנטנה על הגג, שבעבר הייתה משמשת לקליטת שידורים אנלוגיים.

עד לפני כשבועיים קלטתי עם האנטנה שידורים אנלוגיים, ופתאום זה הפסיק ולא יכולתי לראות כלום.

קניתי היום ממיר בהום סנטר (של NEON) וחיברתי אליו את הכבל של האנטנה מהגג. סרקתי ערוצים, וכלום לא נמצא.

לאחר מכן ניתקתי את הכבל של האנטנה על הגג וחיברתי את האנטנה הקטנה שהגיעה עם הממיר. הממיר ממוקם קרוב לחלון. סרקתי ערוצים וזה אכן מצא את 6 הערוצים, בנוסף לתחנות הרדיו.

אבל הקליטה הייתה גרועה ביותר. כל הזמן השידור היה נקטע ומופסק, לפעמים זה רשם "אין אות" והשידור נפסק לגמרי, כל הזמן התמונה הייתה משובשת עם ריבועים.

ניסיתי לשחק עם האנטנה ולשנות את המיקום שלה, ואף הוצאתי אותה מבעד לחלון. הקליטה השתפרה והיו פחות שיבושים, אבל עדיין אי אפשר לראות ככה (מה שגם שזה היה בשעות הלילה המאוחרות ואני משער שכשיש יותר צופים הקליטה פחות טובה).

באתר של הרשות השנייה כתוב: "אפשר לקלוט את השידור הדיגיטלי גם באמצעות אנטנה חיצונית (הממוקמת על הגג), ששימשה לקליטת השידור האנלוגי. לשם כך יש לבצע את ההתאמות הבאות: כיוון האנטנה והתאמת גודל הדיפול באנטנה (לתדר הקליטה כ-30 ס"מ). יש לבדוק שלא קיים פילטר המותאם לתדר האנלוגי הישן.".

אז רציתי לשאול אם יש סיכוי שהאנטנה על הגג אכן תעבוד? האם צריך לבצע את ההתאמות האלו? ואם כן, מה זה בעצם אומר? איך אני אמור לכוון אותה, ומה זה בכלל דיפול?

יש לי עוד 2 טלוויזיות חוץ מהסלון שגם להן אקנה ממירים, אחת מהן נמצאת בחדר ללא , אז אני מניח שגם אם אקנה אנטנות פנימיות, לפחות באחת מהטלוויזיות הקליטה תהיה לא טובה, וזה בנוסף להוצאה הכספית.

עד עכשיו הייתי קולט בכל הטלוויזיות באמצעות האנטנה על הגג (בסלון יש מפצל שממנו הכבל של האנטנה מגיע לשני החדרים הנוספים), ואני מעוניין שזה ימשיך להיות ככה, גם בשידורים הדיגיטליים.

תודה רבה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...