עבור לתוכן

מצבר גיבוי 45A ב-UPS

Featured Replies

פורסם

הי,

יש לי צורך לשדרג את ה-UPS של המחשב במשרד, כך שהוא יוכל להחזחק מעמד גם בהפסקות חשמל ארוכות כמו שעתיים, הפתרון שאני חשבתי עליו הוא החלפת סוללת ה-UPS 7A , במצבר של קלנועית 45A פריקה איטית... כך שה-UPS לא יפסיק לעבוד לאחר 5 דקות.

האם מישהוא ניסה זאת פעם?

האם המטען של ה-UPS הסטנדארטי יוכל לטעון מצבר של 45 אמפר?

תודה.

פורסם

ראשית - אני מציע שלא תתעסק עם מצברים - אני לא יודע מה רמתך הטכנית - אבל לדבר הזה יש פוטנציאל מסוכן.

שנית - למה אתה צריך שעתיים? לרב 15 דקות מספיק מעל הראש - ואם אתה מנתק דברים שאינם חיוניים (כגון מסך רמקולים מדפסת ושאר ירקות) מאל פסק - הוא יחזיק הרבה יותר.

שלישית - מחשב יעיל אנרגטית (SSD, מעבד חסכוני, ספק חסכוני - או בכלל מחשב נייד וכו') - יחזיקו הרבה מאוד זמן עם אל פסק סטנדרטית

לעניין גופא - אם הייתי צריך להחזיק מחשב במשך שעתיים - אזי הייתי בוחן פתרון של גנרטור קטן.

אדמיניסטרטיבית - אני חושב שדיון זה יותר שייך לאקטרוניקה ומודינג מאשר לתקלות חומרה.

מועבר - בהצלחה,

גבריאל

פורסם
  • מחבר

הי,

מחשב זה מנהל רישום שיחות טלפוניה בקיבוץ, הוא נמצא במשרד / חדר בלי אנשים רוב השבוע...

כאשר יש לנו הפסקות חשמל של יותר מ-10 דקות (ויש לנו כאלה לפחות פעם בחודש) אז מתחיל תהליך שיחזור הנתונים שהוא לא ממש כייף.

דרך אגב מרכזיית הטלפוניה והדיסלם של האינטרנט בקיבוץ מגובים ע"י 4 מצברים משורשרים שנטענים ע"י מטען 48V, זה בעצם UPS גדול.

כך שאני מנסה לבנות אחד בעזרת המטען של ה-UPS הביתי (12V) בעצם להוציא את הכבלים של הסוללה 7A ולהחליפה במצבר פריקה איטית גדול.

הזמנתי היום מצבר של 70A שעלה לי 600 ש"ח, אדאג לעדכן איך זה עובד.

פורסם

כמה דברים :

הסוללה של UPS ביתי קטן בדרך כלל נטענת ממחלק מתח מ 240V. כלומר, נכון שבין + ו - של הסוללה יש 13.4V DC אבל ביניהם לאדמה יכול להיות עד 240V AC.... כך שהכבלים של "12V" שתוציא מה UPS בהחלט יכולים לחשמל

לסוללה כזאת יהיה זמן טעינה ארוך יותר, אבל אני חושב שמטען "טיפש" יוכל במוקדם או במאוחר להטעין אותה ל 100%. שאלה אחרת היא האם הוא לא יספיק להתחמם יותר מידי (ואחריי כמה פעמים כאלה להידפק) בזמן הזה, שיהיה X10 יותר ארוך מהזמן שלוקח להטעין את הסוללה של ה 7Ah

הרכיבים ב UPS כזה לא בנויים להחזיק את מה שכתוב עליהם. בדרך כלל ב UPS כזה אתה תמצא רכיבים של 30A שנדרשים להעביר זרם של 60A כשיש הפסקת חשמל. התכנון של היצרן הוא שלוקח להם כמה דקות להישרף, אבל הסוללה הקטנה של ה UPS נגמרת יותר מהר מזה וכך הרכיבים האלה כל פעם נשארים בחיים. אם סוללה חזקה יותר, אתה תדפוק את ה UPS - לאורך זמן הוא לא יכול להחזיק הרבה מהסיבה הזאת. באותה צורה, הקירור של הרבה מהרכיבים לא מספיק - יש תכנון לזה שלוקח להם זמן להתחמם ובזמן הזה הסוללה תיגמר. צלעות קירור למשל בהרבה מקרים עשויות מגוש גדול של אלומיניום בלי שטח קירור משמעותי - כי התפקיד של צלעות קירור ב UPS קטן הוא לא לקרר את החום לאוויר אלא סתם לספוג אותו כגוף מתכתי שיש לו קיבול תרמי

מה שאתה כן כול לעשות זה לשלב את ה UPS שלך אם "UPS" נוסף מבנייה עצמית :

!! שים לב !!

יש כאן הרבה שיקולים הנדסיים להביא בחשבון וזה רק הצעות לתכנון - לא תכנון מלא

תקנה ממיר לרכב שממיר 12V ל 240V. ממיר כזה של נניח 300VA יכול להחזיק מחשב בסיסי מאוד כלשהוא ב IDLE (גבולי), ממיר של 600VA כבר לא ממש גבולי. אתה יכול לחבר ממיר כזה לסוללה הגדולה וכך לייצר 240V מתיי שבא לך

את הממיר הזה אתה מחבר דרך ממסר לסוללה הגדולה. הממסר יהיה לזרם גבוה (תחשוב שה 600VA שאתה מקבל בצד של ה 240V, הם 50A בצד של ה 12V.... ו DC הוא גרוע יותר מ AC לממסרים בכל מה שקשור לזרם ניתוק) - או שיחובר לפיקוד פנימי בממיר, כזיי שהממיר לא ירוץ כל הזמן אלא רק כשצריך

הסוללה הגדולה תהיה מחוברת קבוע למטען כדיי לקבל טעינה כשיש חשמל. כשאין חשמל, הממסר ינתק את המטען. לא יקרה מצב שבו גם המטען וגם הממיר מחוברים בו זמנית

ה - של הסוללה מחובר לאדמה כדיי למנוע מצב שהסולה יכולה לחשמל

כמו כן יהיה ממסר נוסף שמעביר את ה UPS בין החשמל מהשקע והממיר. הממסר הזה קריטי - הוא חייב להיות דו קוטבי ולוודא שלא קורה רגע שבו הכניסה ל UPS מחוברת אם צד 1 לחשמל וצד 1 לממיר, כי אז אתה תשרוף הרבה דברים. אוליי להתקין אינטרלוק מ 2 ממסרים במקום 1

ב UPS יהיו ככל הנראה MOVים להגנת ברקים. אני לא יודע עד כמה ה MOVים האלה יקבלו בכיף את הגל המרובע מהממיר כשהמערכת עובדת מהממיר (וה UPS מ "חשמל")

או אם אתה משיג מטען לסוללה שיכול להטעין בכל ה 50A האלה, אתה לא צריך יותר כלום, לא ממסרים ולא UPS של 7Ah. אם מטען כזה אתה יכול ליצור UPS אונליין, שלא רק מחזיק כמה זמן שבא לך בלי ממסרים, אלא גם מסנן בפועל את המתח שמגיע למחשב

יותר על האפשרות הזאת כאן : http://www.dansdata.com/diyups.htm

פורסם
  • מחבר

תודה רבה על ההסבר המפורט והנקודות למחשבה,

נכון לעכשיו המצבר עדיין לא הוזמן ע"י איש הקשר שלנו מאפיקים, כך מסתבר, אך נראה לי שרק לצורך הניסוי אני אקח את המצבר של הרכב המושבת שלי, רק כדי שתהיה לי דרך בכל זאת לבצע בדיקות אם זה יעבוד או לא. אם ה-UPS ישרף אז לא נורא...

בעקרון יש UPS יעודי לדברים כאלה שיכול להחזיק מוקד שידורים כמו 30 ממירים של הוט למשך שעה, אך הוא עולה בערך 4.5K

וזאת הסיבה לניסוי שאני הולך לעשות,

שןב תודה רבה, אני אעדכן לגבי ההתפתחויות

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

שלום לכולם,

רציתי לעדכן בקשר לתוצאות הניסוי שלי, צירפתי מספר תמונות של ה-UPS שלי לאחר שידרוג המצבר הפנימי 5 אמפר שמגיע מהחברה, למצבר חיצוני 45 אמפר. את המצבר המקורי ביטלתי ואת הכבלים ששימשו לטעינה שלו הוצאתי דרך חור שקדחתי בגוף ה-UPS כדי שיהיה אפשר להאריך את כבלי הטעינה בצורה נוחה וקלה לקיבוע, רציתי לשמור על עובי הכבלים של הטעינה המקוריים אז השתמשתי בכבל אחד עבה לפלוס, ולמינוס חיברתי שתים דקים במקביל כי לא היה לי עבה יותר ::) החיבור נעשה בעזרת מהדקים של חשמל אשר קובעו לגוף ה-UPS עם בורג, וקצוות הכבלים הולחמו עם בדיל כדי שיהיה מגע טוב לאורך זמן.

כמו כן התקנתי מאורר 100מ'מ 12V (מיסבים) כדי למנוע התחממות של המטען ורכיבים פנימיים אחרים, כמובן שהיה צורך בחיתוך פתח האורור...

המאורר עושה עבודה נהדרת ומכניס הרבה מאוד אויר אל תוך גוף ה-UPS ואפשר ממש להרגיש את הרוח שיוצאת דרך פתחי האורור המקוריים ופתחי אורור נוספים שקדחתי בעזרת מקדח מדורג, המאורר מחובר באופן קבוע למצבר.

הניסוי בהחלט עבר בהצלחה, לאחר כשלושה שבועות עבודה רצופה, וכמה פעמים שהוצאתי את ה-UPS מהחשמל לשעתיים או שלוש שעות כדי לבחון כמה זמן הוא מחזיק את המחשב דולק, ובעזרת רב מודד בדקתי את אופן הטעינה של המצבר לאחר פריקה, לא היה לי ממש זמן כדי לבדוק יותר משלוש שעות וה-UPS אפילו לא הגיע למצב של ציפצופים מהירים אשר מורים אל מצבר שעומד להתרוקן, אך נראה לי שאפשר בקלות להחזיק מחשב עובד כשש שעות רצופות. (אפילו עם המצבר הישן הזה) אך ברגע שיהיה לי זמן להשאר במשרד יום שלם אז אבדוק את זה :xyxthumbs:

יש לציין שאף פעם לא הרגשתי אויר חם יוצא מפתחי האורור, דבר אשר גורם לי לחשוב האם זה הכרחי להתקין מאורר, אבל מצד שני עדיף ללכת על בטוח.

תודה.

פורסם
  • מחבר

מוזר שהתמונות יצאו קטנות כל כך, לא ממש ידעתי איך להעלות פה תמונות אז זה יצא ככה, אפילו חפשתי מדריך אך לא מצאתי ???

אפשר עזרה בנושא?

בכל מקרה אפשר פשוט ללחוץ על הקישור כדי להגדיל :)

פורסם

אני מעדיף להימנע מאילתורים מהסוג הזה.

אבל עשית עבודה מגניבה! :yelclap:

פורסם

לפחות חבר קונקטור נורמלי למארז שתוכל לנתק ולחבר מצבר בצורה סבירה. ותיזהר עם הכבלים של המצבר. הוא אמנם במתח נמוך, אבל מסוגל לספק עשרות אמפרים שיכולים לשרוף את הכבלים שלך בשניה במקרה של קצר או מגע בגוף. הייתי מוסיף פיוז ל20A.

פורסם
  • מחבר

לא רואה צורך בקונקטור, המצבר לא אמור להתנתק מה-UPS באופן יומיומי, יותר כמו פעם בכמה שנים כאשר הוא נגמר, ולשם כך יש את נעלי הכבל כמו ברכב...

לא רואה סיבה שהכבלים יגעו בגוף, הכל מבודד בצורה טובה, אך הוספת פיוז זה בהחלט רעיון טוב, תודה על ההצעה, איפה היתה מציע למקם אותו?

על קוטב הפלוס?

תודה.

פורסם

כמה בעיות :

התחממות - ה UPS מחזיק והכול, אבל לאיזה טמפ' מגיעים הממתגים בתוכו אחריי כמה דקות ? אחריי הרבה דקות ? (תכבה את ה UPS אחריי כמה שהוא זמן ותבדוק אותם). מאוורר לא יספיק אם הצלע קירור פשוט קטנה מידי או בצורה הלא נכונה

התנגדות כבלים - ב UPS יש עומס השראותי גדול ומעגל בקרה, שתיהם עובדים במקביל על הסוללה. החוטים מהסוללה אמורים להיות כמה שיותר קצרים כדיי שמעגל הבקרה לא יקבל הרבה קפיצות (ripple) במתח שלו

קצר על הסוללה - כאמור סוללה כזאת יכולה לעשות קצרים די רציניים - לשרוף את החוטים וכו. תוסיף פיוז של T30A על הסוללה

מתח גבוה - הסוללה הפנימית ב UPS כזה בדרך כלל מחוברת ישירות ל 240V - היא יכולה להיות במתח של עד 240V כלפיי האדמה - כלומר שה +/- שלה מחשמלים, קצר מהם לאדמה יכול לדפוק את ה UPS או לשרוף/לפוצץ את הסוללה וכו. ה 240V יכולים להיות או לא בהתאמה למיקום L ו N בשקע (מה שלא קבוע ומתהפך בקלות)

פורסם

לא רואה צורך בקונקטור, המצבר לא אמור להתנתק מה-UPS באופן יומיומי, יותר כמו פעם בכמה שנים כאשר הוא נגמר, ולשם כך יש את נעלי הכבל כמו ברכב...

לא רואה סיבה שהכבלים יגעו בגוף, הכל מבודד בצורה טובה, אך הוספת פיוז זה בהחלט רעיון טוב, תודה על ההצעה, איפה היתה מציע למקם אותו?

על קוטב הפלוס?

תודה.

במקרה שלך רצוי למקם פיוז קרוב ככל האפשר למצבר עצמו, כך שכל קצר בדרך ממנו ישרוף אותו. מקובל לשים פיוז על ה+. אם אתה יכול גם לקצר את החוטים למצבר, זה יעזור כאמור.

בנוסף, תמדוד מתח בין קטבי המצבר לאדמה, במצב שהוא בחשמל ושלא בחשמל. אם יש, תצטרך להוסיף לו בידוד למגעים כמו שנאמר מעלי.

פורסם
  • מחבר

בקשר לנתיך, תודה רבה, אני יבצע זאת.

בקשר למצבר, אין צורך בבידוד, הוא לעולם לא מקבל יותר ממתח הטעינה. וכאשר אין טעינה אז המתח הולך ויורד אט אט, את הכל בדקתי עם רב מודד , למצבר לא מגיע 240V בשום אופן... ואיפה בדיוק ראית שה-L+N מתהפכים בקלות? זה תמיד באותו הצד... אלה אם כן אולי כאשר נגר או פחח מתעסקים עם חשמל... :lol:

פורסם

לדעתי תשים פיוז בכל אחד מ 2 הצדדים של הסוללה (גם + וגם -), מהסיבה שבמקרה של קצר מהסוללה לאדמה אתה לא יודע באיזה מהחוטים יעבור זרם הקצר

ניתן לשקול לשים מאמת (ולדעץי אם אתה לא מעמיס את ה UPS יותר מידי גם 16 אמור להספיק, זה לא פיוז שנשרף בזרם קרוב למדוייק אלא לוקח לו זמן להתחמם) הבעיה היא שלמאמת יש קצת השראיות בגלל הסליל המגנטי שיש בו - לא יודע עד כמה היא משמעותית אבל יכולים להיות אפקטים לא רצויים כשהזרם שעובר שם הוא גל מרובע

במעגל AC (חוץ ממיעוט של מעגלים שבהם אכפת לנו מקיבול לאדמה כמו - גופי תאורה לפלורסצנטים אם משנק רפיד סטארט), אין כל משמעות למיקום L ו N. הזרם הוא AC בכל מקרה, ולפי התקן שתיהם אמורים להיות מבודדים באותה מידה כנגד מגע מקרי של המשתמש כך שלא נוצר מצב מסוכן מהיפוך שלהם בתקע

יש תקן שאומר איך לחבר L ו N בשקע ישראלי. אבל :

בכבלי IEC320 (כמו כבל מתח של מחשב, מה שמחבר את ה UPS שלך לשקע) סיניים שבדקתי, ה L ו N מגיעים לחיבור ה IEC320 בחלק מהמקרים בכיוון 1 ובחלק מהמקרים הפוך. אם ניקח לדוגמה כבל IEC320 של R-WOLF (מיוצר בישראל) בתור הכיוון הנכון, אז מצאתי לא מעט כבלים סיניים של חברות שונות שבהם זה היה בכיוון השני

לך תדע איך איזה חשמלאי חיבר את השקע (תחשוב שאתה לוקח את ה UPS הזה לאיפה שהוא - סתם דוגמה מרים מסיבה בכינרת על גנרטור, לוקח אותו למקלט או איתך ברכב בגלל התקפה וכו). במקרה הטוב החליפו L אם N, במקרה הפחות טוב החליפו N אם E ולא התקינו פחת - אלה 2 מצבים שבהם השקע יעבוד בצורה תקינה לגמרי ולא ניתן יהיה לשים לב שמשהוא לא בסדר בלי לפרק ולבדוק

ויש מפצלים שבהם L ו N הפוכים בחלק/כל השקעים

פורסם
  • מחבר

אני לעולם לא נתקלתי ב- L / N הפוחים בשקע, ה- L תמיד בצד ימין, וכבר יצא לי לפרק לא מעט שקעים ומפצלים, אך מצד שני אני לא חשמלאי במקצוע כך שאין לי ממש הרבה נסיון כמו לחשמלאי שעוסק בזה יום יום.

ל-UPS הספציפי הזה יש כבל חשמל כבוע עם תקע, לא כבל כמו של ספק מחשב (כבל קומקום :) )אז זה בסדר.

אבל מה שאתה אומר זה די מדאיג, האם יכול להגרם נזק לספק כח מחשב, או כל מוצר חשמלי אחר שמתחבר עם כבל מחשב?

ואם ככה אז כשאני חושב על כך, מה הסיבה בעצם שמקפידים על L בצד ימין?, הרי זה זרם AC והוא ממילא מתחלף כל הזמן :s05:

תודה רבה. :hi:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים