עבור לתוכן

היקף האחריות על דיסק קשיח

Featured Replies

פורסם

לפני כחצי שנה קניתי מחשב נייח והדיסק הקשיח שלו נדפק. (הדיסק באחריות)

בחנות שבה קניתי מוכנים להחליף לי את הדיסק בתנאים הבאים:

1. יתקינו לי דיסק משומש

2. תמורת תשלום מוכנים להעתיק לי חומר מהדיסק התקול (שעדיין לא מת לחלוטין) לחדש ולהתקין לי עליו את מערכת ההפעלה

יש לציין ששילמתי עבור פעילות זו בעת קניית המחשב (העתקת חומר והתקנת מערכת הפעלה)

האם תנאים אלה מקובלים?

פורסם

לא.

חייבים לספק חדש לפי התקנות להגנת הצרכן.

לגבי שירות שיחזור מידע ( העתקה פשוטה..) הם יכולים לגבות כסף אלא אם כבר שילמת להם עבור זה.

פורסם

חייבים לספק חדש לפי התקנות להגנת הצרכן.

הספק מחוייב להחליף לתקין - חדש או משופץ ע"י היצרן (Refurbished).

פורסם

הספק מחוייב להחליף לתקין - חדש או משופץ ע"י היצרן (Refurbished).

קשקשן. תקרא את התקנות להגנת הצרכן ותחזור. לא את התקנון של הספק.

פורסם

בדיסק קשיח חייבים להחליף לחדש בניילון, לא משומש ובטח לא משופץ (שבטח לא יחזיק יותר משנה)

באיזו חנות מדובר?

לגבי העברת מידע, אלא אם שילמת/סיכמת על כך בעת הקנייה של המחשב, הם לא חייבים להעתיק את המידע.

לרוב מי שקונה מחשב שלם מחנות, הוא מתבסס על כך שכל תקלה הם יוכלו לתקן, במסגרת האחריות.

גם אם זה אומר התקנת וינדוס חדש.

אני יכול להגיד, כשהלך לי דיסק קשיח וקניתי אותו דרך אייבורי למשל, אני "קונה" אותו במחיר שלו,

לוקח את החדש, מעתיק את המידע בבית מהישן לחדש.

תוך שבוע ימים אני מגיע עם הפגום לחנות, מחזיר אותו והם מזכים אותי במחיר המלא בויזה (כלומר בפועל שום כסף לא יורד).

תבדוק בחוזה/הסכם איתם בעת רכישת המחשב אם כתוב לגבי העתקת מידע (זה לא שחזור - זו העתקה בלבד).

אם אין כלום, אז תוכל לבקש מהם כמו שעשיתי עם אייבורי, וכך תוכל להעתיק את המידע ותחזיר את הפגום ויזכו אותך במקום.

פורסם
  • מחבר

אני רוצה לחדד את השאלה

בתקנות להגנת הצרכן מופיע: "תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו היו אלמלא הקלקול"

כאשר קניתי את המחשב שילמתי סכום נוסף עבור התקנת מערכת הפעלה והעתקת החומר מהדיסק הישן.

לאור הנ"ל - האם אני צריך לשלם שוב עבור החזרת הדיסק למצב שהיה לפני הקלקול?

פורסם

קשקשן. תקרא את התקנות להגנת הצרכן ותחזור. לא את התקנון של הספק.


קשקשן

הנה התקנון

עכשיו תאמר לי, בלבלן במוח, מה שגוי במה שכתבתי לנאמר התקנון



בדיסק קשיח חייבים להחליף לחדש בניילון, לא משומש ובטח לא משופץ (שבטח לא יחזיק יותר משנה)

דיסק קשיח חדש ודיסק חדש שתוקן ע"י היצרן שניהם נמצאים באריזה מקורית של היצרן

כשקבלת את הדיסק ה"חדש" אני מאמין שאפילו לא טרחת לקרוא את כל נתוניו כולל תאריך ייצור ואם כתוב עלי

Refurbished

פורסם

בוא נסגור לאחת ולתמיד מי הקשקשן שאין לו שמץ של מושג על מה הוא מדבר אבל הכל זאת פותח את הפה רק בשביל להגיד משהו.

אופן ביצוע התיקונים (סעיף 6 לתקנות להגנת הצרכן שירות לאחר מכירה).

6. (א) תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו היו אלמלא הקלקול, בכפוף להוראת תקנה משנה (ב).

(ב) היה תיקון הטובין בתקופת האחריות כרוך בהחלפת חלקים בהם, יהיו החלקים המחליפים מקוריים וחדשים.

(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.

כלומר ניתן לתקן את המוצר המקורי של הלקוח. במידה והספק בוחר לא לתקן הוא מחוייב להחליף בחדש (סעיף ג). כאשר החדש יכול להיות זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך.

תחפש בגוגל תקנות להגנת הצרכן שירות לאחר מכירה. להבא תוודה שאתה לא מוסר לאנשים מידע שגוי.

ובנוגע לתיקון - הספק יכול לתקן אך ורק את המוצר המקורי של הלקוח. הוא לא רשאי למסור לו משופץ או רפרב, שוב ראה סעיף ג.

מקווה שזה מספיק ברור לך איפה טעית (מעבר לזה שצירפת את התקנות הנוגעות למכירות ולא לשירות לאחר מכירה).

פורסם

אני רוצה לחדד את השאלה

בתקנות להגנת הצרכן מופיע: "תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו היו אלמלא הקלקול"

כאשר קניתי את המחשב שילמתי סכום נוסף עבור התקנת מערכת הפעלה והעתקת החומר מהדיסק הישן.

לאור הנ"ל - האם אני צריך לשלם שוב עבור החזרת הדיסק למצב שהיה לפני הקלקול?

אמת, אבל הכוונה היא למצב הפיזי ולא לתוכן. אם רכשת מערכת הפעלה או תוכנות נוספות יחד עם המחשב, הגיוני שתקבל את התוכנות (כלומר, מדיית התקנה וסיריאל), אבל לא את ההתקנה עצמה. שילמת על מחשב, וזכותך לקבל מחשב תקין. שילמת בנפרד על התקנת מערכת הפעלה והעתקת חומר מהדיסק הישן, ולמיטב הבנתי ההעברה היתה תקינה. אני לא רואה שום חובה חוקית כלפיך לספק לך שירות שכבר סופק, היות והוא נדרש שוב שלא עקב בעיה בשירות שניתן אלא עקב נסיבות אחרות.

לעניות דעתי, האמור לעיל אינו תקף לגבי תוכנות שהיו מותקנות במחשב מטעם היצרן כבר בצאתו מהמפעל. במקרה זה, התוכנות לרבות התקנתן הן חלק מהעסקה שביצעת בקניית המחשב. גם במקרה זה, העתקת החומר מהדיסק הישן לא מכוסה.

פורסם

(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.

דילמה.

ראשית מדובר על היצרן ולא ספק או מפיץ - במקרה דנן מפעלי היצרן ומעבדותיו נמצאים בתאילינד.

אתה ממליץ שהצרכן יחכה לטיפול ותיקון הדיסק הקשיח שלו במעבדות החברה, או שבמיידית יקבל דיסק תקין זהה למקולקל עם אותה מידה של אחריות ?

אתה מתלהם ותוקף לחינם, כאילו אני העבריין ואתה הצדיק של חיים הכט.

אל תענה.

פורסם

שום דילמה - החוק הנ"ל (שאותו כמובן לא קראת עד הסוף) מציין בבירור שכאשר מדובר על מוצר מיובא, דין יבואן כדין יצרן. אני עם וקטור ירוק בעניין הזה - אם אין לך מושג על מה אתה מדבר, אז עדיף שלא תייעץ בתחום זה לאחרים.

פורסם

לפעמים, יש הפתעות בחיים, אפילו אצל הביורוקרטים :

"18. בטובין מיובאים יראו את מי שייבא אותם כיצרן לענין תקנות אלה."

ולמהדרין שבמהדרין יש גם את :

"19. זולת אם נאמר אחרת בתקנות אלה, יחולו על עוסק שמכר לצרכן טובין במחיר העולה על 400 שקלים חדשים, כל החיובים המוטלים בתקנות אלה על יצרן טובין, כאשר אין אפשרות לאתר את היצרן."

פורסם

מודה ועוזב

מבטיח לא לייעץ בנושא.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים