עבור לתוכן

מהי הדרך הכי פשוטה להפעיל את הנעילה והפתיחה האלקטרונית ברכב?

Featured Replies

פורסם

שלום

אני מתכנן לבנות התקן אקלטרוני קטן, שיאפשר לי לפתוח ולנעול את הדלתות של רכב,

בלי שימוש במפתחות/שלט.

המטרה היא שאוכל לנעול ולפתוח את הרכב, בלי שום דבר נוסף, מאשר עצמי.

דוגמא למימוש של זה, תהיה למשל פתיחה של הרכב, על סמך תבנית מסוימת של נקישות על החלון.

והשאלה שלי,

אחרי שאבנה את המעגל המתאים והכל,

ואחרי שיזוהה האות המתאים שאומר "לפתוח" או "לנעול",

מהי הדרך שבה אתחבר לרכב כדי להגיד לו לעשות את זה?

רצוי שהדרך תהיה כמה שיותר פשוטה :)

דרך אגב, לי ספציפית יש מזדה 3, 2011.

הערה נוספת: לרכב יש כבר שלט, אם זה עוזר (כי אולי זה כולל מעגל שהופך את החיים ליותר פשוטים, מאשר במצב בו לא היה שלט? או שזה לא משנה?)

תודה

card

פורסם

המעגל של השלט בנוי כך שיהיה דיי מסובך לזייף אותו. לכן מה שאתה אמור לנסות זה דבר אחר :

תיצור שלט נוסף לאוטו (יכול להיות שניתן לשכפל במוסך או במקום של אזעקות)

תפרק את השלט הנוסף ותחבר אליו ממסר שכיאלו לוחץ את הלחצן של הפתיחה (סוגר את המעגל)

את השלט הזה, והממסר תשים בתוך האוטו, ואת הממסר תחבר למעגל שאתה רוצה

את יתר השליטה ניתן לעשות בהרבה דרכים שונות, אתה יכול גם לבנות שלט בצורת מקל קסמים ולפתוח את האוטו אם "אלוהומורה" אם בא לך. את הנקישות על החלון ניתן לעשות אם רכיב זיכרון (שזוכר את הצירוף עד לרזולוציה מסויימת), מפענח, טיימר, וקצת אלקטרוניקה אנלוגית

פורסם
  • מחבר

את הנקישות על החלון ניתן לעשות אם רכיב זיכרון (שזוכר את הצירוף עד לרזולוציה מסויימת), מפענח, טיימר, וקצת אלקטרוניקה אנלוגית

האמת שתכננתי לעשות את זה עם ארדואינו קטן.. :]

המעגל של השלט בנוי כך שיהיה דיי מסובך לזייף אותו. לכן מה שאתה אמור לנסות זה דבר אחר :

תיצור שלט נוסף לאוטו (יכול להיות שניתן לשכפל במוסך או במקום של אזעקות)

תפרק את השלט הנוסף ותחבר אליו ממסר שכיאלו לוחץ את הלחצן של הפתיחה (סוגר את המעגל)

את השלט הזה, והממסר תשים בתוך האוטו, ואת הממסר תחבר למעגל שאתה רוצה

אתה רציני, זה עד כדי כך שכבר עדיף לשים עוד שלט?

האוטו עצמו לא נותן פשוט שני חוטים שצריך לקצר בינהם בשביל לפתוח את הנעילה, ולנעול?

פורסם

מה רע בשלט? אין יותר פשוט מזה. :silly:

פורסם
  • מחבר

מה רע בשלט? אין יותר פשוט מזה. :silly:

זה הוספה של עוד רכיב מיותר :)

הנטייה הטבעית היא להתחבר ישר לאן שאתה צריך, לא להוסיף עוד מתווכים..

פורסם

אמרתה שכבר יש לך שלט, ואם אתה רוצה כמה שפחות רכיבים יש את הפיתרון האידיאלי --> מפתח.

כל פתרון אחר תצטרך להתחבר למערכת קיימת שהיא גם ככה מינאמלית ביותר.

פורסם
  • מחבר

אמרת שכבר יש לך שלט, ואם אתה רוצה כמה שפחות רכיבים יש את הפיתרון האידיאלי --> מפתח.

כן אבל גם אמרתי ש-כל מהות הסיפור הזה,

הוא להיות מסוגל להכנס לרכב, בלי להצטרך "משהו" נוסף עליי :)

פורסם

השלט הנוסף יכול להיות חלק מהרכב, לא אצלך

חוצמזה מה בקשר ללהתניע את הרכב ולא רק להיכנס אליו ?

פורסם
  • מחבר

חוצמזה מה בקשר ללהתניע את הרכב ולא רק להיכנס אליו ?

זו שאלה שבאמת התבקשה הא? :)

אני אסביר למה זה מיועד.

מכירים את זה שאתם הולכים בקיץ לים,

ולא אוהבים לקחת איתכם דברים ולהשאיר אותם על החוף בזמן שאתם במים?

אני אישית, הולך לים בשביל להיות במים, אני לא נמצא על החול בכלל.

מהסיבה הזו, כשאני הולך לים אני הולך עם המינימום הנדרש:

בלי פלאפון, בלי ארנק, ובלי כל הבלאגן,

אלא רק:

- מפתח של הבית

- מגבת

- 50שח כדי שאוכל לאכול אחרי זה משהו

- כרטיסייה של אוטובוס(היום זה כבר רב-קו), או, מפתחות+שלט של האוטו.

(תלוי אם אני עם האוטו או בלי)

במקרה שאני נוסע בתחבורה ציבורית, אז אין ממש משהו חשוב שנשאר על החוף.

אבל במקרה שבו אני כן עם אוטו,

להשאיר מפתחות של אוטו על החול, גורם לי לא להיות רגוע במים :)

אז חשבתי לעשות כזה דבר:

המפתחות+שלט ישארו באוטו, מוחבאים איפהשהו.

ואני רק אצטרך איזה מנגנון כלשהו, שיאפשר לי לנעול את האוטו, ולפתוח אותו,

בלי שיהיה שום דבר עליי, אלא רק אני עצמי.

ולכן,

RFID לא יתאים,

מפתח לא יתאים,

שלט של האוטו(כשהוא עליי) לא יתאים

מה ש-כן יכול להתאים זה:

1) keypad קטן שצריך להקיש קוד, כדי לפתוח/לנעול את האוטו (הבעיה היא איפה לשים את ה-keypad..)

או

2) הרעיון שהצעתי עם הנקישות על החלון.

הרי גם נקישות אפשר לתרגם לקוד.

(התכנון שלי הוא ש-כל קבוצת נקישות, היא ספרה אחת. ורווח של שנייה בינהן, אומר שזה מעבר לספרה הבאה..

כך אפשר להקיש קוד בן 3 ספרות למשל)

אז זה הסיפור.

ועכשיו אתם יודעים איפה המפתחות.. חח :)

פורסם

טוב לאחר הסיפור היפה הזה אין לי לב לא לעזור, אז לדעתי הכי פשוט זה לתחבר להתחבר למנוע הפתיחה שבדלת של הנהג.

מחברים ממסר במקביל לקו הקיים, ואת הממסר מחברים למתח וכפתור מחוץ לאוטו שיסגור את המעגל, וזה בלי להכנס לכל האלקטרוניקה של הפתיחה והנעילה של האוטו.

כמובן לפני צריך טיפה לעשות בדק בית איך הכל מחובר ואפילו לבדוק באינטרנט יותר טוב.

פורסם

או שתקח עליך רק מפתח.

פורסם
  • מחבר

חח :]

אז אתם אומרים זה כזה סיפור?

האמת חשבתי שזה יהיה פשוט.

הרי שכשאנשים הולכים למתקין אזעקות, ומבקשים להתקין אזעקה, אז הגיוני שיהיה איזהשהו מקום עם חיבור שמאפשר לפתוח ולנעול בצורה אלקטרונית את הרכב..

מתברר שזה לא כזה קל..

חבל

אבל טוב..

אולי בסוף כן אממש את אופציית השלט הנוסף שמחובר לארדואינו

פורסם

וואו וואו אני מקווה (בשבילך) שעוד לא ניסיתה להתחבר עם ממסרים וכל מיניי קומבינציות לנעילות של הרכב.

אתה יכל לגרום נזק של מאות שקלים במקרה הטוב ואלפי שקלים (במקרה של שריפת מנגנוני נעילה).

במאזדה 3 הנעילות עובדות על מינוס ,כלומר הפתיחה/סגירה מתבצעת בזמן שהמנגנון מקבל מינוס..

מערכת אזעקה עובדת כך :בזמן לחיצת נעילה/פתיחה היא שולחת מינוס למנגנון הפתיחה והסגירה .

את הפרויקט שלך תצתרך לתכנן כך:בזמן פקודת הפתיחה ,המכשיר שלך יתן מינוס בחוט מסוים (שיתחבר לנעילות) למשך שנייה אחת

אחרת המנועים יתפסו .

אחרי שכבר בניתה את הפרויקט תצתרך לחבר בין הנעילות לבין הכבל ששולח מינוס נגד קילו אום ,לאחר שבמאזדה הפתיחה והסגירה

באותו כבל.

בקיצור אם תרצה אוכל לעזור לך איך להתחבר לנעילות בלי קשר לאזעקה הקיימת .

זה פשוט וקל אוכל לומר לך בדיוק את צבע החוט ואיפה הוא נמצא.

מאחורי התא כפפות ,פלאג אפור קטן ,חוט בצבע ירוק .

פורסם
  • מחבר

חחחח זה רציני?

נשמע כמו לפרק פצצה בסרט הבריחה מאלקטרז..

נראה לי עכשיו אני מבין את 11010010110 שהציע לעשות את זה עם שלט נוסף חח (:

עריכה:

למעשה, כשאני חושב על זה עכשיו,

הרעיון של השלט השני, הוא כזה שלא מצריך לפרק את האוטו בכלל..

כך שזה מאפשר לי לקחת את הארדואינו בחזרה כל פעם כשבא לי לשנות או לשדרג משהו..

אני רק אצטרך למצוא דרך לספק לארדואינו את המתח שלו..

אני מניח שעם סוללה הוא לא יחזיק הרבה זמן נכון?

הוא יגמור אותה בטח תוך כמה שבועות(וזה עוד במקרה הטוב?)

אז כדאי לחבר לרכב איכשהו

פורסם

שלט נוסף גם יעלה לך וגם לוח אדריאנו, ככה שלא תצר בפחות מ200 שח

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים