פורסם 2012 באוגוסט 613 שנים שלום רב, ברשותי בלנדר מוט ישן מאוד שמקרטע בהפעלה, פועל ומפסיק לסירוגין. המפסק הוחלף בעבר הרחוק ויש לי החשש שהוא הגורם לבעיה, לכן חשבתי להחליף את המפסק באחר. פתחתי את המכסה וראיתי שלמפסק מחובר קבל. הערכים שלו: 0.025μF, 500V. fo: 3.1MHz חשוב לציין שמעבר להלחמות בסיסיות אין לי ידע נרחב באלקטרוניקה ולכן אשמח להרחיב את הידע בעזרת מספר שאלות: איזה סוג מפסק עליי להחבר? (לבלנדר מהירות הפעלה אחת) מדוע מחברים קבל למפסק? איזה קבל חלופי ניתן להרכיב במקום הישן? תודה מראש, tulipcorp
פורסם 2012 באוגוסט 713 שנים הייתי רוצה לראות את כל המעגל שםאם הבלנדר עובד ומפסיק באקראיות זה כנראה מגעים איםפה שהוא, תעבור על כל החיבורים שיש ותוודא שהם טובים. כמו כן תנסה לנתק את המפסק ולחבר את החוטים ישירות ותראה אם הוא עובד קבוע, אם כן זה המפסקקבל יכול להיות ל 2 דברים :התנעה/עבודה של המנוע - במקרה כזה יצאו מהמנוע 3 חוטים (או יותר), 2 מהם ישירות למתח ואחד מהם דרך הקבל. במקרה הזה לא נראה לי כי הקבל קטן מידי לזה - בדרך כלל יש שם לפחות 1-2uF או יותר. בלי קבל המנוע בדרך כלל יישאר תקוע אבל יכול להתחיל להסתובב אם נותנים לו דחיפה (כמובן לא לעשות שטויות אם הבלנדר)הורדת קפיצות מתח - הקבל סתם מחובר לכניסת המתח במקביל לכל היתר. במקרה כזה הקבל לא משפיע על העבודה של המנוע והמנוע יעבוד רגיל גם בלי הקבל. הקבל משמש להקטנת הניצוץ שיש במפסק ודברים כאלה
פורסם 2012 באוגוסט 713 שנים מחבר תודה רבה על התשובה. הקבל במקרה הזה מחובר במקביל למנוע. האם זה אומר שניתן לוותר עליו? המשכתי לפרק את הבלנדר החוטים מובילים אל המנוע. כשניסיתי להפעיל את אותו שוב הוא לא פעל, והיו ניצוצות מפנים המנוע - האיזור מסומן בחץ:
פורסם 2012 באוגוסט 713 שנים הדברים האלה בצדדים, שאליהם מחוברים חוטים שיוצאים מתוך המנוע, נקראים מברשות ("פחמים"). המטרה שלהם היא לתת מגע חשמלי לסלילים בחלק שמסתובב. בתוך כל מברשת יש מוליך פחם שנלחץ לחלק של המנוע אם הפסיי מתכת אם קפיץ, ומחליק על הפסיי מתכת תוך כדיי שהוא נוגע בהם ומעביר אליהם זרםכמו שרכבת חשמלית שנוסעת ויש ניצוצות במגע בין ה "אנטנה" שלה לכבל, זה קורה פשוט כי עובר זרם דרך מגע שנמצא בתנועה והוא לא נוגע בצורה יציבה. המברשות במנוע מיועדות לזה וזה נורמליבעיה 1 שיכולה להיות שנתקעה קצת אבקה של פחם בין הפסים בחלק שמסתובב, והוא מקצר בין 2 פסים צמודים ומעיף ניצוצות. תיקח מברשת דקה + משהוא "לחרוש" איתו בין הפסים ותוציא משם את האבקה של הפחם אם יש (תעשה את זה מסביב לכל החלק הזה)בעיה 2 המברשות עשויות מפחם והוא נטחן אם הזמן כשהמנוע עובד. תפרק את המברשות ותראה אם המוליך פחם שם עדיין במצב טוב, שלם, לא מפוצץ לחתיכות וכדומה (אם הוא כן, החתיכות שלו יכולות פשוט להיתקע בחריצים של הפסים המתכתיים ולתקוע את המנוע, או לגרום לחיכוך חזק שיעיף ניצוצות רק מהחיכוך ולא מהחשמל). כשאתה מפרק את המברשות תשים לב באיזה כיוון המוליך פחם עמד שם - אם המנוע כבר עבד איתו זמן מה הוא נשחק בכיוון מסויים (שבו עובד המנוע) כלומר כדיי שהמנוע לא ייתקע אתה חייב להכניס אותם באותו כיווןאם המברשות דפוקות תיקח אותן למקום שמוכר חלקים / מתקן כלי עבודה (מקדחות וכו) אמורות להיות אצלהם מברשות שונות, יכול להיות שיש משהוא שיתאים למנוע הזהאם זה לא המברשות או החלק הזה אז תבדוק מה יכול להיות חוץ מזה אוליי מגע רופף איםה שהוא (כלומר, שיש בעיה שניה שלא קשורה לניצוצות שאתה רואה)
פורסם 2012 באוגוסט 813 שנים מחבר ניקיתי את החלק שמסתובב עם מברשת ועברתי עליו עם נייר. את המברשות לא הצלחתי לפרק, החלק החיצוני עשוי מעץ שככל הנראה מודבe למסגרת המתכת שמחזיקה אותו. לא הצלחתי לראות פחם על המברשות, רק שני ריבועים שנראים כמו מגנט. האם כל הפחם פשוט התפורר עם השנים עד שלא נותר ממנו זכר?
פורסם 2012 באוגוסט 913 שנים החלקים המלבנים שנלחצים לפסי מתכת מ 2 הצדדים הם הפחמים. הם נראים לי דיי שלמים כאןיכול להחיות שמשהוא מהם קצת התפורר ומקצר בחריצים בין הפסיי מתכת אז תנקה שם. ויכול להיות שיש סתם איפה שהוא מגע שלא מחובר טובתראה גםן שהרווח בין החלק שמסתובב לחלק שעומד בתוך המנוע נקי ואין שם אבק תקוע או משהוא
פורסם 2012 באוגוסט 1213 שנים מחבר לאחר הניקוי המנוע לא מגיב כלל, אין ניצוצות או תגובה כלשהיא.המגעים החיצוניים נראים תקינים למרות שלא ניתן לראות מה הולך שם בפנים.האם יש טעם לנסות לחבר בקוטביות הפוכה? זה יכול לעזור?
פורסם 2012 באוגוסט 1313 שנים אמנם לא קשור לנושא, אבל בלנדר מוט עולה 20~40₪. אני אפילו לא הייתי פותח אותו בדרך לפח...בכל מקרה, כנראה העוגן לא הצליח להסתובב מסיבה מסויימת, ואחד הסלילים התחמם ונשרף. זה השלב לזרוק אותו.
פורסם 2012 באוגוסט 1313 שנים תמדוד התנגדות - בין המברשות (כשהחוטים של המנוע מנותקים אחד מהשני ומהקבל), בין כל אחד מהחוטים לכל אחת מהמברשות. תראה אם משהוא משתנה כשאתה מסובב את המנוע ידנית
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.