ספק Antec SP-450 שלא נדלק, איפה לחפש את הבעיה? - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ספק Antec SP-450 שלא נדלק, איפה לחפש את הבעיה?


kkffiirr

Recommended Posts

יש לי ספק כזה שמסרב להדלק

הוא פורק מהמחשב המארח הקודם שלו, ניסיתי לחבר לו עומס ולהדליק אותו ללא (באמצעות קיצור החוט הירוק לשחור) והוא מסרב להדלק.

במבט כללי מאוד לא נראים קבלים נפוחים או נגדים שרופים (לא פירקתי אותו לגמרי מהמארז שלו, יתכן ואם אחפש בפנים אמצא משהו) השאלה מאיפה להתחיל

האם יש לו פיוז או משהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חייב להיות לו פיוז נראלי , אם כן תעשה מדידת רציפות על 2 הצדדים של הפיוז אם הוא מצפצף הפיזו תקין אם הוא לא מצפצף אז הוא שרוף וצריך להחליף אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בספקים איכותיים (כלומר : כשלא קורות הרבה תקלות אחרות, שנפוצות פי כמה בספקים זולים) רוב הבעיות הן פריצת רכיבים בכניסה כתוצאה מקפיצות מתח

מה שנפרץ זה בדרך כלל MOVים (רכיבי הגנה מקפיצות מתח) או המיישר/4 דיודות שיש בכניסה שממירים 240V AC ל 340V DC. לעיתים רחוקות יותר הממתג במעגל PFC או בצד הראשוני של הספק

תקצר את כל הקבלים של הספק כדיי לוודא שהם לא טעונים (אחרת אתה יכול לדפוק את המולטימטר) ותתחיל למדוד :

פיוז בכניסת המתח אמור להראות קרוב ל 0 ohm

במיישר, התנגדות בין + לכל אחת מהכניסות האמצעיות ובין - לכל אחת מהכניסות האמצעיות, אמורה להיות נמוכה בכיוון 1 וגבוהה (כלומר : רק תופעות של טעינת קבלים וכו' במעגל ולא מוליכות של הרכיב עצמו) בכיוון השני. אם באחד מהשילובים הוא מעביר ב 2 הכיוונים הוא דפוק

(כשאתה מודד ואתה רואה התנגדות שעולה ככל שאתה ממשיך להחזיק את המולטימטר, תמשיך להחזיק ותראה אם זה ממשיך לעלות. זה קורה בגלל שקבלים במעגל נטענים ממתח שיוצא מהמולטימטר, אז תיתן להם להיטען ממנו - ככל שהם ממשיכים להיטען כך המדידה מתקרבת לערך הנכון של מה שאתה רוצה למדוד)

תחפש רכיבים שנראים כמו קבל AC קטן (לפעמים מולבש עליהם בידוד שרינק) בצבע כחול או כתום שמחוברים במקביל לכניסת המתח או לקבלים האלקטרוליטיים הגדולים ותראה אם כתוב עליהם (השם של הרכיב כמו שהוא כתוב על המעגל המודפס) V או MOV או ZNR. תבדוק שהם לא נראים שרופים (קו שחור וכדומה) ותמדוד עליהם שהם לא מקוצרים

תבדוק שהממתגים לא מקוצרים (התנגדות נמוכה ב 2 הכיוונים במצב מסויים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

אני מקווה שהבנתי על מה אתה מדבר

בכל מקרה אני לא מאמין שייצא לי שוב היום לפרק את הספק.

האם פירוק הפיוז אמור להיות פשוט? או שיש צורך לחתוך ואחר כך להלחים שוב?

פשוט זה לא נראה כמו תושבת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בימינו כשכל הספק הוא די חד פעמי, לא טורחים לשים תושבת. הוא נמצא בתוך זוג "נעלי פיוז" שמחוברים אליו בלחיצה, ובצד שני מולחמים ללוח. אתה לא חייב לפרק אותו כדי לבדוק אם הוא תקין, אתה יכול לבדוק רציפות עם פלוק מהצד השני של הלוח. (אחרי שאתה מוודא שזה באמת הפיוז שם.. אני לא באמת מכיר את הספק שלך. אתה יכול לקלף קצת את השרינק כדי להציץ בו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מסתדר אם הניסיון שלי.... תמיד כשהיה פיוז שרוף היה ביחד איצתו מיישר, ממתג או MOV שרוף

עומס יתר - לספק יש הגנה על הספק יציאה שאמורה להגן הרבה לפניי הפיוז. לא סתם יש לפיוזים האלה מקדם ביטחון גדול

קפיצת מתח -0 קפיצה ששורפת את הפיוז תעשה את זה על ידיי פריצת MOV. במקרה כזה צריך להחליף גם את ה MOV כי הוא שרוף (ולבדוק שחוץ ממנו הכול שלם)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הספק הזה חזר פעם מתיקון

הייתה לו בעייה של שריקה, ואז פעם אחת הוא הפסיק לעבוד והיה ריח שרוף

אחרי שהוא חזר מתיקון הוא עבד כמה חודשים ואז הגיע למצבו הנוכחי.

שלפתי אותו בנסיון להתנסות עם מערכות כאלו, שתכל'ס אני לא בקיא בהם כל כך, אז יתכן שאצטרף עזרה בזיהוי הרכיבים החשודים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...