האם הגדלת זיכרון מעל 4 ג'יגה תשפר ביצועים במשחקים? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם הגדלת זיכרון מעל 4 ג'יגה תשפר ביצועים במשחקים?


natan805

Recommended Posts

זאת אומרת האם יש מהמשחקים החדשים שממליצים על יותר מ4GB ?

למשל MAX PAYNE3 כתוב 2GB-16BG האם זה אומר שמומלץ 16GB ?או שזה סתם הגזמה.

המפרט שלי בצד, וגם עשיתי למעבד ל4GHZ וחבל לי שהזיכרון יגביל אותי,אבל אם עדיין אין כל משמעות למעל 4GB אז הייתי מעדיף לחכות, כי המחירים של הזיכרונות יורדים מהר מאד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שבכלל לא משנה, כי 4 זה הרבה ומספיק, מה שמשנה יותר זה המהירות של הזכרונות, שאתה יכול גם להעלות אותה עם האוברקלוק, אבל בזהירות כי לא כל הזיכרונות מתאימים לזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום צורך לעשות אוברקלוק לזיכרון, וזה לא מה שיועיל לך לביצועים.

עוד לא יצא לי לראות משחק שדרש יותר מ4GB זיכרון (מה שלא אומר שאין כזה). בכל אופן אני הייתי משיג לעצמי עוד איזה סטיק של 4GB, כי זה נחמד שיש יותר ממה שצריך, למקרה שאתה רוצה להפעיל עוד דברים במקביל למשחק (אני אוהב מאד את האפשרות לעשות alt-tab לדפדפן באמצע משחק בלי שכל המחשב יגמגם). מצד שני, תמיד אפשר לחכות ולקנות רק כשבאמת מרגישים שצריך.

לא ממש נכון להגיד כרגע שמחירי הזכרונות יורדים מהר מאד. למעשה, המחיר של סטיק 4GB 1333MHz (שזה מן הסתם מה שתרצה לקנות) עומד כבר תקופה די ארוכה על קצת מעל 100 ש"ח, בלי לרדת לשום מקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני אקנה עוד סטיק של 4 ג'יגה אז אני אאבד את הדואל צ'אנל,ולכן אני צריך 2 סטיקים של 2GB מה שיתפוס לי את כל המקום בלוח ויותר יקר וגם צריך שיהיה אותו מהירות (1333).

ודרך אגב עשיתי למעבד ואני חושב שאני גם אצטרך עם אותו CL כמו הזיכרונות שלי.

תקן אותי אם אני טועה.

לגבי ירידת מחירים אתה צודק שלא ירד בזמן הקרוב,אבל זה עוד ירד בפתאום כמו בכרטיסי מסך, למשל הHD6850 כבר מעל שנה עולה מעל 600 ש"ח אז זה אומר שהירידה מחירים של הכרטיסי מסך לא מהירה?! ידוע לכולם שהוא עוד ירד ולכן תמיד עדיף לחכות אם הדבר לא נחוץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, שיפור הביצועים בדואל-צ'אנל זניח, אני לא הייתי דואג. אם זה חשוב לך בכל זאת, אפשר לקנות שני 4GB, ממילא המחירים ברצפה.

דבר שני, הבדלי המהירות והתזמונים לא קריטיים, עם תזמונים שונים יעבדו ביחד, אם כי במהירות הנמוכה מביניהם. מה שיותר חשוב לוודא זה שהמתח מתאים (וגם עם זה אפשר להסתדר לפעמים).

דבר שלישי, לרכיבים שונים יש "מחיר רצפה" כלשהו שנגזר בין השאר מעלות ייצור הרכיבים. לכרטיס המסך שהזכרת שיש די הרבה מרווח לרדת כדי להגיע למחיר המינימלי שאפשר לקחת על כרטיס מסך, בזמן שהזכרונות המדוברים קרובים מאד למחירי הרצפה שלהם. מה שכן, לסטיקים של 8GB עוד יש מרווח לרדת, ולדעתי כשהם יגיעו לאזור המחירים שעולים ה4GB עכשיו, אלו ירדו למחיר שעולים 2GB כיום, והסטיקים של 2GB יעלמו מהשוק (כי אין להם עוד לאן לרדת). בכל מקרה, לא יהיה מדובר בחסכון גדול במיוחד.

ובסופו של דבר, אם אתה לא מרגיש צורך אז אל תקנה. 4GB בהחלט מספיקים לרוב השימושים הסטנדרטיים כרגע - כולל משחקים, וכשתרגיש שחסר תמיד תוכל לקנות אז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמעט ולא תראה תוספת ביצועים במשחקים בין 4GB ל8GB.

עם זאת, יכול להיות שיש כמה משחקים חדשים כנראה שעושים שימוש בזיכרון הנוסף אם ישנו, כדי לשמור מידע שיחסוך זמן בטעינות מפות ושמירות.

במעבר בין משחק כבד לDESKTOP בALT TAB כן תראה שיפור עם נוסף במידה והמשחק אוכל .

בעצם השיפור היחידי שתראה בתוספת הוא בהפחתת זמני טעינות במצבים שונים, ולא בביצועי המשחק עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...