יעוץ: מצלמה ראשונה - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יעוץ: מצלמה ראשונה


levelone

Recommended Posts

שלום לכולם.

לפני שנתחיל, אני רוצה לציין שמעולם לא קניתי מצלמה/עסקתי בצילום חובבני.

אז ככה. כבר הרבה זמן שאני חושב על לקנות מצלמה. צילום אומנותי הוא משהו שממש לא מעניין אותי כרגע. אני יותר בעניין של תיעוד (למשל סיורים באתרים, תצוגות רכב), וצילום יום יומי של משפחה/חברים וכדומה. בנוסף, רצוי שתהיה אפשרות לצלם סירטוני בסיסיים.

למרות שזאת תהיה המצלמה הראשונה שלי, אני מעדיף להשקיע במצלמה שתוכל לספק את כל הצרכים שלי וגם לעשות את זה טוב מאשר במצלמה דיגיטלית קומפקטית שלא באמת תיתן לי את מה שאני רוצה.

אני חושב לקנות את הcanon eos 600d ויש לי כמה שאלות:

1. מה דעתכם עליה כמצלמה לצלם חובב-מתחיל?

2. מה דעתכם על עדשות יד שניה/פלאשים יד שניה?

3. איזה כרטיס כדי לי לקנות?

אני רוצה לציין שבגלל שזאת המצלמה הראשונה שלי אני לא מתכוון לקנות עדשות ואביזרים עד שאני ילמד את המצלמה, על צילום בכלל ומה מתאים לצרכים שלי.

תודה רבה, levelone.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני קצת יותר משנה בפסח הקודם הייתי בדיוק באותו מקום שלך. זה התחיל בשידרוג ממצלמות קומפקטיות שכל שנה שנתיים שובקות חיים והפך לתחביב. רכשתי את ה 550D בקיט של ה18-135.

מה דעתי על המצלמה? נהדרת, אני מאוד מרוצה ממנה, כשקניתי אותה ה600D נראתה לי מיותרת בגלל המחיר. היום אני רואה את היתרונות ב600D. אולי עכשיו אתה עוד לא חושב על פלאש אבל למקרה שתגלה שהפלאש הפנימי לא מספיק לך (לי הוא לא הספיק), ה600D נותנת אפשרות לשליטה בפלאש בלי להרכיב אותו על המצלמה ולמעשה גם בלי כבל או משדר , הפלאש המובנה הוא זה שמתפעל את הפלאש החיצוני מה שלי אין ב550D. המסך המפרקי נחמד ושימושי אם כי הוא הופך את המצלמה להרבה יותר עדינה ורגישה להתעללות פיזית. חוץ מזה, ה550D זהה ל600D עד כמה שידוע לי ואני חושב שאתה תהיה מרוצה ממנה.

כרטיס תקנה של חברה אמינה, אתה בהחלט לא רוצה לגלות ש200 מהטיול בסין הלכו (ואני מדבר על מקרה שקרה) בגלל כרטיס דפוק.

ובכל מקרה אני ממליץ לקנות יותר מכרטיס אחד כדי שאם חס וחלילה כרטיס אחד יעשה בעיות תוכל להשתמש באחר בראש שקט. לי יש 2 כרטיסים של 8 ג'יגה כל אחד, והם מתאימים לצילום 1080P (אם אתה מעוניין באופציה של הוידאו (שלמרות הייעוד המקורי של המצלמה לסטילס היא גם מצלמת איכותית ביותר) רצוי שתבדוק אם לכרטיס יש מהירות כתיבה שמאפשרת צילום 30FPS 1080P)

בנוגע לעדשה, כיוון שלא תוכל לצלם בלי עדשה בכלל, האופציה של קניית גוף בלבד לא רלוונטית לגביך. לכן יש לך קיט 18-55 (ה18 מציין את הזוית הכי רחבה של העדשה וה55 את ה"זום" המקסימלי, הזיות הכי צרה או המוקד הכי ארוך) או 18-135 שעדיפה אם אתה צריך את הזום הנוסף.

אחרי שתצבור ניסיון ותבין לעומק את כל הנושא של הצמצם והאורך מוקד ודברים כאלה תוכל לרכוש עדשות נוספות שיחליפו את הקיט או יתנו מענה לשימושים שונים כמו מאקרו (צילום מקרוב) או עדשות רחבות יותר וכו'

ד"א, לי יש גם את ה50mm f/1.8 והיא מאוד טובה ולא יקרה (כ500 ש"ח). איכות אופטי משגעת ואם מתחשבים במחיר הנמוך אז בכלל לא תמצא עדשות עם איכות אופטית טובה כמו זאת או אפילו קצת פחות בעדשות הבסיסיות, היא לא נופלת מעדשות מקצועיות.

ועוד דבר אחד, אם אתה קונה דברים שלא קשורים באופטיקה ולא אלקטרוניים (כמו למשל מגן שמש לעדשה) שלא תעז לרכוש בארץ. גובים ממך 150 על ציוד לא מקורי שבאינטרנט תמצא ב25 שקל

בהצלחה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. זה בדיוק תפקידה.

2. מומלץ בחום לרכוש יד 2 ציוד צילום. אבל - דע איך לבדוק את הציוד. קח איתך מישהו שיודע או בקש ממישהו שיסביר לך.

3. 8 GB מספיקים לדעתי בתור התחלה. אם אתה מתכנן לקחת לטיולים ארוכים בלי לפרוק , שקול לקחת עוד / נפח גדול יותר.

ברר בSPEC איזה class דרוש לך לצילום וידאו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסתכל על המחירים וכמו שזה נראה ההפרש בין הNikon d90 לcanon הוא כ״כ קטן שעדיף כבר לקנות את הNikon.

מה גם שהמחירים של שתי המצלמות קופץ בכמעט אלף שקל עם עדשת קיט. לא עדיף להשקיע את הכסף הזה בעדשה טובה יותר?

אני ישמח להמלצה על חנות טובה ומוכרת לבצע בה אתה הרכישה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה גורם לך לחשוב שהניקון תהיה בחירה טובה יותר מאשר ה-600D?

ה-D90 זה דגם דיי ישן ויש מוצלחים ממנה בתחום הוידאו.

כמה כסף אתה רוצה להשקיע בעדשה?

18-135 זה יופי של עדשה להתחלה. טווח טוב, לא כבדה ומפיקה תמונות טובות ביחס למחיר.

לגבי כרטיס זיכרון, הדרישות לצילום דיי נמוכות. לדעתי אתה יכול לקחת כל כרטיס שהוא CLASS 6 ומעלה.

לפעמים גם CLASS 4 של חברה טובה יכול להספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל העיקר פה הוא הסטילס. ה600d מצלמת ווידאו טוב יותר, אבל אם הd90 מצלמת סטילס משמעותית טוב יותר, אז אולי כדי לחשוב עליה כאופציה בהתחשב בהפרש המחירים היחסית קטן.

בנוגע לעדשה: אם ההבדל בין ה600d ל550d הוא רק המסך המפרקי והפלאש האלחוטי נראה לי שעדיף לי לקנות את ה550d ולחסוך כמה מאות שקלים כדי שאני אוכל להשקיע בעדשה בין 1,000 ל1,500 ש״ח (אם יהיה צורך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

d90 - יד שניה. (כי המחירים בזאפ לא קשורים לכלום) תמצא גם ב2000+.

נוחה יותר, גדולה יותר, תומכת בעדשות AF ומערכת פלאשים, סטופ של טווח דינאמי, קצת יותר נקודות פוקוס.

ה 600D תיתן לך עוד קצת פיקסלים להדפסות גדולות, בוסט של ISO12800 במצלמה (נוח כשצריך במקום לצלם בחסר ולדחוף), ומסך מסתובב (חשוב לוידאו, נוח לפעמים לצילום מהמותן/חצובה).

לדעתי הD90 עדיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...