פורסם 2012 במרץ 1513 שנים טוב אז ככה לא מיזמן החלטתי לעשות "מרתון קסטליווניה " ולשחק מהמישחקים הראשונים ועד האחרון ליפני שהתחלתי את המתרון יצא לי בפועל לעבור רק מישחק אחד בסידרה למרות ששיחקתי בעוד כמה מאז המרתון אני כבר עברתי את רוב המישחקים שרציתי אבל עדין יש לי עוד "עבודה " לפני שאני יתן קצת היסטוריה על הסידרה אני רוצה להודות באמת-אני מרמה ברוב המישחקים כי פשוט אין לי זמן\סבלנות לעבור אותם בדרך הרגילה וברובם המאוד קשה במישחקי הקסטליווניה הלא לינרים אני מישתמש גם במדריך לקצר את הזמן על מה הסידרה מבוססת אתם שואלים כניראה בעיקר על מישחקי אימה -רובם ישנים אומנם האויב הראשי בסידרה הוא דרקולה לפחות ברוב המישחקים עם לא רובם אבל זה לא מבוסס על הספר כי יש המון אויבים שלא קשורים ביכלל לספר דרקולה המקורי אפילו מדוזה נימצאת בחלק מהמישחקים והיא מהמיטולוגיה היוונית בעבר היו סדרות סרטים שעירבבו כל מיני סוגי מיפלצות לכן הרוב חושבים שזה מבוסס על הסרטים האלו בעיקר עכשיו אני הולך לעשות את המיני ביקורות לפי קונסולות מישחק ראשיות שהמישחקים יצאו אליהן נתחיל עם הNES\פאמיקום קונסולת 8 ביט של נינטנדו יצאו לקונסולה הזאת 4 מישחקי קסטליווניה 1- Castlevania 2-Castlevania II: Simon's Quest 3-Castlevania III: Dracula's Curse המישחק הראשון מאוד פשוט הולכים הורגים אויבים מגעים לבוס הורגים אותו ועוברים לשלב הבא בלי שמירות וטעינות באמולטור הוא מאוד קשה כמו רוב האחרים המישחק השני לא לינרי זה אומר שיש משימות מעצבנות שצריך לעשות כדי ליתקדם במישחק ועולם המישחק יחסית פתוח (יחסית למישחק 2D מעידן ה8 ביט ) במישחק השלישי אפשר לקבל עוד דמויות חוץ מהראשית עם יכולות שונות בכל מיקרה מישחקים מאוד מיושנים ואני לא ממליץ אליהם אלה עם אתם חייבים לשחק בכולם חוץ מיזה יצא ספין אוף בשם kid dracula אבל רק לפמיקום (הNES היפני ) זה מישחק פלטפורמות שניראה ככה הפלטפורמה הבא הMSX MSX זה מלשב משנות ה80 של המאה הקודמת יצא לו רק מישחק קסטליווניה אחד חודש אחרי קסטילווניה לNES המישחק הוא Vampire Killer ניסיתי את המישחק באמולטור והוא מזכיר את קסטליווניה 1 רק עם איסוף מפתחות נטשתי אותו מהר ורק צפיתי בווידיאו שלו ביוטיוב עכשיו נעבור לגימבוי 4 מישחקי קסטליווניה יצאו לגימבוי המקורי 1-Castlevania: The Adventure 2-Castlevania II: Belmont's Revenge 3-Castlevania Legends 3 המישחקים האלו הם טרילוגיה והם מישתפרים ממשחק למישחק ולמרות שהם מיושנים מאוד אהבתי אותם שימו לב שהם לא פורטים מגירסאות הNES אלה מישחקים שונים לגמרי כל ה3 מישחקים האלו לינרים אבל ככל שמיתקדמים בסידרה המישחקים נותנים יותר שלבים ויותר עלילה לא מישחקי חובה בסידרה אבל אני כן ממליץ אליהם 4- kid dracula בגירסת הגימבוי הוא כן יצא גם במערב למעשה המישחק הזה הוא כן פורט מגירסת הפאמיקום אבל זה לא אחד לאחד למרות שרוב המישחק דומה זה מישחק ששם דגש יותר על פלטפורמה ומנסה להיות הומוריסטי ולהראות איך דרקולה אפך להיות השליט של הרעים במישחקי הסידרה ביכלל לא חובה מישחק בינוני -אבל עם אתם רוצים אתם יכולים ליצפות בסוף המישחק ביוטיוב לסירטון של הכיסא והשטוית בכל מיקרה עם אמולטור הוא מאוד מאוד קצר טוב אלו מישחקי ה8 ביט -אני צריך קצת מנוחה ואז ידבר על מישחקי ה16 ביט 32 ביט ו64 ביט למי שיש שאלות או כל דבר להגיד בבקשה
פורסם 2012 במרץ 1713 שנים מחבר טוב הגיע הזמן ליתקדם לדור ה16 ביט ונתחיל עם ה X68000 זה מחשב של שארפ משנות ה80 של המאה הקודמת ,לזמנו היה לו גיפיקה טובה יצא לו רק מישחק קסטליווניה 1 שאני יודע אליו והשם הלא רישמי הוא Castlevania X68000 אני לא שיחקתי בגירסה הזאת אלה בפורט משופר שיצא לפליסטישן 1 וניראה ככה השם של הפורט זה Castlevania Chronicles והוא פעל לי מצוין על אמולטור בכל מיקרה הפורט והמקור מאוד דומים ומאוד פשוטים ,המישחק מאוד לינארי אבל שעוברים אותו מתחילים רמה קשה יותר וככה הוא ממשיך במעגלים אני אהבתי אותו בעיקר ביכלל הפשטות וגם ביכלל שאחרי ה8 ביט זה היה לי נוח לעיניים לעבור לחומרה טובה יותר נעבור לקונסולה הבאה שהיא PC-Engine Super CD-ROM היו הרבה גירסאות לקונסולה הזאת ומה שיש בתמונה זה מודל ששילב את הקונסולה המקורית עם תוסף CD ביחד יש גם מודלים בלי הCD שמישתמשים רק בכרטיסי מישחק ולחלקם אפשר ליקנות תוסף CD בכל מיקרה במערב יצא קונסולה עם אותה חומרה אבל עיצוב שונה בשם TurboGrafx-16 וגם לה היה תוסף CD אבל המישחק קסטליווניה שאני ידבר אליו לא יצא במערב בכל מיקרה המישחק הוא Castlevania: Rondo of Blood חלק חושבים שזה המישחק הכי טוב בסידרה אבל אני לא ואני יסביר אבל חלק מהדברים קשורים גם לחומרה של הקונסולה הקונסולה יתפרסמה כקונסולת 16 ביט הרבה לפני שיצאו הגנסיס והסופר נינטנדו אבל יש וויכוח עם היא באמת 16 ביט או לא ביכלל החומרה שלה ואני לא יכנס לזה פה מה שכן חשוב זה שהקונסולה חזקה הרבה יותר מהNES \ומסטר סיסטם שהם קונסולות 8 ביט אבל חלשה משמעותית מהSNES והגנסיס שהם קונסולות 16 ביט בכל מיקרה במישחק הזה זה מישתקף ככה -הגרפיקה טובה אבל לא טובה כמו שאני מצפה מקונסולות 16 ביט לאומת זאת ביזכות הCD המוזיקה מאוד טובה השליטה עצמה מאוד מוגבלת וזה ביגלל שלקונסולה היה גימפאד דומה לNES ומסטר סיסטם ואתם יכולים ליראות בתמונה בעל מיקרה המישחק עצמו לינארי עוברים שלבים מנצחים בוסים וכו אבל עם אופציה נחמדה להציל 4 נשים במקומות ניסתרים בעולם המישחק ובנוסף לזה בדרך לדרקולה יש 2 דרכים בעצם עם שלבים שונים בכל מיקרה מישחק נחמד וממומלץ -אבל ההיפ שלו היום לטעמי מוגזם אני שיחקתי אותו באמולטור לקונסולה אבל יצא גם גירסת PSP שלא יצא לי לנסות ועם אני לא טועה הוא זמין בחנות הווירטואלית היפנית של הWII (לא עבר תהליך לעשות אותו מתאים למערב חוץ מגירסת הPSP ) נעבור לקונסולה הבא והיא Sega Genesis\Mega Drive קונסולת 16 ביט של סגה (באותם זמנים השיווק של חלק מהקונסולה היה לפי הביט למרות שזה רק חלק אחד מהרבה שקובעים את הגרפיקה הסופית של המישחקים ) לסגה גנסיס \מגדריבר יצא רק מישחק קסטליווניה אחד אבל זה מישחק מאוד טוב ומומלץ המישחק הוא Castlevania: Bloodlines מאוד אהבתי את המישחק הזה גם המישחק הזה מאוד לינארי אבל השליטה יותר טובה מהמישחקים הקודמים בסידרה גם הגרפיקה יחסית לזמנו מאוד טובה ואני מאוד ממליץ ונעבור לSNES או בעיברית הסופר נינטנדו גם זאת קונסולת 16 ביט אבל ברוב הדברים החשובים היכולות גרפיות וסאונד שלה יותר גבוהות מהגנסיס בלי התוספות שלו (סגה CD ו32X ) יצאו לקונסולה 2 מישחקי קסטילווניה הראשון הוא Super Castlevania IV גם הוא מישחק לינארי אבל הגרפיקה והשליטה מאוד טובים והרבה מחשיבים אותו הטוב בסידרה המישחק הזה נחשב מישחק חובה למי שמיתעניין בסידרה ובכללי לגימרים לעקיר את הסידרה הישנה המישחק השני הוא Castlevania: Dracula X למעשה המישחק הזה הוא רימיק (לא פורט) של המישחק Castlevania: Rondo of Blood העלילה אותה עלילה אבל יש פחות 2 נשים להציל (רק 2 בגירסה הזאת) הסאונד ביכלל שזה לא מישחק CD פחות טוב אבל הגרפיקה לטעמי טובה יותר מה שמעצבן זה שהשליטה פחות טובה מסופר קסטליווניה ולנצח את דרקולה בלי לרמות במישחק הזה זה סופר קשה בכל מיקרה הרבה חובבי קסטליווניה לא אוהבים את המישחק ביגלל קיצוצים מסוימים יחסית לRondo of Blood אני אישית חושב שזה בכל זאת מישחק טוב והגרפיקה טובה יותר מRondo of Blood סך הכל לא יכלו לתת את אותה המוזיקה בלי CD בזמנו כי לקלטות מישחק היה מגות בודדות וליפעמים אפילו פחות לכל המישחק אני יפסיק פה ופעם הבא דור ה32\64 ביט
פורסם 2012 במרץ 1813 שנים מחבר תודה -סוף סוף מישהו מגיב עוד נישאר לי הרבה "עבודה " כרגע אני במישחקי PS2 וGBA ואחריהם כותרי DS2 מישחקי הורדה אחד לWII ושני לXBOX360\PS3 ואז בסוף אני הולך לשחק במישחק ריטאל שיצא ל360\PS3 שמחכה לי בדואר המישחקי ריטאל מאז "הסימפוניה של הלילה " (PS1 וסטורן ) הרבה יותר ארוכים ממיסחקי הסידרה שקדמו להם דרך אגב שכחתי לציין מישחק שיצא לארקיד ואני כותב להזכיר לעצמי לדבר אליו בפוסט הבא
פורסם 2012 במרץ 1913 שנים השקעה?הבחור מודה כי רימה במשחקים= לא עבר אותם כלל מבחינתי.האם זה האמולטורים "שגרמו" לך לרמות?הרבה תמונות לקישוט אבל אפס תוכן אמיתי!למי שמעונין, AVGN עשה עבודה הרבה יותר אמינה:http://www.gametrailers.com/video/angry-video-screwattack/57393http://www.gametrailers.com/video/angry-video-screwattack/57923http://www.gametrailers.com/video/angry-video-screwattack/58496http://www.gametrailers.com/video/angry-video-screwattack/59132ומי שמעונין ללמוד על ההסטוריה של הסדרה יותר לעומק, ממליץ על סדרת הRetrospectivese שGT הקדיש לסדרה.Peace
פורסם 2012 במרץ 1913 שנים מחבר אני צופה קבוע בAVGN -אבל עם כל הכבוד הוא עושה את זה בצורה בידורית וגם הוא לא באמת עבר את כל המישחקים שים לב הוא לא הגיע אפילו לחלק המעניין בקסטליווניה 64 -וכן יש למשחק מוזיקה והמשחק הזה בכלל לא רע אומנם לא בדיוק זלדה 64 -אבל בכל זאת משחק טוב יחסית לזמנו יש גם 3 זוויות מצלמה במשחק הזה אז כן אני מרמה ולא זה לא רק ביגלל האמולטורים אלה יותר בכלל חוסר בזמן פנוי חלק מהמישחקים יקחו יותר מ20 שעות בלי לרמות וחלקם כמו דרקולה X ומישחק הורדה לWII לא יודע עם היתי מצליח לעבור בלי לרמות בדרקולה X בסוף יש לך 2 בוסים ברצף שמכה קטנה ואתה יכול ליפול ולהתחיל את כל הבוס מהתחלה במישחק הורדה לWII בסוף זה 3 בוסים ברצף רק שחקן באמת מצוין או לחלופין מישהו שיחרוש שעות על הבוסים האלו יצליח לעבור אותם -ואין לי זמן לזה יש לי מישחקים שעוד לא סימתי חוץ מקסטליווניה וכל כמה זמן יוצא משחק חדש ואני רוצה להגיע לאיזון -וכמובן יש את החיים והעבודה אז הזמן למשחקים מצומצם
פורסם 2012 במרץ 2113 שנים מחבר טוב ליפני שאני עובר על דור ה32-64 ביט אני רוצה להגיד דבר אחד כן אני מרמה ברוב המישחקים האלו -אבל אני כן עובר אותם לא נקי אבל בכל זאת מישחקים שאני לא טורח לעבור אני מציין לדוגמה קסטליווניה 2 ו3 לNES לא עברתי ואת קסטליווניה לארקיד שאני ידבר אליו אבל במיקרים כאלו אני צופה במספיק סירטונים לפחות לדעת על מה מדובר מה שאני לא עושה זה לדלג על דברים חשובים במישחקים שאני כן עובר -כי אני רוצה לחוות את המישחק כמו שצריך ולא לנצל טריקים כאלו ואחרים להגיע לבוס ישר במישחקים שיש בוסים ומקומות אופציונלים כמו SOTN והיורשים הרוחנים שלו אני מנסה להיות בכל הבוסים והמקומות ובגלל זה זה לוקח לי יותר זמן עכשיו שעברנו על זה היום הגיע לי המשחק הזה [attachment deleted by admin]
פורסם 2012 במרץ 2113 שנים מחבר טוב נחזור לעניננו שכחתי לצין את המישחק Haunted Castle המישחק יצא ב1988 למכונות ארקיד למי שלא מכיר אלו מכונות מישחקים שהיו נפוצים מאוד בעבר שהיה נהוג לכנות אותם מקומות ארקיד וככה השם זלג גם לאותם מכשירי מישחקים שהיו שם למרות שעולמות ארקיד היו קימים לפני מישחקי הווידיאו למשחק הזה היה גם פורט לPS2 באוסף שיצא רק ביפן בכל מיקרה לא הצלחתי לעבור את המישחק למעשה אפילו לא את השלב הראשון ופה תבינו בדרך כלל המישחקי ארקיד המקורים (לא הפורטים) היו מאוד קשים וזה כדי שהשחקן יכניס הרבה מטבעות לקבל עוד חיים במישחק עד שהוא עובר את המישחק ביכלל הסיבה הזאת ברוב מישחקי הארקיד אין בכלל צורך לרמות אלה פשוט ליתקוע מטבעות ווירטואלים באמולטור אבל במישחק הזה החליטו שלא משנה מה עושים יש לכם רק 4 חיים וזהו ולא משנה איזה שלב אתם ברגע שזה ניגמר לא משנה כמות המטבעות המישחק עובר למסך ההתחלה עכשיו במיקרה כזה יש שמירות וטעינות אבל אני לא טוב באמולטור הזה ולא היה לי כוח לחפור איך עושים את זה אולי בעתיד אבל לא כרגע חוץ מיזה המישחק בלי קשר לרמת הקושי ממש אבל ממש מסריח השליטה בדמות גרועה מאוד וזה הבעיה העיקרית במישחק בכל מיקרה כן צפיתי בהרבה חלקי ווידיאו מהמישחק והוא נירא לי מחורבן גם מבחינתי עיצוב שלבים וגרפיקה רוב האנשים לא מודעים לקיומו ועוד לזה שהוא שייך לסידרה ואני ממליץ ליתרחק טוב שסימנו עם זה נעבור סוף סוף לעידן ה32 ביט והקונסולות הפעם PlayStation סימו לב בכוונה אני מראה את הדגם הישן פשוט כי בחדישים יותר הוסיפו את הדול שוק (גימפאד עם 2 אנלוגיות) שזה אולי אחת מהסיבות למה קונאמי החליטה על מישחק 2D ולא 3D לשני הקונסולות (גם לסאטורן ) ובנוסף לPS1 הפעם יש גם את הסגה סאטורן קצת היסטוריה על 2 הקונסולות סוני החליטה ליצר את הPS1 אחרי שיתפוצצה עיסקה בין נינטנדו לסוני בנוגע לזה שסוני תיצר כונן CD לסופר נינטנדו בדומה לסגה CD לגנסיס כונן כזה אף פעם לא יצא אבל סוני בימקום לזרוק הכל לפח החליטה על הPS1 שאפכה לקונסולה המצליחה ביותר בדור ה32 ביט הסגה סאטורן הגיע אחרי שסגה ניכשלה עם תוספי הגנסיס ה32X והסגה CD לסאטורן היו כמה רעיונות איחודים בנוגע לחומרה ולאיך שפיקסלים מוצגים -אבל ביגלל קושי של מפתחים לנצל אותה באמת לא היו הרבה מישחקים שבאמת ניצלו את הכוח של הסאטורן והוא ניזנח יחסית מהר לטובת הדרימקסט חוץ מיזה הסאטורן בהשקה עלה 100$ מעל הPS1 ולא היה לו מישחק חובה בהשקה בכל מיקרה 2 הקונסולות מבוססות על CD ועל 32 ביט ופה יש לצין שביט זה רק חלק אחד מהרבה גורמים בקביעת גרפיקה סופית ובדור ה128 ביט אני לא חושב שהקונסולה החזקה ביותר היתה ביכלל 128 ביט -עם אני לא טועה 32 ביט אבל נעזוב את זה כרגע בכל מיקרה יצאו לשני הקונסולות מישחק אחד מהחשובים בסידרה והוא Castlevania: Symphony of the Night בכל מיקרה בתקופה הזאת בדור שמכונה 32-64 ביט מישחקי 3D היו די בהתחלה והחומרה לא באמת היתה בשלה לזה בהרבה סדרות וגם המפתחים גירדו בראש בהרבה מישחקים איך לאפוך אותם ל3D אומנן היו ניסיונות במישחקי 3D עוד מתקופת האטרי 2600 אבל רק חלק קטן באמת הצליח והדור הזה התחיל להביא את השינוי בכל מיקרה גם לPS1 וגם לסאטורן היו 2 בעיות נפוצות במישחקי 3D 1-השליטה -הגימפאד הסטנדרטי פשוט לא התאים להרבה מישחקים מה שגרם להרבה פשרות שפגעו בחוויה הסופית 2-החומרה הצמה וחוסר הניסיון של המפתחים אומנם פה ושם יצאו מישחקים כמו מאטל גירס סוילד או פאנזר דרגון סגה שדחפו את השוק קדימה אבל זה היה מיעוט לשני הקונסולות בהמשך יצאו גם גימפאדים שיותר טובים למישחקי 3D אבל הם לא היו סטנדרט באותו הדור והקונסולה מינסטרים היחידה שהותאמה למישחקי 3D בדור הזה היתה הנינטנדו 64 שיצאה מאוחר יותר בכל מיקרה קונאמי החליטו לישאר ב2D בקונסולות האלו והוציאו מישחק מצוין לזמנו בשם Castlevania: Symphony of the Night המישחק הזה הציג כמה רעיונות חדשים לסידרה קודם כל הלינריות ניזנחה לטובת מישחק דמוי מישחקי מאטרואיד ,כמו ברוב מישחקי מאטרואיד יש לך מפה ונקודות שמירה וחלקים מסוימים במישחק שאתה לא יכול להגיע אליהם בלי לקבל יכולת מסוימת בנוסף לזה בדומה להרבה מישחקי מאטרואיד אבל בהרחבה על הרעיון הבסיסי פה יש רמות לדמות ככה שחוץ מכל מיני יכולות נוספות מיתחזקים ככל שעולים ברמות וכמו בהרבה RPG אפשר לעלות ברמות דרך טחינת אויבים מה שמוסיף הרבה מאוד למישחק חוץ מיזה יש המון מקומות סודים למישחק חלקם עם בוסים אופציונלים והמון ציוד שאפשר להשיג עם כל מיני יכולות לא רק זה יש 4 סופים שונים ושמסיימים את המישחק אפשר לשחק דמות שונה עם לא יותר מה גם שעם הולכים על 2 הסופים הטובים יותר מקבלים מישחק ארוך בהרבה ואני לא יתן פה ספוילר בכל מיקרה המישחק חובה וגם יש עלילה נחמדה וכמובן חזרנו לCD אז גם המוזיקה מאוד טובה עכשיו גירסת הסאטורן נחשבת טובה יותר אבל היא רק ביפנית אז אני שיחקתי את גירסת הPS1 שגם מאוד טובה המישחק זמין היום בשרות הורדות של הXBOX360 ואני חושב שגם בPSN וכמובן בתאימות לאחור שיש לPS3 וPS2 למישחקי PS1 הוא גם זמין כבונוס סמישחק קסטליווניה לPSP ואולי לא בדקתי בשרותי ההורדות של הויטה והPSP לא יודע עם סוני עשתה לו זמינות לאקספריה פלאי או לא בכל מיקרה הוא לא עבר שיפורים להתאים למסך רחב וחבל בכל מיקרה המישחק הזה היה האב הרוחני של מישחקי קסטליווניה לGBA ונינטנדו DS שהלכו על אותו העיקרון עכשיו נעבור לנינטנדו 64 זאת קונסולת 64 ביט של נינטנדו והיורשת של הסופר נינטנדו הקונסולה מאוד חשובה פשוט כי היא דחפה את השוק מאוד קדימה מבחינת מישחקי 3D סימו לב לגימפאד ,הכפתורים התהובים מכונים כפתורי C ובהרבה מישחקים היו משמשים למצלמה במישחקי 3D בנוסף לזה בהמצע יש ידית אנלוגית שהרבה יותר נוחה למישחקי 3D מאשר D-PAD חוץ מיזה מה שלא רואים זה טריגר שיש בצד האחורי של הגימפאד ועוד 2 כפתורי גב חוץ מיזה היה תוסף רטט שניתמך על ידי הרבה מישחקים בכל מיקרה חומרתית הנינטנדו 64 היתה הרבה יותר חזקה מהPS1 וסאטורן אבל היו לה 2 בעיות 1-המחסור בCD מה שגרם להרבה פשרוט במישחקים ובחלק מהמיקרים מישחקים מסוימים לא בגיעו ביכלל 2-חוסר מספק בתמיכת צד שלישי שיתמקדו בעיקר בPS1 הדומיננטי בכל מיקרה קונאמי החליתה לתת לN64 2 מישחקים אחד מהם Castlevania אבל הרבה מכנים אותו קסטליווניה 64 והשני הוא Castlevania: Legacy of Darkness עכשיו הרבה מיתבלבלים מה הוא Castlevania: Legacy of Darkness בעצם חלק אומרים גירסה משופרת חלק אומרים מישחק מקדים ואני רוצה להסביר מה המישחק בתחילת המישחק בוחרים דמות שהיא מישחק מקדים לקסטליווניה 64 אבל באותו עולם מישחק רק הסיפור מקדים והדמות שונה אחרי זה יש דמות בונוס עם סיפור משלה ואחרי זה יש גירסה משופרת של קסטליווניה 64 -ככה שאפשר לדלג על קסטליווניה 64 ולהתחיל ישר מהמישחק הזה בכל מיקרה המישחק כמובן ב3D ,יחסית לN64 הגרפיקה טובה המישחק חצי לינרי וחצי מבוסס על ליפתור חידות בעולם של המישחק במילים אחרות שעוברים חלק מסוים של עולם המישחק הוא ניסגר לשחקן ואין אפשרות לחזור אחורה אבל לא כל הזמן אפשר ליתקדם קדימה יש חלקים מסוימים במישחק שצריך ליפתור פאזלים או לימצוא איזה חפץ כדי שיהיה אפשר לפתוח את החלק הבא רוב הדברים מאוד פשוטים אבל יש כמה דברים בודדים שיכולים ליתקוע אותכם מוזיקה בניגוד לAVGN כן יש אבל רק בחלקים מסוימים חוץ מיזה זה מישחק קסטליווניה לכל דבר רק ב3D המצלמה בעיתית אבל לא כל הזמן ויש 3 מצבי מצלמה הבוסים נחמדים וסך הכל המישחק טוב יחסית לתקופה שהוא יצא בא -אומנם הוא לא אחד מהמישחקים הטובים ביותר באותה התקופה כמו Symphony of the Night לדוגמה והוא בטח לא מדגדג את זלדה 64 -אבל הוא כן פתח פתח למישחקי קסטליווניה 3D שהגיעו בהמשך 2 המישחקים האלו הראו שמישחקי קסטליווניה כן אפשרים ב3D ודור אחרי זה כבר הראו שאפשר לעשות אותם מאוד טובים אבל על זה בפרק הבא
פורסם 2012 במרץ 2413 שנים מחבר טוב אחרי שעברנו את דור ה32\64 ביט המשכנו לדור שמכונה 128 ביט ,אבל בשלב הזה זה כבר יותר כינוי ופחות מיתיחס לחומרה בפועל ביכלל שהמישחקי קסטליווניה בדור הזה גם הניחות וגם הנידות אני יפריד אותם בגדול יצאו 3 מישחקים לGBA ו2 מישחקים לPS2 שאחד מהם קיבל גם פורט לXBOX1 בכל מיקרה נתחיל בנידות או למעשה רק בנידת אחת Game Boy Advance הGame Boy Advance הוא היורש של Game Boy Color העניין הוא כזה ,אחרי הGame Boy ה"שמן" לנינטנדו היו 2 דכמים אולי יותר של גימבוי מוקטן אחרי זה הם הוציאו את הגימבוי קולר שחוץ מצבע היה לו גם חומרה חזקה יותר ולכן חלק מהמישחקים לקולר לא תמכו לאחור בדגמים הישנים בכל מיקרה קונאמי לא הוציא את קסטליווניה לקולר וגם לא עשתה פורטים משופרים כמו שחלק מהחברות עשו בזמנו בימקום זה קונאמי החליטה ליתמקד בGBA שיצא אחרי הקולר והיה היורש האמיתי (הקולר היתה קונסולת בינים ) בכל מיקרה ככה ניראה הGBA (יש עוד דגמים שלא נדבר אליהם פה ) השיפורים שהוכנסו לGBA היו כמה והם מאוד משמעותים קודם כל יש 2 כפתורי גב מה שלא היה בדכמים הקודמים של הגימבוי בנוסף לזה החומרה הרבה יותר חזקה המסך איכותי יותר והקלטות מישחק יכלו להכיל יותר מקום (למרות שמדובר על כמויות מאוד קטנות יחסית להיום ) אחד מהפירסומים של המכשיר היה כנידת 32 ביט ,טכנית אולי זה נכון אבל בפועל הGBA גרוע בתלת מימד ולא מיתקרב לקונסולות כמו הסאטורן והPS1 בתחום הזה מה שכן ב2D לזמנו הקונסולה היתה מאוד טובה והרבה משווים אותו לקונסולות כמו גנסיס וסופר נינטנדו בכל מיקרה לקונסולה סיפרית מישחקים מצוינת שהרבה מהם טובים גם היום וכל קסטליווניה שיצא לקונסולה גם היה טוב מאוד עד מצוין בכל מיקרה נתחיל עם Castlevania: Circle of the Moon המישחק הזה ממשיך את השילוב של קסטליווניה עם רעיונות ממטרואיד וממישחקי RPG שקסטליווניה SOTN התחיל ביגלל המיגבלות של הGBA הוא לא באותה הרמה אבל בכל זאת מישחק מאוד טוב עם המון מקומות סודים ומספיק ארוך בקיצור צריך לימצוא יכולות ליפתוח מקומות חדישים בעולם להשמיד הרבה סוכי אויבים ובוסים ובסוף לנצח את דרקולה קל להגיד את זה אבל לוקח הרבה זמן לבצע בכל מיקרה מישחק טוב ,לא חובה אבל בכל זאץ כדי לשחק מה שכן מאוד מפתיע איך דחפו את כל התוכן של המישחק על קלטת GBA שזה השג טכני נעבור לCastlevania: Harmony of Dissonance המישחק הזה אפילו מזכיר עוד יותר את SOTN כי כמו בSOTN גם פה הגיבור "לא אנושי" והמישחק זורם מהר יותר חוץ מיזה הכניסו כמה דברים נחמדים למישחק אבל השידרוג הרציני באמת היה במישחק הבא ואחד מהקסטליווניות הכי טובות שיצא לי לשחק עד היום והוא Castlevania: Aria of Sorrow קשה להסביר כמה המישחק הזה איכותי למרות שהוא על הGBA אהבתי אותו הרבה יותר מSOTN למרות שהמוזיקה כמובן לא באותה הרמה ביגלל הקלטת מישחק של הכמה מגה לאומת CD בכל מיקרה במישחק הזה יש שידרוג רציני לסידרה העיקרון נישאר אותו עיקרון דמוי מטרואיד אבל במישחק הזה הכניסו אפשרות "ליגנוב את הרוח" של כל אויב במישחק אכשיו זה לא סתם לאסוף "רוחות" אלה זה נותן לכם יכולות שונות -ליפעמים סתם דבר דבילי ולא שימושי בימיוחד כמו ליזרוק כדורי אש חלשים וליפעמים זה משהו מאוד משמעותי לדוגמה אחד מה"רוחות" נותן בריאות מיתחדשת עם עומדים במקום ויש הרבה "רוחות" במישחק בכל מיקרה סימתי את המישחק במעל 90% אבל עדין לא קיבלתי את הסיום הטוב כי פיספסתי איזה רוח אז צפיתי ביוטיוב בסיום הטוב כי לא היה לי זמן לזה רגע שכחתי לדבר על האנימציות -יחסית לGBA האנימציות מעולות ויש הרבה מהן גם העלילה מאוד טובה ולמעשה ממשיכה במישחק הראשון לנינטנדו DS בכל מיקרה מישחק סופר מומלץ גם ביגלל האיכות וכם ביגלל הקשר למישחק קסטליווניה הראשון לDS בפעם הבא אני ידבר על הניחות בדור ה128 ביט ,סימתי בינתים רק אחד מהם ויקח לי זמן לסיים את השני בינתיים אני יכול להגיד שהראשון מאוד טוב ואני מאוד מצפה להתחיל את השני אחרי זה המישחקי DS
פורסם 2012 באפריל 713 שנים מחבר טוב לקח לי זמן להמשיך גם כי שיחקתי בעיקר נינגה גאידאן בלאק שאני מיתקרב לסוף שלו וגם כי היה לי המון עבודה בכל מיקרה סימתי את 2 מישחקי הקסטליווניה שיצאו לדור ה128 ביט ואני יכול להמשיך את הדיון נתחיל עם הPS2 קונסולה של סוני היורשת של הPS1 ,יצא אחרי הסגה דרימקסט ולפני הגימקיוב וXBOX1 מאוד דומיננטית במכירות בתקופתה ויצאו לה המון מישחקים טובים הגימפאד שלה זה הדול שוק 2 שמאוד דומה לראשון רק עם קצת שיפורים אבל לפחות זה היה סטנדרט בPS2 בניגוד לPS1 אז מפתחים יכלו לישתמש באנלוגית הנוספת בכל מיקרה יצא לPS2 מישחק קסטליווניה בילעדי בשם Castlevania: Lament of Innocence ולפני שאני ידבר אליו אני רוצה להגיד שאמולטורים היום בדרך כלל נותנים לשחק ברוב המישחקים בתוצאה מאוד קרובה למקור בקונסולה אבל זה לא תמיד ככה במיוחד עם קונסולות חדישות יותר דוגמת גימקיוב\PS2\WII במיקרה של 2 המישחקים בדור ה128 ביט המישחקים פעלו לי טוב אבל היו ליפעמים בעיות קטנות ואיטיות שלא נימצאת בקונסולות אבל זה קשור גם לחומרה גם לגרסת האמולטור וגם להגדרות למי שרוצה לשחק את Lament of Innocence באמולטור יש 2 פעמים במישחק שהאמולטור יכול ליתקע לכם זה לא בעיה בדיסק אלה בעיה באויב מסוים מאוד במישחק ויש לזה מעקף בהגדרות לקח לי הרבה זמן לימצוא את המעקף כי לא הבנתי מה הבעיה אז שתדעו (ולא אני לא מעודד פיראטיות זה יקרה גם עם דיסק מקורי ) בכל מיקרה Lament of Innocence מאוד מזכיר מישחקים כמו DMC וGOW עם אני לא טועה הוא יצא אחרי DMC וליפני GOW תחשבו על זה עם שילוב של קסטליווניה בגדול יש 5 שלבים שחייבים לעבור שזה אומר לנצח את הבוסים בהם כדי לפתוח את השלב האחרון המישחק מאוד קצר אבל מאוד כיף כל עוד הוא נימשך בנוסף לזה העלילה מסבירה דברים חשובים על הסידרה כולה ואני מאוד ממליץ לשחק בו אחרי שעוברים אותו ניפתחים עוד כמה אופציות כולל דמות נוספת בכל מיקרה מאוד נהנתי מהמישחק המישחק הבא יצא גם לXBOX1 וגם לPS2 אז אני ידבר קצת על הXBOX1 קונסולות המינסטרים הכי חזקה בדור ה128 ביט אבל בכלל שניכשלה במכירות החומרה שלה ברוב המישחקים לא נוצלה עד הסוף עכשיו אני לא יודע מה ההבדלים בין Castlevania: Curse of Darkness בין 2 הגירסאות כי שיחקתי רק בגרסת הPS2 אבל לפי מה שהבנתי הXBOX1 תומך ב480P במישחק הזה והPS2 לא בכל מיקרה Castlevania: Curse of Darkness מאוד ציפיתי למישחק הזה אבל הוא יצא בינוני קודם כל לדברים הטובים 1-הכניסו מערכת דמוית RPG כמו במישחקי 2D בסידרה מאז SOTN זה אומר שיש רמות שאפשר לעלות והרבה סוגי נשקים וכו 2-נתנו מצלמה חופשית בניגוד לקבוע במישחק הקודם 3-ואני לא יודע עם זה טוב או רע הכניסו "מיפלצות מחמד" עם לקרוא לזה ככה וגם להם יש רמות שהם יכולים לעלות והם יכולים ליתפתח אין הרבה מהם רק 6 סוגים עיקרים עם שלבי יתפתחות בינהם וזה טוב ורע ביחד כי מיצד אחד זה אופך את המישחק ליותר ילדותי אבל מיצד שני כיף לשדרג גם אותם עכשיו לרע 1- המישחק פשוט ממחזר אויבים ומסדרונות בכמות מוגזמת ביותר למעשה אורך החיים של המישחק זה בגלל טחינה של אותם מסדרונות ואויבים בלי סוף וחיבים לטחון אויבים לעלות ברמות 2-הסיפור לא מעניין 3-רוב המישחק הוא מאוד קל לשחקן מנוסה ורק לקראת הסוף ניהיה קשה יותר ובמיוחד עם יודעים איך לישתמש במפלצות ואיך לשדרג נשקים 4-בסוף יש יותר מידי בוסים לטעמי בלי הפרדה מספיק גדולה בינהם אומנם יש חלק שאפשר לשמור ולטעון כל מה שצריך תרופות וכו -אבל זה בוסים קשים והיתי רוצה משהו רגוע יותר בינהם בכל מיקרה אני יתאכזבתי מאוד מהמישחק ולא ממליץ למי שלא חייב לסיים את הסידרה ,בPS2 יש את DMC וGOW שעדיפים בהרבה למעשה אני הולך לשחק בDMC ה3 הראשונים טוב לפני שאני עובד לDS שזה יקח לי זמן כי המישחקים ארוכים אני רוצה לדבר על הWII קודם למעשה כרגע יש לי לסיים 2 מישחקי 360 ואת כל מישחקי הDS לסיים את הסידרה בכל מיקרה הWII קונסולה שיצא בצקופת קונסולות הHD למרות שהיא עצמה לא מציגה בHD יש לה זיהוי תנועה וחומרתית מחשבת שידרוג של הגימקיוב וכמובן היא היורשת שלו הצליחה מאוד במכירות אבל לא זכתה לתמיכת צד שלישי חזקה לפחות לא במישחקי קור בכל מיקרה לWII יצאו 2 מישחקי קסטליווניה Castlevania Judgment לא יצא לי לשחק בו אבל אולי אני ינסה בעתיד הקרוב למרות שהוא נחשב גרוע המישחק הזה הוא מישחק מכות שניראה ככה בכל מיקרה לא משחק מומלץ חוץ מיזה יצא לWII מישחק להורדה בלבד בשם Castlevania: The Adventure ReBirth מאוד אהבתי אותו הגרפיקה ניראת כמו מישחקי 2D בתקופת ה32 ביט למעשה הוא רימיק של המישחק הראשון לגימבוי אבל כמובן משופר בהרבה עם שלבים שונים בכל מיקרה הבוסים האחרונים מאוד קשים אבל הוא פעל לי מצוין באמולטור ... טוב זה לבינתיים שאני יסיים את נינגה גאידן בלאק אני יתחיל "לעבוד" על 2 מישחקי הXBOX360 וחוץ מיזה הגיע הזמן להתחיל את מישחקי הDS שנחשבים מאוד טובים
פורסם 2012 באפריל 1413 שנים מחבר טוב סימתי היום את Castlevania: Harmony of Despair אבל לפני זה אני ידבר על Castlevania Judgment ששיחקתי בו בסוף ליראות איך הוא בקיצור זה מישחק מכות מאוד פשוט עם דמויות מקסטליווניה ,לא מישחק טוב ולא מישחק רע אלה סתם מישחק הרבה היו מאוכזבים בזמנו כולל אני שיתברר שזה מישחק מכות ובגלל זה יש הרבה שונאים למישחק אבל בגדול זה משחק בסדר לא יותר לא פחות בכל מיקרה נעבור לCastlevania: Harmony of Despair המישחק הזה יצא לשרותי ההורדות של הXBOX 360 והPS3 לא צריך יותר מידי להציג ה360 יצא ב2005 והPS3 יצא ב2006 אלו קונסולות המינסטרים הראשונות שמסוגלות להציג גרפיקה בHD וסך הכל מאוד דומות בביצועים שלהן לטעמי בכל מיקרה נחזור למישחק Castlevania: Harmony of Despair הוא מישחק קסטליווניה 2D עם אפשרות לשחק עד 6 שחקנים במפה הוא לוקח את הרעיונות שלו ממישחקי קסטליווניה קודמים חוץ מהמולטיפליר כמובן בשביל המולטיפליר יש 3 אפשרויות זום שונות במישחק ברחוקה ביותר רואים את כל המפה והקרובה ביותר קרובה לדמות שלכם חוץ מיזה יש קיצורי דרך למילים ליתקשר עם שחקנים אחרים ותרופות שלוקחים אוטומטית עוברים לכל השחקנים במישחק יש 6 שלבים בסך הכל אבל אפשר לקנות DLC של שלבים נוספים עד 11 בסך הכל בכל מיקרה אני לא ממליץ על המישחק ,הוא הרגיש לי די דבילי ויותר מידי מסורבל בגלל הממשק שמתאים למולטי המקוון חוץ מיזה עם אתם מוצאים שחקנים חזקים במולטי אפשר לעבור את המישחק מהר מאוד את הDLC לא קניתי כי אני לא תומך בזה אז המישחק הרגיש לי כמו חצי מישחק אבל כן צפיתי ביוטיוב בשלבים של 7-11 (הDLC ) וזה פשוט לא הרגיש לי כמשהו חובה בכל מיקרה עברתי את המישחק וגם את נינגה גאידן בלאק אז בקרוב אני יתחיל את Lords of Shadow חוץ מהמישחקי DS כמובן
פורסם 2012 במאי 213 שנים מחבר טוב לפני שאני ידבר על מישחקי הDS שנימחק לי כרגע כל מה שכתבתי אליהם אני ידבר על מישחקים שאין לי אפשרות נוחה לשחק בהם קודם כל Castlevania: Order of Shadows זה מישחק שיצא רק לסלולרים ואני לא מדבר אפילו על סמארטפונים אלה על סלולרים יחסית ישנים אין הרבה פרטים אליו והוא לא בדיוק כותר שמעניין הרבה אנשים Castlevania: The Dracula X Chronicles רימיק למישחק Rondo of Blood יצא לPSP הישחק כולל בתוכו את SOTN שאפשר ליפתוח Akumajō Dracula: The Medal לא בדיוק מבין מה זה אני חושב שזה מישחק הימורים או משהו בסיגנון יצא רק ביפן ואין הרבה קשר בין מישחקי קסטליווניה סטנדרטים Pachislot Akumajō Dracula עוד מישחק יפני שלא באמת קשור למישחקים הסטנדרטים יצא לו המשך בשם Pachislot Akumajo Dracula II Akumajō Dracula: The Arcade לפי הבנתי מישחק אקדח אור שיצא רק ביפן Castlevania Puzzle: Encore of the Night מישחק פאזלים שיצא לאיפון טוב זה בינתיים שיהיה לי כוח אני יכתוב על המישחקיDS ובגדול נישאר לי רק מישחק קסטליווניה אחד לעבור שאני בהמצע שלו לXBOX360
פורסם 2012 ביוני 213 שנים מחבר טוב בגלל שאין לי הרבה זמן לאחרונה וגם כוח לזה וגם אין הרבה שמיתענינים פה בדיון החלטתי לסכם בקצרה את ה3 מישחקי DS והמישחק לPS3\360 בגדול המישחקי DS הם באותו הסיגנון של המישחקי GBA וSOTN במילים אחרות לקחו את מטרואיד וקסטליווניה הוסיפו קצת אלמנטים של rpg וזה מה שהם ,כמובן יש שינוים מסוימים בינהם אבל בגדול ככל שמיתקדמים בסידרה הם יותר טובים והמישחק האחרון לDS לטעמי מצוין ומאוד מומלץ עכשיו נעבור לCastlevania: Lords of Shadow הוא לוקח השראה ממישחקים כמו GOW וDMC אבל גם ממישחקים אחרים טכנית קסטליווניה 64 יצא הרבה לפני DMC וGOW אבל פה אני מדבר על השיכלולים של הסיגנון חוץ מהמישחקים האלו יש השפעות מאוד כמה מישחקים לדוגמה לחימה על ענקים ואני אומר על ענקים כמו שאדו אוף דקלסוס ודברים בסיגנון העלילה די אפלה ומי ששיחק את זאן לוק פיקרד במסע בין כוכבים הדור הבא עושה קולות לדמות מישנית חשובה וגם מספר את הסיפור אני עוד לא עברתי את המישחק אבל עברתי את רובו זה מישחק טוב סך הכל ,אבל לא חובה יש בו הרבה יותר תוכן מGOW3 -אבל הוא הרבה פחות מלוטש גם האלמנטים RPG שלו הרבה יותר פשוטים ומוגבלים מהמישחקי 2D של קסטליווניה שיצאו לDS GBA והמישחק SOTN ומישחק ההורדה לPSN\LIVE ככה שזה די מאכזב אבל בגדול מישחק טוב עם הרבה שעות מישחק בריצה הראשונה מעבר לזה יש משימות אחרי שעוברים שלבים -ככה שמי שאוהב לחפור במישחקים ימצא המון שעות מישחק לעשות 100% ואני באמת מדבר על הרבה מאוד שעות ככה שמי שמשווה לGOW 3 לדוגמה GOW הרבה יותר מלוטש וLOS מביא הרבה יותר שעות מישחק שניהם מישחקים טובים ובאמת לא יודע את מי אני מעדיף הדבר היחיד שבאמת מעצבן אותי זה שהוא מגיע על 2 DVD ב360 (זה מה שיש לי ) מעבר לזה יתר הבעיות קטנות לפגום במישחק יותר מידי טוב עכשיו לעתיד הוכרז קסטליווניה LOS2 לPS3\360 אני מעריך שיצא גם לWIIU (יורש של הWII ) והוכרז מישחק ל3DS עם אני לא טועה הם יצאו רק ב2013 -אבל בגדול אני שמח שהסידרה ממשיכה בכל מיקרה אני יפסיק לעדכן פה כי זה גם ככה לא פעיל וחבל
פורסם 2012 ביוני 1513 שנים דווקא המשחק שהכי חיכיתי לו הקסטלבניה לPS3 בקושי דיברתה עליו אבל באופן כללי מדריך מעולה העברתי לי את כל היום שישי המציק הזה שאת כולו אני מעביר בעבודהקראתי הכל ובאמת שזה מעניין תודה רבה לך אבל בבקשה תרחיב על הקלסטלבניה האחרון אם כדאי לקנות או לא בהתחשב בזה שאין לי ידע מהמשחקים הקודמים
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.