עבור לתוכן

C4 פיקאסו, רנו גרנד סניק, S-MAX או פג'ו 5008 (מליסינג)?

Featured Replies

פורסם

אני יודע שלשאול כזו שאלה כאן זה קצת כמו לבקש עצות לגמילה מחיתולים לתינוק בפורום בליינים תל-אביבי לגילאי 20+, אבל לך תדע...

עד היום לא איכזבתם אותי גם בנושאים איזוטריים יותר...

אני צריך לבחור רכב מליסינג מהנ"ל אבל עקרונית יכול לבחור כמעט כל רכב בטווח המחירים הזה (ופחות כמובן).

אנחנו משפחה של 5 נפשות אבל יש תוכניות להרחיב (לי לפחות :lol: ) אז 5 מושבים לא יספיק.

הכי חשוב לי מרווח, שימושיות ואבזור נדיב.

חובה מזגן מפוצל, ABS, שליטה על מערכת השמע מההגה ובקרת שיוט כמינימום אולימפי.

* אני נוסע 4 שנים על C4 פיקאסו 2008 ולמרות הגיר הרובוטי כבר התרגלתי וזה לא ממש מפריע לי.

* לפני זה היתה לי 4 שנים רנו סניק 5 מושבים וגם אהבתי אותה מאוד למרות שהיא הרגישה יותר ספרטנית ופחות מרווחת מהפיקאסו.

* הפג'ו נראית טוב וטוענים שהיא המהנה ביותר לנהיגה אבל היא יוצאת מעט יקרה יותר ואני לא מכיר אותה כלל.

* ה-SMAX ירדה למחיר קרוב מאוד ל-5008 ובליגה אחת מעל כולם מבחינת נהיגה בעיקר אבל גם איבזור ואיכות.

אשמח לחוות דעתכם וגם להמלצות על דגמים נוספים אפשריים שעומדים בדרישות ובמחיר.

תודה!

פורסם

אם אתה יודע, אז למה לא לשאול בקארספורום? :P

פורסם
  • מחבר

מה הסתירה? יש גם את נטקאר אבל התשובות שם מאוד מינימיליסטיות ומאוד מוטות לחובבי נהיגה עם לא מעט זלזול במושגים כמו נוחות, מרווח, איבזור וכדומה (וחס מלהזכיר סחירות, ירידת ערך, אחזקה/אמינות, ליסינג ושאר מריעין בישין).

פשוט עד היום חברי הפורום הפגינו ידע רב גם בתחומים איזוטריים בהרבה אז חשבתי לנסות (שוב) את מזלי גם כאן...

פורסם

אני נוטה להאמין שהפי'גו עדיפה פה.

אם זה העיצוב, האיכות והביצועים.

נוחות הנסיע היא "בסדר" אין מה לצפות למשהו מטורף.

הפיקסו והגרנד, לא כאלה יפות והמנועים פחות גמישים(יתרון לפיג'ו בגלל מנוע הטורבו THP).

בסופו של דבר לדעתי, תזמין נסיעות מבחן על כל הרכבים ותראה מה מרגיש לך יותר טוב, כי בסופו של דבר סביב ה150K-170K זה סכום כסף לא מבוטל ולא צריך להקל ראש בקנייה כזאת, ואם זה אומר לעשות איזה 3 נסיעות מבחן אז עושים אותם.

פורסם
  • מחבר

תודה על התשובות...

מסתבר שה-5008 יוצאת יקרה בהרבה בליסינג ושווי המס שלה הוא עוד ~200 ש"ח בחודש בהשוואה לשאר.

כמו שאמרתי, את הסניק והפיקאסו אני מכיר היטב ואהבתי מאוד את שתיהן.

דווקא מאוד רציתי את ה-5008 כי את השאר כבר היה לי, היא נראית מצויין, מהנה לנהיגה ויש לי סימפטיה למכוניות של פג'ו ככלל.

ראיתי את הסניק בתצוגה ואני רואה שם כמה חסרונות...

* לא ניתן "להשכיב" את מושבי הספסל האמצעי לרצפה כמו בפיקאסו - רק לפרק אותם וגם אז זה מסובך יותר ולא משאיר רצפה שטוחה (וגם צריך לשים אותם איפשהו, לא?).

* היא לא מרגישה מרווחת כמו הפיקאסו (עניין סובייקטיבי) ושדה הראיה לא רחב ופתוח באותה מידה.

* מיקום קונסולת ההילוכים ומשען היד חוסמים את המרחב בין המושבים הקדמיים לחלוטין וגם לא מאפשרים מעבר מהמושבים האחרונים קדימה אם צריך (ולפעמים עם ילדים צריך...).

* העיצוב שלה הרבה פחות נעים לעין...

מצד שני עבור אותו איבזור היא זולה יותר בליסינג (~100 ש"ח בחודש) ויש לה שילוב מנוע/גיר עדיף אם כי זה לא ממש קריטי לי.

פורסם
  • מחבר

אם כבר 5008 ב~172K, ה-SMAX ירדה למחיר קרוב מאוד (175K) ובליגה אחת מעל כולם מבחינת נהיגה בעיקר אבל גם איבזור ואיכות.

עם זאת, הבנתי שהמושבים האחוריים הרבה פחות שימושיים (יושבים ממש על הרצפה) ותנוטחת הישיבה נמוכה יותר מה שמעט בעייתי לנמוכים (אשתי).

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

הצעה זולה יותר: רנו לוגאן.

יש לה 7 מקומות

שווי מס בערך 2700 ש"ח

אבל כיום מגיע עם גיר ידני בלבד.

פורסם

הצעה זולה יותר: רנו לוגאן.

יש לה 7 מקומות

שווי מס בערך 2700 ש"ח

אבל כיום מגיע עם גיר ידני בלבד.

הרכב הזה שווה לתחת! סכנה בטיחותית במסווה של רנו (דצ'ה)

והיבואן הממזר ניסה לשווק אותו כרכב מסחרי בגלל האיסור ליבוא רכב פרטי ללא ESP

סטיישן עם 2 מקומות ישיבה במקום תא מטען.

לגבי ההתלבטות:

המנוע 1.6 טורבו בפיקאסו החדשה מצויין, את הגיר אתה כבר מכיר והארגונומיה ברכב טובה מאוד.

לדעתי הפז'ו זה 1:1 פיקאסו חוץ מהארגונומיה והצבעים הכהים.

בסניק ובפורד לא נהגתי כך שאין לי חוות דעת לגביהם.

נ.ב

אם הגיר והאבזור ב S-MAX הוא כמו בפוקוס החדשה אז הוא מצויין. (יש לי סטיישן והאבזור בה הוא בכמה רמות מעל השאר)

אם תוכל לשים את ידך על גרנדיס תהנה מרכב מרווח משמעותית

פורסם
  • מחבר

^

לא יכולתי לומר זאת טוב יותר.

פורסם

נמנעתי מלתת דעה עד עכשיו כי לא יצא לי לנהוג על ה 5008, אבל לפני כמה ימים קיבלנו אותה ליומיים.

רכב מדהים. לא פחות. חיבבתי אותה הרבה יותר מה C4. (במידה ואנחנו מדברים על מנוע ה 1.6 טורבו)

מרגיש הרבה פחות זקן מהשאר, ויש בו משהו שבחיים לא חשבתי שאני אמצא במכונית בסגמנט- הגה מתקשר. בטח שזו לא 205GTI, אבל אתה לא בניתוק מוחלט מהכביש.

מאוד מאוד נוחה, מושב מצוין, הרבה מרווח ובגאז' גדול עם תכנון יעיל, תא נוסעים איכותי ונעים לעין, שפע זמינות כוח גם לסחיבת משפחה+הרבה מטען, ובנוסף לכל זה אתה מקבל את הבונוס של טיפה חדוות נהיגה.

משהו טוב קורה לפיג'ו מאז ה RCZ. קודם ה 508 שהיא פשוט מכונית מדהימה, ל 5008 שמצליחה להיות משפחתית לא משעממת, ובתקווה שגם ה 208 תחזור קצת לשורשים לכיוון ה 206 ופחות לכיוון ה 207.

פורסם

אני נוהג בSMAX 2008.

אני מקוה שאם אתה מקבל כזו חדשה היא כבר עם המנוע והגיר החדשים שזוכים לביקורות טובות.

חסרונות:

צריכת דלק - אלא אם אתה עם דלקן.

אצלנו ספציפית בתקוה, עשו משהו באחד הטיפולים למזגן ומאז ועד היום הוא לא כמו שהוא היה בהתחלה, זה מורגש בנסיעה של הרבה נוסעים בקיץ.

צריך להתרגל קצת לזווית הראיה לאלכסונים הקדמיים, אם כי זה לא משהו בעייתי.

ידית בלם היד נראית כמו מצערת של מטוס.

המושבים בשורה השלישית אכן לא מאפשרים ישיבת מבוגרים נוחה. זה עדיין טוב ממה שהולך בC4 פיקאסו.

יתרונות:

מרווח למדי.

חזק ויציב יותר מC4.

יפה.

גם בגרסא הבסיסית, מגיעה עם בקרת שיוט, שליטה על הסטריאו מההגה (ב2008 לפחות לא כלל תמיכה בMP3), חיישני חניה קדמיים ואחוריים.

ביצועים לא רעים בכלל.

אם יש לך שאלות ספציפיות לגבי SMAX, שאל בפרטי.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה לכולם :xyxthumbs:

בינתיים ההחלטה נדחית בחודש בערך מסיבות שלא תלויות בי...

ה-5008 ובמיוחד ה-SMAX מאוד אטרקטיביות מבחינת עיצוב ובעיקר נהיגה אבל שתיהן סובלות מאותן בעיות:

* כל המרחב בין הנהג לנוסע חסום ועמוס בניגוד לפיקאסו שם הוא פנוי לחלוטין.

זה מאוד לא נוח בנהיגות ארוכות שתמיד (אני לפחות) צריך מרחב לשים הרבה דברים בנגישות גבוהה.

יתר על כן, גם לא ניתן לעבור מהמושבים האמצעיים קדימה.

* מרחב הראיה פחות פתוח ורחב בהשוואה לפיקאסו.

* יוצאות יקרות משמעותית בליסינג.

* ה-SMAX גם זוללת דלק ולכן יש התנגדות מצד החברה מסיבות ברורות. זה לא וטו מוחלט אבל בעייתי מאוד.

את עניין המזגן טוענים שפתרו מאז דגמי 2009 אבל עדיין זו נקודת תורפה, ביחוד בדרום (ב"ש).

דווקא ממה שראיתי המושב האחורי ב-SMAX נמוך יותר מבפיקאסו/5008, למשל

(דקה 3:00).

מבנה המושבים האחוריים (בדומה לגרנד-סניק) גם לא מאפשר גישה אליהם מדלת המטען והקיפול מסורבל ופחות יעיל בהרבה.

* מלבד עיצוב סביבת הנהג (חיסרון בשבילי) והניהוג העדיף, ה-5008 זהה לפיקאסו רק בלי כל תנאי האחסון והמרווח מלפנים.

* לגיר הרובוטי והניהוג של הפיקאסו אני כבר רגיל וזה לא מאוד מטריד אותי.

הייתי שמח לשיפור אך לא במחיר כספי משמעותי + פשרות בתחומים שציינתי.

שורה תחתונה - הייתי שמח להשתדרג אבל ככל הנראה זה לא ממש שדרוג מלבד חוויית הנהיגה נטו (ועדיין - "זה לא

205GTI

").

למישהו יש איזה S-MAX או 5008 באיזור הדרום שאפשר להתנסות איתה קצת?

באולמות התצוגה בב"ש אין...

:screwy:

פורסם

השדרוג מהפיקאסו ל 5008 הוא ב 3 דברים עיקריים-

איכות חומרים, גיר, חווית נהיגה.

הגיר טוב בעשרות מונים מה C4.

שפת הטענה לתא המטען גם נוחה יותר ונגישה יותר. המושבים ב C4 רכים יותר, ב 5008 תומכים יותר בגב.

לגבי חווית נהיגה- כמובן ש 205GTI זו לא, אבל העובדה שאני יכול לדבר על "חווית נהיגה" במכונית בסגמנט, סגמנט שנחרץ מראשית ימיו להיות אפרורי ומשעמם, זו סנסציה. אתה לא יודע איזה צחוק מתגלגל שחררתי שראיתי שיש ליד ידית ההילוכים כפתור "ספורט", וצחוק עוד יותר גדול שראיתי שזה באמת מכניס את המנוע ותיבת ההילוכים למצב קרבי יותר, ולא שם לקישוט.

ההתלהבות שלי מהרכב הזה היא שזו הפעם הראשונה שאני רואה רכב שמצליח להיות משפחתית גדולה ומאוד פונקציונלית, עם המרווח הדרוש, נוחות נסיעה של ספה על גלגלים ועוד, אבל לשמור על קצת ספורטיביות והרבה אישיות. זה רכב עם אופי.

פורסם
  • מחבר

^

זה בהחלט עולה בקנה אחד עם כל מה שקראתי על ה-5008 וגם מההתרשמות שלי מעיצוב הפנים לפחות. החיסרון שלה מבחינת סביבות הנהג זה שהיא אמנם נותנת המון SHOW ומשדרת יוקרה אבל עם אפס פונקציונאליות נוספת וכמעט ללא תאי אחסון נגישים בסביבת הנהג.

חובבי הגה מושבעים (או פשוט רווקים) אולי יזלזלו בעניין, אבל כשאתה נוסע לבד עם 3 ילדים ברכב בנסיעה ארוכה ועם נטייה מקוללת להירדמות אתה חייב מסביבך המון דברים בנגישות מידית ובלי אקרובטיקה מיותרת, כמו מים, קפה, גרעינים, מגבונים, חטיפים/פירות, מסטיקים, בגדים, טישיו ועוד ועוד (אתם בטח מתארים לכם איך נראה הרכב שלי אחרי נסיעה של שעתיים)

:puke:

לפי מה שהבנתי ה-S-MAX לוקחת את כל זה עוד צעד אחד ענק מעבר גם מבחינת ניהוג וגם מבחינת אבזור ואיכות חומרים - ובמחיר כמעט זהה.

כל זה מאוד אטרקטיבי אבל מבחינתי עדיין ברמת ה-VERY NICE TO HAVE. מה שהפיקאסו נותנת לי מספק אותי עד כה (4 שנים) והחסרונות שהזכרתי בתחום השימושיות עם המחיר היקר גורמים לשתי הפייבוריטיות האלה להיות בעייתיות.

רק כדי להבהיר - לפני כן הייתה לי פורד פוקוס (הדגם הראשון המוצלח עם הגה הידראולי) שהייתה תענוג צרוף לנהיגה ואני בהחלט מבחין ומעריך את ההבדל, גם ברמת החוויה וגם במובן הבטיחות ה"אקטיבית".

כנראה שאי אפשר לקבל הכל... לפחות לא במחיר שפוי. :nixweiss:

פורסם

היתרון הנוסף של פיקאסו זאת השמשה הפנורמית והחלונות הגבוהים. ממש כיף לטייל בשבילים.... ;D

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים