עבור לתוכן

עזרה עם מעגל הורדת מתח

Featured Replies

פורסם

שלום ח'ברה זה שוב אני :)

יש לי תכניות להתבסס על משהו בסגנון הזה:

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-HRD-Converter-DC-12v-24v-36v-step-down-5v-3A-/170689225402? pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27bddee2ba דעות?

בכל אופן הכיוון הוא הורדת מתח מסוללה (או כמה סוללות ה' יודע) של אופניים חשמליות (36V 10Ah) ל-5V כדי לחבר מטען של GPS.

השאלה הגדולה היא לא האם זה יעבוד אלא כמה טעינת מכשיר GPS\סללורי סטנדרטי יפגע בכזאת סוללה גדולה? (אין לי מושג כמה זמן לוקח להטעין את המכשיר ממצב ריק למלא) השאלה נשאלת מכיוון שטווח נסיעת האופניים לפני שהסוללה מתרוקנת הוא באיזור ה-50KM +- ואין כל כך רצון לאבד את זה. האם יש דרך לדעת?

פורסם

זה דיי הממיר הטוב ביותר (מבחינת צריכת חשמל) שאתה יכול לשים. מעבר לזה תשים מפסק שיכבה אותו מהצד של ה 36V כשהוא לא בשימוש

פורסם
  • מחבר

ומה לגבי הפגיעה בסוללה הגדולה? האם יש דרך להעריך\לחשב את השימוש בה או הפגיעה בה?

פורסם

ניתן לתת הערכה כללית, אבל לא מדוייקת. החישוב הוא כזה (הדגמה) :

נניח שהסוללה הגדולה 36V מורכבת מ 3 סוללות של 12V 20Ah. כלומר ביחד, הסוללה היא 36V 20Ah

כמות האנרגיה שיש בסוללה היא 36*20 = 720Wh

(היחידה Wh היא Watt*Hour. ניתן להכפיל X3600 כדיי לקבל את האנרגיה ב Watt*Sec = Joule)

נניח שהמהירות של האופניים היא 20 km/h. מרחק של 50km אומר שהמנוע עובד 2.5h

אם 720Wh מספיק ל 2.5h זה אומר שהמנוע לוקח בממוצע 720/2.5 = 288W

נניח שה GPS נטען ב 5V 500mA (ההגבלות של USB לפי התקן) כלומר 2.5W

נניח שלממיר מתח יש יעילות של 50%. כלומר כולל הממיר כל זה לוקח 5W

ה 5W ל 288W הם כמו 1.04min ל 60min

כלומר : שעה של טעינה ל GPS זה כמו 1 דקה = 350 מטר של נסיעה

תציב בחישוב את כל הנתונים האמיתיים של מה שיש לך

פורסם

11010010110 !

אתה אלוף !

פורסם
  • מחבר

באמת אלוף.

הנתונים לא כל כך מעידים על הסוללה מכיוון שהיא 36V 10AH והאופניים נוסעות יותר לכיוון ה-50KM\H אבל את הכיוון הבנתי.

טעינה מלאה של המכשיר לא תפגע באופניים קשות והרי אני לא אצטרך לטעון את המכשיר יותר מפעם אחת.

תודה רבה :xyxthumbs:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים