עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

בזק Netgear VVG2000 ו-VOIP

Featured Replies

פורסם

עד חודש ינואר האחרון היה לי נתב Netgear VVG2000 שעבד סה"כ בסדר... זה אחרי שהחלפתי בינו לבין ה-D-Link בעבר עד שקיבלתי מוצר סביר. בחודש ינואר הייתה לי הפסקת חשמל שאחריה קו הטלפון לא עבד - הטכנאי שתיקן את קו הטלפון החליף גם את הראוטר (אני לא יודע אם באמת הייתה סיבה לכך כיוון שלא הייתי בבית). מאז - רק בעיות עם הראוטר. עכשיו, לאחר כחודשיים שאני מדבר עם בזק וכבר החליפו לי ראוטר 3 פעמים, על אף שאמרתי להם שברור שהבעיה היא לא בחומרה אלא ב-firmware. הבעיה הייתה שאחת ליום בערך, שירות ה-DNS של הראוטר היה מפסיק לעבוד, אבל אם הייתי מגדיר DNS ידנית אצלי במחשבים, הייתי יכול להמשיך לגלוש. בנוסף, תיבת ה-VOIP האמריקאית שלי (Linksys PAP2T) הפסיקה להוציא שיחות ומדי פעם לאחר ניסיון הוצאת שיחה, הראוטר היה עושה ריסט לעצמו. באיזשהו שלב בזק אמרו לי שיש פתרון מאוד פשוט שהוא לנתק את ה-VOIP, כאשר כמובן שהם מתעלמים מהעובדה שבפועל מדובר בחולשה שמאפשרת התקפת DOS על הראוטרים שלהם ושלא משנה מה מצב ה-VOIP BOX שלי - הוא לא אמור להיות מסוגל לגרום לראוטר לעשות ריסט. כמובן שגם "אם באמת הבעיה הייתה אצלנו אז כל הלקוחות היו מתקשרים להתלונן". בקיצור, הצלחתי לפתור את הבעיה ואני רושם כאן על מנת שאנשים ימצאו את הפתרון בגוגל, כי מן הסתם ה"טכנאים" הממולחים של בזק שלא יודעים לעשות debugging פשוט מעבר ללקרוא את המדריך שלהם ולטעון שלא יכולה להיות בעיה ב-firmware - לא יפתרו להם את הבעיה.

העניין הוא שכנראה בגרסאות ה-firmware החדשות יותר, בזק (שאחראים על ה-firmware ולא netgear - על כן גם הבעיות) דפקו את פונקציית ה-SIP ALG שנמצאת בראוטר, אשר נועדה לסייע למתאמי טלפון של VOIP. להבנתי, הם עשו את זה בצורה שבה כאשר מתקבל packet מסוים מקופסאות VOIP מסוימות (במקרה שלי כאמור, PAP2T), לעתים הראוטר נתקל ב-error ועושה ריסט ופעמים אחרות איכשהו העניין זולג לשירותי ה-DNS שהראוטר מספק.

בקיצור - לכו לאתר הראוטר, תחת Advanced יש WAN Setup ואז יש את אופציית "Disable SIP ALG" - תעשו וי ליד זה וכל עוד יש לכם UPNP דלוק, הטלפון שלכם אמור לעבוד בלי בעיה. עצוב שטכנאים שכל העבודה שלהם זה לעסוק בנושאים האלה (גם בבזק וגם בחברת ה-VOIP האמריקאית) לא מצליחים לפתור בעיות כאלה...

כמובן שבזק גם לא יתקנו את ה-firmware כי אין עם מי לדבר שם...

פורסם

אני מופתע שדברים כאלו מפתיעים אותך.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.