עבור לתוכן

חיבור קבל למנוע של מכונת כביסה

Featured Replies

פורסם

ערב טוב,

אני יודע שיש כאן כמה נושאים מטיילים על חיבור קבל למנוע אך קראתי ולא כ"כ הצלחתי להבין לכן אני פותח את הנושא הזה בתקווה שתוכלו לעזור לי.

יש לי את המנוע הבא:

http://img38.imageshack.us/img38/5057/img1551qt.jpg

(אין עליו שום מדבקה או משהו של פרטים)

זה החיבורים שלו:

http://img600.imageshack.us/img600/4858/img1552zg.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/6927/img1553i.jpg

לא כל כך אפשר לראות אבל בעיקרון זה 5 פינים 3 למעלה 2 למטה נראה כך:

- - -

- -

בעיקרון כל 2 פינים נמצאים עם התנגדות שונה (אין אף אחד שנותן לי 0).

אני מצאתי את החיבור שרציתי בשביל המהירות שהייתי צריך והוא 54 אום.

זה בעיקרון הקבל המקורי:

http://img638.imageshack.us/img638/6749/img1554vo.jpg

11.5 מיקרופארט

AC 400V B

AC 450V C

50-60 Hz

מכיוון שלדעתי הקבל הזה מקולקל כי הוא היה בחוץ יותר משנה חשוף לחום ולקור לכן קניתי קבל חדש עם ערכים כמה שיותר קרובים:

http://img822.imageshack.us/img822/7074/img1555x.jpg

425V ~ 10000h/cl B

475V ~ 3000h/cl C

12 מיקרופארט

60-70 Hz

למשהו יש מושג איך מחברים את הקבל הזה למנוע?

כאשר המנוע מחובר לחשמל אני נותן לו נגיעה לאיזה כיוון שאני רוצה והוא מתחיל להתסתובב אך ברצוני שהקבל יעשה זאת.

לכל מי שיכול לעזור תודה :)

פורסם

במנוע יכולות להיות 2 קבוצות של סלילים = אם אתה מודד התנגדות בין חוטים מ 2 הקבוצות (כלומר שאין חיבור) המולטימטר יראה "1" בצד ולא 0

תנסה לפי זה למצוא את 2 הקבוצות תבנה טבלה של כמה התנגדות יש בין כל 2 חוטים

פורסם

תוכל לבנות טבלה מסודרת יותר בEXCEL? אני אנסה לעזור לך בצורה שבה פתרתי את הבעיה במנוע שלי בעבר באשכול שכבר שלחתי לך.

העניין אצלי היה לחבר את החוטים בעלי ההתנגדות הקטנה ביותר לדוגמא אצלך יש שם איזה 20ohm אז זה יהיה לדוגמא הפלוס, המינוס יהיה הזה של ה50 אם אני רואה נכון. עכשיו חפש את השלישי הכי קטן בטבלה והוא יהיה החיבור של הקבל שיחובר בצורה שתוכל לראות ש11010010110 הראה לי באשכול שבו אני ניסיתי להפעיל מנוע כזה.

פורסם

ואיזה 2 חוטים הם אלה שאתה חיברת להם מתח וזה עבד אחריי דחיפה ? (אם יש כמה כאלה, מה ה 2 שאיתם נראה לך שהמנוע עובד בצורה הכי נורמלית)

פורסם
  • מחבר

לא משנה איזה 2 חוטים אני מחבר פאזה ו-0 ונותן דחיפה המנוע עובד.

כמובן שב 22אוהם המנוע מסתובב הכי מהר אבל בדוגרי אני צריך את המהירות של הסגול+הכתום שזה ~51 אוהם

פורסם

נראה כיאלו יש בפנים 4 סלילים - הכתום משותף לכולם והחוטים האחרים הם הקצה של כל סליל (ככה זה מסתדר כשאתה מודד התנגדות בין 2 מהחוטים האחרים, אתה אכן מקבל את הסכום של 2 הסלילים)

בכל מקרה, סליל אחד אמור לקבל 240V ישירות ואחד 240V דרך קבל, כלומר הקבל משתמש אם סליל אחר כדיי לתת דחיפה "מהצד"

השחור (ה 22 ohm) נראה לי כמו סליל של הסחיטה (המהירות הגבוהה) כלומר יתכן שהמנוע לא מיועד לעבוד איתו זמן ממושך. האחרים נראים יותר נורמליים למשהוא שאמור לעבוד בלי להתחמם

תנסה לחבר :

מהשקע L לכתום (האמצעי)

ואז תנסה :

מהשקע N לסגול + דחיפה

אם עובד אז קבל בין החום והסגול

מהשקע N לחום + דחיפה

אם עובד אז קבל בין החום והסגול

אם לא עבד אז :

מהשקע N לכחול + דחיפה

אם עובד אז קבל בין הסגול והאדום (זה שבפינה לייד הסגול)

מהשקע N לחום + דחיפה

אם עובד אז קבל בין החום והאדום

מהשקע N לאדום + דחיפה

אם עובד אז קבל בין האדום והסגול, או בין האדום והחום

בכל אחת מהבדיקות תבדוק אם המנוע לא חם יותר מידי, לא מוציא ריח וכו.. ושהקבל לא חם (הקבל אמור להיות קר). (תוציא מהחשמל כשאתה בא לבדוק)

פורסם
  • מחבר

לא הבנתי כ"כ...

מה זה אומר L ומה אומר N ?ואני בעיקרון צריך את המהירות של הסיבוב כאשר אני מחבר את הכבלים לסגול וכתום שההתנגדות שלהם 51 אוהם.

פורסם

זה לא ממש משנה איפה הL ואיפה הN בגלל שהשקע נותן AC (אם אני זוכר נכון בסביבות 50Hz), הL והN זה כמו פלוס ומינוס בשקע לפי מה שאני יודע.

זה לא ממש משנה לאן תחבר כי הזרם חלופי בכל מקרה.... פשוט תחבר חוט אחד לכתום ואת השני כמו שהוא אמר לך...

פורסם
  • מחבר

אבל לא הבנתי..

חוט חשמל מורכב מ-2 חוטים כחול וחום -> פאזה ו 0.

לקחת נגיד את החוט הכחול לחבר אותו ישרות לחוט הכתום במנוע

ואז לקחת את החוט החום לחבר אותו לקבל ומהקבל להוציא חוט שמגיע לחוט הסגול במנוע?

פורסם

מצורפים 2 מעגלים ש11010010110 הכין בשבילי.

אתה יודע מה זה זרם חלופין, נכון?

[attachment deleted by admin]

פורסם
  • מחבר

זרם חילופין זה AC .

והוא הופך את הכיוון שלו כל הזמן. בגלל זה חום וכחול יכולים להתחלף רק יסתובב לכיוון שונה.

עירכה:

מה שהוא נתן לך זה בשביל מנוע עם 2 סלילים בפנים. אצלי יש 4 זה אמור להיות שונה אני חושב ולא הבנתי את הציור :

מ-L יוצא גם חיבור ישיר למנוע וגם חיבור שעובר דרך הקבל?

פורסם

כן, זה כל הזמן יתחלף וזה אומר שהמנוע כל הזמן ילחם אם להסתובב ימינה או שמאלה, מה שאומר שהוא פשוט ישאר במקום ויזמזם.

וכן מה שהוא הביא זה ל2 סלילים, אני לא יודע אז .

אבל כן, מL יוצא גם למנוע וגם לחיבור שעובר דרך הקבל שנותן את ה"סיבוב הראשוני" מה שאנחנו קוראים לו.

פורסם
  • מחבר

המנוע באמת לא מתחיל להסתובב לי אלה כמו שאתה אומר הוא נשאר במקום ומזמזם...

עירכה:

חיברתי L לכתום

מהשקע N לאדום+אדום

והסגול לקבל והצלחתי שזה יעבוד!

הבעיה היא שהמנוע מתחמם..

הינה תמונה של איך שזה נראה החיבורים.

73886453.jpg

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים