פורסם 2012 בינואר 1813 שנים שלום, יש לי מטען למצת רכב שמוציא 5V 700ma, אני רוצה להפוך אותו למוצר שיוציא 5V ו 12V עם כבל מולקס (חשמל של ספק ATX לדיסקים קשיחים וסידי רומים )במולקס יש 4 חוטים:צהוב - 12Vשחור - אפסשחור - אפסאדום - 5Vחשבתי לחבר את החוט האדום ליציאת 5V במטען עצמו (בצורה יפה כמובן)את 2 השחורים של מינוס במטעןואת הצהוב לכניסת 12V של שהמטען (מה שמתקבל מהמצבר)האם זה נכון? הידע שלי באלקרוניקה הוא מזערי..האם צריך איזשהו מייצב ל12V? בכל זאת זה מגיע ישר מהמצבר..הצרכן יהיה דיסק קשיחשזה סביב ה650ma ל5Vוסביב ה900ma ל12Vאודה לכם על הכוונה ו\או יעוץ בנוסה
פורסם 2012 בינואר 1813 שנים בעייתי. מתח 12V מהמצבר הוא לא ממש יציב, ונע בין 10V (בהתנעה) ליותר מ14V בזמן נסיעה. פתרון לזה יכול להיות שימוש ברכיב DC TO DC עם שני המתחים הנ"ל. קצת יקר יחסית (150₪ בערך) אבל עושה את העבודה.משהו בסגנון הזה http://www.nemic.co.il/public/product_details.aspx?cid=2&t1type=dcdc&scid=244ויש משולבים עם 2 המתחים באותו רכיב, מה שמוזיל את העסק.
פורסם 2012 בינואר 1813 שנים מחבר תודה על התגובה, אשקול את עניין ה DC TO DC, יש איזה פתרון יצירתי אחר? כמובן שאין לי בעיה של הלחמות והרכבת מעגלים (על פי נייר כמובן, לתכנן אני ממש לא יודע)
פורסם 2012 בינואר 1813 שנים אתה יכול לקנות ספק m2 לרכב, הוא מוציא מעל 100 וואט ויש לו את כל היציאות וגם פונקציות כיבוי מתח.וכמובן המתח מיוצב ונקי.
פורסם 2012 בינואר 1813 שנים מחבר אני צריך אך ורק 12V ו 5V כל שאר המתחים שיש בATX לא מעניינים אותי, ניסיתי עכשיו לקחת 2 מטענים של רכב האחד 5V והשני 12V (כך חשבתי לפחות) הצלחתי לאחד אותם ודיסק של נייד עבד לי (אבל הוא עובד רק על 5V אז זה לא חוכמה) אבל דיסק רגיל לא עבד לי, מדדתי עם מולטימטר ומסתבר שטעיתי וה12V שחיברתי הוא בכלל מוציא 9V (זה של DVD נייד לרכב)אני אנסה לחפש איזה 12V ל12V מיוצב פלוס מינוס
פורסם 2012 בינואר 1913 שנים אם אתה יכול להבטיח שתשתמש ביציאת ה12v כאשר אתה נוסע/רכב מונע/מצבר מלא כך שיש עליו בערך 14 וולט אפשרי לייצב אותו ל12v עם ספק ליניארי. הדרך היחידה שתבטיח מתח של 12v בכל מצב היא ספק ממותג (DC to DC) כמו שצויין.
פורסם 2012 בינואר 2013 שנים ממיר ל 240V לרכב וממנו סתם ספק ATX רגיל. זה overkill מוחלט אבל יהיה לך ממיר 240V שהוא דבר שימושי ביותרבמקום הממיר ניתן לשים UPS ישן (תחבר לו 12V במקום הסוללה), אבל תיזהר יציאת ה 240V לא צפה אלא קשורה לנקודה כלשהיא (ולפעמים לנקודת אמצע - כלומר, אם יקרה קצר בין היציאה של ה 240V לגוף האוטו אתה יכול לשרוף את ה UPS ולפעמים אפילו לא יהיה פיוז במסלול של הקצר...) בצד ה 12Vאתה יכול לשים ממיר ליניארי לקצת פחות מ 12V, אני חושב שכבר ב 10-11V הדיסק יכול להתחיל לעבוד - הייתי מנסה ל 11V וכך יש לך כבר תחום שבו המתח של הסוללה יכול לרדת כך שהממיר עדיין עובד
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.