כמה שאלות על אוברקלוק למעבד 2500K - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות על אוברקלוק למעבד 2500K


JentuS

Recommended Posts

שלום לכולם .

אני בצעתי למעבד שלי (2500K) לפי המדריך לביצוע למעבדי K שיש פה בפורום , הגעתי ל-4.8Mhz , עם מתח למעבד 1.34V , אני הלכתי על השלב של אוברקלוק למתקדמים שבמדריך הזה ושיניתי גם מתחים לפרמטרים אחרים , ויש לי כמה שאלות :

1. קודם כל רציתי לדעת באיזו תוכנה רצוי ועדיף להשתמש לבדיקות שלאחר האוברקלוק , OCCT או Prime95 ? (פשוט הבנתי ש-OCCT יותר נוחה)

ואם אתם ממליצים על OCCT אז האם אני צריך רק להשתמש בבדיקה שנקראת CPU : OCCT ? , ובהגדרות הבדיקה האם אני צריך לבחור את סוג הבדיקה Infinite או Automatic ? (הזמן צריך ליהיות שעה כמו שהבנתי) , וב-Test Mode מה עלי לבחור בין השלושה פרמטרים : Large , Medium או Small Data Set ? , והאחרון האם עלי לסמן למטה Use All Logical Cores או שלא צריך לסמן את הנתון הזה ?

2. לפי המדריך למתקדמים אני הצבתי את ה-CPU Ratio לכל בנפרד על 48 , ושמתי לב שלפי ה-CPU-Z המעבד לא כל הזמן על התדר שקבעתי (4.8Mhz) , רק במאמץ הוא עולה לתדר הזה , האם זה בסדר או שעלי לשנות משהו ב-UEFI בכדי שהתדר הגבוה יהיה קבוע ?

תודה לכל העוזרים :) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. בגדול בחירה שלך OCCT או PRIME95 שניהם מצויינת, לגבי איזה הגדרות יש לך מדריך בסטיקי כאן :xyxthumbs:

2. ואין צורך שהוא יעבוד קבוע על התדר הגבוה ביותר..זאת תכונה שחוסכת חשמל/פליטת חום וכו אל תבטל אותה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי , תודה על התגובה .

כרגע אני עם 4.8Mhz ומתח שהגדרתי ב-UEFI הוא 1.34 , אבל שמתי לב שכאשר אני עושה בדיקת מאמץ עם ה-OCCT אז ב-CPU-Z המתח קופץ ל-1.36 , הטמפרטורות במאמץ לא יותר גבוהות מ-65 מעלות , האם זה בסדר ? , מבחינת הטמפ' ומבחינת המתח של המעבד ? , ומה אתם בכלל חושבים על האוברקלוק שעשיתי ? , האם בכללי הוא תקין או שצריך לשנות משהו לטובה ?

אשמח לתגובות ועזרה , תודה . :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קפיצות מתח שכאלו הם תקינות ונחשבות כתיקון של הלוח אם..

מבחינת הטמפ אתה בסדר גמור..

והOC :xyxthumbs: לתקן/לשפר ? הדבר היחידי הוא לנסות להוריד עוד את המתח או לעלות את התדר באותו מתח.. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ושוב תודה לך על התגובה :)

אז אני אנסה עם המתח הזה (1.36 כולל הקפיצה) לעלות לתדר 4.9 או אפילו ל-5.0 ולבדוק ב-OCCT האם יציב , אם לא יהיה יציב אז אני בתדר הנוכחי שלי ( 4.8 ) אנסה לרדת למתח 1.35 שיוצג כולל הקפיצה לפי ה-CPU-Z , פשוט לא בא לי שהמעבד יקבל מתח הגבוה מ-1.35 כולל הקפיצה , בשבילי זה מעין מקדם בטיחות למעבד או מעין הארכת חיים , תקראו לזה איך שאתם רוצים :) , בקיצור אני אעדכן בהמשך :) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי , אז ככה :

אני העלתי את התדר ל-4.9Mhz , וכשעשיתי בדיקה ב-OCCT שמתי לב שב-CPU-Z המתח של המעבד אוטומטית קופץ ל-1.36V אבל ב-HWMonitor המובנה שב-OCCT מראה לי שהמתח של המעבד בזמן הבדיקה אף מגיע ל-1.38V , אני כבר מבולבל ולא יודע לאיזה נתונים להתייחס.

חוץ מזה , כמו שאמרתי , אחרי שהעלתי את התדר ל-4.9Mhz , הפעלתי בדיקה ב-OCCT למשך שעה וקצת והלכתי לראות ונירדמתי :facepalm: .

ישנתי כמה שעות ואחרי שהתעוררתי ניגשתי למחשב ולהפתעתי גיליתי שעל המסך תקוע לי מסך המוות הכחול .

הפעלתי את המחשב מחדש וישר ניגשתי לתיקייה איפה שה-OCCT שומר את התמונות של הגראפים של הבדיקה , ומה אני רואה , שהבדיקה האחרונה שהצבתי על שעה וקצת עברה ללא שום טעויות . אני באמת מבולבל , איך זה יתכן שבדיקת ה-OCCT עוברת בלי שום טעויות או קריסות , אבל המחשב בכל זאת בעצמו בזמן נתון מסויים קורס משום מה ? , אולי מישהו יכול להסביר לי תופעה שכזו ? וגם לגבי הנתונים כמו המתחים , איפה הכי נכון להסתכל ? כי אני פשוט כבר מיואש מכל העסק הזה :s07:

תודה לעוזרים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מה שאני עשיתי , ירדתי לתדר 4.8Mhz עם מתח שקבעתי ב-UEFI על 1.32V , שבזמן הבדיקה מתקן את עצמו ל-1.34V-1.35V , ה-OCCT עובר מבחן בסדר , בינתיים אין קריסות מוזרות של המערכת כמו שהיה לי על 4.9Mhz , אם הכל יהיה בסדר וימשיך כך אז אני אשאר עם התדר הזה (4.8Mhz) ועם המתח הנתון (1.32V/1.34V-1.35V) :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...