הדפסת אלבום דיגיטלי - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הדפסת אלבום דיגיטלי


sofa_surfer

Recommended Posts

היי, צריך את עזרתכם בנושא לא מאד שכיח בפורומי האתר - איכות בהדפסת אלבום דיגיטלי. לא מזמן הדפסתי אלבום דיגיטלי והתוצאה הייתה מאכזבת למדי: חלק גדול מהתמונות יצאו באיכות לא מספקת, נראו מגורענות משהו, וחלקן גם לא בהירות מספיק. כששאלתי בחנות הצילום, נאמר לי שהתמונות שצילמתי היו במקור באיכות נמוכה (72 / 100 DPI), כך שהבעייה לא אצלם ושהם מדפיסים ב-300 DPI. (זאת על אף שבהדפסת רגילה, על נייר קודאק כזה, הם יצאו יופי). כאשר בדקתי את הקבצים ב'מאפיינים', התמונות אכן ב-72 DPI אך הן בגודל של כשני מגה ונראות מעולה על המחשב. בקיצור, טענת החנות נשמעת לי קצת מוזרה. יותר מכך, DPI אמור להיות פונקציה של גודל הדף וזה לא משהו אינהרנטי לתמונה, לא? אשמח לעזרתכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. זה שהתמונות נראו טוב על המסך זו לא אינדיקציה לכשעצמה...

הרזולוציה של המסך קטנה מזו הנדרשת להדפסה

2. 2 מגה זה סבבה להדפסה של 10X15

3. DPI הוא מושג מבלבל כי לאמיתו של דבר מדפסת לא מדפיסה פיקסלים, כי כדי לשחזר את מרחב הצבע צריך שילובי צבעים. לא מעניין.

נניח שאתה והאיש בחנות שניכם התכוונתם ל PPI - per inch , שלרוב זה מה שמתכוונים אליו.

אם לגודל שרצית להדפיס התמונה הגיעה ל 72 PPI, והמדפסת מדפיסה 300 PPI, אז צריך למתוח את התמונה שלך באינטרפולציה. מכאן הירידה באיכות.

איך מחשבים PPI ? גודל הפיקסלים חלקי שטח הדף.

זה "שבדקת במחשב" מה הDPI של התמונה לא אומר כלום אם לא הגדרת את הגודל הנכון להדפסה, כי לכל תמונה ממוחשבת הDEFAULT הוא 72, והוא מחשב עבור 72 לאיזה גודל זה שווה ערך בהדפסה. שזה אומר לך בדיוק - כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי,

1. אוקיי

3. תן לי רגע להבין. בהנחה ש-2 מגה לתמונה אמור להספיק, על אחת כמה וכמה להדפסה של תמונות באלבום דיגיטלי שגודלן קטן משמעותית מ-10*15, הדפסה של 300 PPI אמור לפגוע עד כדי כך באיכות התמונה עד שתצא מגורענת? זה נשמע מוזר. זה כאילו אמור היה להיות שלתמונות קטנות כאלה (אני מדבר על גודל תמונה של 4-6 תמונות בדף איי4), התמונות שלי הן קצת אובר-קוואליפייד.

בשורה התחתונה, איך אני יודע:

1. האם יש לי על מה לבוא בטענות לחנות?

2. כיצד להדפיס אלבומים דיגיטאלים להבא עם תמונות מאותה .

תודה על ההתייחסות הרצינית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא ניקח תמונה לדוגמה של 2MP בגודל 1632X1224 פיקסלים.

אם תנסה להדפיס אותה ב 300 PPI, תקבל על הדף תמונה בגודל 13.8X10.3

כעיקרון כל דבר מתחת לזה יראה גם בסדר, למרות שההקטנה עלולה לפגום באיכות מעט (פרטים קטנים), בייחוד אם לא נעשתה כמו שצריך.

לגבי השאלות -

1. לא יודע, לא ראיתי את התמונה ולא את הפלט שקיבלת. תעלה אותם לפה ונראה.

2. הדרך הנכונה להדפסה היא להביא את הגודל המדוייק להדפסה. כלומר - אם אתה יודע שהמדפיס יצטרך להקטין/להגדיל את התמונה, עשה זאת בבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטענה של החנות הייתה שהאלבום כולו מודפס ב-300 DPI. אם תרצה, זה ה-setting של המדפסת שלהם. מכיוון שהתמונות עצמן הן קטנות יותר מלדוג' 10.3 על 13.8, נראה סביר שהם ייראו באיכות טובה יותר אך לא כך היא. לגבי ההקטנה - אכן נעשתה כזאת, תוך שימוש בתכנה שהחברה המדפיסה מספקת. העליתי בפניהם גם את האפשרות שהמקור לבעייה היא התכנה ונתקלתי, איך לא, בתשובה שלילית.

1. צירפתי שתי דוג' לתמונות אשר נראו מגורעת באלבום עצמו. שתיהן 1944X2592 וסביב השני מגה. גודל ההדפסה בפועל היה 9.25 על 6.25 ו-9 על 5.25.

2. כאמור, עשיתי זאת בבית באמצעות תכנה. זכור שאנחנו מדברים על אלבום דיגיטלי ולא על הדפסת נפרדות. מה לעשות להבא כשאני אני רוצה להדפיס אלבום דיגטלי מהסוג שאתה מעצב בבית באמצעות תכנה של החברה המדפיסה?

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צירפת רק את הדיגיטלי...

התכוונתי שתראה לי למה אתה מתכוון שיצא "מגורען" בהדפסה... (סרוק / צלם את המודפסת גם)

רק מלהסתכל על הקובץ של האוטובוס (בלי להתייחס לתהליך ההדפסה עצמו), אם מנסים להקטין אותו לגדלים שציינת (גובה 5.25) - תקבל שהרוחב צריך להיות 7.

במקום זה אם מתחת אותו ל9, באזור האפור של האוטובוס כבר ניכרת פגיעה.

זו לא "גרעיניות" - זה רעש JPEG. (שנוצר כשהמצלמה שלך דחסה את התמונה לקובץ) בהדפסה של 300 PPI זה יצא לך קטן, ונראה כמו גרעיניות.

עצות להבא-

1. ברגע שהתחלת לשחק עם הפרופורציות הרעש ניכר מעט יותר.

2. להבא צלם באיכות JPEG המקסימלית שהמצלמה מאפשרת.

3. יש לוודא שההקטנה והמתיחה מבוצעת בפעם אחת (לא הקטנה - ואז מתיחה להגדלת הרוחב) כי זה יגביר את הרעש.

4. במקרים כאלה לא להשתמש בפילטר מחדד בהקטנה. נסה פילטר בילינארי. הוא יותר סלחני להחלקות דברים כאלה.

5. אפשר לשקול שימוש נקודתי בפילטר מחליק רעש טרם ההקטנה, במקרים קיצוניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

מבחינת רזולוציה, התמונות שצירפת יכולות להספיק בשקט גם להדפסה בגודל 15X21 ס"מ ברזולוציה של 300DPI.

כפי שקודמיי ציינו, שים לב שאתה מצלם על איכות הJPEG הגבוהה במצלמה, כלומר - דחיסה מינימלית ושאתה שומר על פרופורציות נכונות כשאתה עורך את התמונות.

כמו כן, שים לב גם שכל עריכה של תמונת JPEG במחשב מורידה מעט מאיכותה, אם אתה יודע מראש שאתה עורך את התמונות במחשב עדיף שתצלם בפורמט TIFF או RAW, במידה והמצלמה מאפשרת כמובן.

ודבר אחרון, יש הרבה חברות הדפסת אלבומים בשוק ולא כולם מדפיסות ברמה גבוהה, ורובם אפילו לא מדפיסות על נייר צילום אמיתי.

כדאי לעשות הדפסת דוגמא בכמה מקומות לפני שאתה ניגש חהדפיס אלבום שלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם שתי הדוגמאות שהבאת מייצגות את כלל האוסף שלך - אבל כדאי מאוד שתפנה חבר שמבין משהו בעיבוד תמונה לפני שתנסה להדפיס אותן שנית.

התמונות לא באיכות מדהימה, מעבר לארטיפקטים של שינוי גודל ודחיסה של JPEG, התמונות עם טווח דינמי שהיה גדול על החישן, מה שבעצם מוביל לאיזורים "שרופים" בחלק מערוצי הצבע - זה בד"כ נראה רע עד רע מאוד בהדפסה.

צריך לחזור ל-JPEG המקוריים מהמצלמה ולעבוד עליהם מחדש, אם אין לך מושג בסיסי בפוטושופ, כדאי שמישהו יעשה את זה בשבילך. במקרה של עשרות עבודה מקצועית תהיה מאוד יקרה ולכן אני ממליץ שתחפש חבר שיעשה לך טובה בעניין. מישהו שמבין בצילום ובפוטושופ גם יוכל לשפר את הערך האסטטי של התמונות על ידי חיתוך הרמוני יותר, משחק בצבעים או לפעמים המרה לשחור לבן.

לצורך ההדפסה תפנה לחברה רצינית שגם תמסור לך מידע מסודר (לפני ביצוע העבודה) על העיבוד הנוסף שהתמונות עוברות על ידם, חברה רצינית גם תעבור על החומר שלך לפני ההדפסה ותתן לך הערות ורג'קטים במקרה הצורך. המחיר יהיה גבוה יותר כמובן וזה תלוי בך כמה אתה מוכן להשקיע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...