שאלה לגבי External Network בHyper-V - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי External Network בHyper-V


summer69

Recommended Posts

שלום לכולם!

לאחרונה הוטלה עלי משימה להרים שרת Hyper-V שיריץ 3 מכונות - Sql 2008, SharePoint 2010 וכמובן DC לשניהם. מדובר בסביבת Dev קטנה מאוד ל3 עובדים, לא ביג דיל, לא צריך Host חזק במיוחד.

כמובן שהייתי מעדיף לעשות את הכל על פלטפורמה של VMware, אבל אין לנו כרגע את האפשרות לבצע מהלך כזה, ומבחינה מייקרוסופטית יש לנו את הרישוי ואת כל הכלים להרים שרת Hyper-V קטן.

העניין פה, שהמכונות האלה צריכות ליהיות נגישות מרחוק. כמובן שצריך לקפנג את המכונות לVirtual External Network ,והHyper-V מגדיר סוויצ' וירטואלי על מנת שתיהיה תקשורת בין התשתית הפיזית לווירטואלית. עד כאן הכל טוב ויפה.

לאחר מכן, כאשר ניגשים לNetwork Connections (בHost כמובן) רואים שנוצר עוד חיבור שמחובר לרשת External Network, והוא בעצם מחליף את הNIC הפיסי. הNIC הפיסי הופך ליהיות הבקר שמנהל את שכבת התקשורת הווירטואלית.

ככה שבעצם לפי Best Practice של מייקרוסופט, כדאי שיהיה שני כרטיסי רשת פיסיים, אחד שיהיה מחובר לLAN, ועוד אחד שיהיה מחובר לLAN (!), כשאחד מהם בעצם מנהל תקשורת עם שכבת הרשת הווירטואלית.

ואת כל המהלך הדפוק הזה הם יכלו לחסוך במצב Bridged וזהו... לא מבין את העניין.

רציתי לשאול האם מישהו התנסה בעניין הזה, האם בעצם אני יכול לתקשר רק עם הGuests, ולא יכול לתקשר עם הHost?

:TechNet מתוך

After you install Hyper-V and create an external virtual network, your computer will operate differently. After installation, the parent partition uses a virtual network adapter to connect to the physical network. When you look at Network Connections on the parent partition, you will see the original network adapter and a new virtual network adapter. The original physical network adapter has nothing bound to it except the Virtual Network Switch Protocol, and the virtual network adapter now has all of the standard protocols and services bound to it. The virtual network adapter that appears under Network Connections will have the same name as the virtual network switch with which it is associated. It is possible to create an internal virtual network, which will expose a virtual network adapter to the parent partition without the need to have a physical network adapter associated with it. Hyper-V only binds the virtual network service to a physical network adapter when an external virtual network is created. However, networking will get disrupted for a short period of time on the network adapter when a virtual network gets created or deleted.

אני יודע שחפרתי, אודה מאוד עם מישהו יוכל לעזור לי בעניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, בגדול מומלץ להתחיל לעבוד עם 2 כרטיסי רשת פיזיים ואם יש צורך בעוד אז להוסיף.

בגדול כרטיס רשת אחד הוא לינהול ה-HOST ואחרים אתה צריך להגדיר ב-BIDING של כרטיס הרשת רק Microsoft Virtual Network Switch Protocol בכדי שיהיה לך ביצועים מקסימלים, כאן יש לך דוגמא איך צריך להיות http://www.google.co.il/imgres?q=hyper-v+network+adapter+binding&um=1&hl=en&sa=N&biw=1280&bih=697&tbm=isch&tbnid=VBxxCiGfbfxodM:&imgrefurl=http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Hyper-V-Private-Cloud-Networking-Beginners-Part1.html&docid=oex2ZaxFv8vFBM&imgurl=http://www.windowsnetworking.com/img/upl/image0041308510728999.jpg&w=376&h=471&ei=QETkTsmAIYyf-wadqPy7BQ&zoom=1&iact=rc&dur=330&sig=111039911804570807935&page=2&tbnh=145&tbnw=116&start=15&ndsp=16&ved=1t:429,r:4,s:15&tx=46&ty=64 ואחרי זה אתה צריך ליצור Virtual Switch שיוביל לכרטיס הרשת שאותו הגדרת ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לך!

אין בעיה, אם זה מה שצריך זה מה שנעשה, השאלה שלי היא למה בעצם זה צריך לעבוד ככה בסביבה של מייקרוסופט? האם במקרה של כרטיס אחד אני מאבד יכולת התקשרות עם הHost?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

VirtualBox חינמית ואותה אתה יכול לשים על שרת ומשם לקנפג כל דבר כמעט בתחום הרשת.

אם אתה רוצה אתה יכול לשים יותר מכרטיס אחד פיזי ולקשור אותם למכונות, או לשים כרטיס אחד ועבוד בבריג' מולו.

ואם ממש תרצה אתה יכול ליצור NAT וירטואלי ופתיחת פורטים וגם להגדיר בו הפניות פורטים.

ענבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום I-pink אני לא הייתי שם את VirtualBox בסביבה כזאת, הוא יותר מתאים לסביבת Desktops.

לגבי HYPER-V יש לו גם גרסה חינמית זה נקרא Hyper-V Server 2008 R2 שהיום הוא כבר עם SP1.

לעניינו אתה לא חייב לעבוד בתצורה שאמרתי לך (שזה מה שאומר ה-Best Practice) אתה יכול לעבוד גם עם כרטיס אחד שישמש גם ל-TCP/IP וגם ל-Virtual Switch, אבל קח בחשבון שאתה עלול להיתקל בבעיות בביצועים.

תנסה לעבוד עם אחד מקסימום תוסיף עוד כרטיס .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לעצם השאלה (מבלי להתיחס לפתרונות חלופיים), אני מנהל הרבה שרתי Hyper-V ולכולם יש כרטיס (פיסי) אחד שפונה החוצה. אותו כרטיס פיסי משמש גם את הVM ליציאה החוצה אחרי שאני יוצר כרטיס (NIC) וירטואלי ע"ג הפיסי.

שאתה (SumMeR69) אומר שהמכונות צריכות להיות נגישות, הכוונה מהLAN של הרשת הפנימית או מהאינטרנט?

האם המכונות צריכות להיות מחוברות בינהם ברשת פרטית? (אם כן זה יכול להיעשות ע"ג וירטואלית פרטית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאתה אומר נגישות מהאינטרנט זה מותנה בחיבור וקבלת כתובת IP מהרשת שלך?

אם זה ככה לא אמורה להיות בעיה להתחבר למכונות על השרת.

neter ה-best practice אומר שיש לך כרטיס שרת לניהול שהוא יוגדר TCP/IP ושאר כרטיסי הרשת יהיו בשביל המכונות ויוגדרו Virtual Switch Protocol בלבד, זה לא אומר שאם תעביר תעבורה של TCP/IP ו-Virtual Switch (שאגב זה מה שקורה בדרך כלל על תוכנת ווירטואלזציה שמותקנת על תחנות קצה) על גבי אותו כרטיס זה לא יעבוד, המשמעות היחידה של זה ירידה בבצועים בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...