לימוד נהיגה בירושלים, קנית רכב, מוטוריקה, טיפים עצות וידע כללי - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימוד נהיגה בירושלים, קנית רכב, מוטוריקה, טיפים עצות וידע כללי


nat64x

Recommended Posts

  • תגובות 85
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אבל היי העיקר חסכת 100 שקל דלק בחודש, נכון?

זה לא 100 ש"ח בחודש ממה שהבנתי זה יותר קרוב ל-3000 ש"ח בשנה ואני מניח שיכול להיות גם גבוהה יותר. רכבי בנזין ה"חסכונים" להבנתי מגיעים רק ל-10~12 ק"מ/לליטר.

ומה עם מכירה? מי ירצה לקנות ממך דיזל שעבר 300,000 ק"מ והיה במקור מונית/לימוד נהיגה?

מי דיבר על 300,000 ק"מ?? הרכב שהבאתי היה בו 100,000 ק"מ וכול 100,000 ק"מ זה לפחות 5~6 שנים. כלומר ב-300,000 ק"מ זה אחרי שנסעתי בו כבר לפחות 10 שנים ואני אשמח לקבל עליו גם 10K לאחר פרק זמן זה.

אני לא יודע עם זה מוריד מהערך שזה מונית בכל מקרה זה היה פשוט אותו מקרה יצוגי שמצאתי אני בטוח שאוכל למצוא אחת נוספת במחיר דומה גם לא "מונית".

אם זה מונית אבל עם קילומטרז' נמוך, זה משנה משהו שזה היה מונית? אתה פשוט יוצא מנק' הנחה שעם זה מונית אז שחטו אותה בנסיעה.

באמת נראה לך שאתה יכול לתכנן הוצאות בלאי שנים מראש? הכל עניין של הסתברות. סיכוי שמשהו יתקלקל ברכב שעבר 200,000 הרבה יותר גדול מרכב שעבר 40,000. מספיק שתיכנס פעם אחת למוסך על שטות וכל החסכון בכסף על דלק עובר לכיס של מוסכניק.

אני צריך לתכנן רק את הוצאות הבלאי של המנוע לא?? להוציא את המנוע שאר החלקים זהים והבלאי יהיה זהה פחות או יותר, להוציא את זה שמנוע דיזל שוקל יותר ומגדיל את משקל הרכב. וכשאורך החיים הצפוי של המנוע הוא 500,000 ק"מ אני חושב שזאת הנחה סבירה שלפחות את מחצית חייו או יותר הוא יעבור בלי תיקונים מיוחדים ושלא לציין שרכב בנזין יש לו סבירות גבוהה יותר להתקלל פעמים באותו פרק זמן.

אני עדיין לא יודע מהי עלות החלפת מנוע אבל אני מניח שהחסכון בדלק במשך שלוש שנים או יותר יכסה חלק נכבד מההוצאה או מקס' רכישת נוסף, ולא יודע מה איתך אבל אני מעדיף אולי לשלם קצת מעבר על המנוע במידה והוא יתקלל על מנת שלא התחשבן על כול ק"מ שאני אסע עם בנזין במיוחד שמחירי הדלק רק נוסקים והמגמה עוד תתחזק.

ציינת 40,000 ק"מ אך אתה לא מתייחס לזה ש- 100,000 ק"מ בבנזין או בדיזל לא מתבטא באותה רמת שחיקה.

ב-60 אלף אתה יכול לקנות חדש מהניילונים למשל פיקנטו שתעניק לך שנים של שקט נפשי או אם אתה רוצה יותר כוח ופרקטיות סוזוקי סוויפט/מאזדה 2 בת 3 שנים עם קילומטרז נמוך. זה רכב שתוכל ליהנות ממנו.

אם זה לא טירחה מרובה תשתדל להביא לינקים כשאתה ממליץ על רכבים כי סתם כך זה לא אומר לי הרבה. בכל מקרה אני עובר על כול מה שאתם אומרים, אני פשוט עסוק כרגע ומתעסק בזה רק באופן חלקי.

קראתי את הביקורת. פלואנס דיזל נותנת נוק-אוט לכל משפחתית 1.6 בנזין אוטומט, אבל היא מחוץ לתקציב של הבחור.

תודה מענייין, תביאו כתבות נוספות.

אבל היא מחוץ לתקציב של הבחור.

זאת אותה צריכת דלק שהמורה שלי אמר שיש ברכב שלו, קיה ריו (דיזל, ידני), ואותה כפי שכבר הראתי אפשר להשיג ב-30K

בשיטוט קצר ביד שניה יש את הגירסה האוטמטית של הרנו פלואנס ב 65K. אז אני מניח שאת הגרסה הידנית ועם קצת התמקחות אפשר בקלות להתאים ל- 50K או פחות. למה אתה ממהר לפסול?

גם לא מעניין אותי מחירי שוק אלא למצוא רכב בהזדמנות ובמינ' שאפשר להשיג בראייה מציאותית. אני לא ממהר ויש לי זמן לסרוק את הלוחות, אם הייתם יודעים באיזה מחירים קניתי חומרת מחשב ביד שניה הייתם מזילים ריר ;D .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם תצטרך לתקן טורבו בעלות 5,000-6,000 ש"ח? או מזרקים? או להחליף קלאץ ב-2,000 שקל? מזגן? משאבת סולר? תושבות מנוע? חסכון תיאורטי של 3,000 שקל דלק בשנה מתבטל בכניסה הראשונה למוסך. בכלל דלק זו ההוצאה זניחה יחסית. משום מה אנשים נבדקו בוירוס "חסכון בדלק" שוכחים כמה כסף הרכב מאבד בשנה על ירידת ערך ותיקונים.

אני ממליץ לכל אדם עם ראש בריא לרכוש שמור עם קילומטרז נמוך שישרת אותו שנים בנאמנות ולא להיכנס להרפתקאות עם כל מיני גרוטאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה עדיין תיסע בגרוטאה גמורה בלי שום נוחות והנאה מנהיגה

ולהתייחס לזה שכחתי.

קשקוש מוחלט, נשמע כמו לעז נטו. אתה מדבר על דראג רייסינג או מה? על איזה נוחות והנאה אתה מדבר? טפו טפו הלוואי שהרכב שאני אקנה יעבוד באותו אופן לזה שאני מתלמד עליו, תענוג לנסוע בו בעליות הכי חדות בירושלים ויש לו הל אופ הפאנץ', למורות שאין לי נק' השוואה אחרת להתייחסות ואני מאוד חסר נסיון.

ואם תצטרך לתקן טורבו בעלות 5,000-6,000 ש"ח? או מזרקים? או להחליף קלאץ ב-2,000 שקל? מזגן? משאבת סולר? תושבות מנוע? חסכון תיאורטי של 3,000 שקל דלק בשנה מתבטל בכניסה הראשונה למוסך. בכלל דלק זו ההוצאה זניחה יחסית. משום מה אנשים נבדקו בוירוס "חסכון בדלק" שוכחים כמה כסף הרכב מאבד בשנה על ירידת ערך ותיקונים.

אני ממליץ לכל אדם עם ראש בריא לרכוש שמור עם קילומטרז נמוך שישרת אותו שנים בנאמנות ולא להיכנס להרפתקאות עם כל מיני גרוטאות.

תקן אותי אם אני טועה אך אני מניח שמעולם לא היה לך נסיון אישי עם דיזל או ביצעת השוואה אמיתית של תועלת/עלות ודברייך בעיקר מבוססים על hearsay ופחדים מונפצים.

פחות או יותר חזרת על דבריך אז אני אמנע מלהגיב. נסה רק להשימע פחות סנסציוני הדברים פחות חד-ממדים כפי שאתה מנסה להציג אותם. ה"גרוטאה" בכל מקרה זה רק בראש שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות בשביל זה באנו ללמוד... אבל כפי שמתברר לך כמו שהמורה שלי מזמן גילה אני תלמיד פרד :lol: .

קראתי את הביקורת. פלואנס דיזל נותנת נוק-אוט לכל משפחתית 1.6 בנזין אוטומט, אבל היא מחוץ לתקציב של הבחור.

אולי באותה הזדמנות תוכל גם לנמק את תגובתך ההפכפכה הזאת. מה גרם לך לשנות פאזות?

מדובר באותו מנוע בפעם האחרונה שבדקתי עכשיו זה נהיה מודל לחיקוי?? פתאום רק התקציב זה הבעיה?

איפה מסתתרים הפאן-בויז' של הדיזל חחח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הבחירה בין דיזל חדש לרכב בנזין חדש באותו המחיר בוודאי שדיזל יותר משתלם. אבל אם צריך לבחור בין דיזל מונית/מורה לנהיגה לרכב סופר מיני בנזין שמור מסטודנטית עדיף בנזין. החסכון בדלק שיתקבל מרכישת דיזל שעבר חיים לא קלים יתקזז מול תיקונים במוסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שמעוניין לקרוא... מדריך הפעלה של הרכב קיה ריו טורבו דיזל 4 דל' ידני מודל 2010 http://www.kia.ca/content/Owners/OwnersManual/MY10_Rio_EN.pdf

נפל בחלקי הדיסק של טסט1 עם הסירטוני טסטים. אני מוכרח לשבח את המדריך בסירטונים נותן שפע של תרגול עם 13 טסטים וזמן צפייה של כשלוש וחצי שעות. הסברים ברורים והערות מבורכות במהלך כול שלב בנסיעה ונותן תחושה טובה על מה בוחנים פוסלים את הטסט ובמה יש להיזהר. הסירטונים הוקלטו בירושלים אז זהו יתרון נוסף למתלמדים שם.

אני בהמשך אקודד את הסירטונים, עם מישהו מעוניין בלינק שיפנה בפרטי ואני אשתדל לשלוח לו כשזה יתאפשר.

ממליץ להירשם לאתר שווה את ה-50 ש"ח שהוא מבקש לטעמי (אין לי נסיון עם ההסברי תאוריה שם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד שבועיים טסט.

[burnout] Scorching Tyres - Glowing Rims

מה שמביא אותי לשאול כמה עולה להחליף גלגל חדש?

תנו הסבר מורחב על טורבו במנוע דיזל ועל בלימת מנוע וכיצד זה עובד.

כמה נפוצה תופעת גניבת רכבים? כמה פעמים אדם צפוי להיתקל בה במהלך חייו/לחוות אותה באופן אישי? האם יש השתתפות עצמית עם הביטוח במקרה כזה? במידה וכן בכמה מדובר? האם אימבוליזיר יעיל או שקל לנטרל אותו? האם לא כדאי להתקין לוקייטור בכל למקרה שיגנבו? איזה אופציות יעילות אחרות יש להתמודד עם התופעה וכיצד אתם מתמודדים איתה.

האם זה שיקול מרכזי אצלכם בלקיחת ביטוח מקיף? באיזה מקרה הייתם מוותרים על ביטוח מקיף, אם בכלל?

האם נהג מיומן יכול להגיע למרחק עצירה קטן יותר ברכב בלי מערכת ABS לעומת עם מערכת כזאת?

האם ברכב 5 דלתות הכוונה בדלת החמישית היא בגישה דרך מושב הנוסעים האחורי אל תוך תא המטען?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה תשובות (לא רשימה מלאה):

- טורבו במנוע דיזל (שאינו שונה משמעותית מטורבו במנוע בנזין) משמש לצורך דחיסת יותר אויר לצילינדר בכל מהלך. סידור זה מאפשר להכניס גם יותר דלק מבלי לשנות את יחס התערובת, ובכך מעלה את הספק המנוע (אבל גם את צריכת הדלק).

- בלימת מנוע זה לא משהו שתמצא בפרייבטים בכל מקרה, לפחות לא כמערכת "מיוחדת". כעקרון כל מנוע, ברגע שתעזוב את הגז, יתנגד להמשך הסיבוב של עצמו בסל"ד גבוה ויפעל להאטת מהירות הסיבוב. אם לא תלחץ על הקלאץ', זה יאט גם את מהירות סיבוב הגלגלים בהתאמה. במשאיות ישנו סידור נוסף ההופך בעצם את המנוע למדחס שכל מטרתו בזבוז אנרגיה ע"י דחיסה מיותרת של אויר, כך שהבלימה הזו יעילה יותר. עם זאת, למעשה בכל מנוע זה יקרה ברגע שתסגור את הסוויץ תוך כדי נסיעה.

- היקף תופעת הגניבות מאוד תלוי בסוג הרכב ובאזור החנייה. עם זאת, מאז שרכבה של ידידתי, שהיה באותו רגע רכב חילופי ממוסך ולפיכך לא שווה הרבה (לנסר שנת 90 או משהו בסגנון) נגנב מחנייה ברחובות לפני כמה שנים, אני די בטוח שכל רכב בכל מקום שהוא עשוי להגנב, רק הסבירות משתנה.

- כעקרון, שום אמצעי לא יעזור כנגד גנב מיומן אם תיתן לו כמה דקות. זו המטרה היחידה של האמצעים הללו - לעכב פורץ פוטנציאלי ולהרתיע אותו מלפעול במקום פתוח, בו מישהו עשוי לראותו באם יתעכב. זו גם הסיבה שרוב חברות הביטוח דורשות אותם כתנאי למקיף.

- על מנת שGPS לאיתור יהיה יעיל למשהו, צריך שמישהו ילך לחפש את הרכב היכן שהאיתור מראה. בהצלחה בלשכנע את המשטרה שלנו לעשות את זה.

- ביטוח מקיף לרוב ממש אינו משתלם כשמדובר במכוניות ישנות וזולות יחסית: השתתפות עצמית גבוהה ביחס למחיר הרכב, ריבוי תקלות שאינן כלולות בביטוח או לחילופין פרמיה מנופחת וכולי.

- ABS מודרני יעיל יותר מתפעול "ידני" של הבלמים. כמובן שכל שאר הגורמים עדיין תלויים בנהג.

- 5 דלתות (או 3), או בכינוי הנפוץ "Hatchback", הוא שבו ישנן 5 (או 3) "דלתות" המאפשרות גישה מן החוץ לתוך תא הנוסעים. הדלת החמישית (או השלישית) היא מן הסתם מכסה תא המטען, שברכבים אלו אכן אינו מופרד מתא הנוסעים. ככלל, ברכבים כאלה החלון האחורי מובנה בדלת תא המטען, כלומר עולה יחד איתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...