עבור לתוכן

סאגת איטיות (הוט/בזק בינלאומי) הגיעה היום לסיומה הטוב

Featured Replies

פורסם

טוב, אז מעשה שהיה כך היה.

החבילה: הוט 12 מגה כספק תשתיות ובזק בינלאומי כספק השירות. עד היום בגדול מרוצה מבזק.

מזה מספר שבועות (2-3) שאני מרגיש איטיות באמת ברמות לא סבירות בכלל. שרתים בארץ עוד בסדר בחו"ל 0.3Mbs

תהליך בדיקה:

* ניתוק הראוטר וחיבור המודם ישירות למחשב

* בדיקת הלוג של הראוטר בחיפוש אחר בעיות

* בדיקה מול ספק התשתיות -הוט

* בדיקה מול ספק השירות - בזק בינלאומי

עשרות שיחות, עשרות תומכים משני הצדדים, שיחות איום עם נציגי שימור לקוחות ואף אחד לא הצליח למצוא את הבעיה.

היום החלטתי שזהו. עד כאן. או שימצא פיתרון או שאני מחליף את אחד או שני הגורמים גם יחד.

שוב סלט. התחחלתי עם בזק בינלאומי, תומך ראשון כרגיל. מוכר לי סיפור שיש תקלת גלישה לחו"ל. אני לא מוותר רוצה להבין מה בדיוק מהות התקלה, באיזה ציוד וצפי לתיקון. הוא מגמגם. אני עובר לתומך הבא. דז'ה-וו. שוב אותו דבר. הקו בסדר הכל תקין תקלת בציוד שלנו. שוב מבקש להבין באיזה ציוד, למה אני שבועיים עם תקלה כשהוא טוען שהתקלה שלהם רק מאתמול בלילה. עוברים הלאה. תומך בכיר. גם לא יודע להסביר לי. ממשיכים הלאה בהיררכיה. מבקש מנהל ומועבר לשירות לקוחות. מסביר את מהות התקלה, מקבל סימפטיה, מנסים לדחוף לי בכוח חבילת גיימרים (אומר תודה אבל לא תודה) ומבקש מנהל בכיר יותר. נאמר לי שאני חייב להגיע לטכנאי בכיר לפני כן והוא יפתח עבורי קריאה למנהל בכיר. לך תבין. כבר מעבירה אותך, שוב המתנה ו.... שיט. הגעתי שוב לתומך זוטר בטעות.

אני כבר בשלב של להעלות טורים ולהתפוצץ על המסכן התורן כשאני מחליט להמשיך עם המשחק רק כדי שאחר כך אוכל לקרוע אותם לגזרים בבזק בינלאומי.

הבחור מפתיע, מעלה על הקו תמיכה של הוט ותוך רבע שעה מוצאים מה הבעיה!!!!

מסתבר שלמרות שאני לא אמור להיות מוגדר על חיבור MPLS, מישום מה בהוט מישהו הגדיר אותי כחיבור ללא חייגן.

הבחור בהוט מגדיר אותי כחיבור חייגן, משנה בראוטר (TP-WR841N) לחיבור חייגן.. וה.. אאוריקה!

פתאום אני גולש ב 10M מתוך ה 12M שלי לכל מקום בחו"ל

בקיצור חברים, כמה מסקנות.

1. לפעמים צריך לתת צ'אנס גם לתומכים זוטרים אולי ילך להם קלף

2. מי שסובל מקצבים מגוכחים לחו"ל כמו בתקלה שלי (0.25-0.5MBS)' תנסו לבדוק מול הוט וספק התשתיות מה ההגדרה שלכם. מסתבר שאכן מה שאומרים נכון ומי שמחובר MPLS פשוט לא מתועדף בשרתים של בזק בינלאומי וזאת היתה מהות התקלה אצלי.

מקווה שעזרתי למישהו

חג שמח

זיו

  • תגובות 61
  • צפיות 9.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

גם אני סובל ממהירות איטית במיוחד בשילוב של הוט ובזק בינלאומי אבל אני כבר מחובר עם חייגן.

עשיתי בדיקות באתר speedtest לשרתים בחו"ל והמהירות לא עוברת את ה-0.5 מגה.

בשרת של פתח תקווה אני מקבל 12 מגה כמובן...

לפני בזק בינלאומי היה לי חיבור ללא חייגן עם ספק אחר.

זה הגיוני שהוט לא שינו את ההגדרות אצלהם?

אם עדיין הייתי מוגדר MPLS אצלהם לא הייתי יכול להתחבר עם חייגן לבזק בינלאומי, לא?

פורסם

אם עדיין הייתי מוגדר MPLS אצלהם לא הייתי יכול להתחבר עם חייגן לבזק בינלאומי, לא?

יכול בהחלט

תבדוק את האייפי שאתה מקבל לפני החיוג

במידה ומתתחיל ב-84 אתה מוגדר ללא חייגן במידה ומתחיל ב-172 זאת כתובת שדורשת חייגן

או שפשוט תחבר מודם ישירות ותנסה לגלוש

פורסם

לפני חיוג אני מקבל כתובת שמתחילה ב-169 ואז משתנה תוך כמה שניות ל-172...

באסה קיוויתי שמצאתי את הפיתרון לסיוט הזה שנקרא הוט+בזק בינלאומי. מסתבר שאני מוגדר נכון ועדיין מקבל מהירות איטית.

גם בשיתוף קבצים שמתי לב שאני אמנם יכול להוריד ממשתמשים מכל העולם אבל אני מעלה רק למשתמשים ישראלים, מה שמקשה לשמור על רטיו סביר.

עוד מישהו נתקל בתופעה הזאת?

פורסם

הבן אדם עבר מהאינטרנט הכי גרוע שיש, לאינטרנט אחד מהגרועים שיש, והוא מרוצה כי עכשיו בשעות שאין עומס הוא מצליח לעשות כמה דברים.

מחיאות כפיים.

פורסם
  • מחבר

ארט, האמת, עם אנשים כמוך, ישר עולה בראש להגיד אל תטרח בכלל לקרוא את הפוסט. מה נסגר איתך??? כואב לך בצורה קשה שזה עובד כמו שצריך עכשיו? אתה סתם אחד מתוסכל או מה?

יש אנשים עם בעיה כשלי ואם מה שכתבתי אוכל לעזור זה אחלה מצידי.

איזה גבר אתה.. .פשש... איזו ציניות.. בראבו ארט, כפיים לך.

וכן,תעלו את נציגי השירות גם של בזק בינלאומי וגם של הוט על הקו בו זמנית ותוודאו שאכן אתם מוגדרי בשני הצדדים בצורה זהה על חייגן.

פורסם

אתה מרגיש שהאינטרנט השתחרר במעבר לחייגן כי ללא חייגן נמצא בחנק מוחלט.

גם עם חייגן אצל בזק בינלאומי אתה בחנק לא קטן.

נסה למדוד מהירויות ולחוות שימוש בכל שעות היממה ובמיוחד בשעות העומס.

ואז תשווה לאינטרנט של חברות אחרות כמו שאני עשיתי.

מסקנה:

האינטרנט שלך פחות גרוע מקודם.

הוא עדיין גרוע.

זאת עובדה.

וזה כל מה שאני אומר.

אם כל זה שאתה שמח שהמצב יותר טוב ממה שהיה ללא חייגן.

זאת הגזמה פרועה לומר שהאינטרנט שלך טוב.

פורסם

יש מספיק אנשים בבזק בינלאומי שלא מרגישים חנק בכלל.

הבעיה היא שמערכת הtraffic shaping שלהם עובדת בצורה דפוקה ומפגרת, אף אחד שם (אולי חוץ מכמה עובדי back-end שאין שום אפשרות להגיע אליהם) לא באמת שולט בה, ובמקום לעשות load balancing הגיוני במצבים סבירים פשוט חונקים בצורה אקראית את כל הstreaming או את כל הtorrent, לקבוצה אקראית של משתמשים בשעות שמוגדרות שעות העומס.

אז תמיד יבוא איזה חכמולוג ויגיד שאצלו זה מוריד 24/7 על רוחס פס מלא - זה לא מוכיח שום דבר חוץ ממה שאמרתי על האופן הדפוק שבו הטראפיק שייפינג עובד. כי דווקא לחכמולוג הזה כבר מזמן היה צריך לחנוק את כל האינטרנט.

המצב בגלישה לחו"ל הוא בעייתי באופן כללי בארצנו כרגע, אך ספציפית בבזק בינלאומי נראה שהמצב כרגע גרוע מבשאר הספקים - לכן באופן כללי אין סיבה להישאר אצלם.

פורסם
  • מחבר

ארט, מדהים אותי לגמרי, שבלי לדעת מה נתוני הקו שלי עכשיו אחרי התיקון אתה מניח שהאינטרנט שלי גרוע משלך.. אתמול בלילה.. בדיקה מול שרתים בפריס וארצות הברית.. קיבלתי 11.67 בהעלאה ואת כל המגה בהורדה... רגוע יותר שהאינטרנט שלי ממש חרא עכשיו?

תפסיק לשחק אותה כאילו אתה מבין משהו מהחיים שלך. אתה לא יודע כלום.

הוט הם חרא של ספק תשתיות ואני לא אתווכח על זה..כרגע, נקודתית אחרי פתרון הבעיה שלי הקו עובד כמו שהוא אמור לעבוד.

אז בחיאת, חפש עץ אחר לנבוח עליו.

צריך לצלוב את הוט ואת בזק בינלאומי כל פעם כשהם נותנים לנו שירות גרוע. כשהקו עובד צריך פשוט לדווח נתונים ולספר מה יש או מה אין.

אז עכשיו אחרי ששוב הוכחת לנו שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך תנסה להיות קצת יותר עניני וקצת פחות ציני. הציניות שלך לא ממש מרשימה בכל מקרה.

עד הפעם הבאה שיהיו לי בעיות בקו שלי, אני מרוצה שאני מקבל כמעט את כל מה שאני משלם עבורו.

פורסם

מה הקשר לHOT? התשתית של HOT בסדר גמור, ואין שום קשר בינה לבין הקישוריות לחו"ל.

זה יפה שקיבלת מהירות מלאה בבדיקה מול שרתים. השאלה היא מה קורה בtorrent ובstreaming מחו"ל (אלה הבעיות הקשות לאחרונה ב014).

פורסם
  • מחבר

אם לא הבנת את הקשר להוט אני אסביר שוב.

גם בהוט וגם בבזק בינלאומי הגדרת הקו שלי היתה על MPLS ולא על חייגן ולכן כמו שידוע לכולם לא מקבלים תעדוף בכלל ומקבלים תעדוף הכי נמוך שיש.

לגבי הורדות נכון לאתמול עבד מעולה.. הורדתי טורנטים בקצב מלא של הקו. להגיד לך שזה תמיד נכון יהיה שקר גס. תלוי במקורות לטורנט.. ותלוי בהרבה דברים אחרים. להגיד שלאחרונה השירות של בזק בינלאומי מעולה? גם יהיה שקר. ציינתי. נכון לאתמול בערב אחרי תיקון התקלה שלי אני מקבל כמעט את כל רוחב הפס שעליו אני משלם ומבחינתי חשוב יותר דברים בסיסיים כמו גלישה חלקה והורדה של דרייברים מאתרים רשמיים וגדולים ואחר כך שאר הדברים. משחקיות, טורנטים, סטרימים וכיוצא בזה.

אז כן, ברור שיש קשר להוט .. במקרה שלי היה קשר הדוק בין השניים

פורסם

כל הפוסט הזה נראה כמו תרגיל יחסי ציבור של בזק בינלאומי.

הכותרת שמנסה ליצור אשליה כאילו עכשיו הכל בסדר.

האמירה שתמיד היית מרוצה מבזק.

הטענה שרק בכמה שבועות האחרונות יש בעיה.

שב"לילה" אתה מקבל את מלוא רוחב הפס.

ומבחינתי חשוב יותר דברים בסיסיים כמו גלישה חלקה והורדה של דרייברים מאתרים רשמיים וגדולים.

אתרים עולים, זה אינטרנט טוב מבחינתך?

פורסם
  • מחבר

ארט, כבר הצעתי לך מקודם. עושה רושם שחלק גדול מההבנה שלך הוא ...כלום.

תרגיל יחסי ציבור היה קורא לבזק בינלאומי חרא?

תגיד, יש לך בעיה בהבנת הנקרא או משהו?

אמרתי ואני חוזר ואומר.. גם הוט וגם בזק בינלאומי חרא של שירות. נקודתית, היום, אני מקבל כמעט את כל מה שאני משלם עליו.

תגיד, אתה רוצה את זה באנגלית כדי שזה יקל עליך לקרוא ולהבין?

כן יש בעיות בבזק בינלאומי לאחרונה. כן גם אני מושפע מזה. נקודתית!!!! אתמול, כשבדקתי קיבלתי את כל מה שאני משלם עליו.

למען השם אני ממש מקווה שאתה מסוגל עכשיו להבין.

פתחתי את הפוסט כדי לנסות לעזור לאנשים שנתקלו בבעיות דומות לשלי ולנסות אולי לחלק מהם הבעיה זהה והיא בסך הכל בדיקת הגדרות מול נציגי בזק בינלאומי והוט בו זמנית כדי לעבור לחייגן. לי אישית זה פתר את הבעיה. האם זה יפתור את הבעיה לכוללללםםם?? לא.

האם זה אומר שאני חושב שבזק בינלאומי מעולים?? ממש לא.. רגוע??

עריכה:

האמת אפשר לנעול את הפוסט. גם ככה אין מידע נוסף שמתווסף לפוסט הזה. את מה שרציתי להגיד אמרתי מי שרוצה יקח את זה ויעשה עם זה משהו מול הוט ובזק בינלאומי ומי שלא..אז לא..

פורסם

אם לא הבנת את הקשר להוט אני אסביר שוב.

גם בהוט וגם בבזק בינלאומי הגדרת הקו שלי היתה על MPLS ולא על חייגן ולכן כמו שידוע לכולם לא מקבלים תעדוף בכלל ומקבלים תעדוף הכי נמוך שיש.

בסדר, מה הקשר בין זה לבין איכות התשתית שHOT מספקת? זה נטו בעיות של בזק בינלאומי.

פורסם
  • מחבר

כמו שאמרתי.. השירות של שתיהן לא ברמה.. גם ברמת התשתית וגם ברמת ספק השירות. למה אתה מגן על הוט? אתה חושב שהם נותנים שירות ראוי? התברר בכלל, רק לידיעה כללית, שבכלל הוט החליפו על דעת עצמם את סוג החיבור שלי מחייגן ל MPLS. לדעתך זה בסדר שהם לא מתייעצים עם הלקוח מה הוא רוצה?

אני אישית לא ביקשתי להחליף לחיבור ישיר. הם שינו וביקשו גם מבזק בינלאומי לשנות בקצה שלהם. זה על פי הנציג שלהם עצמם.

זה שבזק בינלאומי נותנים לאחרונה שירות גרוע לא שייך לזה שגם תשתית הוט גרועה והשירות שאני מקבל מהם הוא חובבני במקרה הטוב עד מזלזל במקרה היותר סביר. אם להודות באמת, השירות שקיבלתי אתמול מבזק בינלאומי היה שערוריה אחת גדולה. עברתי שלושה תומכים זוטרים, נציגת שימור לקוחות, טכנאי נוסף.. ואז בטעות העבירו אותי שוב לתמיכה הרגילה ונפלתי בטעות על תומך שהיה מספיק אינטלגנט לעבוד על פי הספר ולנסות לפתור את הבעיה שלי במקום לנסות למכור לי כמו כל האחרים "שיש תקלת תקשורת באחד מציודי הקצה שלנו".

אני לא ממש אוהב שמתייחסים אליי כמו מפגר. כשניסיתי להבין בדיוק מה מהות התקלה ולמה היא נמשכת אצלי כבר שבועיים לא ידעו לתת מענה.

אני רחוק מלחשוב שבזק בינלאומי נותנים לי שירות שאני זכאי לו. מצד שני, הוט ? מחר מגיע טכנאי שלהם לבדוק למה יש לי flaps על הקו. למה לעזאזל כשמקסימום הקביל לשירות תקין הוא 14 ניתוקים על הקו, יש לי 132!. אז גם הוט חרא. אבל זה מה יש אז מסתדרים.

מקווה שזה קצת יותר ברור עכשיו למה גם הוט מבחינתי בחבילה של תשתית גרועה.

מגיע לנו יותר עבור המחירים שאנו משלמים. ושוב, נקודתית, מאתמול, השירות שאני מקבל סביר למדי. אוקי?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים