עבור לתוכן

טעינת מצבר 12V

Featured Replies

פורסם

יש לי מצבר 12V 7Ah, אפשר לטעון אותו עם מצבר של אוטו? לחבר אותו בכבלים למשך שעה שעתיים ולקבל טעינה של המצבר שלי?

פורסם

תראה אם כתוב עליו דרך הטעינה שלו , צריך למעשה מתח יותר מ 12 וולט .

תסתכל עליו תראה אם יש הסבר

פורסם
  • מחבר

תראה אם כתוב עליו דרך הטעינה שלו , צריך למעשה מתח יותר מ 12 וולט .

תסתכל עליו תראה אם יש הסבר

אני בטוח שמצבר של 12V של רכב מכיל 13 לפחות.

פורסם

לא הבנתי .. תסתכל על המצבר שלך ותראה אם יש עליו הוראות הטענה .

פורסם

אתה יכול, הסוללה של האוטו תביא אותו עד למתח שלה (תיפרק קצת, אתה יכול להשאיר מחובר לשקע מצית וכו בזמן נסיעה כך ש 2 הסוללות ביחד יקבלו טעינה)

אל תחבר ישר אלא דרך נגד של 1-2 ohm (מנורה 60W 12V של אוטו וכו) כדיי להגביל את הזרם ל 1-2 A מקס' (רוב המצברים הם ל 2A בערך) כדיי לא לקבל "קצר" אל ההבדל במתח בין 2 הסוללות, ותוודא שאתה מחבר בכיוון הנכון כדיי שלא תקבל 24V אל הנגד + פריקה של הסוללות

או שתטעין אם ספק 19V כמו של מחשב נייד וכו - במקרה הזה אם נגד יותר גדול משהוא כמו 5 ohm (מנורה 5-20W של אוטו) ותמדוד את המתח אל הסוללה כדיי לא להגיע לטעינת יתר

פורסם
  • מחבר

אוקי, עזרת לי מלא.

אז ככה, 2 שאלות:

1. ללא נגד, מה יקרה? אין לי נגד או מנורה כזאת

2. יש לי מטען שכתוב שמוציא 12V 250mA, המולטימטר אומר שהוא מוצא 19 (כמובן בגלל שאין עליו כלום מחובר), אם אני יטעין איתו, אני יקבל משהו? בטוח שזה מעל 12V, כי ללא עומס זה מוציא 19, עם עומס זה בטח מוציא 13 בערך. כמובן שהטעינה תהיה איטית, אבל טעינה תהיה, נכון?

פורסם

מצבר של רכב מוציא 12.7 שהוא במצב טוב... אבל לא חבל לחבר אליו סוללה אחרת? אתה סתם פורק אותו ומאבד מהחיים שלו. (וזה בקושי יעזור)

אתה יכול להפעיל את האוטו ואז יהיה לך מעל 14v וזה כבר טוען טוב.

אם אתה ממש רוצה אז אני זוכר שראיתי שיש מטען מיוחד למצברים.

פורסם

ללא נגד, מה יכול לקרות :

לסוללות עצמם יש התנגדות פנימית נמוכה מאוד. נניח עכשו שחיברת את הסוללה שלך (שלא טעונה שיש בה 12V) לסוללה של האוטו שיש בה 13V

עכשו יש לך קצר אל ה 1V (ההבדל במתח בין הסוללות) ובגלל שההתנגדויות נמוכות מאוד אתה יכול לקבל זרם גבוה (עד שהסוללות מגיעות לאותו מתח) והזרם הזה יכול לעשות נזק

לפעמים הסוללה שנטענת תגביל את הזרם (בגלל תהליכים כימיים וכו) אבל אל תבנה אל זה

אם המטען שלך :

אתה תוכל להטעין איתו באיטיות (אוליי אפילו לא ממש באיטיות), אבל תמדוד את הזרם כדיי שלא תעבור מעל 250mA כי אז אתה יכול לשרוף את המטען. אם אתה עובר אז תוסיף נגד

בכללי המעגל אמור לייצב את עצמו כי אם אתה מעמיס אליו יותר מידי המתח שלו יורד ואז אם המתח שלו ירד כך שהוא זהה למתח של הסוללה אז הזרם יורד ל 0, אבל במיוחד אם הסוללה לא ממש טעונה אז זה יכול להתייצב אל זרם שהוא גבוה יותר מ 250mA

רביד :

לסוללה של האוטו יש קיבול הרבה יותר גדול, לא נראה לי שהסוללה הקטנה של 7AH תוריד אותה משמעותית. עדיין מומלץ לעשות את זה בזמן שהאוטו מונע, ואם כבר אז לא להניע סתם (כדיי לחסוך בדלק) אלא לנצל נסיעות כדיי להטעין בזמן הנסיעה (מהשקע של המצית)

פורסם
  • מחבר

יש לי מנוע שעובד עם 12V

יש לי מצבר 12V 7Ah

יש לי מטען 12V 250mA

אני מחבר את המטען למצבר, ואת המצבר למנוע, יענו: את המצבר ואת המטען בחיבור מקבילי אל המנוע.

האם יש פה בעיה כלשהי? אני עושה את זה ע"מ לטעון את הבטריה או יותר נכון להקל עליה בהתמודדות עם המנוע, וע"מ שהמנוע יוכל לפעול 8 שעות (לפחות) בלי שהבטריה תגמר. האם זה בטיחותי? האם זה חכם? מותר? אסור?

תודה!

* מצ"ב: סירטוט גרוע בצייר

[attachment deleted by admin]

פורסם

איחדתי את הנושאים, אין סיבה שתפתח עוד דיון על אותו נושא בדיוק ועוד שהדיון עוד "חי".

ממליץ לך לעבור על חוקי הפורום.

פורסם

המעגל כמעט נכון : אמור להיות נגד בין הסוללה והמטען כדיי להגביל את הזרם ל 250mA מקסימום, גם כשהמתח של הסוללה יורד משמעותית (יכול לרדת בכמה V תלוי בגודל של המנוע) בזמן שהמנוע עובד

מבחינת זמנים :

נניח שהסוללה היא חדשה, היא אמורה להתנהג לפי הטבלה במפרט

מפרט של סוללה דומה לשלך : http://www.afik2.com/image/users/40284/ftp/my_files/RT1275.pdf?id=3086120

בטבלה הראשונה בעמוד ה 1 למטה ניתן למצוא כמה זמן הסוללה אמורה להחזיק. כדיי לשמור אל הסוללה אם אורך חיים כמה שיותר ארוך, תיקח FV כמה שיותר גבוה, למשל 11.1 שהוא המקסימום

למשל אם המנוע לוקח 1A אז היא תחזיק 6.5 -7 שעות, אם המנוע לוקח 2A אז היא תחזיק משהוא כמו 2.5 שעות

אם בו זמנית המטען מטעין את הסוללה, תשתמש בחישוב אם (זרם של המנוע - זרם טעינה) במקום הזרם של המנוע למשל אם אתה מטעין ב 200mA והמנוע לוקח 1A אז תחשב כיאלו המנוע לוקח 0.8 A

מבחינת בטיחות תוודא שאתה לא עובר את הזרם המקס' המותר של המטען והסוללה :

אתה לא מושך מהמטען יותר מ 250mA , במצב הצפוי הכי גרוע כלומר כשהסוללה גמורה והמנוע מופעל אם עומס מכאני מקסימלי (שמפריע לו להסתובב). או במצב תקלה הכי גרוע כלומר כשהסוללה מנותקת לגמרי והמטען מחובר למנוע בלבד, והציר של המנוע תקוע ולא יכול להסתובב. אתה מגביל את הזרם אל ידיי נגד כדיי שהוא לא יעלה מעל 250mA

אם אתה מגביל ל 250mA במקרה הראשון, אתה עדיין לא תקבל הגנה במקרה של תקלה (כלומר עומס יתר אל המטען). אם אתה מגביל ל 250mA במקרה השני אתה מוגן לגמרי, אבל אז במצב תקין הטעינה תהיה בזרם נמוך יותר

כדיי לא לשרוף את הסוללה, המנוע לא אמור לקחת מהסוללה יותר מהזרם המקס' שלה כלומר 30A (בשרם כזה היא תחזיק כמה דקות, אני לא חושב שהמנוע שלך לוקח באמת זרם כזה אם אתה מתכנן ל 8 שעות איתו)

כדיי לשמור אל הסוללה, תבדוק לאיזה מתח היא יורדת ותכבה את המנוע כשהמתח מגיע ל FV שבחרת מהטבלה, וישר תשאיר את הסוללה במטען (או אם אתה לא יכול מייד, תיקח אותה להטענה בהקדם)

אם אתה יכול לחבר את הסוללה והמטען קבוע זה אומר שיש לך חשמל, אתה יכול לחבר את המנוע לחשמל אם ספק כוח של 12V (נניח של מחשב) בלי הסוללה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים