העברת וויפי על גבי החשמל - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

העברת וויפי על גבי החשמל


etz

Recommended Posts

שלום חברים זקוק לעצתכם ועזרתכם: הדירה של חברה שלי נמצאת כ-2 קומות מתחת לדירת ההורים שלה, ואנחנו לא מצליחים לקלוט את החיבור האלחוטי כבר במרחק כזה. חשבנו על לקחת ראוטר נוסף ולהפוך אותו ל-AP אבל פשוט אין "מקום באמצע" לשים אותו.

מה שחשבנו עליו כרגע הוא לנסות את זוג המתאמים האלה שמעבירים וויפי על גבי החשמל, הבעיה היא שבפעם האחרונה ששמעתי על העניין הזה הוא עוד היה יחסית בחיתולים והיו בו לא מעט בעיות ידועות. השאלה הראשונה שלי בעצם היא האם היום זה אמין יותר ובפשטות עובד? אני רואה לזה הרבה יותר פרסום בימנו כולל מהספקים השונים אז זה מחדיר בי אופטימיות אבל כמובן שאני מחכה לתשובות מאנשים שניסו. במידה והעניין עובד: האם יש המלצות לדגם ספציפי מומלץ של המתאמים?

השאלה השניה: האם ללא קשר למתאמים אלה למישהו יש רעיון טוב ו/או פשוט יותר? בבקשה לא להציע להעביר חיבור חוטי כי כבר ניסינו להעביר כבל מהראוטר עד החדר וזה עדיין לא עבד.

אשמח לכל עזרה והצעה בעניין. תודה לכולם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי כבר ניסינו להעביר כבל מהראוטר עד החדר וזה עדיין לא עבד.

המשפט הזה לא ברור. אם העברתם כבל רשת מהנתב אל המחשב וחיברתם אותו למתאם הרשת שבמחשב אז הסיכוי שזה לא יעבוד הוא קלוש ומקורו בכבל תקול, חיבור לא נכון או הגדרות תוכנה לא נכונות (אני מניח שהמרחק בין הנתב עד למחשב עצמו, כולל פיתולים בקירות אם ישנם, אינו עולה על 100 מטר.

לדעתי רשת קווית (או חוטית, אותו דבר) היא הדרך הכי טובה ואמינה לחיבור רשת מחשבים.

אתה שואל לגבי HomePlug, לא מדובר על העברת WiFi (שהיא העברת תקשורת בצורה אלחוטית) אלא על העברת התקשורת על-גבי רשת החשמל. העקרון זהה לחיבור המחשב לנתב באמצעות כבל רשת, פשוט זה נעשה על-גבי תשתית כבלי החשמל שקיימת בכל בית (בניגוד לחיווט רשת או האפשרות להשחיל כבל רשת בין שתי הנקודות).

אתה יכול לקרוא סקירה עדכנית בנושא כאן באדיבותוח של NetCHEIF.

בשורה התחתונה, זה פתרון סביר אם אין קליטה אלחוטית (או אין רצון להשתמש ברשת כזאת) ואין אפשרות להעביר כבל בין הנתב לנקודות הקצה. אולם, היא לא חפה מבעיות ויש גורמים שונים שצריך להתחשב בהם.

אם אתה שואל אותי הפתרון הכי טוב (ובהרבה מקרים גם הזול יותר) הוא העברת כבל . אם יש לכם אפשרות פיזית להעביר כבל מהנתב ואל המחשב ומשהו לא עובד, אז רוב הסיכויים שעשיתם משהו לא טוב בחיבור לחומרה או בהגדרות התוכנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון תודה על הלינק.

בקשר לחיבור הקווי: באמת שהעניין לא ברור לי, אבל זה נוסה כבר עם כמה כבלים ומשום מה עם כולם לא עבד, אמנם המחשב זיהה חיבור אבל לא עברה שום תקשורת. אמנם המרחק יוצא הרבה פחות מההגבלות, אבל כרגע נראה שזה מה שמגביל את העניין משום מה, כי כאשר חיברנו את המחשב (לפטופ) לנתב בכבל קצר אז הכל עבד. זו בעצם הסיבה שמנסים לחשוב על פתרונות אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אפשר לקנות למחשב הנייד מתאם רשת אחר. נתקלתי לא אחת במצב שבו המתאם הרשת האלחוטי המובנה במחשבים ניידים התקשה בסביבות מסוימת לקלוט אות ואילו מתאם חיצוני הצליח בזה יותר. אני מצאתי את ה-Edimax EW-7811Un כמתאם רשת קטן ומאוד יעיל (זה אפילו די הפתיע אותי בהתחשב בגודלו). אם לצורך בדיקה יש לך אפשרות להשאיל מתאם רשת שכזה, רק כדי לקבל מדד אם באמת האשמה במתאם הרשת המובנה או שאולי פשוט באזור עם קליטה בעייתית זה יכול להיות טוב. כמובן שגם אפשר להביא פשוט (או מכשיר אחר כגון טלפון עם מתאם רשת) כדי לבדוק את העניין.

2. לגבי כבל . באיזה סוג סיכוך השתמשתם ובאיזה סוג כבל? באיזה תעלות או צורה עובר הכבל מהנתב אל המחשב? אם אתם מביאים את המחשב קרוב לנתב ומחברים בעזרת הכבל הארוך (זה שמחבר ביניהם כשכל אחד נמצא במקומו, פשוט עכשיו כשהוא סתם מונח על הרצפה) האם עדיין אין תקשורת?

3. מה מופיע לך במרכז הרשת (או איך שלא קוראים לזה) שבלוח הבקרה כאשר הכבל עצמו מחובר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא נראה לי שמתאם הרשת הוא הבעיה, כאשר לוקחים את המחשב לדירה הוא קולט את הרשת ללא בעיות. כמו כן, בחדר זה נוסה גם עם וסלולריים נוספים ובכולם אין קליטה, ולעומת זאת כן מצליחים לקלוט קרובות יותר של השכנים.

2. באמת שלא יודע מה להגיד לך... כבל RJ-45 סטנדרטי מבחינתי, לא מבין בזה.

3. מופיע חיבור לרשת ביתית בדיוק כמצופה, אפילו מקבלים כתובת IP והכל מהנתב, אבל שום דבר מעבר לזה לא עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. תנסה לחבר את הכבל רשת כאשר המחשב נמצא באותו חדר של הנתב. אולי יש בדרך משהו שמפריע לתשדורת, אולי בכלל מדובר בכבל לא מתאים.

לחיבור רשת מומלץ כבל CAT5E בסיכוך FTP אם הוא עובר בקירות (מחוץ למבנים בהתאם לסביבה רצוי אפילו סיכוך STP).

3. סתם לשם בדיקה, אם אתה יכול להוריד LiveCD של הפצת כלשהי ולבדוק אם שם חיבור הרשת (באמצעות כבל) כן עובד זה יהיה נחמד.

לא צריכה להיות בעיה לחבר את המחשב לנתב במרחק הזה.

בכל מקרה, גם פתרון HomePlug יהיה לא רע בהנחה ששתי האפשרויות האחרות לא זמינות, אבל אני הייתי משקיע זמן בבדיקת עניין החיבור הקווי לפני שהייתי מחליט לפנות לכיוון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק לשם הבהרה והבנה:

האם תשתית homeplug יכול לעבור דרך דירות?!?! (כי מדובר בשני דירות שונות עם קומה רווח לפי מה שהבנתי)

כי לפי netchief

בדיקת זליגה

על מנת לוודא שהמידע העובר על גבי רשת החשמל הביתית אינו זולג לרשתות של דירות סמוכות, חובר מתאם אחד בדירת השכנים. במצב זה לא הצליחו המתאמים לזהות אחד את השני.

בכל מקרה יש לציין שהמידע העובר על גבי רשת החשמל מוצפן ב-

AES 128 כך שגם אם מאזינים לרשת, האפשרות לפענח אותו נמוכה מאוד.

איזה ראוטר יש לכם עכשיו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי מדובר בדירה אחת מחולקת לקומות.

אם לא הבנתי נכון ומדובר אכן בשתי דירות נפרדות:

1. פתרון HomePlug לא יעבוד (סיכוי קלוש שכן אבל זה לא Plug and Play ).

2. למה לא להתחבר פשוט לאינטרנט בדירה עצמה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדובר בעצם בדירות נפרדות (יותר נכון דירה+חדר נפרד), אבל אותה חשמל, כך שנראה ש-HomePlug אמור לעבוד, בכל מתכוון לנסות להתחבר שוב עם כבל כפי שנכתב לי לפני שאני פונה לנסות את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...