עבור לתוכן

לא הגיע הזמן שאינטרנט תהיה תשתית חיונית בישראל?

Featured Replies

פורסם

מה גורם לך לחשוב שיש להם כתובות דוא"ל של כל המנויים האלו?

אם הם שולחים חשבונית זאת לא צריכה להיות משימה כל כך קשה להוסיף שורה בתור הערה. חשבון תמיד יודעים לאן לשלוח, לא?

  • תגובות 42
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אפשר לעשות את זה פשוט כל לקוח יבחר באיזה דרך הוא רוצה לקבל הודעות על זמן השבתה מתוכנן באמצעות דואר אלקטרוני, בתזכורת בטלפון הביתי, בהודעות SMS. מי שרוצה יוכל גם באמצעות יונת דואר אבל זה יהיה כרוך בתשלום נוסף.

נראה לי שזה מכסה את כל סוגי הלקוחות.

פורסם

multicore אתה מועסק בצורה זו או אחרת ע"י בזק?

פורסם

עבדתי שם לפני שלוש שנים. אני מודה על כל יום שאני כבר לא שם.

פורסם

מה גורם לך לחשוב שיש להם כתובות דוא"ל של כל המנויים האלו?

מה הבעיה לעשות רשימת תפוצה opt in של הודעות על עבודות מתוכננות? ככה הם אפילו לא צריכים לבדוק פרטנית על מי הבעיה עלולה להשפיע - שולחים מייל לכל מי שרשום, וזהו.

פורסם

אפשר גם להדביק בכניסה לבניין הודעה, כמו שחברת החשמל עושים.

פורסם

לא אמרתי שזאת לא בעיה ואל תחשבו שאני איזה עורך דין שלהם, אבל באמת יש דברים שאנשים נוטים להציג בצורה מופרזת.

בזק,הוט, סלקום ופרטנר(שהן כולן חברות עם תשתית תקשורת פיסית) יכולות לעשות הרבה דברים. לכל "הדברים" האלו יש עלות וחישובי תועלת.

במקרה של בזק בהחלט ניתן לציין בעיות שאופיניות לחברה שהופרטה (ועברו רק שש שנים מאז).

פורסם
  • מחבר

אני חושב שאפשר למצוא את שביל הזהב בין נוחות ללקוחות לבין טרדה מיותרת לחברה. אף אחד לא מדבר על עדכוני תוכנה שאולי מנתקים כל לקוח ל-3 דקות, אבל אם עושים עבודות שפוגעות בלקוח לפחות לחצי שעה אין סיבה שלא יודיעו לו. בשוק תחרותי החברות היו נמדדות באיכות השירות שלהן, אבל מכיוון שיש כיום בארץ רק שתי חברות תשתית אין ממש תחרות ולכן הפתרון היחיד הוא להכריח אותן לעשות את זה.

פורסם

סה"כ צריך להודיע כאשר החברה יודעת מראש שעלולים להיות ניתוקים או שיבושים.

לשלוח אימייל X זמן לפני ממש לא בעיה, ולא עולה כסף.

פורסם

זה לא קיים וכנראה גם לא יגיעה בקרוב ללקוחות פרטיים.

פורסם

מה שחשוב זה שיודיעו מתי העבודות מסתיימות

זה ממש מעצבן שהכל עובד לאט ואתה לא יודע מתי זה נגמר/מסתיים

למי שאין כח להתקשר

פורסם

אף חברה לא תקח "אחריות" על מתן חלון זמן כזה, חברת החשמל "מחוייבת" לכך וגם אז היא נותנת חלון זמן מחוכך, בד"כ כשרשום 6 שעות הפסקת החשמל במקרה הטוב תיהיה חצי שעה.

בנוסף תפתח את החוזה שלך מול ספקית האינטנרט והתשתית ותראה פסקה שלמה על זה שהיא לא לוקחת אחריות על השירות ועל כל פגיעה או נזק הנגרמים כתוצאה ממתן או אין מתן השרות שאותו היא מספקת.

אם אתה ממש רוצה הודעות על הפסקת השירות אני מבטיח לך שאתה תקבל עבודות יזומות בצהריים ולא ב3 לפנות בוקר כמו שקורה ברוב המקרים, כי אם היא כבר מחוייבת להודיע והלקוחות יהיו מעוצבנים(ו99% מהלקוחות כיום לא שמים לב להפסקת השירות וזה קורה מספר פעמים בשבוע) היא תעשה את זה בשעות הרבה יותר נוחות(כלומר זולות) מבחינתה.

פורסם

הכתב צודק.

אין סיבה טובה שלא יקימו שרת הודעות על עבודות מתוכננות ותקלות זמניות, ויספקו התראות והודעות באימייל וSMS לכל המעורבים.

זה מרגיז שכל דבר צריך להפוך לחוק עם קנסות כדי לגרום לזה לקרות.

לא עדיף שהחברות תשתיות יספקו שירות יעיל ומסור מתוך רצון טוב והתחשבות בלקוחות ?

פורסם

אני עובד בבזק, ואני יכול להגיד לך כמה דברים.

  • ללא ספק , זה אפשרי ליצור אתר שנותן עידכונים לגבי תקלות - אבל זה לא יקרה (בואו נהיה מציאותיים).

אתה מודע לכך שכאשר אתה רוכש אינטרנט, המוצר הזה שכל כך קריטי לך - אז למוצר הזה יש רשיון שקיבל הספק (תשתית או אינטרנט) - והוא לא מחוייב למה שאתה מדמיין שהוא מחוייב.

לכל המדמיינים פה , שעובדים בעסק פיצי , לידיעתכם , עסק שבונה את הבסיס שלו על שירות "בידור" שמיועד ללקוחות ה"פרטיים" - צר לי לומר את זה - זו בעיה שלו !

אנשים טכניים וחכמים לא יוציאו כסף על תמסורת (שזה עם ספק יוצא איזה 3000 ש"ח בשביל 2M סימטרי).

אנשים טכניים יקחו נתב שתומך ב2WAN עם LOAD BALANCE ויעשו גיבוי עם ספק ותשתית אחרת.

אבל אם תתקשר עכשיו להוט או לבזק, תגיד להם "עכשיו שתיים בבוקר ואני עסק של חיים או מוות ונשרף לי המודם - הם יגידו לך- תזדיין בשקט שיבוא טכנאי" - וזה בגלל שזה לא שירות עסקי !!!!!! זה בהחלט לא שירות שאפשר להתבסס עליו ומי שכן מתבסס עליו חי בסרט.

שירות "עסקי" מאפשר לך גם לקנות שירות של 24 שעות של ביקורי טכ'.

עכשיו לגבי הנושא השני - הרעיון נחמד שהחברות יעדכנו אותנו הלקוחות, אבל הביצוע קצת פחות.

לרוב ספקי התשתית אין את המייל שלך, ובדרך כלל גם לא את הפלאפון, ובדרך כלל כלקוח "פרטי" זה ממש לא משנה לך שבשעה 3 בבוקר עושים עבודות תשתית של החלפת ספק כח שעלול לשבש לך את האינטרנט במידה ומשהו משתבש.

לכן סביר להניח שהנושא הזה לא יקרה....וגם אם כן, הוא לא יתן לך את כל הנתונים.

פורסם
  • מחבר
בנוסף תפתח את החוזה שלך מול ספקית האינטנרט והתשתית ותראה פסקה שלמה על זה שהיא לא לוקחת אחריות על השירות ועל כל פגיעה או נזק הנגרמים כתוצאה ממתן או אין מתן השרות שאותו היא מספקת.

תתפלא אבל בתי המשפט ממש לא מקבלים את הפסקה הזאת היום. אם הלקוח מוכיח שהייתה רשלנות כלשהיא בפעולות של החברה, אז בהחלט מפצים אותו. אם תתבע על זה שלא מכרת מניות כי לא היה לך אינטרנט והפסדת מיליון שקל לא תקבל, אבל אם תגיד שהחברה ידעה על העבודות והייתה יכולה להתריע עליהן ולא התריעה ואיבדת שעות עבודה, בהחלט תקבל פיצוי. יש כבר לא מעט פסקי דין כאלה של אנשים שתבעו. גם אנשים פרטיים וגם אנשים שמנהלים עסק קטן עם קו אינטרנט רגיל ופרטי.

ל DIGITALSEEKER:

אף אחד לא ביקש להודיע על תקלות. במאמר ביקשו להודיע על עבודות יזומות וזה הבדל עצום. באמת בשביל לקבל תקשורת ברמה קריטית קו רגיל הוא לא הפתרון. אבל מה הבעיה להודיע על עבודות מתוכננות? חברת החשמל עושה עבודות ביום ובלילה לפי הצורך, וגם חברות התקשורת יכולות לעשות את זה בלילה. מכיוון שאין פה תחרות אמיתית לאף חברה אין אינטרס לבוא לקראת הלקוח בעניין הזה. הרי תסכים איתי שבבזק לוח העבודות נקבע תקופה ארוכה מראש. זה לא שאיזה טכנאי מחליט לשדרג שרת על דעת עצמו באמצע הלילה.

ושוב אם נשרף לך המודם זאת תקלה, ואף אחד לא יכול לצפות את זה, ואם השירות קריטי עבורך אז תעשה תקשורת קריטית לבית. אבל עבודות מתוכננות זה לא תקלה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים