אתחול כונן המערכת,ע"י ניהול הדיסק,ואח"כ התקנת מערכת ההפעלה בכונן אחר - אפשרי? - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אתחול כונן המערכת,ע"י ניהול הדיסק,ואח"כ התקנת מערכת ההפעלה בכונן אחר - אפשרי?


.Joseph M

Recommended Posts

היי,

אם אני מאתחל את הכונן,אשר בו מותקנת מערכת ההפעלה,ע"י ניהול הדיסק - אני אוכל לאחר מכן,להתקין את מערכת ההפעלה בכונן אחר - האם זה נחשב להסרת מערכת ההפעלה?

תודה רבה מאוד מראש :xyxthumbs: .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון לאתחל מתוך מערכת ההפעלה את הכונן שעליו היא יושבת? למה נראה לך שזה יצליח?

ומה זאת אומרת "נחשב להסרת מערכת ההפעלה" - לאיזה עניין, מבחינה חוקית או מה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפחות במעה"פ - בהתקנה ראשונה מה CD

לאחר פרמוט הדיסק וחלוקה למחיצות (כוננים לוגיים),

אתה יכול לבחור את הכונן עליו תותקן מעה"פ.

אבל בכל מקרה, קבצי האתחול (תיקיות) של המערכת שיותקנו

יהיו במחיצה הראשונה - כלומר, תמיד כל :C

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן,הבעיה היא בעצם כך:רכשתי חדש,אשר ברצוני שהוא יהיה הכונן הראשי (:C:+D),ויחליף את הכונן הקשיח,שכרגע נקרא :C,ולשם כך:לבצע אתחול לכונן המדובר=כרגע כונן המערכת,שבו מותקנת בעצם מערכת ההפעלה - ע"י אמצעי ניהול הדיסק.

האם זה נחשב להסרת מערכת ההפעלה - מבחינת זה,שאוכל להתקינה,לאחר מכן ע"ג כונן אחר עם אותו מ"ס סריאלי (מדובר במערכת הפעלה חוקית).

שוב תודה רבה מראש :xyxthumbs: .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מבחינת הרישיון אין איזו דרך אחת שבה ניתן להסיר את מערכת ההפעלה כך שהיא תסומן אצל MS כאחת שהוסרה. אבל לרוב אין שום בעיה להתקין את המערכת מחדש. לכל היותר תצטרך לבצע אקטיבציה דרך הטלפון.

2. אם המערכת שלך תקינה ויציבה (כלומר אין לך סיבה אחרת להתקין אותה מחדש מלבד עניין החלפת הכונן) אתה לא חייב להתקין אותה מחדש. אתה יכול ליצור Image שלך בעזרת תוכנה כמו Acronis True Image (בתשלום), Clonezilla (חינמית) ובהתאם לגרסת מערכת ההפעלה ייתכן אפילו שיש לך כלי כזה מובנה. לאחר מכן אתה פורס את ה-Image לכונן החדש וכך מעביר את המערכת (ואם אתה רוצה גם את המידע) לכון החדש ללא בעיה מיוחדת. ב-Acronis True Image יש גם אפשרות מובנית כזאת שנקראת Clone Drive. אתה מחבר את שני הכוננים ואז פשוט משכפל את הישן אל החדש.

3. מתוך מערכת ההפעלה לא תוכל למחוק את מחיצת מערכת ההפעלה, אך כן תוכל לעשות זאת:

א. מתוך תפריטי ההתקנה של מערכת ההפעלה אתה מגיע לשלב שבו אתה יכול למחוק, ליצור או לבחור את המחיצות להתקנה. שם תוכל למחוק את מחיצת מערכת ההפעלה.

ב. בעזרת כלי ייעודי כמו Gparted.

אם כל המטרה שלך היא רק להעביר את התוכן בין הכוננים אז שימוש ב-Image או בשכפול הכונן (אותו תהליך כמו Image בעקרון רק שקוף יותר מבחינת המשתמש) יהיו הדרכים הנוחות והיעילות ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לך על התגובה המפורטת :xyxthumbs: ,אבל...

אם אני מתכוון להתקין את מערכת ההפעלה מחדש,בגלל היותה לא יציבה,אבל...הפעם בכונן החדש - האם אני יכול להכניס את דיסק התקנת מערכת ההפעלה לכונן האופטי,לבצע איתחול לכונן הנוכחי (הישן),אשר בו היא מותקנת כרגע,והאם דיסק ההתקנה ייתן לי גם את האפשרות לבחור דווקא באפשרות להתקינה מחדש בכונן החדש,מתוך כלל הכוננים (הישן+החדש *סה"כ:2 הארד-דיסקים)?

שוב תודה רבה מראש :xyxthumbs: .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. קודם כל יש פה את עניין הרישיון. משתמש ביתי הוא בדרך כלל משתמש בעל רישיון OEM או Retail. מכיוון שאתה מתקין את המערכת על אותה מערכת (כונן קשיח לא בדיוק נחשב לחלק מה"מערכת") אין הבדל בין הרישיונות וככל הנראה גם ההתקנה החדשה תעבור אקטיבציה. במקרה הכי גרוע היא לא, ואז תצטרך לבצע אקבטיבציה מול המענה הקולי של MS ובמקרה העוד יותר "גרוע" ונדיר, לשוחח עם נציג שירות כדי לפתור את הבעיה. מניסיוני MS ממש לא מערימים קשיים כשזה מגיע להתקנת מחדש, לפעמים אפילו, וכאן אני אומר את הדברים בהסתייגות מכיוון שדברים עלולים להשתנות, כשזה קצת חורג ממגבלות הרישיון הקשיחות.

2. אתה לא צריך למחוק את המערכת לפני שאתה מתקין אותה מחדש. מבחינת האקטיבציה אין לזה כל משמעות.

3. במהלך ההתקנה של המערכת החדשה, מהמסך שמאפשר לך לנהל את המחיצות ולבחור באיזו מהן להתקין את המערכת:

windows-7-new-partition.jpg

תחלק את הכונן החדש למחיצות כפי שאתה רוצה (או אל תחלק בכלל, בהתאם לצרכים שלך), תמחק את מחיצת מערכת ההפעלה מהכונן הישן (אין צורך לבצע Format, הכי קל ויעיל זה פשוט למחוק אותה, אחר כך תוכל להוסיף את השטח שהתפנה למחיצה הקיימת כדי "לאחד" אותן).

4. אם אין לך שימוש בכונן הישן ואתה לא מתכוון להשתמש בו לאחסון, אז פשוט תנתק אותו. אם אתה מפחד שתסתבך ותמחק את המחיצה הלא נכונה, תנתק את הכונן הישן כך שרק הכונן החדש יהיה מחובר במהלך התקנת המערכת. בסיום ההתקנה תחבר את הכונן הישן ואז תוכל למחוק את מחיצת מערכת ההפעלה שבו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...