עבור לתוכן

מכרו לי כונן קשיח משומש. מה לעשות? [נפתר]

Featured Replies

פורסם

הוא בא בקופסת פלסטיק ונראה חדש אך כשחיברתי אותו למחשב ראיתי שמותקנת עליו מערכת הפעלה (חלונות בעברית). אני מתלבט מה לעשות:

1. לבקש שיחליפו לי אותו לכונן חדש.

2. לשמור אותו אבל לבקש פיצוי.

3. לפרמט, להתקין עליו את מערכת ההפעלה שלי ואם אני לא רואה בעיות מיוחדות, לסתום את הפה.

אני נוטה לכיוון האפשרות השלישית. מה הייתם ממליצים לי לעשות?

עדכון - 02-06-11:

למי שלא רוצה לקרוא את כל האשכול ורק רוצה לדעת איך העניין הסתיים הנה תקציר: TMS שלחו לי כונן קשיח חדש עם שליח של UPS לביתי וכל הצדדים מרוצים.

  • תגובות 61
  • צפיות 10.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

שלום לך

אמנם זה שייך יותר לפורום הצרכנות ::) , אבל......

לי האפשרות השלישית הכי לא נראית. אולי אם זה היה מוצר אחר מילא,

אבל דיסק קשיח זה סיפור אחר.

תוריד תוכנה HDTUNE , ובלשונית SMART תוכל לראות כמה זמן הדיסק

היה דלוק. לפי זה תוכל להעריך אם כדאי לך ללכת לחנות או לא, למרות שעל פניו

אפשר לדלג על השלב וללכת לחנות על מנת לקבל את מה ששילמת עבורו :pissed:

:xyxthumbs:

פורסם

קשה לי להאמין בכזה חוסר מקצועיות, אבל אם באמת הוא משומש אז גש לחנות ותבקש להחליף אותו לחדש. קנית מוצר חדש ואתה חייב לקבל מוצר חדש לא משומש ובאריזה.

פורסם

לדעתי גש לחנות ותבקש דיסק קשיח חדש. אגב, יש דיסקים קשיחים גם משומשים שמוכרים לאנשים, והאנשים פשוט לא יודעים, והם באים פשוט בלי מערכת הפעלה כי מחקו אותה כדי למכור את הדיסק הקשיח שיחשבו שהוא חדש. גם לנו יכולים למכור דיסקים קשיחים שנחשוב שהם חדשים כי הם ללא מערכת הפעלה, אבל בעצם השתמשו כבר בדיסק ומחקו את מערכת ההפעלה כדי למכור.

מה שהם פשוט עושים זה כשהולכים למכור את המשומש, מוחקים ממנו את מערכת ההפעלה כדי שלא תראה שיש מערכת הפעלה (כי אז מן הסתם תבין שהשתמשו בו כבר) ואז אתה חושב שזה דיסק קשיח חדש לכל דבר כי אין עליו מערכת הפעלה וזה רושם לך "DISK BOOT FAILURE" שזה רושם את זה גם בדיסק קשיח חדש שלא התקינו עליו מעולם מערכת הפעלה..

בכל מקרה, לעניינו, תגיד ששילמת כסף על דיסק קשיח חדש ולא על דיסק קשיח משומש, ושאתה דורש בתוקף שיביאו לך דיסק קשיח חדש בתמורה לדיסק הזה.

פורסם
  • מחבר

תודה קקדו לא ידעתי שזה אפשרי, אני אוריד ואבדוק.

הבעסה הגדולה ביותר היא שבשביל להחליף את הכונן אני גם צריך לנסוע אליהם ובחזרה (והטרנטה שלי עושה משהו כמו 1 ל-5 :( ) וגם צריך לחכות עד שיביאו כונן חדש לסניף הקרוב לביתי (והוא לא כזה קרוב).

Machine, אני לא חושב שאני אצטרך לדרוש בתוקף, עד עכשיו הם היו ממש בסדר בכל התחומים, זו הסיבה שזה כל כך מעצבן.

בכל אופן, אני אעדכן אתכם מה נסגר עם זה כשאני אדבר איתם. אה, ואם זה באמת מתאים יותר לפורום צרכנות אני אשמח אם מישהו יעביר.

פורסם

שהם ישלמו על הוצאות ההחלפה.

הם פישלו, ולא מגיע לך לשלם על זה ביוקר בגללם.

מה ימנע מהם לעשות את זה שוב בעתיד אם הם יודעים שבמקרה הכי גרוע הלקוח יגיע אליהם על חשבונו וזמנו, והם יביאו לו את מה שהיו אמורים מלכתחילה ?

בכל דרך אחרת חוץ משהם יקחו אחריות וישלמו את הוצאות ההחלפה, זאת לא התנהלות תקינה.

ואתה ?

אתה טיפש!!

לא קונים מחנות רחוקה, גם אם זה עולה עוד כמה שקלים.

בקניה הבאה אני מקווה שאתה וכל מי שקורא את זה יסיק מסקנות וילמד.

ציוד מחשבים קונים במיקום אסטרטגי שמתאים ללוגיסטיקה במקרה הצורך.

פורסם

אם הכונן דיי חדש (חודש למשל) אפשר ללכת לחנות ולבקש החזר חלקי עד למחיר של משומש

גם חסכת כסף וגם לא חיכית לכונן חדש... זה מה שאני הייתי עושה לפחות

פורסם

שהם ישלמו על הוצאות ההחלפה.

הם פישלו, ולא מגיע לך לשלם על זה ביוקר בגללם.

בכל דרך אחרת חוץ משהם יקחו אחריות וישלמו את הוצאות ההחלפה, זאת לא התנהלות תקינה.

צודק 100% :xyxthumbs:

תתקשר אליהם ותסביר להם בנימוס ובאופן ענייני שכנראה נפלה טעות, קיבלת דיסק משומש ואתה מבקש שיטפלו בעניין בהקדם ועל חשבונם כיוון שהתקלה באופן מובהק בתחום אחריותם הבלעדי ואין כל סיבה שבעולם שאתה תיאלץ להשקיע מזמנך/כספך כדי לתקן אותה.

אם זה לא הולך - דבר איתנו וננסה לעזור.

מומלץ לתעד/להקליט את חילופי הדברים וגם לגבות במכתב רשום מנוסח כראוי (ציין בפניה במייל כי מכתב רשום בנושא נשלח אליהם).

רצוי מאוד שמור על התנהלות עניינית, אסרטיבית ורגועה ולא להיגרר לאגרסיביות, איומים ועצבים.

ואתה ?

אתה טיפש!!

לא קונים מחנות רחוקה, גם אם זה עולה עוד כמה שקלים.

ראשית, אני חושב שכדאי שתמתן מעט את התגובות שלך. לי אישית זה צורם...

ולגופו של עניין, אני למשל קניתי בעשרות אלפי שקלים מ-IQPC שרחוקה ממני כמעט שעה אבל ידעתי שאקבל שירות מצויין בעוד בחנויות אחרות שקרובות אלי (ולא אנקוב בשמן - כולם מכירים) רמת השירות ממש לא מובטחת אפילו אם אשב אצלם בחנות על השולחן מבוקר עד ערב.

זה אולי לא מתאים לכל אחד אבל בסיכום של מעל 4 שנים אני חושב שקיבלתי שירות מצויין למרות המרחק.

אם הכונן דיי חדש (חודש למשל) אפשר ללכת לחנות ולבקש החזר חלקי עד למחיר של משומש

מה? גם תיסע לחנות וגם תישאר עם דיסק משומש בשביל הנחה של כמה שקלים מסכנים? למה?

דיסק קשיח הוא אחד הרכיבים הכי מועדים לפורענות ותקלות במחשב - לא הייתי משחק פה רולטה בשביל זיכוי עלוב.

פורסם

ראשית, אני חושב שכדאי שתמתן מעט את התגובות שלך. לי אישית זה צורם...

נסחפתי.

עליית סוכר.

פורסם
  • מחבר

ואתה ?

אתה טיפש!!

מה זו התגובה האווילית הזאת? פשוט תת-רמה.

ובחזרה לעניין: לא מצאתי לשונית S.M.A.R.T, אבל בלשונית Health רשום שזמן הפעולה של הכונן עד עתה הוא 46 שעות. אני חיברתי אותו במשך 10 דקות בערך למחשב החדש כשרציתי להתקין מ"ה חדשה וראיתי שיש אחת מותקנת. ואז חיברתי אותו למחשב אחר כדי לבדוק את התוכן. זה גם ארך כמה דקות אבל אז הייתי חייב לנסוע לסידור והשארתי את המחשב דולק. הסידור ארך כשעה, גג שעתיים. אם נגזים לגמרי ונגיד שאצלי הוא פעל כשש שעות, זה עדיין 40 שעות שהוא פועל בחנות (בהנחה שסמסונג/היבואן שולחים אותו עם 0 שעות עבודה). זה יותר ממה שחשבתי ואני אכן מתכוון להחליף אותו.

tmpuser: אני לא חושב שיהיה צורך בכלל להיות אגרסיבי. זו בסה"כ הפעם השנייה שאני קונה מהם משהו אבל היחס שלהם עד כה היה בסדר.

בכלל, אני לא חושב שיש טעם לטחון מים עד שאני לא אשמע מה שיש להם לומר. אז תודה לכולם ואני מבטיח לעדכן.

פורסם

אפשר גם להתקשר לחנות מחר בבוקר ולעדכן את האשכול בהתאם לתוצאות השיחה, במקום לטחון מים.

פורסם

אני אישית לא הייתי עושה עניין מסיפור כזה. הייתי בודק את תקינות הדיסק, ואם הוא תקין ממשיך הלאה (אבל כן יוצר קשר עם החנות להסביר להם את המצב), האחריות בכל מקרה קיימת מהתאריך הקניה שבקבלה.

מצד שני קנית חדש ומגיע לך חדש, נתון לשיקולך. זה שהם מכרו חלק משומש בתור חדש, כבר סיפור בפני עצמו...

פורסם

קח בחשבון שיתכן והכונן היה אצל מישהו שהשתמש בו כמה ימים ולא מצא חן בעיניו או שגילה בו תקלה כלשהי

החזיר אותו לחנות והם החליפו לו. עקב טעות של החנות הכונן הזה התגלגל אליך.

לדעתי הם יחליפו לך בלי שום בעיה.

רק שהייתי חושש שהכונן הזה יתגלגל בסופו של דבר למישהו אחר.

פורסם

הייתי ממליץ לך ליצור קשר עם מיקרוסופט ולספר להם שמכרו לך כונן קשיח שהותקנה בו מערכת הפעלה

שיבדקו את חוקיות מערכת ההפעלה...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים