עבור לתוכן

לנהגים שבנינו.. איך אתם בולמים עם רגל שמאל או ימין?

Featured Replies

פורסם

^מה? אפשר הסבר לטיעון שלך?

בלי לשים לב אפשר לבלום וללחוץ קצת על דוושת הגז וזה גורם שחיקה מהירה יותר של הדיסקים.

בעקרון אם אתם מסוגלים לבלום כרגיל עם רגל שמאל, אין בעיה. השאלה היחידה מה קורה בבלימת חרום? איך אתם מחזיקים את עצמך בכיסא? אנשים שנוהגים רגיל דוחפים את עצמך לתוך הכיסא, בין אם במודע או לא, בעזרת רגל שמאל.

נכון מאוד, מה קורה במהלך בלימה בסיבוב, רגל שמאל דוחפת את גוף האדם למושב.

כשיושבים עם רגליים מפוסקות אתה יציב יותר על הכסא, לא סתם יש בצד שמאל מקום שצריך לשים את הרגל.

אגב, מי היה מורה הנהיגה שלך או הטסטר שהעביר אותך את הטסט.

אתה נוהג לא נכון.

  • תגובות 58
  • צפיות 12.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אגב, מי היה מורה הנהיגה שלך או הטסטר שהעביר אותך את הטסט.

אתה נוהג לא נכון.

כשהוא למד נהיגה/עשה טסט הוא היה ברכב ידני, רגל שמאל שלו היתה עסוקה בקלאצ'

ומי לעזאזל לוחץ על הברקס ברגל שמאל מה אתה סבתא??

מזכיר אבל איזה פעם אחת שנסעתי ברכב אחרי יותר מחודש שהייתי בצבא ובגלל שהרבה זמן הדבר היחיד שנהגתי עליו זה טנק (והרבה נהיגות על הטנק) כשבאתי לבלום נתתי לחיצה כזאת על הברקס שמזל שהייתי חגור :lol:

*ומי שלא התמזל מזלו לנהוג בטנק - בטנק לוחצים על הברקס עם שני רגליים ובכל הכוח - ואז נותנים עוד קצת כוח.

פורסם

אני בד"כ נוהג על ידני.

כשאני נוהג באוטומט אני משתמש בשני הרגליים (רגל שמאל לבלימה) ולא קורה לי שאני לוחץ בטעות על הבלם \ לוחץ חזק מדי.

זה כוחו של הרגל אני מאמין... ::)

בנסיעות בין עירוניות אני אכן שם את הרגל השמאלית במקום המיועד, בנסיעה עירונית אני ב"היכון" אבל לא נוגע בדוושה.

אולי זה נשמע מאוד לא נוח, אותי זה מספק.

פורסם

נהיגה באוטומט רק עם רגל ימין, א, פעם לא הרגשתי שחסר לי תזמון בבלם, לדעתי בלימה עם רגל שמאל זה טעות.

מה שכן שמעתי שנהגי משאיות זבל נוהגים כך בגלל שהם צריכים לנסוע ולעצור כל כמה מטרים...

המצב היחיד שאני משתמש ברגל שמאל לבלום זה בהגה במחשב ששם גם ככה אני ב90% לוחץ עד הסוף ושם צריך

מהירות, אבל בכבישים רגילים? אני מספיק מהיר בלי זה..

פורסם

פעם אחת תצטרך לבלום חזק ובפתאומיות ותלחץ עם שתי הרגליים והרכב לא ממש יעצור.

פורסם

לא מבין מה עשיתם מזה כל כך הרבה רעש ..זה כולה בלימה עם רגל שמאל .. זה עניין של פרקטיקה זה הכל .. כמובן שבהתחלה לא תיהיה לכם רגש לברקס כי זה ממש לא כמו הקלאץ ::)

פורסם

בשורה התחתונה, ברכב ידני בולמים בעזרת רגל ימין, וככה מורי הנהיגה מלמדים, וכך צריך לבלום (גם בידני וגם באוטומט). אלא אם אתם נהגי ראלי, פורמולה 1, או כל מקצוע אחר שבו משתכרים מנהיגה תחרותית, צריך לבלום בעזרת רגל ימין.

פורסם

בשורה התחתונה, ברכב ידני בולמים בעזרת רגל ימין, וככה מורי הנהיגה מלמדים, וכך צריך לבלום (גם בידני וגם באוטומט). אלא אם אתם נהגי ראלי, פורמולה 1, או כל מקצוע אחר שבו משתכרים מנהיגה תחרותית, צריך לבלום בעזרת רגל ימין.

וברכב אוטומטי לא? ;)

בכל רכב בולמים את רגל ימין - לבלום עם רגל שמאל זה מתכון לצרות, אתה אולי מסתדר עם זה אחלה, אבל השאלה היא לא מה קורה רוב הזמן כשהכל בסדר, אלה מה יקרה אם יקפוץ לך ילד לכביש.

פורסם

תקרא שוב את מה שכתבתי. אני בולם ברגל ימין וחושב שככה צריך לבלום.

פורסם
  • מחבר

האמת שאני אישית למדתי נהיגה על ידני , והייתי מהאט את הרכב בצורה קצת מוזרה [הטסטר לא הבין מה אני עושה אבל את הטסט עברתי].

הייתי פשוט נעזר בקלאץ בסיבובים וכאלה ופחות בבלם כך הייתי מנתק את הכוח המנוע שעובר לגלגלים ומקבל אפקט של שיוט ואחיזה טובה על הכביש.

הסיבה היחידיה שאני אישית אימצתי את הנהיגה *המוזרה

*אתייחס רגע למוזרה , בחו"ל יש לא מעט בתי ספר שמלמדים את הטכניקה של הנהיגה בעזרת 2 רגלים ומביאים מאמרים שזה דווקא יכול להציל חיים..

בחזרה למה שכתבתי הסיבה שאימצתי את הנהיגה עם 2 הרגלים היא בגלל שהרכב שברשותי דיי קטן , ואיכשהו כנראה יש לי בעיה בכסא [יד 2 הרכב] ולא יכולתי יותר להוריד אותו , אז אני אישית קרוב ל 1.90 גובה והיכולת משחק עם הרכב בין הפדאלים היה בלתי אפשרי כי אז הייתי צריך להביא את הרגל מתחת להגה ולא יכולתי..

ולגבי אלה שכתבתו שאפשר להתבלבל וכו', לא יותר למה זה אמור לקרות , לי אישית יצא לא מעט לבלום פתע בגלל נהגים שחושבים שהכביש שלהם או של אבא שלהם ועצרו פתאום וכמובן התגובה הייתה מידית.

פורסם

אתה מודע לזה שלבלום עם קלאץ' במיוחד בסיבובים זה מתכון לתאונה כן? תעביר לניוטרל וזהו... אתה לא מקבל שום שיוט ושום אחיזה טובה, אם תחליק לא תוכל לצאת מזה כי אין לך שום דבר ששולט בתנועה ובהתנגדות של הגלגל...

פורסם

פעם אחת תצטרך לבלום חזק ובפתאומיות ותלחץ עם שתי הרגליים והרכב לא ממש יעצור.

זאת הטענה הכי טפשית ששמעתי, למה שאני בכלל אחשוב ללחוץ עם שני הרגליים על הבלם?! רגל ימין בלבד קופצת, רגל שמאל

או על קלאץ לחוץ בעצירה פתאומית או ברצפה. היו לי מספיק עצירות פטע ולעולם לא התבלבלתי או הרגשתי תזמון לקוי.

כנראה שאנשים צריכים לעשות יותר ספורט ולא לחפש איך להתאמץ פחות.

פורסם

אתה לא צריך לחשוב, באופן אינסטקטיבי בעת בלימת פתע אתה "דוחף" את עצמך אחורה לתןך המושב, זה בדרך כלל קורא בעזרת רגל שמאל שנמצאת במיקום המיועד שלה (איפה שהקלאץ היה אמור להיות באוטמט יש משטח לרגל) אם אתה עם רגל ימין על הגז האינסטינקט הזה יהיה לרעתך

ועם כבר כשאתה עובד עם שני רגליים אתה מתאמץ פחות... למרות שבאמת כמה מאמץ כבר יש בנהיגה ולא משנה באיזה צורה אתה נוהג...

פורסם

האמת שאני אישית למדתי נהיגה על ידני , והייתי מהאט את הרכב בצורה קצת מוזרה [הטסטר לא הבין מה אני עושה אבל את הטסט עברתי].

הייתי פשוט נעזר בקלאץ בסיבובים וכאלה ופחות בבלם כך הייתי מנתק את הכוח המנוע שעובר לגלגלים ומקבל אפקט של שיוט ואחיזה טובה על הכביש.

ניתוק כוח מנוע מהגלגלים משיג בדיוק ההיפך ממה שאתה כתבת - אחיזה פחותה של הגלגלים בכביש, וכן, גם מושגת יכולת שיוט כמו סירה על המים שנסחפת לכל צד ללא שליטה.

יש לכך מספר סיבות:

- במכונית בה יש מחשב השולט על העברת הכוח לגלגלים, ברגע שגלגל כלשהו מאבד אחיזה ביחס לאחרים המחשב מעביר לו פחות כוח

ויותר לגלגלים שכן אוחזים באותו רגע. בניתוק המנוע מהגלגלים אתה מבטל את היכולת הזו כי הגלגלים בפריילוף.

- גם ברכב בו אין מחשב כזה, יש לך את היכולת לעשות זאת בעצמך ע"י לחיצה על הגז = העברת משקל לגלגלים האחוריים,

ואת זה נדרש לבצע כהרף עין אם נכנסת למשל להיגוי יתר בסיבוב כתוצאה מבלימה

- במקרה של 'הפתעה' המתגלה בסיבוב ואתה נדרש להגיב דווקא בתמרון התחמקות, כלומר לתת יותר כוח, הלך עליך והלך על מי שמולך.

בקיצור, בשיטת הנהיגה שלך אתה מבטל יכולות של הרכב שהן מרכיב חשוב בבטיחות הפסיבית והאקטיבית של הרכב,

דבר בלתי ראוי ומסוכן לך ולאחרים סביבך.

פורסם

בעקרון אם אתם מסוגלים לבלום כרגיל עם רגל שמאל, אין בעיה. השאלה היחידה מה קורה בבלימת חרום? איך אתם מחזיקים את עצמך בכיסא? אנשים שנוהגים רגיל דוחפים את עצמך לתוך הכיסא, בין אם במודע או לא, בעזרת רגל שמאל.

אין שום צורך לדחוף את עצמך לתוך הכיסא, אתה רוצה להשאר קרוב לברקס, ולסחוט אותו עד הסוף.

לזרוק את עצמך אחורה(אם בכלל יש לך לאן לזרוק, שזה גם לא חיובי במיוחד) לא יעזור לך.

אתה לא צריך לחשוב, באופן אינסטקטיבי בעת בלימת פתע אתה "דוחף" את עצמך אחורה לתןך המושב, זה בדרך כלל קורא בעזרת רגל שמאל שנמצאת במיקום המיועד שלה (איפה שהקלאץ היה אמור להיות באוטמט יש משטח לרגל) אם אתה עם רגל ימין על הגז האינסטינקט הזה יהיה לרעתך

כמו הרבה אינסטינקטים מוטעים אחרים שיש לאנשים בנהיגה, צריך להיות מודעים לדברים האלה ולא לעשות אותם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים