כתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות - מוסף ממון של שבת - "איך התמונה?" - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות - מוסף ממון של שבת - "איך התמונה?"


nigger84

Recommended Posts

שלום לכולם,

כבר כמה ימים שאני קורא שקט פה בפורום, ואני באמת נהנה מכל רגע :)

המון דברים שלא ידעתי על מסכים - בעיקר סוגי הפאנלים.

ביום שישי התפרסמה כתבה ב- "ממון" של ידיעות אחרונות עם השוואה בין מסכים. (אם היה לי סורק הייתי מעלה אותה לפה)

ציטטתי את ההשוואה בין המסכים (השמטתי את השניים האחרונים שקיבלו ציונים נמוכים).

מה שקצת הפתיע אותי שמסך ה- LG עם פנל קיבל דרוג נמוך עם תלונה על איכות התמונה :)

הכתבה היא של שושנה חן.

הבדיקה נערכה בסיוע שלומי עמיצור, עורך אתר WiseBuy שבבעלות זאפ. גד גניר, עורך התוכן בזאפ, וארז יניב, מומחה בתחום המחשוב והרשתות.

סמסונג BX2235 -

מחיר: 822יתרונות: איכות התמונה הטובה ביותר, הצבעים החיים ביותר. רמת הבהירות טובה מאוד ואיכות התמונה בוידאו מצויינת, בעיקר בסרטי אנימציה, שדורשים צבעים דינמיים וחיים יותר. התפריט מזכיר את זה של מצלמות מהשנה האחרונה, בעיצוב נאה וקל להתמצאות. כבל נוסף בערכה עם חיבור VGA מאפשר לחבר את המסך למחשבים מיושנים. כשהמסך דלוק, מקשי המגע בולטים ונוחים.

חסרונות: רמת הצבע מעט מוגזמת בסרטי . העיצוב מעט צעקני, עם מסגרת שקופה-אדומה עבה. מקשי המגע נסתרים ואפשר לראות את הסימונים עליהם רק כאשר נוגעים במסך - לא כל כך נוח כי קשה לדעת איפה ללחוץ בפעם הראשונה, אם כי יש להניח שמתרגלים עם הזמן. יש חיבור אחד מסוג DVI, אך נגישותו טובה.

ציון: טוב מאוד.

פיליפס 229CL2SB

מחיר: 875

יתרונות: המסך הדק וגם הבהיר ביותר מבין אלו שנבדקו. התמונה מצויינת, חיה ואיכותית - הדומה ביותר למציאות. הצבעים ראליסטיים ויפים. הצפיה מהנה, במיוחד בוידאו. השליטה מהמעמד נוחה מאוד. העיצוב אלגנטי. מקשי המגע נגישים ונוחים במיוחד, הממשק נוח ונעים לעין והניווט בו קל. החיבורים נסתרים מאחור אך נגישים.

חסרונות: רמת השחור בינונית ובולטת על רקע שאר הביצועים המעולים של המסך. רמת האחידות מעט מאכזבת, עם זליגות אור בצדי הפאנל. מעט חיבורים יחסית DVI + VGA בלבד.

ציון: טוב מאוד.

HP LA 2306X

מחיר: 1699

יתרונות: איכות התמונה היא מן הטובות במסכים שנבדקו. היתרונות הבולטים: אחידות המסך, הצבע, איכות הצפייה בווידאו והבהירות. המעמד הוא המשוכלל מאלה שנבדקו, עם מרב אפשרויות הכוונון - ניתן להרימו, להורידו ואפילו לסובבו למסך אנכי. המקשים רחבים, נלחצים היטב וממוקמים בצלע המסגרת התחתונה בחזית - אולי לא הכי יפה, אבל מספק נגישות מושלמת. התפריט הוא הנוח ביותר מאלה שנבדקו.

חסרונות: הנגישות לחיבורים לא נוחה, וחבל, כי המסך מציג את כמות החיבורים הגדולה והמגוונת ביותר, כולל שני חיבורי , מה שמאפשר לחבר דיסק און קי ישירות למסך. רמת השחור אמנם סבירה, אך לא הרבה יותר, והמחיר גבוה.

ציון: טוב.

אסוס VE228H

מחיר: 785

יתרונות: איכות התמונה טובה, הצבעים חיים, הבהירות טובה והתמונה ברורה ונעימה לצפייה. איכות הצפייה בווידאו טובה מאוד והצבעים ראליסטיים. רמת השחור בינונית עד טובה, אחידות המסך טובה מאוד ואין כלל זליגות אור. המקשים בולטים, נגישותם טובה, חבל רק שהם דורשים לחיצה חזקה. הרמקולים מובנים. סט החיבורים עשיר. יש אפשרות בחירה בין יחסי צפייה שונים ושיפור צבעים לפי תוכן הצפייה.

חסרונות: העיצוב פשוט, המסך עבה יחסית, אם כי מסגרתו דקה. המעמד מאפשר כוונון למעלה ולמטה בלבד. התפריט קטן, ולא נוח לנווט בין הטאבים ותת-התפריטים. הגישה לחיבורים לא כל כך נוחה.

ציון: טוב.

BENQ V2220P

מחיר: 965

יתרונות:רמת השחור והאחידות גבוהות, המסך דק יחסית, התפריט קטן בעיצוב ידידותי, אם כי קשה לנווט בו בגלל תתי התפריטים, והמקשים הבעייתיים. יש תבניות צפיה מוגדרות מראש.

חסרונות: איכות התמונה לא מרשימה במיוחד. בתמונות רגילות אובחנה נטייה לכיוון צבעי ירקרק-צהבהב, מה שבלט בתמונות על רקע לבן. גם ביצועי הוידאו מאכזבים. הבהירות איננה מן הטובות ביותר. העיצוב סטנדרטי והמעמד פשוט למדי. מקשי התפעול בחלק התחתון נוקשים במיוחד, עד שלחיצה עליהם גורמת לכל המסך לזוז.

ציון: טוב.

LG IPS226V

מחיר: 1290

יתרונות: עיצוב יפה, שילוב בין יוקרה וסולידיות. הניגישות לחיבורים מאחור מעולה, יש מגוון חיבורים גדול: VGA, DVI, וחיבור לאוזניות.מקשי המגע נוחים. יש סימונים המאפשרים לזהות את המקום שעליו צריך ללחוץ גם כשהמסך כבוי. התפריט צבעוני וידידותי למדי, ויש תבניות צפיה מותאמות לתכנים שונים.

החסרונות: רמת הצבעים מאכזבת - יש נטייה לצבע אדמדם- ורדרד בכל התמונות, מה שגורם עיוות מסויים של המראה הסופי, למרות הפאנל האיכותי היחיד (IPS).

ציון: אפשרי.

פוג'יקום FJ-2200

ציון: מאכזב.

מאג H2201L

ציון: מאכזב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבה בעיתון כזה לא נועדת מראש להיות כתבה מקצועית. אכן היא נראית מאוד שטחית ויותר התרשמות אישית מאשר סקירה מקצועית (ולא יודע אם יש מקום להאשים, נראה לי שזה מה שמתאים לעיתון).

מכל דבר כזה אפשר להפיק מידע שימושי אך עושה רושם שמה שאתה מחפש הוא ביקורות מקצועיות, וכאלה לא חסרים ברשת כולל אתרים יעודים שמתעסקים רק בתחום המסכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאתי את הכתבה בגלל שהיא הפתיעה אותי, מספר מסכי TN בראש ומסך ה IPS איפשהו באמצע-סוף.

יש אתרים שמבצעים ביקורות מקצועיות על מסכים?

יש חנויות שאפשר לראות את מסכי ה- בתצוגה מול מסכי TN?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש אתרים שעושים ביקורות על מסכים, תריץ דגם בגוגל ותמצא הכל

לגבי ה"כתבה" גם אני ראיתי אותה... ברגע שלא ראיתי ברמת מחירים הזאת לא טרחתי אפילו לקרוא לעומק, אחד המסכים המהוללים ביותר כמעט שיש אבל שום אזכור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מספר אתרים בולטים בתחום בדיקות המסכים. תתחיל ב FLATPANELSHD או אחד מאתרי המשנה שלהם, הסקירות שלהם מאוד מקצועיות. יש גם את PRAD.DE וגם DIGITAL VERSUS שפחות מעמיקים אבל יש להם מידע מקצועי וטוב ונוח להשוות שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה.

אני בעיקרון רוצה לקנות בקרוב מסך לעבודה. כרגע יש לי שניים של 19" (לא רחבים). אני רוצה להחליף אחד מהם, כנראה ל- 24".

ה- 16:10 של נשמע אחלה בגלל התוספת לגודל.

ב- visual studio עם כל החלונות מסביב, אין דבר כזה יותר מידי שטח מסך :)

האמת שאם לא הייתי נתקל בפורום הזה, הייתי פשוט נכנס לאחת החנויות, וקונה את אחד הזולים. (הייתי בטוח שבשביל טקסט לא צריך יותר מידי :) )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שתמצא מקור מקצועי רשמי ברשת שידבר על זה שבשביל טקסט - פאנל מסוג טוב עדיף על פאנל TN אבל מילא. יש מספר רב של גורמים שיכולים להשפיע על נוחות קריאה של טקסט, לגבי רובם אני בכלל לא מוצא קשר לסוג הפאנל. בכל מקרה במסך שבו אתה מעוניין, בגלל שהוא לא ממותג כמו אחד הזולים אז מראש כל הנושאים המשפיעים הללו מטופלים טוב (בכל זאת משלמים עליו) וגודל הנקודה שלו סביר לנוחות קריאה של טקסט ככה שזה לא דבר טפשי לקנות מסך איכותי יותר מכל הבחינות. הדבר העיקרי שיכול להשפיע אולי על נוחות קריאה וצפייה שקשור לפאנל איכותי הוא זוויות הצפייה המשופרות שגורמות לפחות שינוי גוונים בתזוזה. זה אמנם לא ממש מורגש או יותר נכון משפיע על רוב האנשים אך זה בהחלט משהו שכדאי לשקול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי כמה שנים טובות עם פאנל TN פשוט וזול, לאחר שעברתי ל הרבה יותר "נוח" לקרוא טקסט והעיניים מתעייפות פחות מעובדה ממושכת מול המסך, כמו ש^ הסביר. לך בלב שלם על מסך איכותי עם פאנל .

DELL 2209WA

או

DELL U2311H

בקשר לכתבה אל תתייחס אליהם בכלל ההבנה שלהם במסכים ובפאנלים שואפת ל 0.

כמובן שהסרטונים האלה לא משקפים ב100% את ההבדלים, אבל זה יתן לך מושג כלשהו על ההבדלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גודל נקודה קטן אומר תמונה חלקה יותר. מצד שני טקסט בגודל גופן מסויים יראה קטן יותר במסך עם גודל נקודה קטן יותר.

תמיד אפשר להגדיל את הגופן.

חוץ מזה, זה עניין סובייקטיבי לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...