מארז וספק ל- NAS עם שישה דיסקים - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מארז וספק ל- NAS עם שישה דיסקים


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

בעקבות מספר בעיות חומרה שהופיעו ב- NAS בן השנתיים ומשהו שלי וכשהמקום הפנוי שבו הולך ומצטמצם, התחלתי לחשוב על הדור הבא, שיהיה better, stronger, faster. Gentlemen, we can rebuild him! We have the technology. 8)

והפעם אני הולך ללמוד מהניסיון ולא לחזור על הטעויות שעשיתי בפעם הקודמת. הפעם יהיו טעויות חדשות! ;)

כבר יש לי רעיונות בנוגע למערכת ההפעלה, למעבד, ללוח האם, לדיסקים, אבל כל זה יבוא אח"כ. השלב הראשום הוא לבחור מארז וספק. המארז אמור להיות קטן ככל האפשר ועדיין להחזיק שישה דיסקים (לא צריך לשמור מקום להתקני 5.25" או לפלופי - לא יהיו כאלו) עם איוורור לכלוב הכוננים ועם פילטרי אבק לכל כפתח כניסת אוויר רציני, שקט ככל האפשר וכמובן זול. הספק לא צריך להיות חזק - גם בהערכות הכי מופרעות שלי אין שום סיכוי שהעומס יתקרב בכלל ל- 300W - אבל צריך להיות אמין, שקט, יעיל וכמובן זול.

בינתיים שמתי עיין על מארז Coolermaster Elite 355 (מדיון הרכיבים המומלצים :xyxthumbs: ) ועל ספק Seasonic S12II 380W. המארז מחזיק שישה דיסקים עם מאוורר קדמי לקירור ופילטר אבק ועולה פחות מ- 200 ש"ח, הספק איכותי ושקט (מניסיון, יש לי אחד כזה) וגם די זול. אלא מה, יש בעיות:

כדי לצמצם את כניסת האבק למארז (כי באזור שלי יש המון אבק), אני רוצה ליצור לחץ סטטי חיובי במארז כשכל מה שנכנס יעבור דרך פילטרים. עם מאוורר אחד שמכניס אוויר מקדימה ומאוורר שני שמוציא בספק, אני צריך להפוך את המאוורר האחורי כך שיכניס אוויר במקום להוציא. אבל זה יפגע בסירקולציה באזור המעבד ועדיין יכניס אבק מאחורה כיוון שלמאוורר האחורי אין פילטר. בבעיית הפילטר האחורי אפשר לטפל (ב- NAS הקיים חילטרתי פילטר מגרביון 8) ), אבל לא בבעיית הסיקרולציה - לא בלי להוריד את הספק למטה, מה שאי אפשר לעשות עם המארז הזה. אפשרות שניה הוא להשאיר את המאוורר האחורי כמוציא אוויר מהמארז, אבל אז יהיה לחץ סטטי שלילי ויכנס אבק דרך הפתחים בדלת הצדדית. הפתחים האלו מיותרים לחלוטין עבורי כיוון שלא יהיה במארז כרטיס מסך, ה- IGP לא פולט הרבה חום והמעבד יהיה עם TDP של 45W או פחות ויעבוד רוב הזמן באזור ה- idle. אני יכול להדביק משהו על הדלת מבפנים, אבל זה סתם נראה רע.

הספק אמנם יעיל (80% ברונזה), אבל זה בד"כ לא נכון בעומסים נמוכים מאוד ולדעתי המערכת תהיה רוב הזמן מתחת ל- 100W. אבל אני לא מוצא ספק איכותי בהספק מקסימלי נמוך יותר. חשבתי גם על אפשרות אחרת, ללכת על אחד מה- fanless של Seasonic. הכי חלש (וזול) שראיתי הוא ה- X-400 שיכול לפתור לי את בעיית הסירקולציה באזור המעבד כשאני הופך את המאוורר האחורי, אבל המחיר שלו גדול פי 2.5 בערך מזה של ה- S12II ואני לא חושב שהוא יהיה יעיל במיוחד כשיעבוד בהספק שהוא רבע עד שמינית מהמקסימום שלו.

אז יש רעיונות בנדון?

copy.pngurl.pngfavicon.icofavicon.icofavicon.ico

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחד אחד, לא כולם בבת אחת...

Plan B:

במקום ה- CM335, אני יכול לקחת את האנטק 300. גם הוא יכול להחזיק שישה כונני 3.5. אמנם עולה 100 שח יותר, אבל שם הספק נמצא בתחתית, מה שיאפשר לי יותר גמישות בתכנון הסירקולציה ואז אוכל להסתפק ב- S12II ולחסוך 300 שח.

לקירור כל ששת הדיסקים צריך להתקין שני מאווררים קדמיים - לא אידאלי. אז ניקח מאווררים איטיים, בלי ספיקת אוויר גבוהה. את הפתח בדלת הצדדית אצטרך לסגור ואחד משני המאווררים בחלק האחורי יוסר והפתח שלו גם יסגר - אני מתאר לעצמי שזה יהיה ה- 120 האחורי ולא ה- 140 העליון. מאחר שאני חוש על מעבד חסכוני וקריר (ושיעבוד רוב הזמן בניצול מינימלי), אני חושב שאוכל להסתפק בגוף פסיבי ולהוריד עוד יותר את רמת הרעש.

הבעיה העיקרית היא שהדיסקים יתחברו ישירות לגוף המתכת, אפילו בלי גומיות לבידוד הרעידות, ושישה בו זמנית יכולים לרעוד לא מעט. ה- NAS הקיים, עם רק ארבעה דיסקים, מתחיל לפעמים לעשות חיקויים בזעיר אנפין של מכונת כביסה וצריך לקבל צ'פחה ליד כלוב הכוננים כדי להרגיע אותו, עם שישה דיסקים זה יכול להיותר גרוע עוד יותר. וזה גם לא עוזר לאורך החיים שלהם.

אז בנוגע לאנטק יש למישהו רעיונות? או אולי מארז אחר שיכול להכיל שישה דיסקים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...