עבור לתוכן

הדמיות פיזיקליות בC#

Featured Replies

פורסם

הנושא שונה, ראו הודעה אחרונה.

תודה.

בוקר טוב,

אני מנסה לייבא ספריות של DirectX (בעיקר Microsoft.DirectX וMicrosoft.DirectX.Direct3D) לתוך פרוייקט בC#, עם Visual C# 2010 Express.

הDirectX SDK מותקן על המחשב שלי, ובכל זאת אני לא מצליח. (הספריה לא מופיעה ברשימת הreferences, ובטח שאי אפשר לתת לה הפניה בקוד)

ניסיתי גם לתת reference ישיר למקום בו הספריות מותקנות, כל מה שזה עשה לי זה בעיות.

כל המדריכים שמצאתי באינטרנט מתייחסים כנראה גם לגרסאות ישנות יותר של DirectX וגם לגרסאות ישנות יותר של .NET.

אשמח לעזרה כלשהי או לפחות כיוון כלפי הבעיה, יש לי פרוייקט שדורש את זה ואני צריך לסיים אותו עד סוף פסח.

תודה.

פורסם

לא מומחה אבל:

עד כמה שאני יודע managed direct X הוא deprecated.

האם יתכן שהוא תומך רק ב-.NET 2 או .NET 1.1 ואתה יצרת פרוייקט של .net 4?

אולי גם זה יעזור? http://stackoverflow.com/questions/1751179/managed-directx-running-from-net-framework-4-0-app-dont-hunt

http://en.wikipedia.org/wiki/SharpDX

פורסם
  • מחבר

יצרתי פרוייקט .NET 4.

כרגע אני לא בבית ולא יכול לבדוק את זה, אבל זה נראה כאילו הפתרון שלך דווקא יעבוד. נראה אם בפרוייקטים של .NET 3 או 2 הוא מצליח להשתמש בספרייה.

לא הבנתי לגמרי את הקטע של SharpDX, גם את זה אני אבדוק כשאני אהיה בבית. יש לך במקרה מקור יותר שמיש מוויקיפדיה?

תודה.

פורסם

התמיכה ב- managed directx ירדה ב.net4. אתה צריך להשתמש בXNA.

פורסם
  • מחבר

תודה לשניכם, שתי האפשרויות נראות לא רעות בכלל.

סתם לידע כללי - DirectX, וגם XNA (אפילו יותר), נראים כאילו הם נבנו בשביל פיתוח משחקים נטו.

יש משהו שיעבוד יותר טוב לפיתוח של הדמיות פיזיקליות בתלת מימד? (בעיקר לגרפיקה, לא לפיזיקה עצמה. ההגשה, עקרונית, היא כפרוייקט 5 יח"ל במחשבים [למרות שאני מודע לחלוטין שמה שאני מנסה לעשות הרבה מעל לרמה], אז זה אומר שאני לא יכול להשתמש בהרבה דברים 'מקלים', בקושי השגתי אישור לשימוש בספריה גרפית נורמלית)

פורסם

מה לגבי opengl? היא low level ונראה לי שתתאים לך.

אם רוצים משהו highlevel אז יש Ogre3D או ספריות 3D האחרות.

פורסם
  • מחבר

האמת שבינתיים, כתוצאה ישירה מחוסר ידע ונסיון, אני פחות או יותר מסתדר עם WPF (שהממשק שלו נורא פשוט)

הקטע הוא שאת כל הפיזיקה כבר סיימתי ועכשיו אני נאבק עם הגרפיקה, אז החלטתי ללכת על הפשוט ביותר.

(חוץ מזה, לא הצלחתי למצוא שום דבר שנוגע לDirectX/OpenGL שגם מספיק פשוט כדי שאני אלמד את כל מה שצריך מספיק מהר וגם מגיע מספיק רחוק כדי שאני אוכל לעשות את מה שאני רוצה [כעקרון, כדורים וקפיצים, שצריכים לזוז כל זמן כזה או אחר]).

בכל מקרה תודה על העזרה, אם אני אראה שWPF לא עובד לי כמו שצריך אני אחזור לפה.

(או, אם למישהו פה יש במקרה מדריך שיכול לכסות את מה שאני צריך - mainly, ציור כדורים וקפיצים, הזזה שלהם, הזזה של המצלמה לפי העכבר, ובהנחה שכרטיס המסך שלי מספיק טוב, בצורה שזה ירוץ חלק ועם ספריות שקיימות ל.Net 4, אני אהיה אסיר תודה לנצח.)

תודה בכל זאת על העזרה, למרות שאני לא אשתמש בזה כנראה, כן למדתי קצת.

פורסם

באיזו שיטת אינטרגציה אתה משתמש? לשיטה הפשוטה ביותר (אינטרצית אוילר) יש בעיה בהתמודדות עם משוואות קפיצים.

פורסם
  • מחבר

Runge-Kutta 4, אני מודע לעובדה שאויילר קצת עקום.

פורסם

זה דווקא די מצחיק לראות מערכת צוברת אנרגיה קינטית משום מקום :)

פורסם
  • מחבר

טוב, אם כבר, שיניתי את הנושא.

יש דרך אלגנטית לעשות חישובים לפי dt כלשהו ועדיין להדפיס בזמן אמת?

פורסם

תעשה את החישובים מהר ותדפיס מהר? תסמלץ ביחס זמן של 1 ל-100 (שניית סימולציה == 100 שניות בעולם האמיתי)?

בקיצור אני לא בטוח שאני מבין את השאלה.

פורסם
  • מחבר

לא משנה, הסתדרתי. פשוט חשבתי על זה בצורה הלא נכונה.

עוד שאלה - (מצטער על ההצקה, פשוט לא יוצא לי לעבוד הרבה על דברים כאלה ואני לא מצליח לחפש את זה בצורה טובה בגוגל כנראה..)

תוך שימוש בWPF, וכשיש לי לולאה אין-סופית שמריצה את ההדמיה, איך אני דואג שעדיין יהיה אפשר להשתמש בGUI? (כדי, לדוגמא, לעצור את ההדמייה.. או סתם לשנות פרמטרים, מהירות ריצה, סיבוב מצלמה וכו'.)

תודה רבה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים