עבור לתוכן

פיזיקה (PhysX) עם ATI?

Featured Replies

פורסם

אני לא יודע איפה שמעתי את זה, אבל כרטיסים של NVIDIA מריצים פיזיקה ברמה יותר גבוהה מה-ATI.

האם זה נכון? האם הכרטיס שברשותי (6950) גם יכול להריץ פיזיקה ברמה גבוהה?

אשמח קצת לפירוט בנושא הזה.

פורסם

אני לא יודע איפה שמעתי את זה, אבל כרטיסים של NVIDIA מריצים פיזיקה ברמה יותר גבוהה מה-ATI.

האם זה נכון? האם הכרטיס שברשותי (6950) גם יכול להריץ פיזיקה ברמה גבוהה?

אשמח קצת לפירוט בנושא הזה.

ואו, כאילו באמת - אף אחד פה לא יכול לענות על זה?

ה"פיסיקה ברמה גבוהה" שאתה מדבר עליה נקראת PhysX. לצערי, רק כרטיסי מסך של nVidia יכולים לעשות את זה.

אבל, אתה יכול לקנות כרטיס מסך שני של nVidia ולבחור שהוא יריץ את הPhyX. (לא 100% - תקרא על זה).

אישית, הייתי שוכח מPhysX. זה לא שווה כל כך. במקומך, הייתי קונה עוד HD 6950 - זה אכן שווה מאוד מאוד.

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

אני כנראה מפספס משהו..

אני חושב ש-90 אחוז מהמשחק שנותן לו חיות ברמה עולמית זה הפיזיקה, לא?

האם איזה פיצ'ר שנותן להריץ אותו על ATI?

אז למה ATI יותר מומלץ מ-NVIDIA אם אין לו את הפיצ'ר המהמם הזה?

עריכה:

מצאתי את הלינק הזה:

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=116588

האם זה באמת עובד? זה יכול להרוס את הכרטיס?

פורסם

פיזיקה לא צריכה פיזיקס, יש כרטיסים שעם פיזיקס יורידו בהרבה את העומס מהמעבד. עכשיו יותר ברור?

פורסם
  • מחבר

אז איך אפשר לראות פיזיקה יפה עם HD6950?

פורסם

תעשה את ההבדל בין פיזיקה לPHYSX כי עד עכשיו לא עשית אותו

Physx זה תכונה ייחודית לכרטיסי NV זה נכון, אבל מהצד השני של המשוואה צריך להיות משחק שתומך בטכנולוגיה הזאת

ממש ממש לא כל משחק שקיים תומך בטכנולוגיה הזאת, גוגל הוא חברך הטוב ואם רק תשאל אותו הוא ייתן לך רשימות משחקים שתומכים בטכנולוגיה. יוטיוב גם ידידך ואם תשאל אותו תוכל לראות כיצד זה בא באותם המשחקים ליידי שימוש.

פורסם
  • מחבר

שלום לך,

אני אכן יודע מה זה פיזיקס, ואיזה משחקים עובדים על זה (באטמן, מאפיה 2), אבל השאלה שלי כמו בסרטונים שאני רואה ביוטיוב, אני יקבל כאלו אפקטים על הכרטיס שלי?

פורסם

יופי. אחרי שעשית את ההפרדה בין פיסיקה לבין PhysX - תעשה את ההפרדה בין GPU Accelerated PhysX

לבין PhysX "רגיל".

PhysX - זו סה"כ ספרייה למימוש פיסיקה במחשבים - בדיוק כמו Havok למשל (מה שמשתמים במנוע Source כמו HL2 לדוגמא).

הפיסיקה כמובן תעבוד על כל כרטיס מסך - אחרת המשחק לא יהיה שחיק.

אבל בנוסף לזאת יש אפשרות גם ל GPU Accelerated PhysX שברגע שבוחרים באפשרות הזאת (כמובן שאפשרי רק על כרטיסי מסך של nVidia) - כל החישובי PhysX עוברים לכרטיס מסך.

א. זה נותן ביצועים טובים בהרבה בכל האספקט של הפיסיקה במשחק.

ב. מפתחים המשחקים נוטים להוסיף Eye-Candy ופיצ'רי פיסיקה נוספים (נניח דגלים מתנופפים, קירות נשברים וכו') רק כאשר האופציה הזאתי פועלת. למה עושים זאת בדיוק? 1. כדי שיהיה ערך מוסף ל nVidia ו 2. כי אפשרי לעשות את זה גם בלי האצה של כרטיס מסך, אבל אז זה כבר יהיה Too Much.

דוגמא למשחק שכאלה שמוסיף עוד אלמנטים כאשר GPU Acceleration מופעל הוא Mirror's Edge:

פורסם
  • מחבר

נו ואחרי שאתה רואה כזה סרטון, למה ממליצים על ה-ATI מאשר NVIDIA?

פורסם

בגלל ביצועים? למה שזה יעניין לי תתחת שיש לי עוד כמה דגלים ויריעות פלסטיק במשחק. :kopfpatsch:

פורסם

בנוסף, שוב, כמות המשחקים ותדירותם עד כה שתמכו בצורה כזאת בטכנולוגיה היא נמוכה להפליא.

פורסם

גם המעט משחקים שכן תומכים בפיזיקס ברובם לא תומכים GPU PHYSX, ככה שהם יפעלו בדיוק באותה צורה על כרטיסי AMD...

פורסם

לא הייתי אומר ש "מעט משחקים" תומכים PhysX

http://physxinfo.com/index.php?p=gam&f=all

אבל אילו התומכים GPU PhysX (איפה שהייתרון לאנוידיה) הם אכן מיעוט

http://physxinfo.com/index.php?p=gam&f=gpu

הרשימה מעדכנת גם תמיכת משחקים שבפיתוח, כך שבידי הלקוח כל הכלים להחליט בעצמו על חשיבות הפיצ'ר בכל רגע נתון...

בכל אופן, מבחינתי גם מעט זה משהו. לא צריך לדחוף את זה בכל המלצה מזדמנת, אבל בהשוואות פיצ'רים PhysX שווה אזכור.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים