רעיונות איך לטוס לחלל/בחלל, לא חובה שלכם - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רעיונות איך לטוס לחלל/בחלל, לא חובה שלכם


yambtz

Recommended Posts

עובדה ידועה היא שלטוס לחלל מאוד מאוד יקר, ומדענים עובדים קשה בנסיון למצוא שיטות לטוס לחלל, מי ששמע על כל מיני שיטות או חשב על כמה בעצמו שיכתוב כאן.

השיטה הנוכחית היא די פשוטה, טיל כמה שיותר גדול וכמה שיותר חזק. הבעיה שטיל צריך דלק וחמצן. זה כבד וזה מייקר מאוד. החלק הכי גדול במעבורת זה המיכל דלק כמו שכולם כמעט יודעים.

רעיון חדש שכיום בפיתוח הוא "טילים נושמים" והמטרה היא לא להשתמש כל הדרך בחמצן נוזלי אלא רק בזמן היציאה מהאטמוספירה, מה שמוריד ממשקל הטיל, כלומר מוריד מכמות הדלק הנחוצה, ששוב מוריד ממשקל הטיל ומאפשר טיל זול יותר.

רעיונות נוספים מבוססים על הליום שפשוט ייקח חללית למקום שבו אין הרבה כוח משיכה ובו היא תפעיל רקטות.

בשנות השבעים האמריקנים השתעשעו ברעיון של בניין (!) עם רצפת מתכת עבה במיוחד עם חור באמצע שכל פעם יזרקו ממנו פצצת אטום שתתפוצץ מתחת לחללית באוויר ותיתן לה "דחיפה" כלפי מעלה. האב טיפוס היה על נפצים ועבד לא רע בכלל. מאוחר יותר נחתם הסכם בין ארה"ב לברה"מ שאוסר שימוש בשיטה זו כי עלול להיות מצב של "אופס, בטעות פוצצנו פצצת אטום מעל מוסקבה, מצטערים"

יש מישהו באיזה מדבר באמריקה שמפתח מטוס שטס לגובה רב, איפה שכוח המשיכה נמוך, ויכול לסחוב הרבה. לא ממש פרקטי לטיסה לחלל אבל אם צריכים לשלוח דברים קטנים (כמה טונות) זה יכול לעבוד.

כל מה שאמרתי עד עכשיו זה טוב בשביל טווחים קצרים. טיל הוא יקר מאוד, נשורת גרעינית היא לא תמיד רעיון טוב, ומטוסים צריכים אטמוספרה.

יש רעיון אחד שאנשים מאוד אוהבים וזה המפרש הסולרי. יש רעיונות בשביל להקטין את המפרש ולהגדיל את היעילות ליצור תחנת עם המון תאים סולריים ולייזר חזק שיאיר על המפרש.

אפשרות נוספת היא מאיץ חלקיקים על החללית. משקלו של פוטון, הוא אפסי ביחס למשקלו של פרוטון או ניוטרון לדוגמאלכן שיטה זו עדיפה. אם זורקים משהו במשקל מסוים במהירות מסויימת יש לי אנרגיה שאם אני זוכר נכון (כנראה שלא) מכיתה ח' אז זה מסה כפול מהירות. לכל פעולה יש תגובה, אז ע"י דחיפה של חלקיק אחד במהירות קרובה למהירות האור, הרכב יזוז מאוד מאוד לאט אבל יזוז. אם זורקים מספיק חלקיקים הוא יזוז מהר יותר.

מישהו שמע על עוד רעיונות או רוצה לתקן אותי במשהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הקטע עם טילים נושמים לא עבד עד כה טוב...

ככל שאתה עולה האוויר פחות דחוס ולכל אטום של מימן דרושים כ 6 אטומי חמצן לבעירה יעילה...

בגובה רב טיל נושם כבר לא יעיל שלא לדבר על החלל החיצון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעיון מעניין שהוצג ע"י האמריקנים - בתקופה שבין שנות ה50 ל60, הייתה תוכנית של חיל האוויר האמריקני בשם X15

מדובר על מטוס ש"משוחרר" מתוך B52 (מפציץ ענק), ויכול להגיע למסלול סביב כדור הארץ

תמונה:

x-15-a.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרעיונות המעשיים יותר הם שני הרעיונות האחרונים שנתת.

בשיטת הטיסה של תאים הסולריים ישתמשו כנראה להעביר אספקה לתחנת\תחנות החלל בעתיד אבל כנראה לא יטיסו בני אדם.

עכשיו השיטה השנייה שהזכרת היא בעצם מנוע שנקרא "מנוע יונים" שיאפשר טיסה במהירות של 300 ק"מ לשנייה.

יש לו פוטנציאל של 30,000 ק"מ לשנייה, אבל המימוש שלו כנראה לא יהיה מציאותי בעתיד הקרוב...

עכשיו שני הפיתוחים האלה כנראה יצאו לפועל עוד 30-40 שנה, אבל כשהם יצאות אומרים שזה יהיה השלב הראשון של הפיכת המסע בחלל למסחרי.

אה ויש עוד רעיון שיש סיכוי לא קטן שיממשו אותו: לבנות מעלית שתגיע עד לקצה האטמוספירה וממנה ישלחו אספקה לחלליות או תחנות בסביבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה ויש עוד רעיון שיש סיכוי לא קטן שיממשו אותו: לבנות מעלית שתגיע עד לקצה האטמוספירה וממנה ישלחו אספקה לחלליות או תחנות בסביבה.

חחחחחחחחח :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

זה אחד הרעיונות הטפשיים ביותר ששמעתי בחיים!! ROFLAMO

וואי.... אני על הרצפה פה...

בקושי מצליחים לבנות מגדל בגובה של 400 מטר שיעמוד יציב, אז לבנות מעלית עד קצה האטמוספירה??? חחחחחחחח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון...ידוע לך איך אותו מגדל של 400 מטר קרס...לא מנסיבות טבעיות...

דבר שני כשבונים בניין משרדים בגובה כזה מעדיפים להשתמש בחומרים כמה שיותר זולים(ובעיקר בטון), אבל כשנאסא בונה מבנה שיושקעו בו עשרות מליארדי דולרים הוא בטח יחזיק "קצת" יותר טוב, והוא בטוח לא יהיה עשוי מחומר "שביר" כמו בטון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת מבחינה הנדסה אפשר כבר לבנות מבנים של קילומטר+

רק חבל שהאטמוספירה נגמרת באיזור ה50 (אם אני לא טועה)

ואפילו אם תבנה מעלית שכולה מיהלום, התזוזה בין הבסיס לקצה תיהיה בערך סטיה של כמה מאות מטרים. והמשקל כמובן יהיה ענק, תאלץ לשים בסיס בעומק כמעט זהה (אין שום מכשיר שיכול לחפור את זה) ואפילו יהלום נשבר בשלב מסויים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבנות מעלית שתגיע עד לקצה האטמוספירה וממנה ישלחו אספקה לחלליות או תחנות בסביבה.

היה על זה סרט שלם בדיסקברי ויש כבר חברה שעוסקת בזה בשיתוף עם .

זו יותר כמו רכבת מאוד מאוד מהירה לחלל מאשר מעלית ולפי כל הניסויים כבר ניתן ליישם את זה בטכנולוגיה של היום.

הבעיה הגדולה שלהם עד כמה שהבנתי (או כמה שהם חשפו) זה המוני העצמים ששועטים להם במסלול קבוע בחלל (Space Junk) ועצמים אחרים שעלולים להתנגש במבנה.

אם זה יצא לפועל זה יוזיל את עלויות ההובלה לחלל בצורה שתשנה לגמרי את החלל כפי שאנחנו מכירים אותו.

מזכיר לי קצת את Dune - מי שישלוט בspice ישלוט בגלקסיה - והספייס כמובן הוא זה שמאפשר לנוע במרחקים העצומים של החלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה, אני אתן שיטה אחת לטיסה לחלל ובחלל, שימו לב ששתי השיטות כרוחות בהרבה הסברים מדעים ואני לא הולך ליכתוב את כל ההסבר אז הינה שתי השיטות שעובדים בהם בנס"א על רגל אחת:

טיסה לחלל:

התאוריה.:

ישנו דבר כזה שנקרא מוליך על, מוליך על מוליך חשמל (ומטעני אנרגיה אחרים) בכמויות גדולות עם שאיפה לאפס איבוד אנרגיה.

אותו מוליך על כאשר עומר סידרה של שינויים ומחובר למכשיר מיוחד בהולכת חשמל נכונה מבטל את כוח המשיכה של כדור הארץ.

הרעיון הוא לבטל את כח המשיכה של כדור הראץ מתחת לחללית ואז להשתמש במינימום כח כדי לדחוף את החללית למעלה.

הבעיה:

כדי שמוליכי על יעבדו (או לצורך העיניין יבטלו את כח המשיכה) הם צריכים להיות בטמפ' -50 ומעטה, כיום מצליחים לסנתז מוליכים חדשים שעובדים גם ב20- , אבל עדיין לא הגיעו לנקודה בה יכולים להשתמש בזה פרקטית למכוניות מעופפות או חלליות.

כעקרון זו השיטה הכי מצופה כמעט וודאיי שזו השיטה הבאה בה נטוס לחלל.

טיסה בחלל:

התאוריה:

אז ככה, האור, נוסע ב300K מטר לשניה, הדבר המהיר ביותר לפי אמונת העם (קיימים דברים הרבה יותר מהירים אשר התגלו בשנים האחרונות) , נע במימד אחר, המימד קרוי SUB SPACE , כעקרון אם אתה מעביר את עצמך למימד הזה אתה בברירת מחדל במהירות האור, כדי להגיע למימד הזה משתמשים בטכנולוגיה הקרויה WARPING, מה שעושים (בתאוריה) זה בעצם מקטבים את הקדימה של החללית קיטוב חיובי (שואף להשאר במעתקת החלל שלנו) ואת הצד האחורי בקיטוב שלילי (שואף להשאר במעתקת הSUB SPACE) ובכך יוצר אפקט גומיה ויורה את החללית קדימה בתוך SUB SPACE, המהירות נקבעת ע"פ חוזק "המתיחה" ובעצם יכול להגיע עד מהירות האור 9.99 שזה אומר מהירות האור עצרת 9.99.

הבעיה:

כדי ליצור את הקיטוב הזה אתה צריך הרבה אנרגיה, לפי חישובים צריך לשניה אחת של WARPING פי 1000 ממה שהשמש אי פי יצרה ותייצר.

הפתרון הוא יצירות כור אנטי חומר, אנטי חומר שמתנגש עם חומר יוצר אנרגיה תאורה ויכול לתת תשובה לזלילת האנרגיה בכיף.

כעקרון היום הבעיה היא ליצור כור אנטי חומר, אני לא אכנס למה הבעיה אבל הצליחו ליצור תגובת אנטי חומר בתוך כור ל8 שניות שלמות!! (זה המון).

מאמינים שיצליחו ליצור כזה כור שיעבוד באופן סדיר תוך 60 שנה.

שתי השיטות האלו הם השיטות הכי יעילות מכל בחינה אשר באופן כמעט וודאי אפשר להגיד שיקחו מקום בתרבות החלל העתידית.

יאיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה בעיקרון חוץ מהדלק,הוא משקל החללית ומהירותה.

המשקל של החללית עקרונית נובע מהעובדה שהחללית צריכה המון דלק,שידחו אותה מחוץ לכוח המשיכה של כדור הארץ.

במידה ותבנה תחנת החלל הבינלאומית,אפשר יהיה להזניק ממנה את החלליות,שמכיוון שלא תצטרך להתגבר על כוח המשיכה,יוכלו המתכננים לחסוך בכמות הדלק,או שמא לנצל את הדלק להמשך מסעה בחלל.

(בתיאוריה זו גם מדברים על בסיסים בכוכבים קרובים שישמשו למטרה זאת,למרות שתחנת החלל בינתיים היא הדבר הכי קרוב.)

דבר שני שמעיק על המשקל של החללית הוא המיגון חום העצום שלה,האמור לשמור על החללית בכניסה לאטמוספירה וגם המיגון חלקיקי קרינה יונית ואולטרא סגולית,שכידוע נפוצה מאוד בחלל,ובלעדי המיגון האסטרנואוטים יחלו בסרטן מהר מאוד.

דבר שלישי שצריכים הוא מנוע שלא זולל דלק,אחד הרעיונות כמו שאמרת הוא מנוע העובד על עיקרון קרינה סולארית,אך יש לזכור שהמנועים הללו כיום מאוד מאוד לא יעילים,הם מאוד פגיעים לחלקיקים קטנים שעפים בחלל (זבל חללי וסלעים קטנים),וגם מאוד יקרים.

וצריך בנוסף לזכור שככל שהחללית תתרחק מהשמש היא תקבל חות קרינה סולארית,כך שההנעה הזאת לא תהיה אפקטיבית.

דבר נוסף,לא הבנתי את רעיון הלייזר שלך עד תומו,איך בדיוק לייזר גדול שתייצר החללית יאיר על המנועים,וחוץ מזה צריך לזכור שלייזר כל כך גדול וחזק יכול לקרוע את מעטפת המנוע הסולארי,שלא נדבר שהוא צורך המון אנרגיה,שלפי הבנתי במקרה שדיברת עליו היא סולארית,לכן נראה לי שהתבלבלת,ואם לא אז סבר את אוזניי....

בכל מקרה שיטות אחרות של הנעה יכולות להתבסס על קפיצת חלל (Tין לי מושג את שמה האמיתי של שיטה זו) שבה החללית מנצלת את מסלולם המגנטי של כוכב אחד ונעזרת בכוח זה כדי לדחוף את עצמה במהירות מואצת (נעשה בוויאג'ר לדעתי).

שיטה נוספת והרבה יותר יעילה היא הנעת מימן,שכידוע נמצא בהמוניו בחלל,ואם החללית תוכל לאסוף אותו יהיה לה מקור דלק בלתי מוגבל,רק שאני לא חושב שהטכנולוגיה הביצועית מצוייה בידינו,ויש גם כמובן את האנרגיה האטומית,אך זו גם מוגבלת,וגם לא בטוחה.

אבל חוץ מזה כל מה שאמרנו לא משנה,השיקול שבגללו לא נשלחו חלליות למאדים הוא לא בעיית החללית,אלא הבעייה של איך אדם ישרוד את המסלול הארוך (שנתיים לכל צד),מבליל היתקל לבעיה של אובדן סידן (בעיה נפוצה אצל אסטרנאוטים),מחלות חלל,חמצן,מזון,בעיות נפשיות,

בעיות הכי קטנות יכולות להוך לבעיתיות ביותר,אי היכולת לתקן תקלות,חיים ללא כוח המשיכה וכו'.

זו הסיבה בינתיים שלא רואים את דגל ארה"ב מתנוסס בקניוני מאדים...לא כל כך הבעיות הטכניות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר שלישי שצריכים הוא מנוע שלא זולל דלק,אחד הרעיונות כמו שאמרת הוא מנוע העובד על עיקרון קרינה סולארית,אך יש לזכור שהמנועים הללו כיום מאוד מאוד לא יעילים,הם מאוד פגיעים לחלקיקים קטנים שעפים בחלל (זבל חללי וסלעים קטנים),וגם מאוד יקרים.

וצריך בנוסף לזכור שככל שהחללית תתרחק מהשמש היא תקבל חות קרינה סולארית,כך שההנעה הזאת לא תהיה אפקטיבית.

אתה טועה.

למסעות ארוכים במיוחד זאת שיטה מאד יעילה. אמנם ככל שהחללית תתרחק האנרגיה תפחת אבל (!) הרי אין מה שיאיט את החללית אם מפסיקים לה את הכוח אז היא פשוט תאיץ לאט יותר אבל תנוע מאד מהר, הפוטנציאל במשך הזמן הוא קרוב למהירות האור. אבל שוב למרחקים מאד גדולים ואולי בעזרת מאד ממוקד וחזק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתם אומרים נורא מזכיר לי גם תוכנית שראיתי ב DISCOVERY פעם, הדברים הם מאט שונים, יכול להיות שאנחנו מתכוונים לאותו דבר, ויכול להיות שלא, אשאיר את ההחלטה לכם:

אני הבנתי שישנה אפשרות (שוב, הכל בתאוריה) שאפשר לעקם את החלל עצמו, כלומר, כמו שבסרטים רואים איך נהיה חור תולעת שמביע אותך מנקודה A ל B.

זה אומר למתוך את החלל מנקודת היעד לנקודת המקור, COMPRESSING AND UNCOMPRESSING.

אך לזה צריך אנרגיה עצומה כמו שידידי Sifo Jen אמר, הרבה יותר גדולה מהכוח שהשמש אי פעם תייצר.

יש תאוריה שמדברת על ZERO POINT ENERGY

כלומר, בכלל מקום בעולם, או בייקום, אפילו בכוס ריקה יש מספיק אנרגיה לאדות את כל האוקינוסים שבועלם (לדוגמא) אבל עוד לא אפשרי לנצל אותה.לא הבנתי בדיוק איך האנרגיה הזאת עובדת, אבל היא נקייה, חסראת בלאי, ויש מלאי אין סופי שלה.

ואני באמת חושב שזאת האפשרות היחידה שיש לנו לנסיעות בחלל לתווחים ארוכים (פלוטו או גלקסיות אחרות) לעקם את החלל, או לנסות לנצל חורים שחורים (שבתוריה בולאים הכל כולל זמן ומקום, כלומר עם נדע "לפתוח" חור שחור אז זה כמו קיצור דרך בין כוכבי"...

אני פשוט לא רואה דרך אחרת למסע בחלל.

או שהדרך ארוכה מידי,

או שאפשר למצוא פתרון למהירות אבל אנשים לא ישרדו בזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתם אומרים נורא מזכיר לי גם תוכנית שראיתי ב DISCOVERY פעם, הדברים הם מאט שונים, יכול להיות שאנחנו מתכוונים לאותו דבר, ויכול להיות שלא, אשאיר את ההחלטה לכם:

אני הבנתי שישנה אפשרות (שוב, הכל בתאוריה) שאפשר לעקם את החלל עצמו, כלומר, כמו שבסרטים רואים איך נהיה חור תולעת שמביע אותך מנקודה A ל B.

זה אומר למתוך את החלל מנקודת היעד לנקודת המקור, COMPRESSING AND UNCOMPRESSING.

אך לזה צריך אנרגיה עצומה כמו שידידי Sifo Jen אמר, הרבה יותר גדולה מהכוח שהשמש אי פעם תייצר.

יש תאוריה שמדברת על ZERO POINT ENERGY

כלומר, בכלל מקום בעולם, או בייקום, אפילו בכוס ריקה יש מספיק אנרגיה לאדות את כל האוקינוסים שבועלם (לדוגמא) אבל עוד לא אפשרי לנצל אותה.לא הבנתי בדיוק איך האנרגיה הזאת עובדת, אבל היא נקייה, חסראת בלאי, ויש מלאי אין סופי שלה.

ואני באמת חושב שזאת האפשרות היחידה שיש לנו לנסיעות בחלל לתווחים ארוכים (פלוטו או גלקסיות אחרות) לעקם את החלל, או לנסות לנצל חורים שחורים (שבתוריה בולאים הכל כולל זמן ומקום, כלומר עם נדע "לפתוח" חור שחור אז זה כמו קיצור דרך בין כוכבי"...

אני פשוט לא רואה דרך אחרת למסע בחלל.

או שהדרך ארוכה מידי,

או שאפשר למצוא פתרון למהירות אבל אנשים לא ישרדו בזה.

תראה, באמת טוענים שיש נקודה, שקרובה מאוד לנקודה הסינגולרית בחור שחור, שדרכה אפשר "לקפוץ" לאיזורים אחרים בחלל או יקומים אחרים, אבל איך בכלל תצליח להביא חללית לחור שחור כלשהו אם החור הקרוב ביותר נמצא במרחק כל כך גדול שגם במהירות האור אדם לא יגיע לשם בחיים...

וחוץ מזה אין דרך מלאכותית לעקם את המרחב בשום צורה שהיא ואתה מתחיל כבר לדבר איתי על האנרגייה שזה ייקח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מדבר על יצירת חורים שחורים ולא להביא חלליות לשם, ואין את הטכנולוגיה לעשות את זה בגלל כמות האנרגיה שזה דורש, חור שחור כולנו יודעים שזה לא ENERGIZER קטן...

אני פשוט לא זוכר הרבה מהתוכניות אז לא אוכל להגיד עוד מידע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...