תשלום אגרה - רק לבעלי רכב? - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תשלום אגרה - רק לבעלי רכב?


Demagh

Recommended Posts

התקרה הזאת היא לפטור מיגיעה מאישית, להכנסה פסיבית (למשל רווחי הון בבורסה/השכרת דירה וכו') התיקרה הרבה (הרבה) יותר נמוכה

נכון. מיגיעה לא אישית הפטור עומד על 67,920 בשנה. אם הכסף מגיע מקופת גמל, פיקדון או חסכון הפטור עולה ל-242,160. בכל מקרה, כל התשלומים פטורים מביטוח לאומי וחייבים רק במס . [br]פורסם בתאריך: 14.03.2011 בשעה 07:15:30


עלויות של רכבת/מונית בחיים, בחיים לא יגיעו להוצאות על . בחיים. ואם אתה לוקח מונית, אתה נמצא בדיוק אותו זמן בדרכים, אולי אפילו פחות אם יש דבר כזה נתיב הסעות/ציבוריות.

מצב תחבורה ציבורית נע בין איום ונורא לסביר. אני מחפש עבודה בתל אביב כי יותר נוח להגיע לתל אביב בתחבורה ציבורית מאשר לראשון לציון למרות שמבחינת מרחק ראשון לציון יותר קרובה לאשדוד. אני יכול לעבוד במקום העבודה הנוכחי רק בזכות . פשוט אין באזור במיוחד לא בשעות שאני עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא שמעתי, אבל אם זה נכון, אז הם משחקים משחקים. האם בעלות על מעידה על מצב כלכלי?

מבחינת המדינה כן, ברגע שיש בבעלותך ללא קשר לעלותו, אפילו אם קיבלת אותו במתנה אתה מאבד חלק גדול מהזכויות,

לא שזה מונע מ"ניזקקים" לקבל קיצבאות, פטורים ושאר הטבות,

פשוט רושמים את הרכב על שם ההורים\ ילדים\ דודים ואז אתה יכול לרכוש איזה שתרצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עלויות של רכבת/מונית בחיים, בחיים לא יגיעו להוצאות על . בחיים. ואם אתה לוקח מונית, אתה נמצא בדיוק אותו זמן בדרכים, אולי אפילו פחות אם יש דבר כזה נתיב הסעות/ציבוריות.

מלבד יציאות זה אף פעם לא נכון... ביום עבודה השעה שלך שווה כסף(גם ביום חופשה אבל זה משהו שכולם סופגים במילא), אם אתה עובד שעתי אז הזמן שאתה מבזבז על נסיעות צריך להחשב במשכורת היומית שלך, אם במקום 9 שעות אתה למשל יכול לעבוד 10 באותה מסגרת שעות יומית(נגיד 11 שעות שאותן אתה מבזבז בעבודה או בנסיעה ממנה או אליה) בשכר שעתי של נגיד 25 שקל זאת אתה מפסיד 6600 שקל ברוטו בשנה, גם אם אתה לא עובד שעתי אלא עובד גלובאלי הזמן שלך עדיין שווה כסף - שעתיים נוספות מבוזבזות ביום, פחות זמן לסידורים = יותר ימי חופש שאתה צריך לקחת, יום חופש גם שווה כסף במיוחד אם אתה עובד במקום שניתן לפדות אותם..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי, תסלחו לי אם כך. יצאתי מנקודת הנחה שתחבורה במרכז היא פחות או יותר כמו תחבורה בחיפה, ובחיפה לפחות זמני הנסיעות לא משתנים בין פרטי וציבורי.

מה שכן אני חולק על הוצאות על מונית. כלומר, זה תלוי כמה אתה נוסע ואיפה אתה גר. אני מניח שגם כאן הסתמכתי פחות או יותר על הסקאלה שאני מכיר, ואולי באמת באיזורים אחרים בארץ המצב שונה מקצה לקצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתי בפעם האחרונה נסעת במונית? גם בחיפה.

נסיעה של 5 דקות (10-15 ק"מ) עולה 50 שקל. מתוך זה נניח יש מקסימום 10 ש"ח עבור הדלק, וכל השאר זה עבור "הרכב" (הוצאות שוטפות וכו') וכמובן הרווח של הנהג.

אם אתה רוצה גם לחזור הביתה (...) זה כבר יעלה לך 100 שקל.

נניח שאתה עושה את זה 5 פעמים בשבוע. זה יוצא 24,000 ש"ח בשנה. וזה לא כולל נסיעות בסופ"שים ולא כולל נסיעות ארוכות מ-15 ק"מ.

תוך שנתיים-שלוש כבר שילמת מחיר של , וזה בלי להתחייס לעובדה שאם היית קונה בכסף הזה - אז גם היה לך עכשיו נכס ששווה כסף. נניח שקנית אותו ב-70 אלף. אחרי 3 שנים אתה מוכר אותו נניח ב-30 אלף. זה אומר שה-3 שנים האלה עלו לך 40 אלף. במונית, זה היה עולה לך 70 אלף. ושוב, בהנחה שאתה עושה רק נסיעות של 5 דקות.

מונית לעולם לא תהיה משתלמת יותר מרכב מבחינה כלכלית.

תחבורה ציבורית נחותה (אוטובוס) דווקא כן, אבל היא לא תמיד תביא אותך בדיוק ליעד שלך, ואם כן - היא תעשה את זה בדרך כלל בזמני שיא, שליליים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול להבין התניידות באופניים\תחבורה ציבורית בתל אביב אבל למשל בחיפה התחבורה הציבורית היא פשוט זוועה נוראית.

לוקח לי פחות זמן להגיע מתל אביב לחיפה מאשר מחיפה מנקודה א' וחיפה נקודה ב'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככה זה בכל מקום, אין תיאום בין קווי אוטובוסים ורכבות או סתם בין קווי אוטובוסים בכלל. לוקח שעתיים וחצי להגיע באוטובוס מרחובות להוד השרון, ושעה ורבע ברכבת, 30 דקות במכונית. מהטכניון להוד השרון לוקח בערך שלוש שעות באוטובוס וזמן די דומה ברכבת, שעה במכונית. וזה כשאני רווק הולל, לא רוצה לחשוב מה יקרה עם ינסו לנייד משפחה שלמה בתחבורה ציבורית. היום בפירוש עדיף לקנות . זה נובע משתי סיבות- התחבורה הציבורית מחורבנת, והיא לא נוסעת בשבת. בצורה די עצובה, רכב= חופש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסיעה של 5 דקות עולה בערך 15 שקל (באמצע השבוע בשעות הבוקר/צהריים). אם אני לוקח למשל אוטובוס מתחנת הרכבת לבית שלי, שזה בערך 17 דקות נסיעה על משהו כמו 12 ק"מ, אני משלם 35 ש"ח. חוצמזה שיש מוניות שירות, והחאפרים האלה עוצרים לך באמצע כל כביש ומורידים אותך איפה שאתה רוצה במסלול שלהם (לא צריכה להיות שם תחנת אוטובוס). וזה 5 שקל לנסיעה בלי קשר למרחק.

שמע, זה ה-ר-ב-ה יותר נוח, ברור. אבל מי שבאמת לא יכול כלכלית לשלם 70 אלף שקל על , ועוד כמה אלפי שקלים בשנה על דלק, ועוד כמה אלפי שקלים על תחזוקה שוטפת, ועוד כמה מאות על בדיקות פה ושם, ועוד כסף על טסטים אחת לשנה, ועוד קצת על חניה (שבסכום שנתי מסתכם לכמה מאות בודדות של שקלים, שזה גם כסף)... מי שאין לו את היכולת הכלכלית להחזיק סוס מכאני שניזון מדלק, יכול בהחלט לקחת ולהסתדר יופי. זה הרבה פחות נוח, אבל משתלמת כלכלית הרבה יותר. ועוד מעט גם בחיפה, כמו בירושליים, תהיה רכבת קלה (וגם בת"א? לפי מה שהבנתי) אז בכלל הכל יהיה נגיש יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רכב קטן יד שניה שנת 2003 זה כבר באיזור ה20-30 אם עושים רק צד ג' הביטוח לא כזה יקר ולמען האמת הזמן שזה חוסך (לפחות בחיפה) יכול להצטבר להרבה יותר מזה בזמן יחסית קצר.

אני שונא את התחבורה הציבורים בחיפה, אין לי מושג איך אתה חושב שהיא טובה, יצא לי לחכות שעה במרכז חורב רק כדי להגיע לטכניון כמה פעמים רק כי הגאונים באגד חשבו שזה יהיה חכם ששני האוטובוסים שעוברים שם ומגיעים לטכניון (11,31) שיוצאים פעם בשעה יגיעו יחד.

שלא נדבר בכלל על להגיע ממרכז הכרמל לטכניון בבוקר, בהצלחה עם הפקקים במוריה וחורב שרק שם האוטובוסים עוברים(מכוניות יכולות לעקוף)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסיעה של 5 דקות עולה בערך 15 שקל (באמצע השבוע בשעות הבוקר/צהריים). אם אני לוקח למשל אוטובוס מתחנת הרכבת לבית שלי, שזה בערך 17 דקות נסיעה על משהו כמו 12 ק"מ, אני משלם 35 ש"ח. חוצמזה שיש מוניות שירות, והחאפרים האלה עוצרים לך באמצע כל כביש ומורידים אותך איפה שאתה רוצה במסלול שלהם (לא צריכה להיות שם תחנת אוטובוס). וזה 5 שקל לנסיעה בלי קשר למרחק.

שמע, זה ה-ר-ב-ה יותר נוח, ברור. אבל מי שבאמת לא יכול כלכלית לשלם 70 אלף שקל על , ועוד כמה אלפי שקלים בשנה על דלק, ועוד כמה אלפי שקלים על תחזוקה שוטפת, ועוד כמה מאות על בדיקות פה ושם, ועוד כסף על טסטים אחת לשנה, ועוד קצת על חניה (שבסכום שנתי מסתכם לכמה מאות בודדות של שקלים, שזה גם כסף)... מי שאין לו את היכולת הכלכלית להחזיק סוס מכאני שניזון מדלק, יכול בהחלט לקחת ולהסתדר יופי. זה הרבה פחות נוח, אבל משתלמת כלכלית הרבה יותר. ועוד מעט גם בחיפה, כמו בירושליים, תהיה רכבת קלה (וגם בת"א? לפי מה שהבנתי) אז בכלל הכל יהיה נגיש יותר.

רוב האנשים נוהגים במכוניות ב-20 אלף. רואים שאתה נוסע רק במסלול בית -> בית ספר. חכה שתתחיל לנסוע לעבודה/לימודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...